Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 07 mei 2018, 00:36

Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 07 mei 2018, 08:41

Sorry Witte wel, maar ik vind die Chomsky een reactionaire ultra linkse radicale mafkees, die in het hippie tijdperk is blijven hangen. Heb je verder wel eens gezien hoe hij met zijn studenten omgaat die het niet met hem eens zijn? Absoluut onbeschofter kan het niet. Hij is een van de weinigen nog die denkt dat een totalitair systeem iets goeds is. Hij babbelt de hele tijd over mensenrechten, maar als je kijkt naar welke regime`s hij steunt dan is dat een bloedige lijst. Ik vind hem meer een cult leider of een New Age guru.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 07 mei 2018, 10:54

Weet ik Arminius en daar heb je ook wel gelijk in maar heb hem neergezet omdat hij de totale andere zijde belicht. Dat hij daarin overdrijft dat is een feit maar schetst wel het tegenbeeld en daar doelde ik op.
Een zeker fanatisme hoeft ook niet altijd geheel correct te zijn maar vaak zijn fracties uit dat fanatisme nuttig en die pik je er dan uit.
Dan heb je clown Trump's zijn fanatisme en Chomsky zijn fanatisme. Je zet ze tegenover elkaar en pikt eruit wat bruikbaar is. :wink:
Dat fanatisme een groter bereik kent bij het volk is zeker.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 07 mei 2018, 11:35

Eens :hands:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 07 mei 2018, 13:20

„Bam, de volgende”, riep de president herhaaldelijk, terwijl hij een pistoolgebaar maakte met zijn hand,, natuurlijk een president onwaardig maargoed dat weten we
ben alleen benieuwd hoelang een onderwijzer nodig zou hebben om ,,,,wapen te pakken te richten en te schieten , denk dat ie al meerder kogels in z´n lijf heeft zitten de aanvaller hééft al een wapen ,, maar goed fijne middag nog
alles van waarde is weerloos

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 07 mei 2018, 17:03

herman50 schreef:
07 mei 2018, 13:20
„Bam, de volgende”, riep de president herhaaldelijk, terwijl hij een pistoolgebaar maakte met zijn hand,, natuurlijk een president onwaardig maargoed dat weten we
ben alleen benieuwd hoelang een onderwijzer nodig zou hebben om ,,,,wapen te pakken te richten en te schieten , denk dat ie al meerder kogels in z´n lijf heeft zitten de aanvaller hééft al een wapen ,, maar goed fijne middag nog
Niet als hij gewoon een wapen zou dragen, en getraind zou zijn in het gebruik.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 07 mei 2018, 17:13

Als je in nederland een wapen hebt ben je altijd getraind anders krijg je geen verlof.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 08 mei 2018, 07:16

Jahoor daar komen we weer met het bekende ALS >>>> hiero zegge ze dan ALS me tante kl.... had gehad was ´t me ome geweest snappie die ?<<< , klein voorbeeld ....je bent autogek -IKKE!!- loopt op straat ziet een pracht wagen kijkt ernaar en dan verd...foto maken , ja jammer licht spring op groen-bevb.- dus bey bey zwaai zwaai ,, idem met zo´n iemand de eerste seconden ben je van je apperepo , laat staan dat je ´gewoon effe je pistool pakt , <hopelijk ligt het niet in een kluis wat ik ooit zag > goeie WW ;)
alles van waarde is weerloos

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 08 mei 2018, 07:26

herman50 schreef:
08 mei 2018, 07:16
Jahoor daar komen we weer met het bekende ALS >>>> hiero zegge ze dan ALS me tante kl.... had gehad was ´t me ome geweest snappie die ?<<< , klein voorbeeld ....je bent autogek -IKKE!!- loopt op straat ziet een pracht wagen kijkt ernaar en dan verd...foto maken , ja jammer licht spring op groen-bevb.- dus bey bey zwaai zwaai ,, idem met zo´n iemand de eerste seconden ben je van je apperepo , laat staan dat je ´gewoon effe je pistool pakt , <hopelijk ligt het niet in een kluis wat ik ooit zag > goeie WW ;)
Of je vraagt het even aan je buurman, die wel toevallig een foto van de auto heeft gemaakt. :lekkapuh:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 08 mei 2018, 07:34

in de grote stad hebben buren geen reet met mekaar op knul laat staan dat ze en foto maken ..... enne leuk figuurtje staat erbij ....type kinderlijk
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 mei 2018, 10:07

Afbeelding

Erken dat gehate Trump niet alles fout doet.

