Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door taigitu » 15 mar 2018, 17:14

Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken

06 maart 2018

Het was deze zondag extra druk in de Destiny Church in Columbia, Maryland.
Om nieuwe leden aan te trekken gaf de kerk vijf tweedehands auto’s weg aan bezoekers.

De loting van de auto’s was een creatief idee van de kerk om meer bezoekers te trekken naar de eerste bijeenkomst in hun nieuwe gebouw,
meldt The Washington Post. Het was niet alleen een slimme marketingtruc, het was volgens pastor Stephen Chandler ook een manier om te
laten zien dat "de liefde van God onvoorwaardelijk is."


Dat weggeefacties een goede manier zijn om een menigte te lokken staat ook in de bijbel, volgens Chandler. "Jezus had het grootste publiek
toen hij vis en brood begon weg te geven." In Columbia was dat ook zo: normaal gesproken komen er rond de 1.000 bezoekers op de kerk af,
maar door de actie waren dat er 2.225.

"Ik ben van mening dat het hele idee van vrijgevigheid niet alleen maar van toepassing is op mensen in nood", vertelt hij aan The Washington Post.
"Wij geven echt om deze gemeenschap, en dan maakt het ons niet uit of je arm of rijk bent. We geven niet alleen om de mensen die pijn hebben –
wij geven om iedereen."

NU.nl
Het was niet alleen een slimme marketingtruc, het was volgens pastor Stephen Chandler ook een manier om te
laten zien dat "de liefde van God onvoorwaardelijk is."


Wat wordt hier allemaal beweerd om deze actie in een positief (goddelijk) licht te zetten.....

- Het is een loting om de nieuwe kerk te promoten.
- Het doel is nieuwe leden/bezoekers aan te trekken...... dus een zakelijk gebeuren. De nieuwe kerk moet gevuld.
- Het is een actie om te laten zien dat' de liefde van God onvoorwaardelijk is', maar voorwaarde is dat je die kerk bezoekt om te kunnen winnen.
- Dan staat er geschreven dat het een 'weggeefactie' is, maar de voorwaarde is dat je de kerk bezoekt en dan nog alleen voor 5 mensen is er een auto.
En wordt vergeleken met wat in de bijbel geschreven staat dat Jezus vis en brood uitdeelde. https://bijbel.eo.nl/bijbel/johannes/6
Dat deed Jezus aan iedereen die hem volgde. Deze 'creatieve' actie van de kerk is voor mij een belediging aan de boodschap die uit gaat
van het verhaal het wonder van de vis en het brood van Jezus. Had de iedereen die naar de kerk kwam een maaltijd aangeboden!

En "deze kerk geeft echt om deze gemeenschap" .....?
Van deze 2e hands-auto-actie als een religieuze uitnodiging wordt ik toch enigszins onwel.....



Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Gast1 » 15 mar 2018, 18:50

taigitu schreef:
15 mar 2018, 17:14
Van deze 2e hands-auto-actie als een religieuze uitnodiging wordt ik toch enigszins onwel.....
Ik ook.
Maar ik geloof dat Jezus het volgens de geschriften al zeidde: "Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen!"
En dat bleek hij al bungelend aan het kruis gezegd te hebben.
Met die actie nagelt pastor Stephen Chandler hem nog een keer aan het kruis.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door univers » 15 mar 2018, 19:08

En dat bleek hij al bungelend aan het kruis gezegd te hebben.
Hij hing toch niet aan een touw?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Mypos » 16 mar 2018, 02:28

Afbeelding

Gast1

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Gast1 » 16 mar 2018, 08:28

univers schreef:
15 mar 2018, 19:08
En dat bleek hij al bungelend aan het kruis gezegd te hebben.
Hij hing toch niet aan een touw?
Klopt, je kunt echter ook bungelen op de wijze waarop Hij bevestigd was aan het kruis.
Je weet maar nooit of er toen veel wind stond.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door univers » 16 mar 2018, 08:44

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door gusteman » 16 mar 2018, 09:01

taigitu schreef:
15 mar 2018, 17:14
NU.nl schreef:Het was niet alleen een slimme marketingtruc, het was volgens pastor Stephen Chandler ook een manier om te laten zien dat "de liefde van God onvoorwaardelijk is."
Wat wordt hier allemaal beweerd om deze actie in een positief (goddelijk) licht te zetten.....
En daar gaat het dus om: wat wordt door NU.nl beweerd in hun artikel?

Nou, wat ze willen bedoelen begrijp ik niet zo meteen, en ik zoek er ook geen verklaring voor.

Wat mij wel is duidelijk geworden: het artikel op NU.nl is een interpretatie van een gebeurtenis; een interpretatie die dan ook nog eens op een welbepaalde manier werd ingekleurd.

Want wat te lezen staat in het artikel op NU.nl wijkt behoorlijk af van wat in werkelijkheid is gebeurd.

