Chemtrails

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chemtrails

Bericht door univers » 28 jul 2015, 12:59

Maar ik ga juist helemaal met je mee Gusteman, ik reageerde met mijn eerste post ná dat wat Univers in zijn laatste post schreef:
Had jij nou gedacht dat univers achterlijk was?
Je moet de post beter keren lezen, voordat je reageert.
Dan ga je me dood gooien met filmpjes die al eeuwen oud zijn.
Je kan je beter afvragen waar die strepen vandaan kwamen in de vijftiger jaren.
De vliegtuigen waren toen nog voorzien van propellers.
De eerste burger straalvliegtuig was de Tu-104,
De eerste vlucht van de Tu-104 vond plaats in 1955 vanuit Charkov, Oekraïne.
In 1958 zijn wij terug gevlogen naar Nederland, was mijn eerste vlucht met een vliegtuig.
Dus de vraag hoe kwamen die strepen daar, kan het niet gewoon een natuur verschijnsel zijn?
Soms heb ik het idee dat mensen net zo achterlijk zijn, als in de middeleeuwen.
Willen maar niet los laten, wat er als kind ingestampt is.


Afbeelding

Fabrikant Tupolev
Lengte 40,05 m
Spanwijdte 34,05 m
Hoogte (vanaf de grond) 11,90 m
Stoelen voor passagiers 100
Leeggewicht 41.600 kg
Vleugeloppervlak 184 m²
Max. startgewicht 76.000 kg
Motoren 2 x Mikulin AM-3M-500
Max. stuwkracht per motor 95,1 kN
Kruissnelheid 950 km/h
Kruishoogte 11.500 m
Max. reikwijdte 2.650 km
Eerste vlucht 6 november 1955
Laatste vlucht ± 1990
Status buiten gebruik
Aantal gebouwd

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Chemtrails

Bericht door gusteman » 28 jul 2015, 13:36

univers schreef:Je kan je beter afvragen waar die strepen vandaan kwamen in de vijftiger jaren.
De vliegtuigen waren toen nog voorzien van propellers.
Ook motoren van propellervliegtuigen stoten een aanzienlijke hoeveelheid water uit in de verbrandingsgassen.
En ook dat vorm contrails want een contrail (condensatiespoor) is gewoon een streep van ijskristalletjes.
Hieronder een foto genomen in juni 1944 vanop een Amerikaans marineschip in de Stille Zuidzee waarbij je een beeld ziet van een luchtgevecht tussen Japanse en Amerikaanse gevechtsvliegtuigen ..... met propellers.

Op internet staan trouwens voldoende afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog van grote groepen bommenwerpers die enorme contrails achter zich aan krijgen.

Afbeelding
univers schreef:Dus de vraag hoe kwamen die strepen daar, kan het niet gewoon een natuur verschijnsel zijn?
Het is inderdaad een natuurverschijnsel: uitlaatgassen van een verbrandingsmotor bevatten water, dit water gaat condenseren en vormt druppeltjes en die op hun beurt bevriezen dan weer met condensstrepen als gevolg.

Wanneer je het hebt over een natuurverschijnsel waar geen uitlaatgassen aan te pas komen: ook cirrusbewolking kan er ongeveer uitzien als contrails maar dit gebeurt heel zelden, niet voldoende om al die vliegtuigstrepen te verklaren.

En dan is er nog de "morning glory" een wolkvorm die ontstaat wanneer lage bewolking onder hevige druk van de wind "bovenop een andere luchtlaag rolt" en er alzo een langgerekte buisvormige wolk ontstaat. Dit fenomeen wordt het vaakst waargenomen aan Australische kusten.

