Ontluisterende Islamgeschiedenis

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Fenna » 03 jun 2018, 10:36

Onze myp die snapt dat niet.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 03 jun 2018, 18:11

Arminius schreef:
03 jun 2018, 09:53


Kom me niet aan met die crap als dat is juist wat de elite wil. De elite heeft juist baad bij de chaos in Europa. Van hun mogen er nog veel meer van die asielzoekers komen. Zie een Soros.

Precies datgene wat jij doet is wat de elite wil. Hakken op Moslims, je afzetten tegen de Islam. Zodat je niet doorhebt dat de elite degene zijn die de problemen veroorzaken...

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 03 jun 2018, 18:20

Mypos schreef:
03 jun 2018, 18:11
Precies datgene wat jij doet is wat de elite wil. Hakken op Moslims, je afzetten tegen de Islam. Zodat je niet doorhebt dat de elite degene zijn die de problemen veroorzaken...
Welke elite. Ik wil namen...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door univers » 03 jun 2018, 19:56

Precies datgene wat jij doet is wat de elite wi
Nee, dat is precies wat jij doet.
Wordt tijd dat je uit je roes ontwaakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 03 jun 2018, 22:10

Determinist schreef:
03 jun 2018, 18:20
Mypos schreef:
03 jun 2018, 18:11
Precies datgene wat jij doet is wat de elite wil. Hakken op Moslims, je afzetten tegen de Islam. Zodat je niet doorhebt dat de elite degene zijn die de problemen veroorzaken...
Welke elite. Ik wil namen...
Rotschilds en dat soort families. Er zijn onderzoeken geweest die gewoon aantonen dat er maar een heel klein clubje mensen is dat uiteindelijk het meeste bezit heeft in bedrijven en ook media. Zelfs de alom bekende 1 percent laat dat al zien.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 03 jun 2018, 22:57

Mypos schreef:
03 jun 2018, 22:10
Rotschilds en dat soort families.
Laat mij de onderzoeken zien dat deze families graag zien dat wij moeten hakken op moslims.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 03 jun 2018, 23:12

Determinist schreef:
03 jun 2018, 22:57
Mypos schreef:
03 jun 2018, 22:10
Rotschilds en dat soort families.
Laat mij de onderzoeken zien dat deze families graag zien dat wij moeten hakken op moslims.
Die zijn er niet. Het is een kwestie van het samenvoegen van puzzelstukjes. Een ervan is deze:

"Give me control of a nation's money
and I care not who makes the laws."

En by the way het kan niet bewezen worden (dat hij precies dit heeft gezegd) maar ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat deze man en veel van deze familie dit denkt. Of moeten we hier eerst een discussie over voeren?

En ten tweede kan ik aanbrengen dat "Divide and conquer" een eeuwenoude tactiek is en regelmatig door verschillende elites is gebruikt. En ook prima werkt. Je kunt hier natuurlijk hele simpele voorbeelden van zien in hoe enorm belangrijk overheden het vinden om het volk bepaalde richtingen op te sturen. Kijk bv naar de weapons of mass destruction, de talloze onderzoeken die zijn gehouden om de mening van het volk zo goed mogelijk te kunnen sturen door bv CIA.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 03 jun 2018, 23:17

Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:12
En by the way het kan niet bewezen worden (dat hij precies dit heeft gezegd) maar ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat deze man en veel van deze familie dit denkt. Of moeten we hier eerst een discussie over voeren?
Nou ja, dat lijkt mij gezond er eerst een discussie over te voeren alvorens deze stelling te geloven.

Als het om islam gaat, hoef je deze families niet eens mee te nemen in de formule.
Kijkende naar de inhoud van islam, wat het predikt, en de houding aangaande morele kwesties die we hier als normaal denkende mensen als minimaal beschouwen, kan je toch niet met droge ogen beweren dat dit een visie is die het uiterst goede in de mens naar voren brengt.

En elke visie die niet het goede in de mens naar voren brengt is een....slechte visie waar we andere betere visies voor in de plaats kunnen zetten.

Alleen dat al, maar dat is niet alleen aan islam, is een reden om kritisch te staan tegenover deze denkbeelden.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 03 jun 2018, 23:23

Determinist schreef:
03 jun 2018, 23:17
Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:12
En by the way het kan niet bewezen worden (dat hij precies dit heeft gezegd) maar ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat deze man en veel van deze familie dit denkt. Of moeten we hier eerst een discussie over voeren?
Nou ja, dat lijkt mij gezond er eerst een discussie over te voeren alvorens deze stelling te geloven.

Als het om islam gaat, hoef je deze families niet eens mee te nemen in de formule.
Kijkende naar de inhoud van islam, wat het predikt, en de houding aangaande morele kwesties die we hier als normaal denkende mensen als minimaal beschouwen, kan je toch niet met droge ogen beweren dat dit een visie is die het uiterst goede in de mens naar voren brengt.

En elke visie die niet het goede in de mens naar voren brengt is een....slechte visie waar we andere betere visies voor in de plaats kunnen zetten.

Alleen dat al, maar dat is niet alleen aan islam, is een reden om kritisch te staan tegenover deze denkbeelden.
Het gaat helemaal niet over de Islam an sich. Het gaat om het kweken van verdeeldheid tussen mensen. Dit soort elitegroepjes zal het worst wezen wie wat gelooft. Als ze maar met elkaar in conflict zijn. Dat is namelijk het gunstigst voor deze elite groepen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 03 jun 2018, 23:37

Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:23
Het gaat helemaal niet over de Islam an sich. Het gaat om het kweken van verdeeldheid tussen mensen.
Ah, dan zitten we op 1 lijn.

Want in zowel mijn als jouw visie wordt er een verdeeldheid gekweekt.

Het middel om dat te doen is.....de Islam.

Of het middel nu vanuit de gemelde families wordt gebruikt of vanuit de visie van de islam wordt gebruikt, het resultaat is niets anders dan islam daarin als negatieve speler aan te merken.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 00:05

Determinist schreef:
03 jun 2018, 23:37
Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:23
Het gaat helemaal niet over de Islam an sich. Het gaat om het kweken van verdeeldheid tussen mensen.
Ah, dan zitten we op 1 lijn.

Want in zowel mijn als jouw visie wordt er een verdeeldheid gekweekt.

Het middel om dat te doen is.....de Islam.

Of het middel nu vanuit de gemelde families wordt gebruikt of vanuit de visie van de islam wordt gebruikt, het resultaat is niets anders dan islam daarin als negatieve speler aan te merken.
Nee we zitten niet op 1 lijn denk ik. Aangezien jij volgens mij niet gelooft dat het juist in het vuistje speelt van de gemelde families dat er verdeeldheid is in de wereld en dat deze mensen er alles aan doen om dit vuurtje verder op te stoken.

Arminius

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 07:09

Mypos schreef:
04 jun 2018, 00:05

Nee we zitten niet op 1 lijn denk ik. Aangezien jij volgens mij niet gelooft dat het juist in het vuistje speelt van de gemelde families dat er verdeeldheid is in de wereld en dat deze mensen er alles aan doen om dit vuurtje verder op te stoken.
Dus als er volgende week weer een aluah akbar roepende geloofsgestoorde gek met een mes staat te zwaaien moeten we tegen hem zeg joh doe het niet, want je laat je alleen maar opnaaien door de Rothschilds?

"nee

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 04 jun 2018, 07:24

Mypos schreef:
03 jun 2018, 22:10
Er zijn onderzoeken geweest die gewoon aantonen dat...
Determinist schreef:
03 jun 2018, 22:57
Laat mij de onderzoeken zien...
Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:12
Die zijn er niet.

[think]

Arminius

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 07:49

Determinist schreef:
04 jun 2018, 07:24
Mypos schreef:
03 jun 2018, 22:10
Er zijn onderzoeken geweest die gewoon aantonen dat...
Determinist schreef:
03 jun 2018, 22:57
Laat mij de onderzoeken zien...
Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:12
Die zijn er niet.

[think]
Snap dat dan, dat is een onderbuikgevoel :mrgreen:

Je moet je aluhoedje ook opzetten

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 10:27

Arminius schreef:
04 jun 2018, 07:09
Mypos schreef:
04 jun 2018, 00:05

Nee we zitten niet op 1 lijn denk ik. Aangezien jij volgens mij niet gelooft dat het juist in het vuistje speelt van de gemelde families dat er verdeeldheid is in de wereld en dat deze mensen er alles aan doen om dit vuurtje verder op te stoken.
Dus als er volgende week weer een aluah akbar roepende geloofsgestoorde gek met een mes staat te zwaaien moeten we tegen hem zeg joh doe het niet, want je laat je alleen maar opnaaien door de Rothschilds?

"nee
Man jij hebt echt een enorme plaat voor je kop door je zo op die Islam te blijven richten....

Dus als er volgende week een pastoor weer een kind misbruikt dan wat? Als er weer een NeoCon clubje opduikt wat een of andere oorlog wil beginnen in het MO op basis van leugens dan wat?

Snap je het?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 10:29

Determinist schreef:
04 jun 2018, 07:24
Mypos schreef:
03 jun 2018, 22:10
Er zijn onderzoeken geweest die gewoon aantonen dat...
Determinist schreef:
03 jun 2018, 22:57
Laat mij de onderzoeken zien...
Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:12
Die zijn er niet.

[think]
Dit is gewoon keiharde manipulatie van de ergste soort.

Ik zeg:

Er zijn onderzoeken geweest die gewoon aantonen dat er maar een heel klein clubje mensen is dat uiteindelijk het meeste bezit heeft in bedrijven en ook media

Jij zegt:

Laat mij de onderzoeken zien dat deze families graag zien dat wij moeten hakken op moslims.

Waar zeg ik dat er onderzoeken zijn geweest dat deze families graag zien dat wij moeten hakken op moslims?

Nergens.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 10:30

Arminius schreef:
04 jun 2018, 07:49
Determinist schreef:
04 jun 2018, 07:24
Mypos schreef:
03 jun 2018, 22:10
Er zijn onderzoeken geweest die gewoon aantonen dat...
Determinist schreef:
03 jun 2018, 22:57
Laat mij de onderzoeken zien...
Mypos schreef:
03 jun 2018, 23:12
Die zijn er niet.

[think]
Snap dat dan, dat is een onderbuikgevoel :mrgreen:

Je moet je aluhoedje ook opzetten
En nu ga je me het bekende aluhoedje voor de voeten werpen? Terwijl jezelf een 911 complotter bent?

:hahaha:

Arminius

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 10:45

Mypos, je hebt echt een bord voor de kop. Ik ken behoorlijk wat moslims. Ik spreek bijna dagelijks met hun over dit soort zaken. Voor hun allemaal gaat de koran boven de wetten van het land waarin ze leven. Als ze mochten kiezen zouden ze allemaal stuk voor stuk het liefst in een islamitisch land wonen met islamitische regels. Verder vind de meerderheid dat wij rekening dienen te houden met hun religie, opvattingen en regels. Ook de gematigde moslims. Een flinke groep is zelfs bereid geweld te gebruiken als hun geloof in het gedrang komt. 50.000.000 moslims op de wereld zegt in bepaalde situaties geweld ter verdediging van hun religie te steunen. 'Dan weet je waar die 'eenzame wolven', die terreuraanslagen plegen, vandaan komen. Die zijn helemaal niet eenzaam.'

Dus kom mij niet aan met je Bilderberggroep of de Rothschilds sprookjes. Die religie is het probleem, niet de Rothschilds.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 04 jun 2018, 10:49

Mypos schreef:
04 jun 2018, 10:29
Nergens.
Handig dat je de eerste zin van je reactie weglaat. Want als antwoord op mijn vraag wie, geef namen, kom jij met Rotschilds en dat soort families.
Met de verdere zin, die duidelijk met elkaar gelinkt zijn. Want dat zijn de kleine groep mensen blah blah blah.

Ik vraag je om de onderzoeken die dit "gewoon" aantonen en dat kan jij niet. Want de onderzoeken zijn er niet die het gewoon aantonen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 11:12

Determinist schreef:
04 jun 2018, 10:49
Mypos schreef:
04 jun 2018, 10:29
Nergens.
Handig dat je de eerste zin van je reactie weglaat. Want als antwoord op mijn vraag wie, geef namen, kom jij met Rotschilds en dat soort families.
Met de verdere zin, die duidelijk met elkaar gelinkt zijn. Want dat zijn de kleine groep mensen blah blah blah.

Ik vraag je om de onderzoeken die dit "gewoon" aantonen en dat kan jij niet. Want de onderzoeken zijn er niet die het gewoon aantonen.
Totaal niet duidelijk meer wat je nou wil.

Jij vraagt namen mbt de elite. Ik noem ze.

Daarna begin je over de onderzoeken die laten zien dat deze families graag willen dat wij op Moslims hakken. Ik heb nergens gezegd dat dit soort onderzoeken er zijn. Dus wat voor onderzoeken wil je nu zien?

En daarna haal je de boel compleet uit het verband door kleine stukjes te gaan quoten die niks met elkaar te maken hebben. Dat is niet netjes!

Plaats reactie