’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 14:07

univers schreef:
04 nov 2018, 09:58
Waarom gedraag jij je als een kleuter?
:rolfl:

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Dus je geeft toe dat je je als een kleuter gedraagt. Hebben we dat ook even vastgesteld bij deze. ;P!

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 14:09

Fenna schreef:
04 nov 2018, 10:06
Ik ben het gewoon niet eens met krakers die op onze zak leven, zij kunnen ook net als iedereen werken, maar vreten liever uit de staatsruif dan dat ze iets bijdragen.
Dat andere addergebroed waar je over hebt zoals die gasten van Wall street heb ik ook geen hoge pet van op en ja, die veroorzaken meer ellende dan zo'n raddraaier.
De meeste krakers leven niet op uitkeringen en dragen enorm veel bij. Zijn vaak enorm handige mensen met eigen zaakjes in bv glas en lood of ander soort kunst-doe-werk.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 04 nov 2018, 14:44

Mypos schreef:
Wat is dat toch dat er een bepaalde groep mensen in onze maatschappij is dat zich druk maakt om het feit dat een ander niks doet? Kijk toch naar je eigen leven. Richt je energie liever daar op dan dat je een ander helemaal niks gunt.

En ja hoor als ik mijn baan verlies pak ik echt wel geld aan van de regering. Heb ik totaal geen problemen mee. Wat dacht je van het wachtgeld wat politici krijgen?

Niet druk maken maar zwaar irriteren aan figuren die niks doen maar wel geld van die ooh zo verfoeide overheid aanpakken.
Als er mensen zijn die niet willen werken dan moet dat kunnen , maak mij niks uit.
Maar dan ook geen uitkering die van belastinggeld van werkenden mensen word betaald.
Daar heb ik niet bijna 40 jaar voor gewerkt voor die klaplopers.

Ik lees dat jij dat wel zelf zou doen ?
Typisch dat mensen zoals jij die zo denken zo afhankelijk zijn van dezelfde overheid die ze zo verfoeien.
Meten met 2 maten en niet ergens echt voor staan.
Echt 100 procent voor je idealen staan kan jij dus niet en veel andere die zo denken ook niet.

Behoorlijk zwak is dat maar ik ben niet verbaasd.
Ik ken een paar mensen met jouw mentaliteit.
Van de daken brullen ze hun idealen uit maar als het te moeilijk word gauw naar het geldloket van de gemeente hollen.

Ik heb geen problemen als mensen idealen hebben ook al zijn het de mijne niet.
Ik vind dat eigenlijk best mooi dat iemand een overtuiging heeft waar hij of zij in gelooft.
Maar niet de mensen met de valse idealen, mensen dus die roepen hoe vreselijk de overheid is maar er wel van profiteren.
Dat is wel zo zwak , die kan ik niet serieus nemen.
Maar mensen die echt voor hun idealen gaan zonder steun van instanties die ze vervloeken, dat vind ik mooi en ook dus echt.
De anderen roeptoeteren maar wat.

Fijne zondag nog Mypos. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 18:31

Tammy schreef:
04 nov 2018, 14:44
Mypos schreef:
Wat is dat toch dat er een bepaalde groep mensen in onze maatschappij is dat zich druk maakt om het feit dat een ander niks doet? Kijk toch naar je eigen leven. Richt je energie liever daar op dan dat je een ander helemaal niks gunt.

En ja hoor als ik mijn baan verlies pak ik echt wel geld aan van de regering. Heb ik totaal geen problemen mee. Wat dacht je van het wachtgeld wat politici krijgen?

Niet druk maken maar zwaar irriteren aan figuren die niks doen maar wel geld van die ooh zo verfoeide overheid aanpakken.
Als er mensen zijn die niet willen werken dan moet dat kunnen , maak mij niks uit.
Maar dan ook geen uitkering die van belastinggeld van werkenden mensen word betaald.
Daar heb ik niet bijna 40 jaar voor gewerkt voor die klaplopers.

