De Pharmacratische Inquisitie

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 28 apr 2018, 16:44

Arminius schreef:
28 apr 2018, 15:17
Onderzoek, en behoud uitsluitend het goede. ;)
Hihihi ... en op een bepaald moment ontwaak je en kom je tot de conclusie dat er geen 'goede' of 'goed' is, noch het 'kwade' ...
Bij een volledig ontwaken zul je ontdekken dat er enkel balans is, geen yin, noch Yang.
Geen boven en geen beneden, geen duisternis en geen licht.
Er is enkel dat ene, en niets anders dan dat.
En dat is volkomen, volledig ende volmaakt.
Ik denk nu al te weten dat jij dit weet.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 05:42

Goedemorgen, ik ga verder met jouw bijzondere posten Arminius waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn 'weten' ...
Arminius schreef:
26 apr 2018, 15:12
Al deze verhalen grijpen terug naar 1 God...
De God der Goden!
Het Licht der Lichten!
Onze Zon [Sun] is dus niet gewoon onze zon, maar "de Zon" [Zoon/Sun] van God.....
De Ster der Sterren!
Planeten werden ook wel Koningen genoemd.
De Zon is de "Koning der Koningen!"
;P!

En weer ga ik -bijna- helemaal met je mee, maar of 'onze zon' de 'ster der sterren' is, betwijfel ik.
Ik denk allereerst niet dat het 'onze zon' is, maar het centrum van dit zonnestelsel wat 'ons mensen' mede heeft doen scheppen. :wink:

[knip]
Arminius schreef:
26 apr 2018, 15:12
Zou het dus niet zo kunnen zijn dat het verhaal van de geboorte van Jezus, eigenlijk een metafoor is voor de 'wedergeboorte' van de zon?
Heel mooie gedachtegang.
Een gedachtegang waar ik ook heel dicht bij ben geweest, maar waarin ik volgens mij niet direct in verder ben gegaan.
Fantastisch!

;P!

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 05:59

Arminius schreef:
26 apr 2018, 16:42
Maar er is nog een ster, die we de 'morgen-ster' noemen, een andere naam voor de planeet Venus.

Afbeelding

Venus is na de zon en de maan het helderste object aan de hemel en vaak opvallend aanwezig als "morgen-ster" of "avond-ster".
Doordat de baan van Venus binnen die van de aarde ligt staat Venus nooit ver van de zon en komt daarom nooit meer dan een paar uur voor zonsopkomst op of gaat nooit meer dan een paar uur na de zon onder.
Dagster is trouwens ook een benaming voor Jezus Christus of Lucifer....
Je bent een bondgenoot Arminius ... :shock: :grin:
Wanneer je mijn site leest, lees je een heel stuk wat ik aan de morgenster heb gewijd:
Vanwege het feit dat Venus net als Mercurius een binnenplaneet is en daarom vanaf de aarde gezien altijd betrekkelijk dicht bij de zon staat, is Venus alleen zichtbaar gedurende een 0,5 tot 4 uur na zonsondergang of vóór zonsopkomst. Daarom wordt Venus ook wel de avondster of morgenster genoemd.
In de Latijnse bijbel:
Over Lucifer:
2 Petrus 1:19... En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster (Lucifer) opga in uw harten...
Je stelt je -ongeveer- de zelfde vragen zoals ik me ze stelde, lees het aansluitende verhaal eens in mijn site waar dit de eerste zinnen van zijn:
De morgenster in de mythologie vertelt over een boodschapper van het geheim van de heilstaat in de mythologie van de inwoners van Biak en Numfor in de Geelvinkbaai bij Nieuw-Guinea.
Arminius schreef:
26 apr 2018, 16:42
Jezus, de Vrije, Magische Denker ... [knip] ...
Ik ben het met de inhoud van jouw hele post in deze eens, wederom mooi om te lezen.
:hands:

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 06:13

Arminius schreef:
26 apr 2018, 16:42
Hier onder zien we enkele afbeeldingen van de geboorte van Isis:

Afbeelding
Hier maak je een vergissing Arminius, het schilderij toont de geboorte van Venus en is rond 1483 geschilderd door Sandro Botticelli.
Ik heb het origineel mogen aanschouwen in de het Palazzo degli Uffizi in Florence (Firenze) in 2011.
Een joekel trouwens, want ik zie het schilderstuk zo voor me, iets minder in de hoogte dan mijn lengte en zowat 3 meter breed ...
Arminius schreef:
26 apr 2018, 16:42

Afbeelding
En ook hier vergis je je ...
Ik ken deze -dit soort illustraties met die 'persoon'- als Vishnoe ...

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 06:24

Arminius schreef:
26 apr 2018, 17:20
Hier houd ik het even bij. Genoeg te onderzoeken lijkt mij zo. De komende dagen meer. :wink:
;P!

Recte vos in via Arminius!
Mooi van die bijzondere sterren uit het sterrenbeeld Orion in de relatie met de drie wijzen.
Je ziet dat ik je stukken tot hier 'onderzocht' heb en ik laat het even bezinken.
Werkelijk heel veel herkenning waarbij ik me afvraag:

"Hoe ben jij tot die inzichten gekomen?"
"Welke wegen hebben jou er toe geleid?"

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 06:30

Arminius schreef:
28 apr 2018, 07:54
Ik zie nu hoe je aan jouw onderschrift komt. :wink:

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 06:41

Arminius schreef:
28 apr 2018, 08:05
Het vis of ook wel Ichthus teken zie je vaak op auto`s ...
Of als je voor mijn voordeur staat waarboven ik een redelijk groot afdak met pannen heb gemaakt in de onderste balk.
Daarin heb ik het Ichthus teken uitgesneden ...
In onze tuin heb ik een kapelletje gemaakt, met daarin een beeld van Maria, de Moeder van Jezus waar altijd een kaarsje brandt.

Afbeelding

Deze 'Maria' staat voor mij als symbool van het leven 'an sich'.
Het gaat verder dan de zon in dit planeetstelsel en is ook veel ouder.
Maria symboliseert voor mij de onpersoonlijke God, de kosmische Kracht, het volkomen en volmaakte Bewustzijn waaruit ik ben voortgevloeid.
En niet enkel ik alleen; 'al dat wat er is' is hier een afgeleide van.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 07:00

Arminius schreef:
28 apr 2018, 08:16
Mozes staat in het teken van de Ram, daarom zien we hem op afbeeldingen vaak met hoorntjes op zijn hoofd.

Afbeelding
"nee "nee "nee

De 'hoorntjes' zijn slechts een interpretatie, een waarschijnlijke taalfout uit Exodus 34 vers 29, 30 en 35.
De tekst zegt: "Toen hij (Mozes) van de berg afdaalde - wist hij niet, dat de huid van zijn gelaat straalde (. . .)
En al de Israelieten zagen Mozes (en) zie, de huid van zijn gelaat straalde."
Voor het woord 'stralen' staat er in de Hebreeuwse grondtekst: qeren. En dat woord kan ook 'hoorn' betekenen.
En zo is het foutief vertaald in de grote Latijnse bijbelvertaling (de Vulgaat). Er werd gelezen: zij zagen het gelaat van Mozes, gehoornd. (Cornuta esset facies sua.)
Zo werd het gelezen, zo werd het afgebeeld. Al vanaf de elfde eeuw in Engeland en vanaf de twaalfde eeuw ook elders in Europa.
Het origineel -door Michelangelo Buonarroti vervaardigd-, heb ik in 2007 in de basiliek San Pietro in Vincoli in Rome mogen aanschouwen.

Mijn 'interpretatie' is dat de hoorntjes het beginpunt zijn van 'het stralen' van Mozes:

Afbeelding

Die stralen zijn niet te beeldhouwen ...
Maar dit is slechts een interpretatie van mij.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 07:24

Arminius schreef:
28 apr 2018, 08:45
Een duidelijk teken van het vissen-tijdperk kun je ook zien in het hoofddeksel van de Paus

Afbeelding

En het symbol van de Vis , Yoni etc.
[think] [think] [think]

Creatief, dat zeker maar of dat nou werkelijk zo is? Confirmation bias?
De mijter of mitra (van het Latijnse mitra, "muts met banden") is het ceremoniële hoofddeksel van bisschoppen en abten.

Ik heb eerder al over Mithras geschreven, weet je nog?
Welnu, bij het Mithraisme was een mitra het hoofddeksel van de god Mithras -een Perzische zonnegod overigens-.
In 2012 bezocht ik de San Clemente -een van de oudste christelijke kerken van Rome-.
Onder die kerk gaan resten van nog veel oudere gebouwen schuil.
Ongeveer twintig meter diep zijn delen van huizen gevonden die uit de laatste eeuw van de Romeinse Republiek (± 500 – 27 v.Chr.) stammen en door de grote brand ten tijde van Keizer Nero moeten zijn verwoest.
Bij de wederopbouw van Rome zijn deze huizen als fundering gebruikt voor de nieuwe huizen.

Zeven meter minder diep is een deel van een groot woonhuis gevonden en daar heb ik rondgewandeld.
Mysterieuze sfeer die ik toen voelde ...
Er wordt aangenomen dat dit huis in de eerste eeuw, geruime tijd voor Constantijn de Grote die in 313 n.Chr. de vrijheid van godsdienst invoerde, als schuilkerk dienstdeed.
Het huis was in het bezit van de Romeinse consul en martelaar Titus Flavius Clemens, die zich als een van de eerste hooggeplaatste Romeinen tot het toen nog verboden christendom bekeerde.
En op de binnenplaats van het aangrenzende huizenblok zijn de resten van een Mithras-heiligdom gevonden waar de Perzische zonnegod werd geëerd.
En ook daar stond ik, een heel magisch moment ...

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 07:27

Oké en wauw, dat was de eerste pagina van dit topic, dewelke ik aandachtig gelezen en bestudeerd heb.
Tijd voor koffie en voor de dag van vandaag.

Tot later ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Susan » 29 apr 2018, 09:08

Arminius schreef:
28 apr 2018, 15:17
Uiteraard! Ik beweer nergens dat mijn woorden de absolute waarheid zijn. Ik stel slecht de hypothese: zou het niet zo kunnen zijn dat...?
Zo komt het ook beslist niet over Arminius dat je de indruk wekt alsof jouw woorden absolute waarheid zijn. "nee
Onderzoek, en behoud uitsluitend het goede. ;)
Precies.
De volgende raad gaf Boeddha zo'n 2500 jaar geleden al:

Geloof niet zomaar iets wat je hebt gehoord.
Geloof niet in tradities alleen omdat ze vele generaties doorgegeven zijn.
Geloof niet iets alleen op basis van het feit dat er veel over gepraat wordt.
Geloof niet iets omdat het zo staat opgeschreven in geschriften die afkomstig zijn van oude wijzen.
Geloof niet in vermoedens.
Geloof niet iets omdat een autoriteit, een docent of iemand die ouder is het zegt.
Geloof alleen iets nadat je het voor jezelf hebt uitgetest en op die manier hebt ontdekt, dat het zowel voor jou blijkt te werken als ook
dat het ten goede komt aan alles en iedereen.
Accepteer het dan en leef er dan ook naar.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 29 apr 2018, 09:16

Goedemorgen Gast1 op deze wat sombere ZONdag.

Even wat recht zetten:

Uiteraard heb je gelijk. Dit stelt uiteraard de geboorte van Venus en niet Isis voor. [tikfout]

Afbeelding

Dit is tevens ook zo met deze

Afbeelding
The planet Venus is known as SUKRA in Vedic astrology. Sukra means "white", or "bright" in Sanskrit.

Dan even over de horentjes van Moses. Volgens jou is dit een foute vertaling. Ik denk dat ik gelijk heb. :wink:
Horns were almost universally viewed by ancient civilizations as symbols of power, not as the negative or demonic symbols they became for Christians thousands of years later. For example, both Alexander the Great and Attila the Hun were described as wearing horns. Mellinkoff reminds us that horned helmets were often worn by priests and kings, with the horns connoting that divine power and authority had been bestowed upon them.

http://rabbiartlevine.com/Home/tabid/26 ... ation.aspx
Overigens kun je er over discussiëren of Moses wel echt heeft bestaan. Het verhaal van Moses in een rietenmandje en de Pharaoh’s dochter komt namelijk in veel meer culturen voor. Het is dus geenszins uniek.
“Innocents were slaughtered in the myths of Sargon, Nimrod, Moses, Jason, Krishna and Mordred as well as in that of Jesus.” 545 Children are slain or menaced also in the stories of Oedipus, Perseus, Romulus and Remus, and Zeus, some of whose myths include being shut in chests and tossed into a body of water.

http://www.astrotheologyzone.com/the-moses-fraud.html
Afbeelding

Basket Cases: Moses, Sargon, and Karna

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 29 apr 2018, 09:40

Goed we gaan weer verder, want er is meer, er is altijd meer! [jaja]

We waren gebleven bij het verhaal van de heilige graal.

De groeistadia van de Amanita Muscaria [Vliegenzwam]

http://www.somashamans.com/aboutamanita.html

Met zijn oranjerode hoed met witte stippen is de vliegenzwam naast de champignon ongetwijfeld een van de bekendste paddenstoelen. De witte stippen spoelen bij regenachtig weer vrij snel van de hoed. Op de steel zit een duidelijke ring en aan de onderkant een (vlokkige) knol. Vliegenzwammen kunnen voorkomen vanaf juli tot en met de late herfst met een hoogtepunt rond eind augustus.

Afbeelding

Van het rode vlies op de hoed (het gedeelte van de zwam dat het vergif, muscarine, zou bevatten) zou een vliegendodend middel kunnen worden gemaakt (een mogelijke verklaring van de naam vliegenzwam). Sommigen hebben een verband gezien met hallucinaties van door de lucht vliegen bij inname, maar dit is etymologisch onjuist. Naast muscarine bevat de vliegenzwam nog een aantal andere toxische verbindingen, waarvan sommige hallucinogeen zouden zijn. De toxiciteit van deze paddenstoel wordt in de volksmond vaak overdreven - van aanraken zijn geen nadelige gevolgen te verwachten. Toch kan het opeten van een hele paddenstoel voor bv. een kleine hond in enkele uren fataal zijn.

Afbeelding

Toch is de vliegenzwam minder giftig dan veel mensen denken. Hij wordt al lang gebruikt door verschillende volken, onder andere in Lapland waar soms één vliegenzwam werd geruild tegen één rendier. De vliegenzwam heeft namelijk bedwelmende en hallucinogene effecten en werd vaak gebruikt in rituelen. Men kan hem vers of gedroogd opeten of roken. De hele paddenstoel bevat werkzame stoffen, maar de concentratie daarvan is het hoogst in het vel met de witte stippen. De belangrijkste werkzame stoffen in de vliegenzwam zijn muscimol, muscazone en iboteenzuur. Vliegenzwammen bevatten ook het giftige muscarine, maar als de zwammen gedroogd worden verdwijnt dit.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegenzwam

Vliegenzwammen groeien vaak in nauwe associatie (symbiose) met berk, eik, den, beuk en spar. Ze vormen een ectomycorrhiza d.w.z. dat het mycelium niet in de boom groeit, maar de haarwortels aan de buitenkant omgeeft.

Afbeelding

Als we kijken naar de groeistadia van de Amanita Muscaria, dan zien we dat het begint met een z.g. ei-fase. Er zijn meer paddestoelen die dit doen.

Young specimens first emerge from the ground resembling a white egg covered by a universal veil, which then breaks, leaving the volva as a remnant.

Afbeelding
Jonge exemplaren zijn geheel door een eiachtige, vlezige beurs omgeven.

Als de Amanita groeit, breekt hij als het ware door die universal veil.' in dit stadium ontstaan ook de bekende witte stippen Dit is de mannelijke stadia van de paddestoel. Je zou er een fallussymbool in kunnen zien.

Afbeelding

Als onze vriend dan blijft groeien, kan hij niet langer vast houden aan die 'veil' en scheurt los. We noemen dit de besnijdenis-fase..

Afbeelding

De 'veil' blijft als een soort rokje om de stam van de paddestoel heen zitten.

Afbeelding

Vervolgens groeit hij dan uit in zijn bekende 'ronde tafel' vorm. Houd ook even het verhaal van Koning Arthur en zijn ronde tafel in gedachten.

Behalve als een meubelstuk kun je de Ronde Tafel ook zien als een ideaal. De Ronde Tafel symboliseert vriendschap en hoffelijkheid: een verbond van ridders die allen hebben gezworen koning Artur loyaal te dienen en die allen de opdracht hebben te vechten voor wat juist is en tegen het onrecht. Daarnaast staat de Ronde Tafel voor gelijkheid.

Denk b.v. aan de ronde tafel conferenties waarbij een ieder gelijk is. Niemand zit aan het hoofd van de tafel.

Afbeelding

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 29 apr 2018, 10:07

En die ridders beschermden natuurlijk uit alle macht de 'geheimen' van de ronde tafel. Met een beetje fantasie zou je in de volwassen Amanita Muscaria de'Heilige Graal' kunnen zien.

Afbeelding

Wanneer er dan smorgens door de ochtend douw, wat water in de cup van de paddestoel stond kleurde dit water door de kleurstoffen vervolgens rood als bloed .....

Afbeelding
The Holy Grail

Amanita muscaria the Holy Grail. Long associated with the Flesh of the God in Religious Sacraments. The Grail cup holding the blood of the God (juices) is an obvious analogy. Note the look of the fully grown specimen. The Imagery of a cup or fountain are some of the more pronounced Symbols used to keep the “Secret” understanding of the true nature of the sacrament for the “Elite”. In its infant (button) State the Mushroom resembles a small white stone. The pulling of the Sword (symbol of wielding the power) from the stone is another Arthurian Legend connecting the Mushroom to the myth.
Afbeelding

Afbeelding
Amanita muscaria afgebeeld als de 'boom der kennis' over goed en kwaad op een fresco in de Abdij Plaincourault, Mérigny, France

We gaan nu een verband leggen tussen de Amanita en de Feniks..

Afbeelding
Een feniks (soms: phoenix; Grieks: Ο Φοίνιξ; Chinees: 鳳 of 鳳凰; Me byi karmo Tibetaans, Mandarijns: Feng of Fenghuang; Kantonees: Fong of Fong Wôong) is een fabeldier uit de Griekse mythologie en de Chinese mythologie. De Grieken geloofden dat de feniks in staat was steeds weer opnieuw uit zijn eigen as herboren te worden. Hij zal dan bovenin een boom van kruiden een nest maken en daarin verbranden. Door de geur van de kruiden zal hij opnieuw geboren worden. In de Chinese cultuur staat het dier voor het vrouwelijke geslacht op de wereld.