In zijn sermoen zei de pastor bijvoorbeeld:
The Washington Post schreef:Randomly giving away cars to people who show up to worship demonstrates God’s unbelievable, no-strings-attached goodness, Chandler preached.
En dat is helemaal niet hetzelfde als (zoals NU.nl het deed) stellen: ...het was volgens pastor Stephen Chandler ook een manier om te
laten zien dat "de liefde van God onvoorwaardelijk is".

Maar ja, wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door univers » 16 mar 2018, 09:16

Waar geven ze gratis scootmobielen weg?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door univers » 16 mar 2018, 13:54

Volkomen met je eens.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Kristof Piessens » 17 mar 2018, 09:25

Gast1 schreef:
15 mar 2018, 18:50
taigitu schreef:
15 mar 2018, 17:14
Van deze 2e hands-auto-actie als een religieuze uitnodiging wordt ik toch enigszins onwel.....
Ik ook.
Maar ik geloof dat Jezus het volgens de geschriften al zeidde: "Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen!"
En dat bleek hij al bungelend aan het kruis gezegd te hebben.
Met die actie nagelt pastor Stephen Chandler hem nog een keer aan het kruis.
Hmm, het "Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat ze doen" is niet aan het kruis gezegd, duidelijker is dat hij bij de veroordeling eerst nog goed gemarteld werd terwijl die bewuste zin werd gezegd, daarna is de tocht met zijn kruis die hij zelf mocht dragen tot op de plek waar hij aan het kruis werd genageld en daar zei hij de bewuste zin, Vader, waarom verlaat je mij ?" alleen heb ik twijfel of dat nu voor of na de speer was ?

In ieder geval de vader vergeef het hun quote is nooit aan het kruis gezegd !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door univers » 17 mar 2018, 09:38

In ieder geval de vader vergeef het hun quote is nooit aan het kruis gezegd !
Was je er bij ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Gast1 » 17 mar 2018, 09:39

[think]

Een lange zin van jou en ik denk dat ik hem maar 'in mootjes hak' :mrgreen:
Kristof Piessens schreef:
17 mar 2018, 09:25
Hmm, het "Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat ze doen" is niet aan het kruis gezegd ...
Dat is bijzonder, hoe weet je dat? Overigens schreef ik:
Gast1 schreef:
15 mar 2018, 18:50
Maar ik geloof dat Jezus het volgens de geschriften al zeidde: "Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen!"
Kristof Piessens schreef:
17 mar 2018, 09:25
...duidelijker is dat hij bij de veroordeling eerst nog goed gemarteld werd terwijl die bewuste zin werd gezegd, daarna is de tocht met zijn kruis die hij zelf mocht dragen tot op de plek waar hij aan het kruis werd genageld en daar zei hij de bewuste zin, Vader, waarom verlaat je mij ?"
En ook dat is volgens de geschriften.
Kristof Piessens schreef:
17 mar 2018, 09:25
... alleen heb ik twijfel of dat nu voor of na de speer was ?
Die twijfel is terecht, omdat je er immers niet bij was.
Kristof Piessens schreef:
17 mar 2018, 09:25
In ieder geval de vader vergeef het hun quote is nooit aan het kruis gezegd !
Niks in ieder geval, je was er niet bij dus je weet het niet.

gusteman

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door gusteman » 17 mar 2018, 09:49

Gast1 schreef:
16 mar 2018, 13:20
Shit-media ...
Och ja, beste Gast1, het is niet omdat de media stront (=shit) verkopen dat mensen dat allemaal ook letterlijk moeten nemen en/of ook zo doorgeven aan anderen.

Het staat iedereen vrij om beweringen te toetsen aan hun waarheidsgehalte vooraleer er verder op door te gaan redeneren.

De wereld van de media heeft al tientallen jaren niets meer te maken met waarheidsjournalistiek: de hoofdactiviteit bestaat erin om de aandeelhouders tevreden te houden. Ergo: er moet winst gemaakt worden, anders gaat de boel op de fles en dat is nu niet zo meteen de drijfveer van de medewerkers in die bedrijven.

In de rand van dat gebeuren vinden we dan weer wel èchte journalisten die ècht onderzoeks-journalisme uitoefenen. Het komt er op aan die witte raven te ontdekken en ze te koesteren.

Maar je zal ze zeker niet vinden bij NU.nl, dat is toch mijn ervaring met die "bron".

P.S. Ik zie net dat je in tussentijd al hebt gereageerd op een ander antwoord, waarbij je hebt geschreven:
Gast1 schreef:... je was er niet bij dus je weet het niet.
Dat zelfde geldt ook voor jou, beste Gast1, dat geldt ook voor NU.nl, dat geldt ook voor Taigitu, dat geldt ook voor de reporter van de Washington Post en voor iedereen die meent er een interpretatie te moeten over weergeven.

Weet je wat? Laten we gewoon met zijn allen onze mening voor onszelf houden, dan zal het nooit meer hoeven gezegd te worden dat iemand iets niet persoonlijk heeft meegemaakt en er dus ook niks over te zeggen heeft. "solved:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door univers » 17 mar 2018, 10:06

Weet je wat? Laten we gewoon met zijn allen onze mening voor onszelf houden,
eerste verstandige zin, die ik lees. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Determinist » 17 mar 2018, 10:08

De geschriften spreken elkaar tegen. Het is problematisch in historische context.
Waar christenen erg goed in zijn is van de bijbelboeken hun eigen versie te maken en daarmee een totaal nieuwe gospel te creëren.
Vandaag de dag zou men de bijbel als nepnieuws beschouwen.

Het is mij een raadsel waarom iemand in 2018 nog enige betrouwbaarheid geeft aan de inhoud.
Niet alleen staan er duidelijke fouten in en spreekt het zichzelf tegen, het is met name ook een uitermate immoreel boek waar je jezelf in behoorlijke bochten moet wringen om er nog een "goede" boodschap uit te halen.
(uitzonderingen daargelaten).

Vrijwel alles wat men "goed" acht als boodschap, staat niet als zodanig in de boeken.

Het is dus ook niet vreemd dat apologetiek bestaat. Een duidelijke boodschap heeft geen apologetiek nodig. Het feit dat het er is zou al duidelijk blijk moeten zijn dat er iets goed te praten valt wat krom is.

En omdat niemand het eens is met elkaar ontstaan er automatisch verschillende versies. Enkele tienduizenden verschillende denominaties.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... ominations

Het boek zegt zelf eenduidig te willen zijn, God zou duidelijkheid scheppen.
Het tegendeel is feitelijk waar.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Determinist » 17 mar 2018, 10:15

Mypos schreef:
16 mar 2018, 02:28
Afbeelding
Geniale foto, Mypos.

Zeker in USA zie je dergelijke billboards en elk hun eigen visie op de geschriften. Kerk naast kerk.
Misschien moet ik er ook maar eentje beginnen, dan heb je belasting voordeel aldaar.

Maar dan wel een Satans kerk !!!

The Satanic Temple

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Kristof Piessens » 17 mar 2018, 10:16

univers schreef:
17 mar 2018, 09:38
In ieder geval de vader vergeef het hun quote is nooit aan het kruis gezegd !
Was je er bij ?
Neen, maar als ik de geschriften mag geloven en de boeken dat ik gelezen heb, is het niet evident om het gezegde in de context van de gebeurtenissen te plaatsen, alleen het bewijs uit de verhalen is niet gevonden of ergens diep in een archief of duistere kelder verborgen.

Ik geef graag toe dat ik er niet bij was maar dan flirt je letterlijk met de grenzen tussen fictie en werkelijkheid, immers de werkelijkheid wordt bepaald door de spelers in die wereld en kom je gemakshalve op het niveau van fantasie waarvan de echtheid uiterst twijfelachtig is, daar begint men al met aannemen dat er zekerheden zijn terwijl er heel veel twijfel wordt gezaaid, niemand houdt zich aan de wereld waarvan een heel groot deel van de reeds aanwezige spelers onbewust leeft en reageert, de emotie is de leidende draad in die wereld.

Maar niets ergs met jouw vraag, het is niet dat ik er bij was dat ik dan ook met zekerheid kan zeggen dat het onjuist is, men vergeet gemakkelijker de volgorde van het gezegde sneller dan dat men adequater durft corrigeren op de juistheid van de volgorde van het gezegde...zo heb ik de meeste informatie ook afleidend gelezen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Gast1 » 17 mar 2018, 12:18

univers schreef:
17 mar 2018, 10:06
Weet je wat? Laten we gewoon met zijn allen onze mening voor onszelf houden,
eerste verstandige zin, die ik lees. ;P!
Lijkt mij dat we dan heel veel zaken ook niet meer aan de orde hoeven te stellen binnen dit forum -en dat lijkt mij niet de bedoeling, wel?-
Ik vind het een minder verstandige zin, daar jij je mening hierop ook al geeft en ik ook. :wink:

Gast1

Re: Amerikaanse kerk geeft gratis auto’s weg om bezoekers te trekken......

Bericht door Gast1 » 17 mar 2018, 12:27

gusteman schreef:
17 mar 2018, 09:49
Ik zie net dat je in tussentijd al hebt gereageerd op een ander antwoord, waarbij je hebt geschreven:
Gast1 schreef:... je was er niet bij dus je weet het niet.
Dat zelfde geldt ook voor jou, beste Gast1, dat geldt ook voor NU.nl, dat geldt ook voor Taigitu, dat geldt ook voor de reporter van de Washington Post en voor iedereen die meent er een interpretatie te moeten over weergeven.
"nee "nee

Dat geldt niet voor mij en ook niet voor taigitu.
Voor mij geldt het niet omdat ik overduidelijk, vet en rood geaccentueerd verwees naar de geschriften, hetwelk jou blijkbaar niet opgevallen is.
Voor taigitu geldt dat ook niet, omdat ook zij verwees naar de geschriften (van NU.nl), waarbij ze daar een reactie op geeft.
Niets mis mee ...

Plaats reactie