Wat moeten we toch denken van Donald Trump? Nog altijd een gevaar voor de wereldvrede? Dat enge monster in het Witte Huis? Vriend en vijand zijn verbaasd. De grillige vastgoedbaron, de meest onwaarschijnlijke POTUS ooit, weet succesjes te boeken.
Zelfs in media die Trump afblaffen als ‘fake news’ verschijnen nu de eerste commentaren die schoorvoetend erkennen dat de gehate president misschien niet álles fout doet. De Amerikaanse economie zit in de lift, Noord-Korea kiest onder de harde lijn van Trump eieren voor zijn geld en na lang traineren in de Senaat (door de Democraten nota bene!) werd vorige week zelfs een openlijk homoseksuele kandidaat beëdigd als nieuwe ambassadeur in Duitsland.

Richard Grenell heeft eerder gewerkt onder president George W. Bush en onder presidentskandidaat Mitt Romney, maar was als homo lang omstreden bij de conservatieven, die de Log Cabin Republicans (de LHBT-subgroep in de Republikeinse partij) altijd hebben dwarsgezeten. Het is dankzij Trump dat Grenell een belangrijke en zichtbare post krijgt. Zijn achterban zal het maar moeten slikken.
Vanuit Nederlands perspectief is dus heus niet alles kommer en kwel onder president Trump. Hoe erg is hij nou precies?

Het gevoel van kiezers dat ze er wél toe deden.

Erg gecharmeerd ben ik nooit van de man geweest. Wel was ik onder de indruk van de energie die hij opwekt onder zijn aanhangers. Van de krachtige beweging die hij organiseerde, waarmee hij de Republikeinse partij wist te kapen. Van het schijnbare gemak waarmee hij de hooghartige Hillary Clinton versloeg.
Bovendien leek het me niet slecht dat hij een grote groep Amerikanen, die al lange tijd meenden dat zij tot het verliezerskamp waren veroordeeld, het gevoel gaf dat ze er nog wél toe deden. Het is belangrijk dat niet één groep steevast wint, of een andere steevast verliest.
Democratie is ook maar een geloofssysteem, dat het zich niet kan veroorloven dat grote groepen burgers afhaken. Wat dat betreft kunnen we een fenomeen als Trump, maar voor een andere doelgroep beslist ook Barack Obama, best een beetje waarderen.

Te veel eer voor het Witte Huis.

Maar toch… Trump als machtigste man op aarde? Leider van de vrije wereld? Ja oké, hij weet hoe hij een deal moet sluiten en vooral hoe hij zelfs de grootste verliezen als winst kan weg boeken. Waarheid interesseert hem niet, beeldvorming is alles wat hij nodig heeft om succesvol te zijn. Maar is dat nou de ideale bewoner van het Witte Huis?
Een onzinnige gedachte. We hebben in de twintigste eeuw, zeker na de Tweede Wereldoorlog, een beeld gecultiveerd van de Amerikaanse president als een soort seculiere paus. Een machtige man die gezag moest uitstralen, geloofwaardigheid moest kweken, diplomatiek, vernuftig, onfeilbaar moest zijn.
Te veel eer voor het ambt. Zo hebben de founding fathers het nooit bedoeld. Zij voorzagen juist dat best eens een malloot verkozen zou kunnen worden tot president. Daarom is de president volgens de Amerikaanse Grondwet niet zo machtig. Militair en diplomatiek wel, maar binnenlands krijgt hij niets voor elkaar zonder goedkeuring van de twee kamers in het Congres en het Hooggerechtshof. Kijk maar eens hoe schril de omvang van het Witte Huis afsteekt bij hun gebouwen. Dat staat ergens voor.

Donald Trump zal nooit de Nobelprijs winnen.

Dus zolang de president geen domme oorlogen gaat voeren, kan hij slechts het imago van Amerika beschadigen. En als Trump deze maand met Iran ook nog eenzelfde stunt uithaalt als met de Korea-kwestie, dan kan het beeld van zijn presidentschap gaan kantelen.

Obama kreeg al na tien maanden in zijn eerste termijn de Nobelprijs voor de Vrede: vanwege zijn buitenlandpolitiek en specifiek zijn ‘handreiking naar de islamitische wereld’. Dat bleek prematuur, en niet zo’n beetje ook. Obama heeft de opkomst van IS en de andere desastreuze gevolgen van de Arabische Storm niet kunnen voorkomen en ze zelfs in de hand gewerkt. Dat verdiende geen schoonheids- en al helemaal geen Nobelprijs.

We weten niet waar het presidentschap van Trump toe leidt, het kan alle kanten op. Maar dat hij de Nobelprijs krijgt, lijkt uitgesloten. En dat is best een cynische gedachte.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 08 mei 2018, 10:53

heel toevallig vanmorgen in AD brieven van lezers++++´ 8 5 2018

Trumps rol in Noord Korea,,
R.K. ziet een ´kleinigheid´ over het hoofd als hij de toenadering van bij de Korea´s als verdienste van Trump bejubeld,, herinnert hij zich de treinrein van Kim naar China die vooraf ging aan z´n gewijzigde opstelling..,
verder het niet verschijnen op de begrafenis van Mevr Bush .. wat nu al vaststaat dat niet hij maar vp Pence naar de begrafenis van McCain zal gaan ,, dan blijf ik bij waar is die verrekte Muur , verkiezingbelofte ,,zit Hooghartige Hillary Clinton al vast , ,keiharde verkiezingsbelofte ,, waarom zoveel en ver dreigen met alles wat los en vast zit ,, wat heeft die Moon van Zuid Korea al niet gedaan,, en nu komt Donny ook nog es kijken ,,,,, en brullen van Wie heeft dat bereikt IK,,IK alleen ...... het 53 wiel aan de wagen .........
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 mei 2018, 11:14

Kijk eens goed naar de titel Herman50.

Er staat : Erken dat gehate Trump niet alles fout doet.

Niet alles fout betekend dat sommige zaken goed gaan en sommigen niet.

Anders zou er staan : Erken dat gehate Trump alles goed doet.

En geen 1 president maakt al zijn beloftes waar.
Waarom staat ook in het artikel hoe dat komt.

Maar Trump zit er net een jaar.
Kijk eerst maar eens als de vier jaar om zijn Herman50.
Wie weet valt het mee en wie weet valt het tegen.
1Jaar is erg kort om alles te doen vind je ook niet ?
Is geen enkele president gelukt volgens mij.

En wat betreft noord en zuid Korea en de invloed van Trump.
Wat denk jij wat er achter gesloten deuren allemaal plaats vind ?
Heel veel waar jij en ik nooit iets over te horen krijgen.
Wat in de kranten verschijnt is een stukje Herman50 van een groter geheel.
Zo gaat dat altijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 08 mei 2018, 11:55

oke dat is dus nog nergens een antwoord op maar effe dit het gehate is dus NIET van mij ..
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 mei 2018, 12:00

Het woord gehate is ook niet van mij, de schrijver van het stuk schrijft dat.
En antwoord op alle verkiezingsbeloftes zie je toch echt pas na vier jaar president te zijn.
Dan word het totaalplaatje bekeken wat gelukt is en wat niet.
Nog drie jaar dus te gaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 08 mei 2018, 12:16

Afbeelding btw dit is het´´ gehele´´ stuk uit AD vanmorgen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 mei 2018, 12:26

Wat ik al zei Herman50 , er gebeurd zoveel achter de schermen waar wij geen weet van hebben.
En ook nooit zullen weten.
Dit zijn teksten van lezers, ieder heeft zijn eigen mening.
Arie en Ruud zien het allebei anders.
Voor mij is dit geen journalistiek maar gewoon de visie tussen twee lezers van het AD.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 mei 2018, 13:58

Afbeelding

Ik lees soms columns en soms kom ik er eentje tegen die ik meesterlijk vind om te lezen.
Sylvain Ephimenco is zo`n man waar ik als ik zijn columns lees denk wat briljant schrijft hij.
Hieronder eentje van hem van vorige maand.
Vind het geweldig helder geschreven.
Zijn gedachtegang deel ik.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Trump is dom en grof, maar hij twitterde wel de deur open van de saloon waar Kim rondhing.

Die boerse ome Donald, voor altijd gevangen in zijn ongemakkelijke lichaamsbouw, kreeg deze week de kleine en tengere Emmanuel op bezoek, de slimste leerling van de Europese klas.

Donald plooide zijn mondhoeken nog verder naar beneden terwijl zijn geagiteerde gast de wereld liet zien hoe hij van de ontvangst genoot.

Als enige sterveling op deze planeet werd de Franse president door de lompe mastodont onder een lawine aan complimenten bedolven. “Great guy, yes! I love those frenchies.” Of zoiets. Op de Amerikaanse en Franse redacties was de titel van de voorpagina al gevonden: Macron is de Jiminy Cricket van Trump! Jiminy is het krekeltje dat als het goede geweten van Pinocchio dienst doet in de Walt Disney-tekenfilm.

De vergelijking kwam goed uit want ook de neus van Trump groeide bij iedere nieuwe leugen die hij sinds zijn verkiezing heeft gedebiteerd. En omdat Franse en Amerikaanse journalisten hun Hollywood-klassieken goed kennen, dachten ze echt dat slimme Macron de man was die in het oor van domme Trump fluisterde.
Maar na heel wat vleiende superlatieven van ome Donald en aaien over de bol van zijn gast, ging Trump-fluisteraar Emmanuel met lege handen terug naar huis. Nee, het is erger: hij ging zelf draaien als nooit te voren en omarmde bij gebrek aan beter de suggestie van Trump rond een nieuw Iran-akkoord. Wie heeft wie ingepakt? Net als de uilen in de serie ‘Twin Peaks’ is het Trumpisme misschien niet wat het lijkt.

Van wolf naar lam.

Gisteren gebeurde een klein wonder dat de wereldvrede veel goeds deed: de leiders van Zuid- en Noord-Korea Moon Jae-in en Kim Jong-un ontmoetten elkaar bij de grenspost Panmunjom. Ze zeggen te streven naar ‘een permanente en solide vrede’ en naar het elimineren van kernwapens op het schiereiland. Straks wordt na 65 jaar wapenstilstand ook nog vrede tussen beiden gesloten.

Hoe heeft de gedaantewisseling van wolf naar lam van ‘Rocket Man’ Kim Jong-un vorm kunnen krijgen? We willen het niet erkennen, we draaien ons gecultiveerde hoofd weg, we hoesten en proesten maar nooit zullen we hem de eer gunnen en toegeven dat deze ontwikkeling zijn verdienste is. Want de Amerikaanse president is niet gecultiveerd. En ook nog dom, grof en een imbeciel en we mogen hem best beschaafd haten met een paarse pussyhat op onze schedel. Maar hij was wel degene die al twitterend tegen de deuren duwde van de saloon waarin Kim hing en rustig zuchtte: “Ik heb ook een atoomknop en die van mij is groter”. Toen was de vrede al bijna getekend.

Gisteren in Le Figaro zei de Amerikaanse essayist Thomas Frank: “Ik weet niet meer wat ik van Donald Trump moet denken: idioot of absoluut genie. Ik zie een beetje van beide in hem. Hij tweet absurde dingen en tegelijkertijd is wat hij met Noord-Korea deed buitengewoon briljant”. Dinsdag zei Trump complimenteus: “Hij is erg open geweest en ik denk heel rechtschapen”. De president had het niet over Napoleon Macron maar over ‘Rocket Man’ Kim Jong-un.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Want de Amerikaanse president is niet gecultiveerd. En ook nog dom, grof en een imbeciel en we mogen hem best beschaafd haten met een paarse pussyhat op onze schedel. Maar hij was wel degene die al twitterend tegen de deuren duwde van de saloon waarin Kim hing en rustig zuchtte: “Ik heb ook een atoomknop en die van mij is groter”.
Schitterend verwoord. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 08 mei 2018, 15:56

dat de wereld verder zat te zuchten toch geen 3e wereld oorlog zal Donny een worst wezen .. wel mooi dat Melanie in de eerste 5mnd van dit jaar 10 procent in achting is gestegen,,Donny moet oppassen dadelijk haalt ze hem nog in met z´n -ál- 1jr en 5mnd presid......
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 07:19

When the audience revived the chant in Grand Rapids, Michigan, Friday night – more than one month after Trump won the election – the president-elect said, “That plays great before the election – now we don’t care, right?”
During one fiery exchange at the second presidential debate in October, Trump said if he were elected, he would appoint a special prosecutor to look into Clinton, telling her “You’d be in jail,” if he was in the White House.
The next day, when a crowd at one of his rallies began chanting “lock her up,” Trump declared “Special prosecutor, here we come.“ ,,

,hierom horen we dus niks meer van H Clinton ,...... ik heb de stemmen dus einde verhaal of te wel ,,,,achterbakse Donny himself...
https://www.businessinsider.nl/trump-lo ... =true&r=US
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie