Ontluisterende Islamgeschiedenis

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 11:13

Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:45
Mypos, je hebt echt een bord voor de kop. Ik ken behoorlijk wat moslims. Ik spreek bijna dagelijks met hun over dit soort zaken. Voor hun allemaal gaat de koran boven de wetten van het land waarin ze leven. Als ze mochten kiezen zouden ze allemaal stuk voor stuk het liefst in een islamitisch land wonen met islamitische regels. Verder vind de meerderheid dat wij rekening dienen te houden met hun religie, opvattingen en regels. Ook de gematigde moslims. Een flinke groep is zelfs bereid geweld te gebruiken als hun geloof in het gedrang komt. 50.000.000 moslims op de wereld zegt in bepaalde situaties geweld ter verdediging van hun religie te steunen. 'Dan weet je waar die 'eenzame wolven', die terreuraanslagen plegen, vandaan komen. Die zijn helemaal niet eenzaam.'

Dus kom mij niet aan met je Bilderberggroep of de Rothschilds sprookjes. Die religie is het probleem, niet de Rothschilds.
Prima. Blijf dan lekker in die modus. Dan doe je dus precies wat de elite van je wil. Je bent een marionet geworden.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 04 jun 2018, 11:39

Mypos schreef:
04 jun 2018, 11:12
En daarna haal je de boel compleet uit het verband door kleine stukjes te gaan quoten die niks met elkaar te maken hebben. Dat is niet netjes!
Ik quote precies in de context. Jij roept het probleem over jezelf af door over onderzoek te beginnen die aantonen dat een heel klein clubje mensen is dat uiteindelijk het meeste bezit heeft. Die zin wordt voorafgegaan met Rotschilds en dat soort families.

Als het niet je bedoeling was de Rotschilds en dat soort families te koppelen aan je opmerking dat dit het kleine clubje mensen is met het meeste bezit, dan heb jij een fout gemaakt in je bewoordingen. Dat kan.

Maar mijn quotes zijn correct.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 11:54

Determinist schreef:
04 jun 2018, 11:39
Mypos schreef:
04 jun 2018, 11:12
En daarna haal je de boel compleet uit het verband door kleine stukjes te gaan quoten die niks met elkaar te maken hebben. Dat is niet netjes!
Ik quote precies in de context. Jij roept het probleem over jezelf af door over onderzoek te beginnen die aantonen dat een heel klein clubje mensen is dat uiteindelijk het meeste bezit heeft. Die zin wordt voorafgegaan met Rotschilds en dat soort families.

Als het niet je bedoeling was de Rotschilds en dat soort families te koppelen aan je opmerking dat dit het kleine clubje mensen is met het meeste bezit, dan heb jij een fout gemaakt in je bewoordingen. Dat kan.

Maar mijn quotes zijn correct.
Het was zeker wel mijn bedoeling om de Rotschilds en dat soort families te koppelen aan het kleine clubje mensen wat het meeste bezit heeft. Daar zit het pijnpunt niet.

De misquote (of miscommunicatie) zit erin dat ik het heb over onderzoeken die aantonen dat een heel klein clubje mensen het meeste bezit heeft mbt bedrijven en ook media. En dat jij begint over onderzoeken die laten zien dat deze families graag zien dat wij hakken op Moslims.

Dit is toch een compleet ander punt wat jij maakt?

Arminius

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 12:02

Mypos schreef:
04 jun 2018, 11:13
Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:45
Mypos, je hebt echt een bord voor de kop. Ik ken behoorlijk wat moslims. Ik spreek bijna dagelijks met hun over dit soort zaken. Voor hun allemaal gaat de koran boven de wetten van het land waarin ze leven. Als ze mochten kiezen zouden ze allemaal stuk voor stuk het liefst in een islamitisch land wonen met islamitische regels. Verder vind de meerderheid dat wij rekening dienen te houden met hun religie, opvattingen en regels. Ook de gematigde moslims. Een flinke groep is zelfs bereid geweld te gebruiken als hun geloof in het gedrang komt. 50.000.000 moslims op de wereld zegt in bepaalde situaties geweld ter verdediging van hun religie te steunen. 'Dan weet je waar die 'eenzame wolven', die terreuraanslagen plegen, vandaan komen. Die zijn helemaal niet eenzaam.'

Dus kom mij niet aan met je Bilderberggroep of de Rothschilds sprookjes. Die religie is het probleem, niet de Rothschilds.
Prima. Blijf dan lekker in die modus. Dan doe je dus precies wat de elite van je wil. Je bent een marionet geworden.
Altijd hebben de joden het gedaan

Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Mypos » 04 jun 2018, 17:37

Arminius schreef:
04 jun 2018, 12:02
Mypos schreef:
04 jun 2018, 11:13
Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:45
Mypos, je hebt echt een bord voor de kop. Ik ken behoorlijk wat moslims. Ik spreek bijna dagelijks met hun over dit soort zaken. Voor hun allemaal gaat de koran boven de wetten van het land waarin ze leven. Als ze mochten kiezen zouden ze allemaal stuk voor stuk het liefst in een islamitisch land wonen met islamitische regels. Verder vind de meerderheid dat wij rekening dienen te houden met hun religie, opvattingen en regels. Ook de gematigde moslims. Een flinke groep is zelfs bereid geweld te gebruiken als hun geloof in het gedrang komt. 50.000.000 moslims op de wereld zegt in bepaalde situaties geweld ter verdediging van hun religie te steunen. 'Dan weet je waar die 'eenzame wolven', die terreuraanslagen plegen, vandaan komen. Die zijn helemaal niet eenzaam.'

Dus kom mij niet aan met je Bilderberggroep of de Rothschilds sprookjes. Die religie is het probleem, niet de Rothschilds.
Prima. Blijf dan lekker in die modus. Dan doe je dus precies wat de elite van je wil. Je bent een marionet geworden.
Altijd hebben de joden het gedaan

Afbeelding
Hele rare assumptie wat je hier trekt. Omdat ik het over 1 joodse familie heb hebben DE joden het gedaan? [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Tammy » 04 jun 2018, 17:40

Mypos, Arminius heeft het forum verlaten, dus kan jou geen antwoord meer geven op je vraag.

Tot zover deze mededeling.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door gusteman » 06 jun 2018, 03:44

Determinist schreef:
03 jun 2018, 23:17
Kijkende naar de inhoud van islam, wat het predikt, en de houding aangaande morele kwesties die we hier als normaal denkende mensen als minimaal beschouwen, kan je toch niet met droge ogen beweren dat dit een visie is die het uiterst goede in de mens naar voren brengt.
Vraagje: wordt met het woord "dit" verwezen naar "inhoud van islam"?

Indien het antwoord "nee" is heb ik geen vragen meer.

Echter indien het antwoord "ja" is, over welke "inhoud van islam" gaat het dan precies?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Determinist » 06 jun 2018, 08:56

Beste gusteman, dit verwijst naar de inhoud van Islam. Het antwoord is dus JA.

En over welke inhoud het dan gaat...poe...waar begin je? De inhoud is bekend. Kwestie van lezen wat er in de verschillende geschriften staat.

De meest objectieve manier is het ongefilterd en zonder interpretatie bekijken wat er geschreven staat. Want wat er geschreven staat is de basis voor de religie.
Daaromheen komen de interpretaties en het afwijken daarvan.

Wat objectiviteit betreft staan de fundamentalisten dichter bij de ware aard van hun religie dan diegenen die gematigd zijn.
Een fundamentalist weet tenminste wat er gevraagd wordt en leeft daarnaar. Een gematigde maakt een eigen religie naar eigen goeddunken.

Ik beoordeel de kwaliteit/effect van een religie dat het heeft op de mensheid door naar de fundamentelen te kijken en ik gebruik de maatstaf "welbevinden" om het te beoordelen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door Fenna » 06 jun 2018, 11:54

:post:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Ontluisterende Islamgeschiedenis

Bericht door gusteman » 06 jun 2018, 19:25

Determinist schreef:
06 jun 2018, 08:56
Beste gusteman, dit verwijst naar de inhoud van Islam. Het antwoord is dus JA.

En over welke inhoud het dan gaat...poe...waar begin je? De inhoud is bekend. Kwestie van lezen wat er in de verschillende geschriften staat.

De meest objectieve manier is het ongefilterd en zonder interpretatie bekijken wat er geschreven staat. Want wat er geschreven staat is de basis voor de religie.
Daaromheen komen de interpretaties en het afwijken daarvan.

Wat objectiviteit betreft staan de fundamentalisten dichter bij de ware aard van hun religie dan diegenen die gematigd zijn.
Een fundamentalist weet tenminste wat er gevraagd wordt en leeft daarnaar. Een gematigde maakt een eigen religie naar eigen goeddunken.

Ik beoordeel de kwaliteit/effect van een religie dat het heeft op de mensheid door naar de fundamentelen te kijken en ik gebruik de maatstaf "welbevinden" om het te beoordelen.
Dank voor de toelichting, beste Determinist.

Plaats reactie