Ik lees dat jij dat wel zelf zou doen ?
Typisch dat mensen zoals jij die zo denken zo afhankelijk zijn van dezelfde overheid die ze zo verfoeien.
Meten met 2 maten en niet ergens echt voor staan.
Echt 100 procent voor je idealen staan kan jij dus niet en veel andere die zo denken ook niet.

Behoorlijk zwak is dat maar ik ben niet verbaasd.
Ik ken een paar mensen met jouw mentaliteit.
Van de daken brullen ze hun idealen uit maar als het te moeilijk word gauw naar het geldloket van de gemeente hollen.

Ik heb geen problemen als mensen idealen hebben ook al zijn het de mijne niet.
Ik vind dat eigenlijk best mooi dat iemand een overtuiging heeft waar hij of zij in gelooft.
Maar niet de mensen met de valse idealen, mensen dus die roepen hoe vreselijk de overheid is maar er wel van profiteren.
Dat is wel zo zwak , die kan ik niet serieus nemen.
Maar mensen die echt voor hun idealen gaan zonder steun van instanties die ze vervloeken, dat vind ik mooi en ook dus echt.
De anderen roeptoeteren maar wat.

Fijne zondag nog Mypos. :peace:
Het maakt mij echt geen ene jota uit hoe jij over mij denkt of hoe jij over mensen denkt die een uitkering hebben. Ik heb vaak genoeg mensen als jij gezien en ik heb medelijden met je dat je niet intelligent genoeg bent om door de bomen het bos te zien. Je ziet niet hoe je genaaid wordt door overheden, Big Business en media en je laat je manipuleren door de media om je woede en frustratie te richten op ofwel mensen die een uitkering krijgen ofwel buitenlanders.

Mensen die een uitkering krijgen of buitenlanders zijn het grote probleem niet. Dat zijn piepkleine probleempjes waar je je energie niet aan moet verspillen. Probeer het grote plaatje te zien.

En mijn idealen zijn prima intact. Als ik mijn baan verlies heb ik ik weet niet hoeveel belasting betaald aan de staat (waar voor het grootste gedeelte allemaal crap mee gebeurd is zoals defensie of het bouwen van nieuwe overheidsinstanties of weet ik veel). Dan heb ik ook recht op een uitkering dacht ik.

Echt jammer dat je zo dom bent dat je dat soort dingen niet ziet maar wel de noodzaak voelt om mij hier een veeg uit de pan te geven.

Fijne zondag verder. :peace:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door univers » 04 nov 2018, 18:52

Probeer het grote plaatje te zien.
En dat is er wat bij jou ontbreekt, het totale plaatje, kunnen wij je niet kwalijk nemen, met dat kleine beetje verstand wat je hebt.
Als iemand het niet met je eens is, of niet in je straatje past, wordt diegene voor alles en nog wat uitgemaakt.
Jij maakt andere voor dom uit, maar als iemand jou op de punten legt, wordt dat door jou terzijde geschoven.
En dat kleutergedrag, we moeten je wel als kleuter behandelen.
En dat jij mij een kleuter vind, boeit me niet, ik heb liever dat jij dat zegt, dan iemand bij zijn volle verstand.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 19:00

univers schreef:
04 nov 2018, 18:52
Probeer het grote plaatje te zien.
En dat is er wat bij jou ontbreekt, het totale plaatje, kunnen wij je niet kwalijk nemen, met dat kleine beetje verstand wat je hebt.
Als iemand het niet met je eens is, of niet in je straatje past, wordt diegene voor alles en nog wat uitgemaakt.
Jij maakt andere voor dom uit, maar als iemand jou op de punten legt, wordt dat door jou terzijde geschoven.
En dat kleutergedrag, we moeten je wel als kleuter behandelen.
En dat jij mij een kleuter vind, boeit me niet, ik heb liever dat jij dat zegt, dan iemand bij zijn volle verstand.
Waar word ik "op de punten gelegd dan"? Ze gaat ten eerste al niet in op de punten die ik maak mbt andere posities en mensen in onze maatschappij die veel schadelijker zijn voor iedereen dan iemand die een uitkering trekt. Want dat is inhoud, daar moet je dan over discussieren. Verder is haar reactie een aaneenschakelijking van oordelen en beledigen. Beetje hetzelfde als wat jij altijd doet. Dus dat jij Tammys reactie een goeie reactie vindt snap ik dan weer wel....

Probeer inhoud en argumenten eens te scheiden van oordelen en beledigingen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 04 nov 2018, 19:42

Enig Mypos hoe jij denkt mij te kennen. :mrgreen:
En wat lees jij toch vreselijk slecht.
Ik heb niks tegen mensen die een uitkering hebben waar ze recht op hebben.
Ik weet daar alles van Mypos.
Mensen die ziek zijn bijvoorbeeld of mensen die hun baan hebben verloren.
Of mensen die net een verblijfsvergunning hebben gekregen maar nog geen baan hebben, allemaal terechte uitkeringen.

Wat ik niet terecht vind zijn mensen die nog nooit een uur hebben gewerkt en gezond zijn van lijf en geest en die afgeven op de overheid maar wel een uitkering pakken.
Die krakers waar jij het over hebt waarvan jij het geweldig vind dat ze heel de dag niks doen in iemand anders zijn pand.
Wel goed lezen Mypos.



En buitenlanders ?
Joh ik ben zelf een halve buitenlander .
Toen ik 23 jaar was kreeg ik pas de Nederlandse nationaliteit.
Ik moest me elk jaar melden bij de vreemdelingenpolitie om een stempel in mijn voor Nederland dus buitenlandse paspoort te zetten zodat ik weer een jaartje langer mocht blijven in Nederland.
En wat was ik verdomd trots op mijn vaderlandse paspoort en wat baalde ik toen ik moest kiezen uiteindelijk.
Als je zorgen hebt op ongecontroleerde massa immigratie betekend niet dat je buitenlanders niet moet.
Niet zo dom kletsen Mypos, leer eerst eens goed lezen.

En als jij zoals je zegt zo afgeeft op de overheid dan verbaasd het me dat je als je je baan verliest dan je dan bij die verfoeide overheid geld gaat aanvragen.
Geld waar jij helemaal recht op hebt maar dan is de overheid wel goed ?
Ik vind dat dubbel.

Je hebt het over oordelen en beledigen.
Maar je geeft geen jota om wat ik zeg of denk over je dus kan ik je ook nooit beledigen.
Dat schrijf je zelf.
En ik schrijf niet naar je om je te beledigen.
Waarom zou ik ?
Als ik iemand wil beledigen dan schrijf ik echt iets heel anders.
En wat jij oordelen noemt noem ik een mening over iets opschrijven.
Jij zegt iets , ik denk daarover na en geef je mijn mening over hoe ik dat zie.
Jij noemt dat oordelen vind ik prima als je dat zo ziet.
Ik noem dat een mening geven .


Ooh en ik weet hoe de wereld en politiek werkt en vooral die eenzijdige media.
Maak je maar niet druk , ik zie het hele plaatje.
Anders dan jouw plaatje maar de rotzooi zie ik wel degelijk.
Je moest eens weten hoe groot ik dat plaatje zie.

Ciao :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door univers » 04 nov 2018, 20:59

Joh ik ben zelf een halve buitenlander .
Toen ik 23 jaar was kreeg ik pas de Nederlandse nationaliteit.
Ik moest me elk jaar melden bij de vreemdelingenpolitie om een stempel in mijn voor Nederland dus buitenlandse paspoort te zetten zodat ik weer een jaartje langer mocht blijven in Nederland.
Toen ik ging varen, kreeg ik een een licht rosse paspoort.
Kreeg te horen dat ik stateloos was, omdat ik bijna 3 jaar in Rusland hebt gewoond.
Terwijl ik in Rotterdam geboren ben.
Het heeft nog 2 jaar geduurd dat ik mijn Nederlandse nationaliteit terug kreeg.
Je mag het weten, ik sprong een gat in de lucht.(vandaar mijn kale kop :mrgreen: ).

