Armstrong: 'We slaan door in jacht op doping'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Armstrong: 'We slaan door in jacht op doping'

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 12:44

Afbeelding

Lance Armstrong heeft enkele opvallende uitspraken gedaan over het antidoping-beleid in de wielerwereld. Volgens de Amerikaanse voormalige renner 'slaat de sport door' in de jacht op doping.

Wel zegt Armstrong er meteen bij dat hij weet dat het raar uit zijn mond klinkt, maar dat hij het desgevraagd wel wil zeggen. "Ik weet dat ik op dit gebied geen recht van spreken heb, ik heb het er dan ook liever niet over. Maar als je het mij vraagt, dan wil ik mijn mening wel geven. Ik weet dat wielrennen veel dopingproblemen heeft gehad en dat het één van de grondleggers is van een anti-dopingbeleid. Het wielrennen doet er tenminste wat aan, anderen schuiven de problemen weg", zegt hij in een interview met VeloNews.

De Texaan vindt dat de wielrennerij de problemen met doping zelfs iets té serieus neemt. "Bij American Football kun je in de rust een shot cortisonen krijgen als je geblesseerd bent. Als je vervolgens een goede wedstrijd speelt, ben je een held. En in het basketbal krijg je vooraf een melding dat je gecontroleerd gaat worden."

'Valsspelende losers'

Hij vervolgt zijn relaas: "In een veel zwaardere sport als wielrennen neem je een beetje epo en ben je een valsspeler en een slecht mens, die uit de maatschappij verbannen moet worden. Hoe is dat dan eerlijk? Dat irriteert mij dan ook." De Amerikaanse ex-renner wil wel duidelijk maken dat hij zichzelf niet wil vrijpleiten in dit interview. "Ik ken heel goed mijn rol in dit geheel. Maar in het wielrennen doen we niets anders dan bij andere sporten. Dus waarom worden wij gezien als een stelletje valsspelende losers, terwijl in andere sporten de atleten als helden worden vereerd?"
De Texaan is dan ook van mening dat wielrenners te hard worden aangepakt. "Ik denk, en dat zal raar klinken uit mijn mond, dat we niet zo hard moeten proberen wat betreft anti-doping. Het werkt niet en we krijgen niet de credits voor alle initiatieven, in vergelijking met andere sporten. Het kost bovendien veel geld, met weinig resultaat."

Armstrong heeft wel ideeën om dit te verbeteren. "Bijvoorbeeld het publiceren van data van de renners of het nauwlettender volgen van de geneesmiddelenproductie. We moeten creatievere ideeën hebben om met dit probleem om te gaan."

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Armstrong: 'We slaan door in jacht op doping'

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 12:49

Ik heb een keer een documentaire over hem gezien.
En die bloedzakken in de ijskast in zo`n trailer vergeet ik nooit meer.
Deze man heeft door zijn gigantische ego nog steeds niet in de gaten wat hij voor negatiefs heeft gedaan voor de sport.
Hij zegt van wel maar hij snapt er niks van volgens mij.
Ik geloofde hem in het begin.
De man met kanker die de ziekte overwon en prijzen won op eigen kracht.............wat was ik naief. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Armstrong: 'We slaan door in jacht op doping'

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 13:11

Doping kan niet streng genoeg zijn , een ieder die er maar naar ´riekt´een startverbod tot zekerheid is niet leuk maar heklaas
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Armstrong: 'We slaan door in jacht op doping'

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 13:12

Helemaal met je eens Herman50.
Sport op eigen kracht beoefenen.
Wat je nu ziet in de sportwereld ook in anderen sporten is niet leuk meer.
Er is een limiet aan het menselijke lichaam, word tijd dat men dat gaat begrijpen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie