Het was niet alleen een slimme marketingtruc, het was volgens pastor Stephen Chandler ook een manier om teAmerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken
06 maart 2018
Het was deze zondag extra druk in de Destiny Church in Columbia, Maryland.
Om nieuwe leden aan te trekken gaf de kerk vijf tweedehands auto’s weg aan bezoekers.
De loting van de auto’s was een creatief idee van de kerk om meer bezoekers te trekken naar de eerste bijeenkomst in hun nieuwe gebouw,
meldt The Washington Post. Het was niet alleen een slimme marketingtruc, het was volgens pastor Stephen Chandler ook een manier om te
laten zien dat "de liefde van God onvoorwaardelijk is."
Dat weggeefacties een goede manier zijn om een menigte te lokken staat ook in de bijbel, volgens Chandler. "Jezus had het grootste publiek
toen hij vis en brood begon weg te geven." In Columbia was dat ook zo: normaal gesproken komen er rond de 1.000 bezoekers op de kerk af,
maar door de actie waren dat er 2.225.
"Ik ben van mening dat het hele idee van vrijgevigheid niet alleen maar van toepassing is op mensen in nood", vertelt hij aan The Washington Post.
"Wij geven echt om deze gemeenschap, en dan maakt het ons niet uit of je arm of rijk bent. We geven niet alleen om de mensen die pijn hebben –
wij geven om iedereen."
NU.nl
laten zien dat "de liefde van God onvoorwaardelijk is."
Wat wordt hier allemaal beweerd om deze actie in een positief (goddelijk) licht te zetten.....
- Het is een loting om de nieuwe kerk te promoten.
- Het doel is nieuwe leden/bezoekers aan te trekken...... dus een zakelijk gebeuren. De nieuwe kerk moet gevuld.
- Het is een actie om te laten zien dat' de liefde van God onvoorwaardelijk is', maar voorwaarde is dat je die kerk bezoekt om te kunnen winnen.
- Dan staat er geschreven dat het een 'weggeefactie' is, maar de voorwaarde is dat je de kerk bezoekt en dan nog alleen voor 5 mensen is er een auto.
En wordt vergeleken met wat in de bijbel geschreven staat dat Jezus vis en brood uitdeelde. https://bijbel.eo.nl/bijbel/johannes/6
Dat deed Jezus aan iedereen die hem volgde. Deze 'creatieve' actie van de kerk is voor mij een belediging aan de boodschap die uit gaat
van het verhaal het wonder van de vis en het brood van Jezus. Had de iedereen die naar de kerk kwam een maaltijd aangeboden!
En "deze kerk geeft echt om deze gemeenschap" .....?
Van deze 2e hands-auto-actie als een religieuze uitnodiging wordt ik toch enigszins onwel.....