Verdwijning van Madeleine McCann

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
Plaats reactie
faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 12 nov 2018, 09:25

Alhoewel het alweer 11 jaar geleden is dat Madeleine McCann verdween is het mysterie nog steeds niet opgelost.
Wat zijn jullie gedachtes hierover ?

In Engeland komen er nog steeds zo af en toe nieuwsitems naar voren over nieuwe verdachtes, geld wat vrijgekomen is voor nieuw onderzoek etc.
Mijn inziens zouden ze in Engeland de ouders eens wat beter onder loep moeten nemen i.p.v. het "ontvoerings" verhaal te volgen, de Portugese politie was al vrij snel tot de conclusie gekomen dat de McCann's iets te verbergen hebben.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 12 nov 2018, 10:25

Ik heb van dag één af mijn bedenkingen over de rol van de ouders.
Zij waren arts en gaven de kinderen wel vaker een sedatief als zij uit gingen zodat de kinderen rustig bleven slapen.
Dit gaf de vader toe in een van de eerste interviews.
Ik vermoed dat het daarmee gruwelijk mis is gegaan en dat zij het meisje hebben laten verdwijnen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door univers » 12 nov 2018, 10:54

Dat gevoel had ik ook.
hun lichaamstaal was niet ok.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 12 nov 2018, 11:00

Wat ik ook altijd vreemd heb gevonden is de gigantische media aandacht vanaf het eerste moment, alsook de inmenging van mensen uit hoge kringen van het britse parlement.
Geen enkele "ontvoering" van een kind heeft zulke media aandacht gekregen.
Lichaamstaal en woordkeuzes van de ouders is ook zeer vreemd, Peter Hyatt heeft hier een zeer interessante analyse van gegeven.
Zie hieronder


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 12 nov 2018, 11:37

Weet je.
Als je iets wil verbergen, kan je dat op twee manieren doen, of je houd je stil in de hoop dat niemand het ontdekt of je maakt gigantisch veel tamtam en gaat een slachtofferrol spelen en dat laatste hebben de mc. Canns denk ik gedaan.
Ik vermoed dat het meisje in zee is gedumpt omdat er die bewuste avond/nacht getuigen verklaarden dat zij verdachte bewegingen op het strand zagen bij het bewuste appartement.

En wat Univers ook zegt, hun lichaamstaal was niet oké.
Als ouders zijnde kan je niet zo emotieloos en berekend een verhaal doen over de vermissing van je kind als of het een pak suiker was wat ze waren kwijtgeraakt.
Het was of ze een ingestudeerd stukje op ratelden.
Ook de blik in hun ogen liet weinig emotie zien.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 12 nov 2018, 11:56

Ik geloof niet dat de ouders er mee te maken hebben.
Waarom zou je jarenlang blijven zoeken als je er zelf verantwoordelijk voor bent ?
Die zogenaamde slachtofferrol ga je niet 11 jaar volhouden lijkt mij.
Die laat je doven uiteindelijk en hopen dat je in de vergetelheid raakt.
Een ander kind in Australie was ook big nieuws.
Die door een dino is gegrepen , die ouders waren ook verdacht jarenlang.

Ik denk dat ze is ontvoerd maar of ze misschien nog leeft en in handen is geweest bij kindersmokkel ?
Geen flauw idee.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door univers » 12 nov 2018, 12:09

Die zogenaamde slachtofferrol ga je niet 11 jaar volhouden lijkt mij.
Geweten ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 12 nov 2018, 12:26

Tammy schreef:
12 nov 2018, 11:56

Die zogenaamde slachtofferrol ga je niet 11 jaar volhouden lijkt mij.
Als je iets te verbergen hebt als dit?
Echt wel!
Des te langer ze de leugens kunnen volhouden des te gemakkelijker het gaat.
Mensen met een ruckzichtslos geweten kunnen het.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 12 nov 2018, 12:32

Stel dat Uni en mijn gevoel klopt.
De ouders zullen vast spijt en verdriet hebben gehad, maar wat als het bekend word dat je als artsen paar het kind ongewild hebt gedood door een o.d.?
Dan kunnen ze hun hele cariëre als artsen wel gedag zeggen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 12 nov 2018, 13:55

Als men zijn eigen kind express dood heb je geen geweten.
En als je artsen bent is een overdosis behoorlijk klein vergeleken met ouders die geen artsen zijn.
Dus voor mij zijn dat geen redenen om te geloven dat de ouders haar dood op hun geweten hebben. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 12 nov 2018, 15:28

Ze zullen het niet opzettelijk hebben gedaan, maar als iemand iets onder de leden heeft, bijv griep o.i.d. kan een normale doses fataal zijn.
Alleen al dat je je kind een sedatief geeft zodat jij lekker uit kan gaan vind ik al fout.
Maar het risico dat het bekend word is te groot.

Ik blijf mijn twijfels houden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door taigitu » 12 nov 2018, 16:26

Gevoelsmatig zie ik de ouders niet als degenen die de dood van hun dochter
op hun geweten hebben. Ook moet je rekening houden met het feit dat de
politie daar ook steken heeft laten vallen bij het begin van hun onderzoek.
Daardoor kunnen er cruciale bewijsstukken verdwenen zijn of de PD besmet
waardoor bewijs niet meer toegelaten wordt....

Afbeelding


Nanny Madeleine McCann verbreekt na tien jaar stilte over wat er gebeurde avond van verdwijning

18 april 2017 - Bron: The Telegraph, Daily Mirror
Afbeelding

Een foto van Madeleine net voor haar verdwijning en hoe ze er vandaag zou kunnen uitzien.

Een voormalige nanny van Madeleine McCann heeft tien jaar na de verdwijning van het 3-jarige Britse meisje voor het eerst getuigd over wat er die noodlottige nacht gebeurde in de vakantieflat van de familie, in het Portugese Praia da Luz. “Het beeld van haar ouders Kate en Gerry die in blinde paniek alles probeerden om haar terug te vinden, achtervolgt me nog altijd”, aldus de vrouw.

Madeleine verdween op de avond van 3 mei 2007 uit haar bedje, terwijl haar ouders aan het dineren waren met vrienden in een restaurant 50 meter verderop. Het was moeder Kate die ontdekte dat haar dochter weg was, toen ze rond tien uur ’s avonds ging kijken of alles oké was met haar kinderen. “Ze weende en riep de hele tijd: ‘ze hebben haar meegenomen’”, vertelt de nanny - die af en toe op Madeleine lette maar verder anoniem wil blijven - aan de Britse krant Daily Mirror.

“Ik probeerde haar te troosten, zei haar dat haar dochter wel teruggevonden zou worden, maar ze bleef maar wenen en werd bijna catatonisch”, gaat ze verder. Intussen doorzocht Gerry McCann de buurt en hij keek daarbij onder elke wagen. “Dat is me echt bijgebleven. Dat hij als een gek onder elke auto keek. Ik kan dat maar niet vergeten”, gaat ze verder. “Het personeel van de Ocean Club kreeg de opdracht om alle vuilnisbakken en containers te doorzoeken, voor het geval haar lichaam daarin zou liggen. Dat was het moment dat we beseften dat het serieus was. Tot 5 uur ’s morgens hebben we ook de straten van het plaatsje uitgekamd.”

Aangerand
Het resort waar het gezin verbleef, was volgens de nanny wel veilig voor de gasten, maar minder voor het personeel. Het kreeg er volgens haar een alarm mee voor het geval het zou worden aangevallen of aangerand en er werd vrouwen afgeraden om alleen de deur uit te gaan. “Een jaar voor de verdwijning van Madeleine was er nog een meisje aangevallen in de buurt”, klinkt het.

Ze heeft ook kritiek op de Portugese politie, die eerder al onder vuur kwam te liggen voor de manier waarop het onderzoek werd gevoerd. Zo sloot ze de flat van de McCanns niet af als potentiële crimescene en wezen ze op zeker moment naar de ouders zelf als verantwoordelijken voor de verdwijning, een beschuldiging die achteraf weer werd ingetrokken.

Bewijsmateriaal

“De politie heeft enkele cruciale kansen om bewijsmateriaal te verzamelen verloren laten gaan”, zegt ze.
“Agenten arriveerden pas 90 minuten nadat ze waren gebeld en tegen die tijd waren alle mogelijke aanwijzingen in het appartement
al verdwenen of onbruikbaar omdat er intussen al zo veel mensen naar binnen waren geweest.”

Ook haar getuigenis bij de Metropolitan Police was ontluisterend.
“Ik werd er ondervraagd en ontdekte dat mijn verklaring van vijf pagina’s die ik gegeven had aan de Portugese politie,
helemaal gereduceerd was tot twee pagina’s en dat er essentiële info uit verdwenen was”, klink het nog.


Verdacht
Wat ze zelf denk dat er gebeurd is? “Het is waarschijnlijk erg naïef, maar het best mogelijke scenario is dat ze werd meegenomen voor een welgesteld persoon die zelf geen kinderen had”, zegt ze nog. “Dat is het enige wat ik kan geloven in mijn hoofd. Ik kan er ook nog altijd niet bij dat de ouders ooit verdacht werden. Dat ze even verder op restaurant zaten terwijl hun kinderen sliepen, was overigens heel gangbaar in het resort.”
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door taigitu » 12 nov 2018, 16:31

faithless schreef:
12 nov 2018, 09:25
Alhoewel het alweer 11 jaar geleden is dat Madeleine McCann verdween is het mysterie nog steeds niet opgelost.
Wat zijn jullie gedachtes hierover ?

In Engeland komen er nog steeds zo af en toe nieuwsitems naar voren over nieuwe verdachtes, geld wat vrijgekomen is voor nieuw onderzoek etc.
Mijn inziens zouden ze in Engeland de ouders eens wat beter onder loep moeten nemen i.p.v. het "ontvoerings" verhaal te volgen, de Portugese politie was al vrij snel tot de conclusie gekomen dat de McCann's iets te verbergen hebben.
Wat jammer dat de politie niet direct op de melding reageerde.
Het is wel verdraaid makkelijk als je zelf slordig bent door een late opkomst
en daardoor bewijs verdwenen kan zijn of besmet, je direct de ouders aan wijst.
Dan schuif je aandacht van je eigen nalatigheid naar een andere partij.
Het hele verhaal zou dan misschien heel anders zijn verlopen......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 12 nov 2018, 17:16

taigitu schreef:
12 nov 2018, 16:31
faithless schreef:
12 nov 2018, 09:25
Alhoewel het alweer 11 jaar geleden is dat Madeleine McCann verdween is het mysterie nog steeds niet opgelost.
Wat zijn jullie gedachtes hierover ?

In Engeland komen er nog steeds zo af en toe nieuwsitems naar voren over nieuwe verdachtes, geld wat vrijgekomen is voor nieuw onderzoek etc.
Mijn inziens zouden ze in Engeland de ouders eens wat beter onder loep moeten nemen i.p.v. het "ontvoerings" verhaal te volgen, de Portugese politie was al vrij snel tot de conclusie gekomen dat de McCann's iets te verbergen hebben.
Wat jammer dat de politie niet direct op de melding reageerde.
Het is wel verdraaid makkelijk als je zelf slordig bent door een late opkomst
en daardoor bewijs verdwenen kan zijn of besmet, je direct de ouders aan wijst.
Dan schuif je aandacht van je eigen nalatigheid naar een andere partij.
Het hele verhaal zou dan misschien heel anders zijn verlopen......
Met dit soort situaties zijn de ouders vaak de eerste verdachte, de politie werkt van binnenuit en sluit verdachten uit.
De politie in Portugal heeft naar wat ik gelezen heb uitstekend werk verricht, 2 politiehonden hebben aangeslagen in het appartement, de huurauto en de kleding van de McCanns, alsook de knuffel van Madeleine.
Deze honden speurden op bloed en lijkgeur.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 20 nov 2018, 12:59

Afbeeldingfoto delen
’McCann mogelijk nog in leven bij pedo-bende’

LONDEN - Madeleine McCann kan nog steeds in leven zijn, ergens bij een pedobende zitten opgesloten en haar benul van identiteit volledig zijn verloren door jarenlang seksueel misbruik. Dat stelt David Edgar, die drie jaar namens de familie onderzoek deed. Hij is overtuigd van dit scenario.

Edgar gelooft dat Maddie ’op ieder moment’ nog zou kunnen opduiken, hoewel ze ’geen idee’ meer zal hebben over haar ware identiteit, zo vertelt Edgar in gesprek met The Sun. Hij denkt ook dat ze nog steeds in Portugal zou kunnen zijn.

McCann verdween in 2007 toen ze lag te slapen in Portugal, waar ze samen met haar ouders was. Kortgeleden hebben de ouders van Maddy verteld dat ze goede hoop hebben dat de politie in Londen dichterbij een doorbraak komt. De politie onderzoekt twee verhaallijnen.

Toch moet de politie ook het vermoeden van Edgar serieus nemen, zo vraagt hij. Hij denkt dat de verantwoordelijke kidnappers misschien wel bekend zijn, maar worden beschermd. „We komen bij het twaalfde jaar van de vermissing, dat is een hele tijd, maar ik denk dat ze nog steeds in leven kan zijn, en dat iemand de daders beschermt. Iemand weet wat er is gebeurd. Het wordt tijd dat diegene naar voren komt.”

Edgar gelooft dat Maddie – die als ze nog leeft nu 15 jaar zou zijn – mogelijk met haar ontvoerders in een schuilplaats ergens ’underground’ zit aan de Portugese kust, al kan ze ’overal ter wereld’ zijn.

Zaak seksslavin
Hij linkt de zaak aan die van de ontvoerde seksslavin Jaycee Lee Dugard die, zo beschrijft hij, ’terugkwam na dood te zijn’. Dugard werd in 1991 ontvoerd op 11-jarige leeftijd en werd achttien jaar lang vastgehouden. Terwijl iedereen dacht dat ze overleden was, werd ze in 2009 levend gevonden. Ook Maddy kan ’op ieder moment’ gevonden worden, zegt Edgar.

„Ze kan ergens verborgen worden. Mogelijk heeft ze geen idee meer van wie ze is en weet ze niets van de wereldwijde klopjacht waar ze het middelpunt van is. (...) Het belangrijkste element: er is nog geen lichaam gevonden. Als pedofielen een kind doden, dumpen ze het lichaam vaak dichtbij. Dat lijkt hier niet het geval.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2819731 ... aign=email

Aan een kant, hoe ellendig dit ook zou zijn voor de ouders, hoop ik dat het waar is want dan kunnen ze het afsluiten en alle verdenkingen die op hen vallen worden dan ontkracht.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 26 nov 2018, 15:57

De reden dat er constant beweert word dat ze nog in leven is is enkel om geld te blijven genereren en het "ontvoerings" verhaal te blijven volhouden.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 18 jan 2019, 18:25

https://eu.usatoday.com/story/news/nati ... 568590002/

Gewoon ziekelijk hoe ze die zaak gebruiken voor aandacht van hun eigen zogenaamde verdwijning mysterie, tuurlijk stoppen ze niet met zoeken, ze weten dat ze nooit gevonden zal worden, stoppen met zoeken zorgt ervoor dat de geldkraan dicht gedraaid zal worden.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 18 jan 2019, 18:40

Ik blijf ook mijn twijfels houden over de ouders.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 18 jan 2019, 19:15

ze worden gigantisch beschermd vanuit Engeland, volgens heeft Scotland Yard geen enkele keer onderzoek gedaan naar de ouders of de politie in Portugal gevraagd naar hun onderzoek.
Terwijl we onderhand toch wel weten met al die misdaad programma's dat in dit soort zaken de ouders als eerste onderzocht zullen worden en van daaruit de politie eventueel de kring uitbreid naar andere verdachten.
Zodra ze als verdachten werden gezien in Portugal stopte ze accuut met het beantwoorden van vragen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door MetalPig » 30 jan 2019, 12:44

faithless schreef:
18 jan 2019, 19:15
heeft Scotland Yard geen enkele keer onderzoek gedaan naar de ouders of de politie in Portugal gevraagd naar hun onderzoek.
Waarom zouden ze? De zaak was in behandeling bij het politiekorps van Leicestershire, niet bij Scotland Yard.


Edit:
Oh wacht. Even verder gelezen en nu komt Scotland Yard wel in beeld, 3 jaar nadat de zaak gesloten was.

Scotland Yard werkt wel degelijk samen met de Portugese politie. Ze onderzoeken scenario's die niet in het originele onderzoek aan bod waren geweest. Onderzoek naar de McCanns viel onder het originele onderzoek.

Plaats reactie