Gast1

Re: Chemtrails

Bericht door Gast1 » 28 jul 2015, 14:24

univers schreef:
Maar ik ga juist helemaal met je mee Gusteman, ik reageerde met mijn eerste post ná dat wat Univers in zijn laatste post schreef:
Had jij nou gedacht dat univers achterlijk was?
Je moet de post beter keren lezen, voordat je reageert.
Dan ga je me dood gooien met filmpjes die al eeuwen oud zijn.
Zucht ... Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik denk dat je achterlijk bent.
Die hypothese stel je zelf en je zult het zelf dan ook wel weten.
Dit is wat ik las van jou:
univers schreef:Bij mijn weten, hebben chemtrails altijd bestaan.
Toen ik nog een jochie was, dacht ik altijd dat het de uitlaatgassen van straaljagers was.
Inmiddels heeft Gusteman jou daar een antwoord op gegeven, terwijl ik wist dat ook propellervliegtuigen condensstrepen trekken.
Mijn broer heeft een encyclopedie van WO II met diverse foto's van vliegtuigen in die tijd die strepen trekken.
Daar wist ik het van. Je trekt dus te snel conclusies en ik heb je post goed gelezen.
Je was in de 50-er jaren een jochie ... uiteraard in de vorige eeuw.
Een eeuw eerder was je er nog niet in deze vorm en de 50-er jaren in deze eeuw moeten nog volgen.
Ik schreef op jouw reactie:
Gast1 schreef:Ik blijf blijkbaar falen in mijn verduidelijkingen.
Hoe weet je dat het chemtrails zijn, als je die 'vliegtuigstrepen' in de lucht ziet?
Ik zie 'vliegtuigstrepen' en die kunnen van straaljagers, Boeings of UFO' s zijn.
Nog nooit heb ik een chemtrail gezien omdat ik niet weet hoe deze er uit zien.
Mijn vraag is nu of je wel eens een chemtrail gezien hebt.
Zo ja, hoe ziet deze er dan uit?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chemtrails

Bericht door univers » 28 jul 2015, 14:51

Mijn vraag is nu of je wel eens een chemtrail gezien hebt.
Zo ja, hoe ziet deze er dan uit?
Kijk dat bedoel ik nou.

Als ik s' morgens de honden uitlaat, is de lucht er vol van, en je ziet vliegtuigen duidelijk een spoor maken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chemtrails

Bericht door Gast1 » 28 jul 2015, 15:32

Je plaagt me een beetje?
univers schreef:
Mijn vraag is nu of je wel eens een chemtrail gezien hebt.
Zo ja, hoe ziet deze er dan uit?
Kijk dat bedoel ik nou.
Als ik s' morgens de honden uitlaat, is de lucht er vol van, en je ziet vliegtuigen duidelijk een spoor maken.
Ook ik zie dat de lucht 'redelijk' vol is van wit-kleurige strepen en ik zie vliegtuigen die ze ook maken.
Maar wie zegt nou dat dit chemtrails zijn?

Jij?
Een 'ja' of 'nee' volstaat, maar bij een 'ja' zou een feitelijke onderbouwing wel op haar plaats staan ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chemtrails

Bericht door univers » 28 jul 2015, 16:22

Waar heb ik geschreven dat ik weet wat die strepen zijn ?

Ik denk dat Guus het duidelijk heeft uitgelegd, en hij heeft van die soort dingen meer verstand van , dan jij en ik samen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chemtrails

Bericht door Gast1 » 28 jul 2015, 17:23

Geen 'ja' en geen 'nee' dus.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen en dat is mij wederom gelukt door de bevestiging die ik ontving.

Het leven is prachtig :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chemtrails

Bericht door univers » 28 jul 2015, 18:38

Pas maar op dat je hoogmoed, niet boven je pet stijgt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chemtrails

Bericht door Gast1 » 28 jul 2015, 19:06

Een inzicht in de chemtrails van Skepsis en van 'Wij worden wakker'

gusteman

Re: Chemtrails

Bericht door gusteman » 28 jul 2015, 20:53

Gast1 schreef:Een inzicht in de chemtrails van Skepsis en van 'Wij worden wakker'
Een schoolvoorbeeld van het begrip "tegenstelling".

Jammer genoeg vind ik bij geen van beiden ook maar enig spoor van onderbouwde argumentering, dus ben je er eigenlijk niks mee.

Bij Skepsis vind ik terug wat mij zelf ook intrigeerde: "welk nut heeft het om op punt A een product te sproeien wanneer het effect ervan zich zal uiten op honderden kilometers afstand?" Dit kan een aanzet geven tot onderzoek maar het geeft geen antwoorden.

Bij Wij Worden Wakker vind ik dan weer een hoop onbewezen verdenkingen en vooral veel insinuaties die geen onderbouwing hebben. Ook een maat voor niks dus.

Objectief gezien verdient Skepsis toch de voorkeur aangezien daar niet wordt verwezen naar argumenten waarvan reeds is aangetoond dat ze op onwaarheden berusten, een denkfout die bij Wij Worden Wakker wel wordt gemaakt.

Tot dusver beperk ik mij dan ook tot de volgende vaststelling voor wat betreft chemtrails:

het zou gaan om het sproeien van chemicaliën en dit zou (in het geheim) gebeuren in opdracht van "machtige belangengroepen".

Nu zit er al van bij aanvang een struikelblok in deze vaststelling, namelijk het gegeven dat het zou gaan om een "geheim" project.
Aangezien dit al meer dan twintig jaar wordt aangekaart valt er van dat geheime niet veel meer te merken.
Dit terzijde gelaten blijft het een modus operandi welke op zich al de wenkbrauwen doet fronsen: sproeien op grote hoogte is een dermate kostelijke operatie dat er veel effectievere manieren moeten bestaan om het door de complottheorie gestelde doel te bereiken.
Indien het zou gaan om een actie binnen een multinational dan zou ik denken: dit kunnen ze inbrengen als werkingskosten om zo te kunnen belastingen ontwijken, dus valt het boekhoudkundig nog te verklaren.
Maar dit is niet het geval, hier zou het gaan om een plan van een "belangengroep" die streeft naar wereldheerschappij.
Als dit inderdaad zo zou zijn dan gaat het om een belangengroep die nutteloze, inefficiënte, geldverslindende acties onderneemt waarbij waarschijnlijk de helft van hun budget zou geïnvesteerd worden in chemtrails. Daar waar er veel snellere en effectievere methodes bestaan. Nog los van het feit dat het zelfs niet eens haalbaar is om decennia lang 24/7 zo'n driehonderdduizend vliegtuigen in de lucht te houden, laat staan dat dit ongemerkt zou kunnen gebeuren.

Kijk, ik kan begrijpen dat mensen er geen touw kunnen aan vastknopen hoe het komt dat er al maar meer contrails zichtbaar zijn.
Ik kan ook begrijpen dat ze dan op onderzoek gaan en informatie inwinnen bij mensen die er wel verstand van hebben, in dit geval meteorologen.
Wat ik niet begrijp is dat ze dan deze informatie opzij gooien en afdoen als onzin ..... omdat zij er van overtuigd zijn dat er wel vergif wordt gesproeid.

Wanneer je het filmpje bekijkt wat door Gast1 in een link werd gegeven dan zie je hoe voortdurend op dezelfde vluchtroute vliegtuig na vliegtuig door komt. Dan moet je op termijn wel een dermate hoeveelheid ijskristallen hebben dat die gewoon niet meer kunnen verdwijnen. Lucht is een gas en heeft ook maar een beperkte capaciteit in het opnemen van waterdamp, de rest wordt sowieso omgezet in druppeltjes die op grote hoogte onmiddellijk bevriezen.
Zelfs een idioot kan dit begrijpen: vol is vol, dan kan er niks meer bij. En dan blijft het ook zichtbaar,nogal wiedes.

Gast1

Re: Chemtrails

Bericht door Gast1 » 29 jul 2015, 04:47

Ik denk net als Univers, dat je het prima hebt uitgelegd en ik heb daar geen enkel woord meer aan toe te voegen. ;P!

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Chemtrails

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 20:09

Vitharr schreef:
shaffy schreef:We zien de laatste jaren minder insecten, is dat jullie ook opgevallen?
Hoe zou dit komen?
Voornamelijk door het weer Shaffy. De warme en koude periodes zijn grillig, en dat gooit de 'timing' van de insecten in de war. In een vroeg voorjaar is het bijvoorbeeld warmer dan normaal, en beginnen ze aan hun 'zomerroutine'. Als er dan toch nog een vorstperiode overheen komt, worden de aantallen behoorlijk gedecimeerd. (of, in een andere situatie, het tegenovergestelde zoals bijvoorbeeld een wespenplaag)

Maar niets om je ongerust over te maken hoor. Qua levensvorm zijn ze er wel tegen bestand. Als het weer normaal doet, zijn de populaties ook zo weer terug op sterkte.
Ik neem aan dat je inmiddels wel een beetje terug bent gekomen op deze mening?

https://nos.nl/artikel/2198604-driekwar ... oener.html

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Chemtrails

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 20:10

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Een inzicht in de chemtrails van Skepsis en van 'Wij worden wakker'
Een schoolvoorbeeld van het begrip "tegenstelling".

Jammer genoeg vind ik bij geen van beiden ook maar enig spoor van onderbouwde argumentering, dus ben je er eigenlijk niks mee.

Bij Skepsis vind ik terug wat mij zelf ook intrigeerde: "welk nut heeft het om op punt A een product te sproeien wanneer het effect ervan zich zal uiten op honderden kilometers afstand?" Dit kan een aanzet geven tot onderzoek maar het geeft geen antwoorden.

Bij Wij Worden Wakker vind ik dan weer een hoop onbewezen verdenkingen en vooral veel insinuaties die geen onderbouwing hebben. Ook een maat voor niks dus.

Objectief gezien verdient Skepsis toch de voorkeur aangezien daar niet wordt verwezen naar argumenten waarvan reeds is aangetoond dat ze op onwaarheden berusten, een denkfout die bij Wij Worden Wakker wel wordt gemaakt.

Tot dusver beperk ik mij dan ook tot de volgende vaststelling voor wat betreft chemtrails:

het zou gaan om het sproeien van chemicaliën en dit zou (in het geheim) gebeuren in opdracht van "machtige belangengroepen".

Nu zit er al van bij aanvang een struikelblok in deze vaststelling, namelijk het gegeven dat het zou gaan om een "geheim" project.
Aangezien dit al meer dan twintig jaar wordt aangekaart valt er van dat geheime niet veel meer te merken.
Dit terzijde gelaten blijft het een modus operandi welke op zich al de wenkbrauwen doet fronsen: sproeien op grote hoogte is een dermate kostelijke operatie dat er veel effectievere manieren moeten bestaan om het door de complottheorie gestelde doel te bereiken.
Indien het zou gaan om een actie binnen een multinational dan zou ik denken: dit kunnen ze inbrengen als werkingskosten om zo te kunnen belastingen ontwijken, dus valt het boekhoudkundig nog te verklaren.
Maar dit is niet het geval, hier zou het gaan om een plan van een "belangengroep" die streeft naar wereldheerschappij.
Als dit inderdaad zo zou zijn dan gaat het om een belangengroep die nutteloze, inefficiënte, geldverslindende acties onderneemt waarbij waarschijnlijk de helft van hun budget zou geïnvesteerd worden in chemtrails. Daar waar er veel snellere en effectievere methodes bestaan. Nog los van het feit dat het zelfs niet eens haalbaar is om decennia lang 24/7 zo'n driehonderdduizend vliegtuigen in de lucht te houden, laat staan dat dit ongemerkt zou kunnen gebeuren.

Kijk, ik kan begrijpen dat mensen er geen touw kunnen aan vastknopen hoe het komt dat er al maar meer contrails zichtbaar zijn.
Ik kan ook begrijpen dat ze dan op onderzoek gaan en informatie inwinnen bij mensen die er wel verstand van hebben, in dit geval meteorologen.
Wat ik niet begrijp is dat ze dan deze informatie opzij gooien en afdoen als onzin ..... omdat zij er van overtuigd zijn dat er wel vergif wordt gesproeid.