Ook schreef de Latijnse dichter Ovidius in een gedicht dat de Assyriërs de vogel feniks noemen. Hij zou geen zaden en grassen eten, maar het sap van sappige kruiden gebruiken als levensmiddel. Na vijfhonderd jaar geleefd te hebben zou de feniks hoog in een palmboom een nest van schors, kruiden en mirre maken. Als hij erin zat vloog het in brand. De geur van de kruiden nemen de ziel van de oude feniks mee. Het lichaam verbrandt en er komt een kleine feniks uit. Hierin nam de oude ziel weer plaats om weer 500 jaar te leven.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Feniks
In de rode vleugels van de Phoenix, zou je de Amanita kunnen herkennen...als je hem in de lengte zou doorsnijden.

Afbeelding

De Amanita komt eerst uit een 'ei' spreid zijn vleugels en probeert te vliegen, en verbrand dan.

Ook van de Amanita blijft na de groei niets over, en vergaat deze tot as, net als de Phoenix

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 29 apr 2018, 10:25

Nu een stukje wat ik gisteren al in een ander topic over Pasen heb geplaatst, maar om het verhaal compleet te maken zet ik het hier ook neer.

Pasen is een feestdag in de lente. Het vindt zijn oorsprong ruim voor het ontstaan van het christendom. Later is het tot een christelijke viering omgevormd, via het joodse geloof, waarbij het een feest is geworden ter nagedachtenis van de opstanding van Jezus.
Voorchristelijke symboliek en oorsprong

Over de precieze oorsprong en viering is men het niet volledig eens. Er bestaan verschillende lentefeesten uit diverse culturen die sterk op elkaar gelijken en waaraan ook het christendom symbolen heeft ontleend. Daarom stellen sommigen dat Pasen eigenlijk een vrij recente feestdag is waarin al dan niet bewust oude (heidense) symbolieken van de lentefeesten zijn opgenomen. Maar er zijn ook die zeggen dat de oorsprong meer algemeen is; als in een feest van de lente, waarbij het ontwaken van de natuur na de winter werd gevierd.

Zo'n lentefeest is in veel culturen en religies vaak ook ter ere van een godin van het leven en de vruchtbaarheid, die de natuur heeft doen ontwaken en vruchtbaar heeft gemaakt. Vaak betreft het de godin Ostare en de varianten daarvan. Van deze godin stammen dan meer dan waarschijnlijk ook de symbolen van de haas en de eieren af, waarmee ze vaak ook wordt afgebeeld. In de Duitse benaming voor pasen, "Ostern", ziet men nog de oorspronkelijke heidense betekenis van het feest van de lente, genoemd naar Ostare. Ook in de Engelse benaming, "easter", zit dezelfde oorsprong. Bekende varianten zijn de godin van de dageraad Eostre en de Teutoonse godin Eastre, godin van licht en lente. Maar ook de godin van sensuele liefde of vruchtbaarheid;Astarte alsook Ishtar. Deze werden geëerd tijdens de lente met grote orgieën wegens het terugbrengen van de zon na de winter en het vruchtbaar maken van de natuur.
bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen
En bij Pasen hoort natuurlijk kinderen die eitjes zoeken...we geven hier dus symbolisch de 'kennis' door, we wijden ze als het ware in.

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijke paas eitjes.

Afbeelding
En het mooiste is dan natuurlijk als je het `gouden` ei vind. :)

En waar vind je DEZE eitjes het beste? Juist onder een boom. en wat voor een boom? Nou zo een! [jaja]

Afbeelding

Hoo Ho Ho!

Daar komt opeens die oude Sjamaan weer om de hoek kijken.... :roll:

Afbeelding

Lekker even een stukje vliegen..

Afbeelding

Sjamanen kleden zich natuurlijk het liefst in de kleuren van hun favoriete paddestoel...

Kijk, hier hebben we ook weer een paar Sjamanen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding :hahaha:

Ook in het verhaal van Alice in Wonderland wordt er van de paddo`s gesnoept.

Laatst gewijzigd door Arminius op 29 apr 2018, 12:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 10:30

Arminius schreef:
28 apr 2018, 15:17
Uiteraard! Ik beweer nergens dat mijn woorden de absolute waarheid zijn. Ik stel slecht de hypothese: zou het niet zo kunnen zijn dat...?
En zo heb ik dat dan ook steeds begrepen Arminius, heb jij dan de indruk dat er wél iemand is die jouw schrijverijen als absolute waarheid ziet?
Zoals jij schrijft doet me -jawel- exact denken toen ik begon te schrijven op het forum 'Wereldgeheimen' zaliger.
Hartstikke leuk en ik ga verder met jouw posts.

Maar nu eerst andere zaken.
Groetjes van Pierre

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 10:50

Ik heb toch nog even tijd ...
Arminius schreef:
28 apr 2018, 09:14
De Vesica Piscis zijn 2 overlappende cirkels. Als je goed om je heen kijkt, kom je dit symbool op veel plaatsen tegen.

[knip]

We dienen dus door een spirituele poort te gaan....om herboren te worden.

Terwijl Jezus met Nicodémus praatte, zei Hij “Luister goed, wie niet opnieuw geboren wordt, kan het Koninkrijk van God niet ontdekken.” “Opnieuw geboren?” vroeg Nicodémus. “Hoe kan dat? Iemand kan toch niet voor de tweede keer uit zijn moeders lichaam geboren worden?” Jezus antwoordde: “Toch is het zoals Ik zeg. Als iemand na zijn natuurlijke geboorte niet ook geestelijk geboren wordt (lett. Geboren uit water en Geest), kan hij onmogelijk in het Koninkrijk van God komen. Uit mensen komt menselijk leven voort, maar uit de Geest van God komt geestelijk leven voort. Het is dus helemaal niet zo vreemd dat Ik zei dat u opnieuw geboren moet worden…” (Johannes 3:3-7).

De woorden “opnieuw geboren” of “her-boren” betekenen letterlijk “van hierboven geboren”.

[knip]
Oké en wauw, dat was weer een heel verhaal.
Maar precies dát -het herboren- bedoel ik nou, ik noem het 'deconditioneren' om daarna 'opnieuw geboren te worden' ... het 'ontwaken' dus. ;P!

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 10:59

Arminius schreef:
28 apr 2018, 11:29
Begint U het al een beetje te begrijpen?
Inmiddels al weer ruim 10 jaar Arminius ...
Arminius schreef:
28 apr 2018, 11:29
We gaan het nu een beetje hebben over "de graal"...

De Heilige Graal zou de schaal of beker zijn waarin het bloed van Christus is opgevangen bij zijn kruisiging, in andere verhalen is het de beker die gebruikt werd bij het Laatste Avondmaal.

Onder het eten nam Jezus het brood, sprak het zegengebed uit, brak het brood in stukken en gaf het aan de leerlingen en zei: ‘Neem dit en eet het op; dit is mijn lichaam.’
Toen nam hij de beker, sprak het dankgebed uit en gaf hun de beker door met de woorden: ‘Drink er allen uit, want dit is mijn bloed.


De beker zou ook gebruikt zijn om het bloed van Jezus op te vangen, toen hij werd gestoken met een speer.
Raar toch dat mensen nog heden ten dage deze toch vrij radicale en bizarre bloeddrinkende en vleesetende rituelen uitvoeren, zonder te weten waar deze nu eigenlijk vandaan komen....
Alwie de zoon vertrouwt door hem na te volgen in het doen van de ‘werken’, ontvangt het ‘leven van de komende wereldtijd’ (Johannes 6:27), dat wil zeggen: een nieuw leven onder heel andere voorwaarden dan die gesteld worden door de repressieve Romeinse wereldorde. Onder het slavenjuk van Rome is er geen leven voor Israël. Aldus eindigt Jezus zijn onderricht (Johannes 6:51):
Ik ben het: het levende brood dat afdaalt uit de hemel. Wie van dit brood eet, leeft voor de komende wereldtijd. En het brood dat ik geven zal, is mijn vlees voor het leven onder deze wereldorde.

Deze uitspraak leidt tot discussie onder de aanwezige Judeeërs: ‘Hoe kan hij ons zijn vlees te eten geven?’ (Johannes 6:52). Maar Jezus duldt geen kritische vragen (Johannes 6:53):

Amen, amen, ik zeg jullie: als jullie het vlees van de mensenzoon niet eten en zijn bloed niet drinken zullen jullie niet zelf leven.

Om dit bovenstaande te kunnen begrijpen gaan we eens een kijkje neme in de 'Dode Zeerolen'
Los daarvan, zie ik dit vooral als een metafoor. :wink:
En ik denk te weten dat je dit ook weet.

[knip]
Arminius schreef:
28 apr 2018, 11:29
En wat stond er dan zoal in die Dode Zeerollen.....?

Een van de mensen die dat heeft geprobeerd uit te zoeken, is John Marco Allegro.

John Marco Allegro, die de leiding had over het project schreef daar een boek over, hij verteld in het boek hoe het christendom zijn wortels heeft in het sibersiche shamanisme, en dat Jezus in feite niet meer is dan een antrapamorphisme* van de paddestoel die door de shamans als heilig werd beschouwd.

(antrapamorphisme is als je menselijke eigenschappen toekent aan objecten, zoals b.v. een gezicht op de maan tekenen)
Waarschijnlijk bedoel je het antropomorfisme. :wink:
Arminius schreef:
28 apr 2018, 11:29
Allegro schreef een boek genaamd: the sacred mushroom and the cross.
Natuurlijk werd deze man direct door het Vicaan in de ban gedaan, en ook van de andere onderzoekers werd nooit meer iets vernomen.
Op die paddenstoelen -met name de vliegenzwam- ga ik nog uitgebreid op terug komen. :wink:

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 29 apr 2018, 11:02

Afbeelding

Het was vroeger gebruikelijk dat je de verse paddenstoeltjes in een sok boven de open haard hing, om ze zo lekker te laten drogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beginnen jullie de verbanden al een beetje te zien?

In mijn zoektoch op internet, kom ik veel dingen tegen...zo ook dit:

Moses, 9/11 and Magic Mushroom (Atlantis & The Magic Mushroom: Part 1)



Moses, 9/11 and Magic Mushroom (Atlantis & Shrooms Part 2)



Dormition Cathedral

Afbeelding

The Dormition of the Mother of God

Ziet u de overeenkomst?

Nog een leuke

Afbeelding

Afbeelding
Ziet u de paddo`s?

Nog even terug naar die oude Sjamaan. Op een of andere manier vinden we deze man opeens terug in de verhalen over de geboorte van Jezus....

De Sjamaan beschikte over veel kennis van kruiden en planten. Kruiden voor genezing, voor oorlogsvoering, of om met de 'Goden' in contact te komen.

We zien dat hede ten dage nog steeds terug in de vele afbeeldingen.

Zo`n Sjamaan gingen vroeger van huis tot huis, om de bewoners van die heerlijke paddestoelen te brengen, of om een spirituele bijeenkomst te lijden. Vaak, als het flink gesneeuwd had, moest hij dan door de schoorsteen naar binnen klimmen..

Afbeelding

En hoe reisden die Sjamanen? Wel, hij gebruikte daarvoor natuurlijk een slee en rendieren...

Afbeelding

En in die grote zak zaten natuurlijk geen kadootjes , maar gedroogde paddestoelen!

Deze verse paddestoelen werden in de bomen gehangen om te drogen, dan kon je ondertussen naar nieuwe paddestoelen zoeken...Gedroogd kon je natuurlijk ook veel meer meenemen. [minder zwaar]

Afbeelding

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 29 apr 2018, 11:04

Dank Gast1, voor de aanvulling :)

Plaats reactie