Ik heb nog gekeken voor een plaatje, maar ik kwam ruimte te kort. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 04 nov 2018, 21:09

Dat is apart Univers dat jij even statenloos bent geweest.
Is er toen geen fout gemaakt ?
Als je geboren bent in Nederland kan je de Nederlandse nationaliteit eigenlijk niet verliezen als je in het buitenland woont dacht ik.
Of je moet een andere nationaliteit nemen.
Echt bijzonder dit.

Ik zie je in gedachten springen, geen ruimte is groot genoeg daarvoor zeeman. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 04 nov 2018, 21:20

Mypos schreef:
04 nov 2018, 14:09
De meeste krakers leven niet op uitkeringen en dragen enorm veel bij.
Dit ben ik absoluut niet met jou eens.
Krakers zijn raddraaiers die nog nooit een slag werk hebben gedaan en op de zak van de werkenden leven.
Ze vreten niks uit.
Er is een heel netwerk van deze raddraaiers die overal vanuit Nederland komen, sommigen zelfs uit het buitenland om rotzooi te schoppen als de ME weer eens een pand moet ontruimen of als er ergens anders weer kunnen rotzooi schoppen om niks.
Het is een georganiseerde bende tuig, die maar één doel voor ogen hebben en dat is dwarsliggen, tegen alles en iedereen.

Ik weet niet wat voor krakers jij voor ogen hebt die 'enorm veel bijdragen' maar ik ken ze niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 04 nov 2018, 21:52

Ik las nog even jou kennismakings topic 'Mypos' waarin stond
Ik zie mezelf als een vrijdenker. Open minded met RESPECT voor de ander.
.
Dat respect is niet veel van te merken zoals je op vele van de mede forumers reageert.
Jou reacties zijn vaak behoorlijk onbeschoft als hun mening niet in jou denkbeeld past.

Een voorbeeld van onbeschoftheid
ik heb medelijden met je dat je niet intelligent genoeg bent
of
Echt jammer dat je zo dom bent dat je dat soort dingen niet
.
Nu is dit aan Tammy gericht, maar ook mij en andere forumers heb je niet gespaard met dergelijk taalgebruik.

Tammy heeft meer verstand in haar pink dan jij in je heel je lijf.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 07 nov 2018, 17:41

Fenna schreef:
04 nov 2018, 21:20
Mypos schreef:
04 nov 2018, 14:09
De meeste krakers leven niet op uitkeringen en dragen enorm veel bij.
Dit ben ik absoluut niet met jou eens.
Krakers zijn raddraaiers die nog nooit een slag werk hebben gedaan en op de zak van de werkenden leven.
Ze vreten niks uit.
Er is een heel netwerk van deze raddraaiers die overal vanuit Nederland komen, sommigen zelfs uit het buitenland om rotzooi te schoppen als de ME weer eens een pand moet ontruimen of als er ergens anders weer kunnen rotzooi schoppen om niks.
Het is een georganiseerde bende tuig, die maar één doel voor ogen hebben en dat is dwarsliggen, tegen alles en iedereen.

Ik weet niet wat voor krakers jij voor ogen hebt die 'enorm veel bijdragen' maar ik ken ze niet.
Dit is ook weer zo kortzichtig. "krakers zijn raddraaier". Het is net zo'n opmerking als alle buitenlanders zijn crimineel. Dat je uberhaupt zo'n opmerking durft te maken vind ik echt bizar. Zou je dat ook durven zeggen als je oog in oog staat met een groepje krakers?

Pure onwetendheid gemixt met veroordeling.

Ik denk dat ikzelf een redelijk beeld heb van de krakersscene. De meeste krakers zijn hele creatieve mensen die zelf hun inkomen bij elkaar scharrelen. Dat ze daarnaast ook een gezonde dosis anti autoriteiten hebben hoort er inderdaad bij. Maar dat juich ik alleen maar toe. Als meer mensen dat zouden hebben zou de wereld er een heel stuk beter uitzien.

Je kunt als kraker niet eens officieel een uitkering hebben als je geen woonadres hebt dus wat dat betreft....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 07 nov 2018, 17:45

Fenna schreef:
04 nov 2018, 21:52
Ik las nog even jou kennismakings topic 'Mypos' waarin stond
Ik zie mezelf als een vrijdenker. Open minded met RESPECT voor de ander.
.
Dat respect is niet veel van te merken zoals je op vele van de mede forumers reageert.
Jou reacties zijn vaak behoorlijk onbeschoft als hun mening niet in jou denkbeeld past.

Een voorbeeld van onbeschoftheid
ik heb medelijden met je dat je niet intelligent genoeg bent
of
Echt jammer dat je zo dom bent dat je dat soort dingen niet
.
Nu is dit aan Tammy gericht, maar ook mij en andere forumers heb je niet gespaard met dergelijk taalgebruik.

Tammy heeft meer verstand in haar pink dan jij in je heel je lijf.
Grapjas. Ik word door Tammy keihard aangevallen en veroordeelt in de bovenstaande post. En dan kom jij met quotes van de post die daar een reactie op is....Typisch ook weer.

Maar ik wil best toegeven dat ik het moeilijk vindt om respect op te brengen voor domheid, onwetendheid etc. Maar toch blijf ik met jou in discussie. Daar moet ik behoorlijk wat respect voor opbrengen hoor.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Kristof Piessens » 07 nov 2018, 20:27

Krakers een woord dat niet veel mensen graag horen, hoe kan dat ook ? Het woord heeft geeneens positieve ervaringen...wat wil je ?

Een uitkering krijg je als voorlopige tussenstap indien je nog geen (vaste) baan zou hebben, Veel studenten studeren verder of beginnen een werk carrière na hun studies, hebben toch niet meteen een "wachtuitkering" en vaste baan (meestal starten de meesten met interimwerk) maar dan moet je wel ingeschreven zijn met een woonadres om dit te kunnen ontvangen, dikwijls zijn de meeste studenten na hun studies al aan het werk voordat de wachttijd voorbij is, dan is het een andere vorm van uitkering dat enkel via de vakbond verkrijgbaar is !

Ik heb ook met tussenpozen werkloos geweest en vroeg daarom ook een uitkering tot ik een nieuwe job of vaste contract gevonden had, meestal duurde dat een paar maanden tot een jaar, maar wilskracht is niet het enigste wat geldt om aan een werk/job te raken, voordelen wegen meestal niet op tegen de mogelijke toekomstrisico's, want werkgevers investeren in mensen met de bedoeling dat ze daar lang genoeg blijven werken, met interim schiet je daarmee weinig op...1 twee weken weten ze al of je verder wilt of helemaal niet en zoekt naar een betere werkgever...

Kraken is een vorm van verzet (maar niet noodzakelijk tegen overheid of omgeving) dat neigt meer naar een soort passief verzet tegen hoe de toekomst bepaald wordt !! ik heb dat ook een tijdje gehad, maar he ik heb wel meer beneden mijn niveau gaan werken, maar blijkbaar kom ik toch niet zo intelligent over om op mijn niveau te werken, nu zijn de meeste problemen en puzzels gelegd en kan ik meer kijken hoe ik weer terug in mijn vakgebied kan werken !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 08 nov 2018, 09:10

Mypos schreef:
07 nov 2018, 17:45
Maar ik wil best toegeven dat ik het moeilijk vindt om respect op te brengen voor domheid, onwetendheid etc......
Het zijn voorbeelden die ik aanhaal Mypos, je moet beter lezen.
Je bent nog al snel gekwetst door andere mensen als ze jou naïef noemen of niet met jou eens zijn, maar zelf ben je er alles behalve vies van om onbeschoft op anderen te reageren.
Dit is op jou van toepassing 'verwijder eerst de balk uit uw eigen ogen eer u de splinter uit de ogen van uw broer verwijderd'.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 08 nov 2018, 09:38

Fenna :post:


Kristof niks mis met uitkeringen als je er recht op hebt.
Alleen mensen die zo anti overheid zijn nemen wel alles aan van die verfoeide overheid.
Want er zijn namelijk ook zwaar anti overheidsmensen die dat niet doen, uit principe omdat ze een bloedhekel aan de overheid hebben.
Daar heb ik bewondering voor , die zorgen voor zichzelf zonder bemoeienis van de overheid.
Dat heeft mijn respect ook al zijn het niet mijn idealen waar ze voor staan.
Maar niet die roeptoeters met hun dubbele moraal.
Dat is wel zo makkelijk dat is niet echt vind ik.

En krakers moeten met hun pootjes van andermans eigendom afblijven.

Maar het ging om het migratiepact.


Tekenen of niet ?
Mij lijkt het geen goed plan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 08 nov 2018, 11:34

Fenna schreef:
08 nov 2018, 09:10
Mypos schreef:
07 nov 2018, 17:45
Maar ik wil best toegeven dat ik het moeilijk vindt om respect op te brengen voor domheid, onwetendheid etc......
Het zijn voorbeelden die ik aanhaal Mypos, je moet beter lezen.
Je bent nog al snel gekwetst door andere mensen als ze jou naïef noemen of niet met jou eens zijn, maar zelf ben je er alles behalve vies van om onbeschoft op anderen te reageren.
Dit is op jou van toepassing 'verwijder eerst de balk uit uw eigen ogen eer u de splinter uit de ogen van uw broer verwijderd'.
Ik heb ook helemaal nergens gesteld dat ik heilig ben en nooit fouten maak. Maar ik ben niet degene die begint met de veroordeling. Dat doe ik uit de tegenreactie als de veroordeling aan mij gericht is of als er enorme domheid bij komt kijken zoals "alle krakers zijn raddraaiers" of in het geval van Tammy dus, alle uitkeringstrekkers die ook kritiek op de overheid hebben zijn klaplopers". Dat soort uitspraken en veroordelingen ben ik inderdaad heel fel op.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 08 nov 2018, 12:11

Mypos schreef :
alle uitkeringstrekkers die ook kritiek op de overheid hebben zijn klaplopers". Dat soort uitspraken en veroordelingen ben ik inderdaad heel fel op.
Nee heb je weer fout gezien Mypos en dat is niet de eerste keer bij jou.
Iedereen heeft kritiek op een overheid ook ik.
Overheid bestaat uit veel delen , er is altijd iets waar men het niet mee eens is.

Met klaplopers bedoel ik mensen die gezond van geest en lijf zijn en het vertikken om te werken en een uitkering krijgen.
Die moord en brand schreeuwen over de overheid en dat ze niet mee willen doen met dat systeem zoals ze dat noemen maar wel de voordelen er van willen.
Ik ken een paar van die figuren.
Dat is iets anders dan iemand die kritiek heeft op iets van de overheid en een uitkering heeft door ontslag en ziekte en andere zaken.

Zoals wat jij zei dat mensen die de hele dag niksen dat dat ok is.
Is ook ok als ze dat willen maar dan niet handje ophouden Mypos.
Dan ben je een klaploper, jij ziet dat niet zo is prima.
Jij ziet wel meer dingen niet is ook prima.
Maar je moet eens reacties goed lezen Mypos, ik heb het gevoel dat jij erover heen vliegt.
Maar ook dat is prima.


Wij hebben heel in het begin een aanvaring gehad waar jij begrip had voor een bepaalde terreur organisatie in de wereld.

Ik ga daar niet verder meer over uitweiden maar jouw tekst naar Fenna deze tekst :
Maar ik wil best toegeven dat ik het moeilijk vindt om respect op te brengen voor domheid, onwetendheid etc. Maar toch blijf ik met jou in discussie. Daar moet ik behoorlijk wat respect voor opbrengen hoor.
Mag ik die paar zinnen even lenen van je ?
Die had ik graag zelf willen schrijven na die eerste aanvaring.
Maar dan wel respect vervangen door het woordje geduld.
Want de verbijstering die ik voelde wat je toen schreef ben ik nooit vergeten.
Maar we zijn alweer een stuk verder en dat gaat soms goed en nu weer even niet zo goed.
Dat gebeurt in het leven buiten internet ook.
En Fenna is verre van dom en onwetend, neem dat maar van mij aan Mypos.

Ik laat het hierbij.
Het is een gebed zonder einde, gewoon denken wat je wilt Mypos doe ik ook.
Maar lees mijn en andere reacties wat kalmer dan zie je wat er echt staat.

Fijne dag Mypos. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 08 nov 2018, 12:15

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 08 nov 2018, 12:46

Tammy schreef:
08 nov 2018, 12:11
Mypos schreef :
alle uitkeringstrekkers die ook kritiek op de overheid hebben zijn klaplopers". Dat soort uitspraken en veroordelingen ben ik inderdaad heel fel op.
Nee heb je weer fout gezien Mypos en dat is niet de eerste keer bij jou.
Iedereen heeft kritiek op een overheid ook ik.
Overheid bestaat uit veel delen , er is altijd iets waar men het niet mee eens is.

Met klaplopers bedoel ik mensen die gezond van geest en lijf zijn en het vertikken om te werken en een uitkering krijgen.
Die moord en brand schreeuwen over de overheid en dat ze niet mee willen doen met dat systeem zoals ze dat noemen maar wel de voordelen er van willen.
Ik ken een paar van die figuren.
Dat is iets anders dan iemand die kritiek heeft op iets van de overheid en een uitkering heeft door ontslag en ziekte en andere zaken.

Zoals wat jij zei dat mensen die de hele dag niksen dat dat ok is.
Is ook ok als ze dat willen maar dan niet handje ophouden Mypos.
Dan ben je een klaploper, jij ziet dat niet zo is prima.
Jij ziet wel meer dingen niet is ook prima.
Maar je moet eens reacties goed lezen Mypos, ik heb het gevoel dat jij erover heen vliegt.
Maar ook dat is prima.


Wij hebben heel in het begin een aanvaring gehad waar jij begrip had voor een bepaalde terreur organisatie in de wereld.

Ik ga daar niet verder meer over uitweiden maar jouw tekst naar Fenna deze tekst :
Maar ik wil best toegeven dat ik het moeilijk vindt om respect op te brengen voor domheid, onwetendheid etc. Maar toch blijf ik met jou in discussie. Daar moet ik behoorlijk wat respect voor opbrengen hoor.
Mag ik die paar zinnen even lenen van je ?
Die had ik graag zelf willen schrijven na die eerste aanvaring.
Maar dan wel respect vervangen door het woordje geduld.
Want de verbijstering die ik voelde wat je toen schreef ben ik nooit vergeten.
Maar we zijn alweer een stuk verder en dat gaat soms goed en nu weer even niet zo goed.
Dat gebeurt in het leven buiten internet ook.
En Fenna is verre van dom en onwetend, neem dat maar van mij aan Mypos.

Ik laat het hierbij.
Het is een gebed zonder einde, gewoon denken wat je wilt Mypos doe ik ook.
Maar lees mijn en andere reacties wat kalmer dan zie je wat er echt staat.

Fijne dag Mypos. :peace:
Dit vind ik dan weer een erg volwassen en ook wijze reactie van je in tegenstelling tot die eerste reactie. Waarschijnlijk in emotie geschreven net zoals mijn reactie.

Nog even zo duidelijk mogelijk: Ik vind het prima als mensen niksen en een uitkering vangen. Moeten ze zelf weten. Ik vind dat iedereen recht heeft op een leven. Dus onderdak, eten, gezondheidszorg etc zondr dat daar iets voor terug gegeven moet worden. We krijgen toch een situatie waarin we hier steeds meer naartoe gaan aangezien robots al het werk over gaan nemen. De hele mentaliteit mbt dat niksen niet goed zou zijn moet imo veranderd worden. Het is erg schadelijk voor onze maatschappij. Niksen is juist goed, het ontstresst etc.Laat je niks aanpraten door die rare politici die maar blijven hameren op WERK WERK WERK.

En dan kun je altijd nog bv 1 dagje in de week vrijwiliggerswerk doen aangezien de meeste mensen zich toch graag nuttig willen voelen. Of een eigen moestuin hebben zodat je zelf je eten kunt kweken. Geeft ook een enorm voldaan gevoel.

Plaats reactie