Wanneer je het filmpje bekijkt wat door Gast1 in een link werd gegeven dan zie je hoe voortdurend op dezelfde vluchtroute vliegtuig na vliegtuig door komt. Dan moet je op termijn wel een dermate hoeveelheid ijskristallen hebben dat die gewoon niet meer kunnen verdwijnen. Lucht is een gas en heeft ook maar een beperkte capaciteit in het opnemen van waterdamp, de rest wordt sowieso omgezet in druppeltjes die op grote hoogte onmiddellijk bevriezen.
Zelfs een idioot kan dit begrijpen: vol is vol, dan kan er niks meer bij. En dan blijft het ook zichtbaar,nogal wiedes.

Twee jaar onderzoek naar Chemtrails en een boek erover geschreven.

http://www.earth-matters.nl/7/14314/aar ... -vuur.html

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chemtrails

Bericht door univers » 20 dec 2017, 21:16

Weten wij gelijk je de echte naam. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Chemtrails

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 21:25

univers schreef:Weten wij gelijk je de echte naam. :mrgreen:
Mijn echte naam? :uhhhm:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chemtrails

Bericht door univers » 20 dec 2017, 21:52

Wie heeft het boek geschreven?
wee jaar onderzoek naar Chemtrails en een boek erover geschreven.
Nou weet ik wel dat je met je antwoord alle kanten op kan. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Chemtrails

Bericht door Vitharr » 11 jan 2019, 20:11

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Chemtrails

Bericht door Vitharr » 11 jan 2019, 20:13

Mypos schreef:
20 dec 2017, 20:09
Vitharr schreef:
shaffy schreef:We zien de laatste jaren minder insecten, is dat jullie ook opgevallen?
Hoe zou dit komen?
Voornamelijk door het weer Shaffy. De warme en koude periodes zijn grillig, en dat gooit de 'timing' van de insecten in de war. In een vroeg voorjaar is het bijvoorbeeld warmer dan normaal, en beginnen ze aan hun 'zomerroutine'. Als er dan toch nog een vorstperiode overheen komt, worden de aantallen behoorlijk gedecimeerd. (of, in een andere situatie, het tegenovergestelde zoals bijvoorbeeld een wespenplaag)

Maar niets om je ongerust over te maken hoor. Qua levensvorm zijn ze er wel tegen bestand. Als het weer normaal doet, zijn de populaties ook zo weer terug op sterkte.
Ik neem aan dat je inmiddels wel een beetje terug bent gekomen op deze mening?

https://nos.nl/artikel/2198604-driekwar ... oener.html
Nee hoor,
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Chemtrails

Bericht door Mypos » 13 jan 2019, 12:42

Vitharr schreef:
11 jan 2019, 20:13
Mypos schreef:
20 dec 2017, 20:09
Vitharr schreef: Voornamelijk door het weer Shaffy. De warme en koude periodes zijn grillig, en dat gooit de 'timing' van de insecten in de war. In een vroeg voorjaar is het bijvoorbeeld warmer dan normaal, en beginnen ze aan hun 'zomerroutine'. Als er dan toch nog een vorstperiode overheen komt, worden de aantallen behoorlijk gedecimeerd. (of, in een andere situatie, het tegenovergestelde zoals bijvoorbeeld een wespenplaag)

Maar niets om je ongerust over te maken hoor. Qua levensvorm zijn ze er wel tegen bestand. Als het weer normaal doet, zijn de populaties ook zo weer terug op sterkte.
Ik neem aan dat je inmiddels wel een beetje terug bent gekomen op deze mening?

https://nos.nl/artikel/2198604-driekwar ... oener.html
Nee hoor,
DUs wat jou betreft zijn de onderzoeken en uitkomsten mbt de bijensterfte en enorme insecten afname onzin?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Chemtrails

Bericht door Fenna » 13 jan 2019, 13:03

Vitharr schreef:
11 jan 2019, 20:11
https://www.scientias.nl/japanners-ontd ... van-venus/

OMG, daar ook al! :shock: :mrgreen:
Zie.
Al het kwade komt van vrouwen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie