Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Bericht door univers » 24 mei 2018, 07:09

Afbeelding

Volgende maand zullen ze alle levensvormen die in het beroemde meer voorkomen, in kaart brengen.

Om een beeld te krijgen van het leven in het meer zullen de onderzoekers in het water zoeken naar eDNA (environmental DNA). Dit is DNA dat organismen in hun omgeving achterlaten. “Welk organisme ook door een leefgebied beweegt: het laat altijd kleine fragmenten DNA achter afkomstig van de huid, schubben, veren, vacht, uitwerpselen en urine,” stelt onderzoeker Neil Gemmell. “Dit DNA kunnen we pakken, in kaart brengen en gebruiken om dat organisme te identificeren.” Identificatie vindt plaats door het gevonden DNA te vergelijken met dat van honderdduizenden organismen. “Als er geen exacte overeenkomst is, kunnen we over het algemeen wel vaststellen waar de DNA-sequentie in de stamboom van het leven past.”

En dat eDNA moet dus een licht werpen op wat het donkere, troebele water van Loch Ness verbergt. Of daarbij ook DNA-sequenties worden gevonden van een enorm zeereptiel, oftewel het monster van Loch Ness? Gemmell acht het niet heel waarschijnlijk. En toch sluit hij niet uit dat de studie meer inzicht geeft in de wereldberoemde mythe. “Grote vissen zoals meervallen en steuren zijn wel genoemd als mogelijke verklaringen voor de monstermythe en dat idee kunnen we heel goed testen.”

Verder verwachten de onderzoekers in het meer verschillende nieuwe soorten organismen – met name bacteriën – te vinden. Ook kan aan de hand van de resultaten gekeken worden in hoeverre dit meer zich onderscheidt van andere meren. Bovendien kunnen de onderzoekers straks meer zeggen over het aantal invasieve soorten in het meer en de impact die zij op de inheemse soorten hebben.

https://www.scientias.nl/onderzoekers-o ... loch-ness/

https://www.otago.ac.nz/communications- ... 86785.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Bericht door Arminius » 24 mei 2018, 12:05

Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Alweer? Als er ergens in de afgelopen 50 jaar intensief naar is gezocht dan is het wel naar Nessie



Zelf denk ik dat het een enorme meerval is.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Bericht door Tammy » 24 mei 2018, 12:55

Ik ben al heel mijn leven gek van Nessie. :grin:
Mijn Engelse vrienden waarvan eentje oorspronkelijk uit Schotland komt sturen mij soms Nessie soeveniertjes.
Heel leuk om te krijgen.
Ik denk dat er wel degelijk iets is, maar wat precies ?
Een Plesiosaurus misschien ?
De Coelacanth was ook niet uitgestorven wat men dacht.

Ook las ik eens dat dat meer een gangenstelsel heeft met de zee.
Maar ik weet niet of dat waar is.
Al met al blijf ik er tot nu toe in geloven, waarschijnlijk tegen beter weten in. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Bericht door Laurier » 28 mei 2018, 19:34

wat een ongelofelijke onzin. Nessie is net als Bigfoot een fantoom. snappen die zelf benoemde onderzoekers dit nu NOG niet?

gouwepeer

Re: Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Bericht door gouwepeer » 28 mei 2018, 20:24

Laurier schreef:
28 mei 2018, 19:34
wat een ongelofelijke onzin. Nessie is net als Bigfoot een fantoom. snappen die zelf benoemde onderzoekers dit nu NOG niet?
Net zo echt als Nibiru dus :mrgreen:
In het artikel staat ook het volgende vermeld:
“Grote vissen zoals meervallen en steuren zijn wel genoemd als mogelijke verklaringen voor de monstermythe en dat idee kunnen we heel goed testen.”
Er wordt dus geen echt monster verwacht, maar gezocht naar iets wat de mythe kan verklaren.
Die zelf benoemde onderzoekers snappen het dus wel.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Onderzoekers openen de jacht op het monster van Loch Ness

Bericht door Laurier » 28 mei 2018, 20:26

Aleister Crowley heeft een tijd aan het Meer gewoond net als die knakker van Led Zeppelin. Er is daar wel iets paranormaals gaande.

Plaats reactie