technische wetenschap

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 30 apr 2018, 18:45

oktagon schreef:
30 apr 2018, 18:35
Zie mij reactie van 30 april om18.30 uur
Die kan ik dus niet ontdekken oktagon.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: technische wetenschap

Bericht door oktagon » 30 apr 2018, 18:54

Hij is blijkbaar nog in de digitale route en dus nog niet gearriveerd bij jou!

Ik spijkerde hem nog een beetje bij op snelle taalfouten!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 30 apr 2018, 18:55

:shock:

Oké, bijzonder ...
oktagon schreef:
30 apr 2018, 18:35
Deze foto-dus van 15 maart (17.57 u)- toont dezelfde draagconstructie als de door jou later getoonde foto over de rivier en vraag ik me de logica van een beton-omkleding om de geverfde stalen tralieliggers,af!

De foto van de constructie boven de weides-dus niet over de rivier,werden eerder getoond(15 maart en daar behoort mijn commentaar bij! :hands:
Oktagon, ik kan je niet volgen.
Al het gekleurde is een bekisting met al dat wat erbij hoort.
Daar wordt beton in gestort.
Het beton is uiteraard zwaar gewapend.
Er is hier geen sprake van een beton-omkleding om de geverfde stalen tralieliggers.
Al het gekleurde 'verschuift' naar het volgende aansluitende stuk, waarna er weer nieuw beton in wordt gestort.
Dat blijft zich herhalen tot de volledige brug klaar is, en dan is die brug 200 meter lang.
Van deze brug worden er twee in dat plangebied gemaakt.
Let op mijn onderschrift.

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 04 mei 2018, 08:44

Maandag 30 april is de tijdelijke brug bij de kruising Broekstraat/Ooijenseweg geplaatst.

De ongelijkvloerse kruising, in de vorm van een tijdelijke brug, is aangelegd zodat het bouwverkeer de openbare weg niet hoeft te kruisen.
Over deze brug rijden de komende jaren de dumpers, die de grond transporteren van hoogwatergeul Ooijen naar onder andere de Zeelberg.

Afbeelding


Hier een overzicht (speciaal voor oktagon) met 'automatisch inzomen' (110%) is alles goed te lezen en te inzien. :wink:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: technische wetenschap

Bericht door Determinist » 06 mei 2018, 15:10

Zijn dat gewoon gestapelde blokken beton?

Het lijkt wel lego.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: technische wetenschap

Bericht door Susan » 06 mei 2018, 15:26

Misschien hebben ze het wel eerst met lego uit zitten vogelen...
óf is het zelfs door Gast1 zélf thuis in elkaar geknutseld en is
het zijn ontwerp...hij had er tijd genoeg voor de laatste jaren... :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: technische wetenschap

Bericht door univers » 06 mei 2018, 15:40

Zijn dat gewoon gestapelde blokken beton?
De piramides zijn ook zo gebouwd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: technische wetenschap

Bericht door oktagon » 06 mei 2018, 19:12

Nmm is dit stapelbouw met verankerings-blokken (resp.opvangholtes) en zullen de voegen gevuld worden bij defintieve situaties.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 06 mei 2018, 19:19

Determinist schreef:
06 mei 2018, 15:10
Zijn dat gewoon gestapelde blokken beton?

Het lijkt wel lego.
Een betere omschrijving past niet.
Die blokken beton zien er ook uit als lego, met 'nest-nokken' en al, oktagon omschrijft het goed.
Dit is een tijdelijke brug, die een kleine drie jaar blijft staan en enkel bedoelt is voor de werk-vrachtverkeer van de en naar de andere kant van de weg te leiden.

En inderdaad Susan, vroeger heb ik heel erg veel gespeeld met lego.
Datzelfde deden mijn kinderen met 'techtnisch Lego' ... :wink:

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 12 mei 2018, 08:55

Hier een bovenaanzicht:

Afbeelding

Aanleiding huidige locatie ongelijkvloerse kruising Ooijenseweg
De belangrijkste reden waarom Mooder Maas voor de huidige locatie van de ongelijkvloerse kruising heeft gekozen is zodat deze, in zowel de bestaande als de toekomstige situatie, de weg kan kruisen.
Daarnaast spelen de volgende aspecten een rol in de keuze voor het ontwerp en de ligging:
  • Bomenrij maakt onderdeel uit van vleermuisroute;
    bestaande waterkering;
    werkzaamheden brug Ooijen.
Al deze aspecten bij elkaar zorgen ervoor dat de huidige locatie van de ongelijkvloerse kruising de meest geschikte locatie is.

In het najaar is brug Ooijen -nu in aanbouw- gereed, waarvan ik alhier plaatjes plaatste.
Deze tijdelijke brug blijft dan liggen tot eind 2020 voor grondtransport (4 miljoen kuub) om zo 'een nieuwe rivier' te realiseren van 10 kilometer lengte.

Afbeelding
Huidige situatie: de blauw/paarse lijn geeft de toekomstige richting aan naar de nieuwe en definitieve brug (in aanbouw).

Maatregelen verbeteren veiligheid:

De landhoofden van de brug beperken in de huidige situatie het zicht in de bocht.
In de voorbereidingsfase heeft Mooder Maas contact gehad met de wegbeheerder om de verkeersmaatregelen te bespreken.
Eén van de maatregelen is het omlaag brengen van de snelheid naar 30 km/uur.
In de praktijk blijkt dat een groot aantal weggebruikers zich niet houdt aan deze maximumsnelheid.
In de loop van volgende week (week 20) worden er drempels aan beide kanten van de ongelijkvloerse kruising geplaatst, zodat het verkeer wordt afgeremd.
Daarnaast worden er spiegels geplaatst om de zichtlijnen te verbeteren.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: technische wetenschap

Bericht door oktagon » 14 mei 2018, 14:32

Hallo Gast1,

Heb momenteel last van het klimaat,dat werkt op mijn gemoed en oude body,ik wacht op een fliinke onweersbui.
Bedankt voor je fotos en uitleg,ik weet genoeg van de gecompliceerde klus bij jullie,die werd geklaard wegens potentiele overstromingen door de Maas in jullie gebied.

Wij leven op ons eiland wel elke dag onder ca. 3 tot 4 meter NAP,maar de meeste Zeeuwen gaan rustig naar bed.
Wij vertrouwen op de huidige hoge dijken en hoge waterkering in de Oosterschelde.
:lekkapuh:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: technische wetenschap

Bericht door univers » 14 mei 2018, 14:56

Wij vertrouwen op de huidige hoge dijken en hoge waterkering in de Oosterschelde.
Nog wel.

Doe je het wel rustig aan oudste.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 14 mei 2018, 17:18

oktagon schreef:
14 mei 2018, 14:32
Hallo Gast1,
Dag kerel ;P!
oktagon schreef:
14 mei 2018, 14:32
Heb momenteel last van het klimaat, dat werkt op mijn gemoed en oude body, ik wacht op een flinke onweersbui.
Wat is er aan het handje met je body dan? Inmiddels heb ik redelijk hinder van hooikoorts en is een regenbui inderdaad welkom.
oktagon schreef:
14 mei 2018, 14:32
Bedankt voor je foto's en uitleg, ik weet genoeg van de gecompliceerde klus bij jullie, die werd geklaard wegens potentiële overstromingen door de Maas in jullie gebied.
Als je het niet erg vindt, ga ik nog een jaartje of drie door op dit topic. Zolang gaat de huidige klus dan ook duren en nog nooit eerder is een dergelijke klus aan de Maas uitgevoerd. :wink:
oktagon schreef:
14 mei 2018, 14:32
Wij leven op ons eiland wel elke dag onder ca. 3 tot 4 meter NAP, maar de meeste Zeeuwen gaan rustig naar bed.
Wij vertrouwen op de huidige hoge dijken en hoge waterkering in de Oosterschelde.
Da's een hele geruststelling mijn 8-hoekige vriend en met een zelfde geruststelling ga ik dan ook altijd naar bed.
Ik woon 20 meter + NAP en 8 meter hoger dan de Maas.
Mocht het Maaswater bij mij in de tuin lopen, dan staat heel het dorp onder water tot menige nokhoogte.
De ramp is dan niet te overzien en dan staat Brabant en Noord-Limburg voor een groot gedeelte onder water.

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 16 jun 2018, 12:23

Afbeelding

Onder toeziend oog van leerlingen van Basisschool de Peddepoel in Wanssum is vanochtend (6 juni 2018) de nieuwe fietsbrug geplaatst.

De 36 meter lange brug, die in alle vroegte naar de plek van bestemming is vervoerd, werd in zijn geheel opgetakeld en op de twee gereedstaande brughoofden geplaatst.
De fietsbrug moet straks – als de rondweg om Wanssum er ligt – zorgen voor de fietsverbinding met Geijsteren.
De komende weken is Mooder Maas nog bezig met de aansluiting op de bestaande routestructuur.
Naar verwachting kan de fietsbrug in de tweede week van juli in gebruik worden genomen.

https://www.ooijen-wanssum.nl/uitvoerin ... aatst/336/

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 16 jun 2018, 12:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: technische wetenschap

Bericht door univers » 16 jun 2018, 14:08

Mooie foto's, mooie avatar.
Je laat je tanden zien. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 17 jun 2018, 05:15

:wink:

Gast1

Re: technische wetenschap

Bericht door Gast1 » 28 apr 2020, 07:19

Verdorie, hoe zou het met oktagon zijn?

Bij ons aan de overkant van de Maas, vordert het project van -alles-bij-elkaar-een-kwart-miljard- euro- gestaag:



Bij ongeveer 8 minuut en 55 seconden zie je de precies 1 kilometer lang brug over de Maas, aan de overkant woon ik.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 28 apr 2020, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: technische wetenschap

Bericht door univers » 28 apr 2020, 07:28

Verdorie, hoe zou het met oktagon zijn?
Ik heb al een tijdje het gevoel, dat hij niet meer onder ons is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: technische wetenschap

Bericht door Fenna » 28 apr 2020, 07:30

Ik ook.

Maar hij staat nog wel ingeschreven als forumlid.
Dus heeft heeft de mail ontvangen die wij allemaal hebben gehad met het verzoek of je nog aangemeld wil blijven en dat zou betekenen dat hij dat hij dat heeft aangegeven.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie