Veren of lood

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Veren of lood

Bericht door Fenna » 07 jan 2019, 15:08

Voor sommigen misschien een wat zure column maar ik ben het er wel mee eens.
Menigeen snapt niets van politiek en laat zich in de luren leggen door de reguliere media en manipulatieve politici.
Deze column kan een eyeopener zijn.
17
DOOR DR. GERTJAN MULDER · 7 JANUARI 2019

Voor GertJan Mulder is de tijd van loze woorden ten einde. Iedereen moet wakker worden: vriend, vijand en idioot. Desnoods ietwat ruw.

Toen ik aankondigde weer te gaan schrijven koos 33% in mijn twitterpeiling voor dit onderwerp voor de eerste in de korte serie “giftige columns”. In de aanloop naar de verkiezingen van maart – PS2019 (Provinciale staten/Eerste Kamer) – en EP2019 (Verkiezingen Europees Fop-parlement) in mei zult u vaker van me horen.

Een van de laatste gesprekken met mijn vader vlak voor zijn overlijden, zei ik dat ik dacht dat 90% van alle mensen uitgesproken dom waren. Hij keek me aan. Een sterk vermagerde oude man, maar nog altijd met diezelfde scherpe blik. Hij grijnsde gemeen en zei: “ik denk dat dit percentage aanmerkelijk hoger ligt”.

Ik zal u niet plezieren met deze column. Politici die door u gekozen willen worden en dingen naar uw gunst zullen dit soort stellingen nooit verdedigen, maar u, de kiezer bent een groot probleem. Dat komt omdat veel van u gewoonweg te dom, te onnozel, te onverschillig, te naïef, te lui of botweg veel te weinig (of via Ollongren’s NPO/MSM fakenews verkeerd) geïnformeerd zijn. Een combinatie van voorgaande factoren is alleszins waarschijnlijk te achten, maar geen excuus.

U bent overigens niet te dom, te onnozel, te onverschillig, te naïef, te lui of botweg veel te weinig (of via Ollongren’s NPO/MSM fakenews verkeerd) geïnformeerd, in het verkeer en de omgang met uw geliefden, familie, vrienden, kennissen of collega’s, maar wèl in relatie tot de bestuurlijke elite, de politici, de honderd duizenden onzichtbare ambtenaren, kortom te dom voor hen die macht over u uitoefenen.

Dat kan beter.

Ze hebben u allen in enkele decennia tot slaaf en lijfeigene gemaakt, en u had en heeft niets in de gaten. Slikt alles, slikt steeds meer en u begrijpt niet wat er aan de hand is, hoe dat zo allemaal heeft kunnen gebeuren, wat u allemaal overkomt waar u helemaal nooit voor heeft gekozen.

U koos er niet voor een mogelijk 1000 miljard euro kostend klimaatakkoord/wet.
U koos er niet om afgesloten te worden van het gas.
U koos er niet voor om Oekraïne quasi lid te maken van de EU.
U koos er niet voor om Turkije te verwennen met miljarden financiële steun, visa vrij reizen, door Turkije bestuurde moskeeën bij u om de hoek, ondanks dat Erdogan alle Nederlanders uitmaakte voor nazi’s,
Evenmin koos u voor:

voor een Italiaan als president van de ECB, voor Juncker die doorgaans dronken de EU commissie “leidt”,
voor de heilige marxistische Timmermans die denkt dat hij door god geroepen is om 500 miljoen Europeanen uit de klauwen te redden van populisten,
voor een Marrakesh verdrag, waardoor u de komende decennia nog een paar miljoen kansloze negers en moslims als buren zult moeten verwelkomen en zult moeten onderhouden, want ze kunnen niks en zullen ook nooit iets bijleren of bijdragen,
voor het bevriezen van uw koopkracht, omdat de overheid zich steeds meer van het totaal verdiende nationale inkomen toe-eigent (bijna 40%), voor verlies van al uw privacy (sleepwet), ongelimiteerde afluisterpraktijken, voor camera’s controles (voorlopig) tot aan uw voordeur, voor een flut kabinet van VVD/CDA/D66 en CU, van maar liefst 24 (!) bewindslieden, zonder enige uitzondering allemaal prutsers en knoeiers, niet en nooit direct gekozen,
voor de oneindige lijst van politieke benoemingen, van burgemeesters en commissarissen van koning, tot en met de onderkoning vice-voorzitter Raad van State (u weet toch niet wat dat orgaan voor invloed heeft), de Pim Fortuyn-hater bij uitstek, Thom de Graaf (u weet toch niet meer wie hij precies was of wat hij deed),
dat seksloze Mark Rutte allerlei beslissingen heeft genomen in de laatste jaren, die hem zijn ingefluisterd (rechtstreeks of via een ommetje) door Merkel, Macron of Juncker, met daarbij het commentaar, “Mark wij vinden jou bij uitstek de geschikte kandidaat om Donald Tusk op te volgen, maar….”.
En zo werd in opdracht van ‘duistere krachten en onzichtbare machten’:

de Nederlandse referendumwet in no-time ingetrokken (denkt u dat het Nederlandse Oekraïne referendum, met 66% tegen, geen ongelofelijk stress en irritatie veroorzaakte in Brussel en in Kiev?),
de handtekening bij het kruisje van zoveel soevereiniteits- overdracht van Nederland naar Brussel (de meesten van u begrijpen toch niet wat soevereiniteit inhoudt), de laatste waarmee Nederland instemde was het voorstel dat de EU een eigen begroting krijgt (zelf direct inkomsten mag gaan genereren en schulden aan mag gaan),
Niemand van u heeft ooit het boek de Aanval op de Natiestaat van Thierry Baudet gelezen, en de weinigen die het probeerden, hebben er toch niets van begrepen. Alle voorstellen van het Forum voor Democratie voor bestuurlijke en democratische vernieuwing zullen u worst zijn, omdat het zover van u bed is en u die arrogante Baudet toch maar niets vindt

U heeft al helemaal nooit begrepen – noch U afgevraagd – waarom er in hemelsnaam een paar miljoen moslims Nederland zijn binnen gewerkt, die het hele godganse land islamiseren (met 500 van die verdomde moskeeën, waar u toch geen enkel benul heeft van wat zich daar allemaal afspeelt [1], behalve dat uw schoolgaande jonge kinderen aldaar worden gedwongen op hun knieën te gaan om allah te verheerlijken) en het land naar de verdommenis helpen, omdat u niet oplette. Voor zo ver het niet beviel, werd u niet geacht er ooit iets negatiefs over te zeggen en als u dat wel deed dan was u een islamofoob, een racist en een fascist.

Dat u sowieso de oproep van Geert Wilders dat Nederland zou moeten de-islamiseren nooit heeft begrepen, eenvoudig weg omdat u het woord en de betekenis ervan nooit heeft doorgrond. Hetgeen weer een direct gevolg is van het feit dat u nooit iets noemenswaardigs leest, laat staan een boek als “ Marked for Death” van Geert Wilders, waar alles maar dan ook echt alles in staat wat relevant is aan die verderfelijke achterlijke woestijn veroveringsideologie. Omdat het een dik boek is, een boek in het Engels dat u niet machtig bent en omdat iedereen altijd over Geert Wilders zegt dat het een extreemrechtse nare man is, die de meest vreselijke dingen zegt, altijd generaliseert, nooit met oplossingen komt, altijd stigmatiseert, nooit echt de macht ambieert, maar altijd langs de zijlijn maar wat loopt te schelden en te vloeken, maar dat niemand hem ooit serieus zal nemen.

En waarom?

Want Wilders wilde de islam uit Nederland verbannen (1), hij wilde uit de Euro en de gulden opnieuw introduceren (2), hij wilde uit de Europese Unie (3) wilde de massa immigratie stoppen, vooral geen moslims er meer bij (4), wilde de grenzen sluiten (5), wilde minder criminele Marokkanen want hij vond dat Nederland een Marokkanen probleem had (6), wilde Rutte stoppen, via ontelbare moties van wantrouwen (7) was enthousiast over Trump, Le Pen, Salvini, Orban en andere nationalisten en patriotten (8) en nog veel en veel meer.

Waarom is wat Wilders wil niet idioot?

De bestuurselite, honderdduizenden ambtenaren (parasieten) en politici zijn u allen te slim af. Veel te slim. Ze doen en laten met u wat zij willen en u laat het gebeuren. Dat komt door het bovenstaande en vanwege het feit dat u niet doorziet waarom ze dingen doen die ze doen. Het is allemaal geen toeval. Er zitten (goed) doordachte plannen achter, die ze nooit met u zullen delen. U zou het toch niet begrijpen vanwege uw verstandelijke beperkingen in combinatie met het gegeven dat veel van hun plannen en voornemens niet in uw belang zijn.

En:

U zou er zo maar eens tegen kunnen gaan stemmen. #StemZeWeg of #GeleHestjes zijn vervelende sta-in-de-wegs voor hen die zich boven u gesteld hebben en vanuit die positie goed voor zichzelf en hun vrienden zorgen.

Ik ben geen complotdenker, maar ook niet van gisteren. Op een vergelijke manier als het bestuur van een grote onderneming, denken ook bestuurders en politici op nationaal, regionaal en multilateraal niveau na over waar het heen moet met de wereld. En vooral ook met henzelf. Dat alles ontaard in visies waar de globalisten en linkse kerk denken waar het heen moet met de wereld, met specifiek geformuleerde doelen voor de korte, middellange en lange termijn en met strategieën hoe die doelen het best bereikt kunnen worden. Talrijke netwerken van overlegstructuren daartoe worden onderhouden. De lijst is te lang, maar u ziet wel dat zij zich van topontmoeting naar topontmoeting begeven (altijd in comfortabele privévliegtuigen die door u zijn bekostigd, inclusief 5-sterren hotels en een VIP-behandeling waar ze gaan en staan) en topontmoetingen met die eeuwige onbenullige familiegroepsfoto’s, waarbij meestal niet duidelijk is wat er precies besproken respectievelijk bereikt is.

Want die gesprekken worden nooit openbaar.

Zij weten het wel. Zij hebben wel geheel of gedeeltelijk het overzicht. Zij zien het bos, u slechts een paar bomen. Wellicht in een structuur van organisaties middels modules, waarvan de meeste participanten niet precies weten wat er allemaal speelt, maar waarbij er altijd een paar zijn die wel bij de meest belangrijke overlegorganen betrokken zijn.

U weet het niet. Het resultaat is wel, dat de EU door dendert, dat het verdrag van Lissabon er gewoon kwam. En:

dat de transferunie een feit is,
dat uw land geen grenzen meer heeft en geen zelfbeschikkingsrecht,
dat Merkel dat Marrakesh-verdrag bij Rutte door zijn strot duwde,
dat Brexit nog steeds een vraag is,
dat uw overheid het haar onwelgevallige nieuws gaat bestrijden,
dat gele hesjes worden opgepakt en in elkaar geslagen,
dat de Catalanen met door de EU gesanctioneerd proportioneel geweld zijn kaltgestellt,
dat een EU Leger in de maak is,
dat u allemaal vijandsbeelden krijgt opgedrongen waarvan u nooit begrijpt waarom,
dat Palestijnen door uw overheid worden betaald om Joden te doden,
dat Rutte stiekem miljoenen euro financiering gaf aan extremistische groepen, gelieerd aan IS, om zogenaamd de president van Syrië af te zetten,
dat uw NPO een steeds hoger budget krijgt toegewezen,
dat politieke partijen uit de staatsruif worden gefinancierd om – naast de gratis propaganda op MSM – campagnes kunnen optuigen om u nog beter, nog geraffineerder, nog slimmer in de maling te kunnen nemen.
Maar als u blijft stemmen op het #partijkartel, en zo de #banencarrousel in stand houdt waarbij zij steeds machtiger worden en u steeds zwakker en dommer, dan kunt u in ieder geval niet zeggen dat u het niet wist, na het lezen van deze column.

Slaven en lijfeigenen is wat u geworden bent, wat u zich heeft laten maken. U heeft geen enkele vrijheid meer. U mag alleen nog af en toe stemmen, op hen die u constant voorhouden wat goed voor u is.

Of u kunt een geel hesje aantrekken en ze allemaal een dikke vinger geven.

Er zijn geen goeie bij. Ze mogen allemaal weg.
http://verenoflood.nu/u-bent-een-idioot-1/
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Veren of lood

Bericht door MetalPig » 07 jan 2019, 15:32

Fenna schreef:
07 jan 2019, 15:08
ik ben het er wel mee eens.
Ben je dan 1 van de mensen die te dom, te onnozel, te onverschillig, te naïef, te lui of botweg veel te weinig (of via Ollongren’s NPO/MSM fakenews verkeerd) geïnformeerd zijn, of behoor je tot de bestuurlijke elite, de politici, de honderd duizenden onzichtbare ambtenaren?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 07 jan 2019, 16:35

Houd het maar op de onzichtbare ambtenaar.

Ben het met de stelling eens dat de meeste mensen er geen bal van snappen en er ook geen poging toe doen er iets van te begrijpen door zich er in te verdiepen.
De meesten luisteren alleen maar naar wat er op het journaal of in de krant met een vette kop over een politieke partij of politicus word gezegd.
Ik probeer niet bij die groep te horen die zo oppervlakkig een politieke partij kiezen om op te stemmen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Veren of lood

Bericht door MetalPig » 08 jan 2019, 08:29

Fenna schreef:
07 jan 2019, 16:35
Houd het maar op de onzichtbare ambtenaar.
Okee, en aangezien je het met het stuk eens bent, is het gros van de forumleden dus te dom voor je. Goed om te weten.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 08 jan 2019, 08:54

MetalPig schreef:
08 jan 2019, 08:29
Okee, en aangezien je het met het stuk eens bent, is het gros van de forumleden dus te dom voor je. Goed om te weten.
.
Dat is zeker niet het geval
Ik schat alle forumleden qua niveau hoog genoeg in om deze post te begrijpen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Veren of lood

Bericht door MetalPig » 08 jan 2019, 09:27

Oh dan ben je het dus toch niet met de azijnpisser eens. Ook goed.

gusteman

Re: Veren of lood

Bericht door gusteman » 10 jan 2019, 12:10

Fenna schreef:
08 jan 2019, 08:54
Ik schat alle forumleden qua niveau hoog genoeg in om deze post te begrijpen.
Waarvoor dank, beste Fenna.

Wat ik in eerste instantie begrijp uit de tekst van de heer Mulder is dat ik daarin heel wat onwaarheden tegen kom.
Onwaarheden die het goed doen in populistische (ja, daar is dat ellendige woord weer) propaganda die tot doel heeft de zetelende overheid in diskrediet te brengen.
Veel van die argumenten raken wel de waarheid op enkele punten maar ze zijn dermate uit hun verband gerukt en opgepompt dat het bijna lachwekkend wordt.

Wat ik dan weer niet begrijp: wat doet deze tekst in het onderdeel 'Mediatheek/Reportages'?

Een reportage is letterlijk een verhalend, zo gedetailleerd mogelijk, objectief verslag van gebeurde feiten.

Het stuk van de heer Mulder is geen verslag, het is een opiniestuk waarin de heer Mulder uiting geeft aan zijn persoonlijk ongenoegen over de maatschappelijke evolutie waar de Nederlandse bevolking de laatste decennia doorheen is gegaan.

Dit zou het wel prima doen onder 'Sociologie/De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen'.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 10 jan 2019, 15:10

gusteman schreef:
10 jan 2019, 12:10
Wat ik dan weer niet begrijp: wat doet deze tekst in het onderdeel 'Mediatheek/Reportages'?
Ik heb gekozen voor 'Overige' omdat mij dit de beste optie leek.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veren of lood

Bericht door Tammy » 10 jan 2019, 16:04

Gusteman schreef :
Wat ik in eerste instantie begrijp uit de tekst van de heer Mulder is dat ik daarin heel wat onwaarheden tegen kom.
Onwaarheden die het goed doen in populistische (ja, daar is dat ellendige woord weer) propaganda die tot doel heeft de zetelende overheid in diskrediet te brengen.
Veel van die argumenten raken wel de waarheid op enkele punten maar ze zijn dermate uit hun verband gerukt en opgepompt dat het bijna lachwekkend wordt.

Het in diskrediet brengen van de zetelende overheid heeft die overheid zelf gedaan hoor Gusteman .
Daar hebben ze anderen niet voor nodig.
Het is juist lachwekkend om te zien hoe de zetelende overheden elke keer het stikbenauwd hebben als er verkiezingen zijn.
Dat heeft een reden, ze weten donders goed dat een groot deel van het volk niet in hun mooipraterij meer trapt.
Hieronder een mooi stuk uit de Elsevier.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Populisme: staan we aan de vooravond van een machtswisseling?

Populisme, aldus politicoloog Cas Mudde, is een ‘dunne ideologie’ die een patstelling opwerpt tussen volk en elite. Waarbij dat goede volk wordt verraden of gecorrumpeerd door een slechte elite, schrijft Max van Duijn.
Weinig politici noemen zich een populist en vele wijzen die term verontwaardigd van de hand. Het woord ‘populisme’ roept immers negatieve associaties op van volksmenners die onwetende burgers honing om de mond smeren. Maar in feite is populisme een politiek neutraal mechanisme dat door zowel links als rechts kan worden gebruikt. Sterker, populisme kan juist een heilzame werking hebben op het bestendigen van het democratisch bestel.

Tot in het eerste decennium na de eeuwwisseling werd populisme gebruikt als synoniem van extreem-rechts. Publicist en later politicus Pim Fortuyn bijvoorbeeld was voor velen een herrezen fascist. Ook de opmars in de jaren negentig van FPÖ-politicus Jörg Haider in Oostenrijk was internationaal omstreden en leidde tot massale protesten. Maar dat is veranderd. De laatste jaren is het stigma op sceptici van immigratie, multiculturalisme en de open grenzen vervaagd. Het wordt steeds meer ‘normaal’ gevonden om populistisch te stemmen: de sociale druk om dat niet te doen, is minder groot. En de problemen die door politici als Fortuyn en Haider werden aangekaart, worden inmiddels ook breed gedeeld en meer geaccepteerd. De vaak populistische partijen die deze problemen agendeerden, hebben in die zin dan ook een emancipatieslag gemaakt in het politieke discours.

Trump en Brexit kwamen helemaal niet onverwacht.

Sindsdien is het populisme in een stroomversnelling geraakt. Vooral in 2016 leek een opmars ervan niet te stuiten. De Britten besloten de Europese Unie te verlaten, maar wellicht nog groter was de verbijstering na de overwinning van de Amerikaanse presidentsverkiezingen door Donald Trump. Voor velen was dit nieuws als een klap in het gezicht, gevolgd door totale ontreddering. Trumps overwinning was als een blikseminslag die de politiek op haar grondvesten deed schudden.

Toch is de opmars van het populisme geen onverwacht fenomeen. Het gevoel van totale verrassing, alsof de beweging uit het niets kwam, is misplaatst. Het zegt meer over degenen die erdoor werden verrast, dan over de populistische partijen en de kiezers zelf. Het populisme is niet een incidentele uitbarsting van onvrede, maar, zoals historicus en journalist Hans Wansink schrijft in zijn boek De populistische revolutie, iets wat langer speelt: ‘een historische ontwikkeling’.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Veren of lood

Bericht door gusteman » 10 jan 2019, 19:03

Fenna schreef:
10 jan 2019, 15:10
gusteman schreef:
10 jan 2019, 12:10
Wat ik dan weer niet begrijp: wat doet deze tekst in het onderdeel 'Mediatheek/Reportages'?
Ik heb gekozen voor 'Overige' omdat mij dit de beste optie leek.
Wat ik eigenlijk bedoelde is: het artikel is geen reportage, waarom plaats je het dan onder 'reportage'?

Het is niet mijn bedoeling om een vermanend vingertje op te steken, iedereen is wijs genoeg (of zou dat toch moeten zijn) om te weten wat gepast is en wat niet gepast is.
Mijn opmerking is gebaseerd op de vaststelling dat de maatschappij hoe langer hoe meer het aanzicht krijgt van een zootje ongeregeld waar iedereen maar doet zoals het haar of hem uit komt, zonder enige acht te slaan op het geheel.

Een mediatheek is eigenlijk uitsluitend bedoeld als bron voor opzoeking en studie, en allerminst als discussiemedium.

Wikipedia is niet zaligmakend maar daar wordt het (gebaseerd op de Van Dale woordenboeken) omschreven als:
Een mediatheek is een documentatiecentrum waar kranten, tijdschriften, voorlichtingsbladen, enzovoort, en eventueel ook video- en geluidsbanden worden bewaard en kunnen worden geraadpleegd. Meestal bestaat de mediatheek als een afdeling van een bibliotheek.

In het onderwijs is een mediatheek vaak een ruimte met computers en een bibliotheek. Vaak is het ook een studieruimte waar gestudeerd kan worden.
Och ja, misschien word ik wel stilletjes aan een 'grumpy old man' en stoor ik me nodeloos aan zaken waar anderen geen zier om geven.

gusteman

Re: Veren of lood

Bericht door gusteman » 10 jan 2019, 19:21

Tammy schreef:
10 jan 2019, 16:04
..... ze weten donders goed dat een groot deel van het volk niet in hun mooipraterij meer trapt.
En hiermee is dus alles gezegd.
Want die mooipraterij van de politieke kaste werd tientallen jaren lang gesteund en aangemoedigd door dat grote deel van de bevolking ..... waaruit volgt dat dat grote deel van de bevolking gedurende al die tijd zich niet zo bijster snugger heeft getoond.
En ze al die mooipraterij gewoon te danken hebben aan hun eigen ... ja, hoe moet ik het noemen?

Als ik schrijf 'domheid' of 'luiheid' of 'kortzichtigheid' dan kan dit lijken alsof ik me gedraag als een pedante, betweterige wijsneus .... dus laat ik het aan de lezer over om zelf in te vullen waar dat grote deel van de bevolking al die jaren heeft in uitgeblonken.

In elk geval hebben ze die mooipraterij geheel aan zichzelf te danken dus als zij ergens tegenaan wensen te schoppen, laten ze dan maar mikken op hun eigen schenen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veren of lood

Bericht door Tammy » 10 jan 2019, 19:31

Dat heb je goed verwoord Gusteman.
Een hoop mensen hebben ook zitten slapen maar je ziet een verandering komen.
Ik heb het eerder geschreven, men begint anders te stemmen .
Men is het zat kijk maar naar Frankrijk maar ook Italia en Hongarije.
Oostenrijk in wezen ook.
De partijen die jarenlang altijd wonnen lijden verlies nu, kijk vooral naar Duitsland.

Dat deze verandering zolang heeft geduurd ligt aan de stemmers wat jij eigenlijk zegt Gusteman.
En het verlies van de oude partijen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veren of lood

Bericht door Tammy » 10 jan 2019, 19:34

En de Mediatheek moet inderdaad anders.
Ik had lang geleden moeten ingrijpen toen men reacties ging plaatsen en ik daarna ook.
Ik ga het met Determinist over hebben.
Bedankt Gusteman voor het meedenken. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 11 jan 2019, 18:17

Wat een domme column is dit zeg. Ik lees niet vaak columns, maar dit doet mij niet verlangen naar nog meer van die man. Het is net een kind dat met de vinger wijst (en ik heb geleerd dat dat niet mag). "u,u,u,u,u,u,u," en niet even "ik". Zelf de hand in eigen boezem steken en zeggen mea culpa... Dat siert de columnschrijver niet..

Ook steeds zeggen dat anderen te dom zijn, of dat ze door de msm verkeerd zijn voorgelicht. Typisch een woord van iemand die de alternatieve media klakkeloos opvolgt en daarom de msm als fake news ziet. Waarschijnlijk vind de columnschrijver Trump de redding van de mensheid. Al is dat maar een vooroordeel van mij, mea culpa.
Die miljoenen moslims die er nu zijn, hoe komt die man erop? Van de alternatieve rechtse media?
Feit is dat men in het begin wat verrast was maar nu dankzij Turkije de boel weer aardig op de rails heeft gekregen. Er komen steeds minder moslims deze kant op.

Kijk hier eens naar:

https://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten-cijfers/cijfers

Dit zijn de harde cijfers. In 2017 kwamen er 14000 naar Nederland, in 2016 18000. En in 2018 nog minder...
Zo zie je maar dat die man, populist als hij is, de cijfers niet bij de hand heeft. In Europa kwamen 650.000 vluchtelingen waarvan de 33% in Duitsland terecht kwam. En veel vluchtelingen proberen via Frankrijk naar Engeland te vluchten. Dus NL heeft het zo slecht niet gedaan... Hulde aan de politici. En hulde aan het verdrag met Turkije.

https://nos.nl/artikel/2163084-het-aant ... eveel.html

Over de islamisering van NL.


Over mensen zijn te dom, of te naief of verkeerd geinformeerd gesproken. Mensen die het met de columnschrijver eens zijn die zijn mensen die "mea culpa" moeten zeggen. Lekker alles lezen van alternatieve media. Dat is gezond.
Menigeen snapt niets van politiek en laat zich in de luren leggen door de reguliere media en manipulatieve politici.
Belachelijk is dit. Het zijn juist populisten die manipulatief zijn. Die halve waarheden verkondigen. En ook de column die jij hier plaatst en waar jij het mee eens lijkt te zijn is manipulatief. Met zijn miljoenen moslims die nederland islamiseren. Leuk voor het gepeupel dat op Wilders stemt en in Amerika op Trump. Maar mensen die juist wel bij de officiele instanties navraag kunnen doen, of die gewoon handig zijn met google zullen hier niet intrappen.

Momenteel lees ik de rest van het "betoog" van die man. Wat een hansworst. Hij schijnt het met Wilders eens te zijn op het gebied van anti-islam. Maar die man (Wilders) is al tien jaar bezig met zijn strijd tegen de islamisering van NL. Terwijl de islam relatief niet groeit. Misschien van vier procent naar vijf procent marktaandeel. Maar dat is penauts en heeft met islamisering niks te maken.
Ook wilde Wilders terug naar de gulden, wat door alle instanties als niet doenbaar is betiteld. Behalve de instantie die Wilders zelf had ingehuurd. En dat was geen zuivere koffie...


En waar heeft de man het over als hij schrijft " Omdat het een dik boek is, een boek in het Engels dat u niet machtig bent en omdat iedereen altijd over Geert Wilders zegt dat het een extreemrechtse nare man is, die de meest vreselijke dingen zegt, altijd generaliseert, nooit met oplossingen komt, altijd stigmatiseert, nooit echt de macht ambieert, maar altijd langs de zijlijn maar wat loopt te schelden en te vloeken, maar dat niemand hem ooit serieus zal nemen."

Voor wie is de column bedoelt? Voor mensen van boven de zestig? Want die generatie heeft misschien geen Engels gehad op school, maar de generaties daaronder wel.

Voor mij is wat die man zegt dus precies andersom. De meeste mensen die op Wilders of Trump stemmen hebben geen idee. Die hebben een pasje en gaan stemmen. Maar op TV de discussies volgen is er vaak niet bij. Want in die discussies heeft Wilders of geen inbreng, want hij is er niet, of geen inbreng want hij zegt niks.
En Trump bij de VS verkiezingen was ook een lachertje met zijn op de man/vrouw spelen. Maar hij had geluk dat Clinton er ook niks van bakte, anders was hij gefileerd.

De bestuurselite, honderdduizenden ambtenaren (parasieten) en politici zijn u allen te slim af. Veel te slim. Ze doen en laten met u wat zij willen en u laat het gebeuren. Dat komt door het bovenstaande en vanwege het feit dat u niet doorziet waarom ze dingen doen die ze doen. Het is allemaal geen toeval. Er zitten (goed) doordachte plannen achter, die ze nooit met u zullen delen. U zou het toch niet begrijpen vanwege uw verstandelijke beperkingen in combinatie met het gegeven dat veel van hun plannen en voornemens niet in uw belang zijn.
Was die man soms dronken toen hij dit schreef?

Ambtenaren zijn geen parasieten, maar gewone werknemers net als u en ik. Dan zou iedereen een parasiet zijn...

Tevens is het een feit dat de politiek in NL veel beter is dan in 95% van de wereld. Er wordt voldoende geluisterd. Er is sprake van inbreng door andere partijen. Mensen mogen hun partij opstarten mits er voldoende animo voor is. Dit is in landen waar populisten aan de macht zijn wel anders.

Echt waar, mensen die die man serieus nemen. Ik kan er met de pet niet bij. Ik heb nog wel wat antidepressiva voor die mensen liggen. Tegen een prikkie op te halen. :shock:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 11 jan 2019, 18:45

Fenna schreef:
07 jan 2019, 15:08
Menigeen snapt niets van politiek en laat zich in de luren leggen door de reguliere media en manipulatieve politici.
Ik las je zin en bedacht me dit:

Menigeen snapt niets van techniek en laat zich in de luren leggen door de reguliere mediamarkt en manipulatieve reclame.

Da's ook waar he? Je kan ook niet alles snappen en dat is ook niet erg als je dat maar beseft. Het kuddegedrag en karakter van de mens zijn het probleem in beide voorbeelden als je goed nadenkt. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 11 jan 2019, 19:31

Vitharr schreef:
11 jan 2019, 18:45

Da's ook waar he? Je kan ook niet alles snappen en dat is ook niet erg als je dat maar beseft. Het kuddegedrag en karakter van de mens zijn het probleem in beide voorbeelden als je goed nadenkt. :wink:
Dat kuddegedrag zie ik juist bij de alternatieve media. Alles wordt je voorgeschoteld, als de reguliere media en politici er maar van langs krijgen. Mensen lezen dit en geloven het.
En als de msm iets anders beweert dan is het "ja, maar dat is fakenews". Een term die bedacht is door mensen die ook "alternatieve feiten" hebben bedacht. Alsof die er zijn...

En zowel rechts als links beweert "wij hebben de waarheid, de rest snapt er niks van, is ziende blind, is de zwijgzame kudde, de mensen die alleen maar op sociale media bezig zijn en niet snappen wat er in de wereld speelt". Echt, daar heb ik een hekel aan. Erken gewoon dat er meerdere waarheden zijn en dat jouw waarhied niet de ultieme waarheid is.

Vandaar dat deze columnist een ergerlijke man is die alles beter meent te weten en steeds wijst naar anderen. Je zou maar zo iemand zijn..

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 11 jan 2019, 19:39

Berjan schreef:
11 jan 2019, 19:31
Vitharr schreef:
11 jan 2019, 18:45

Da's ook waar he? Je kan ook niet alles snappen en dat is ook niet erg als je dat maar beseft. Het kuddegedrag en karakter van de mens zijn het probleem in beide voorbeelden als je goed nadenkt. :wink:
Dat kuddegedrag zie ik juist bij de alternatieve media. Alles wordt je voorgeschoteld, als de reguliere media en politici er maar van langs krijgen. Mensen lezen dit en geloven het.
En als de msm iets anders beweert dan is het "ja, maar dat is fakenews". Een term die bedacht is door mensen die ook "alternatieve feiten" hebben bedacht. Alsof die er zijn...

En zowel rechts als links beweert "wij hebben de waarheid, de rest snapt er niks van, is ziende blind, is de zwijgzame kudde, de mensen die alleen maar op sociale media bezig zijn en niet snappen wat er in de wereld speelt". Echt, daar heb ik een hekel aan. Erken gewoon dat er meerdere waarheden zijn en dat jouw waarhied niet de ultieme waarheid is.

Vandaar dat deze columnist een ergerlijke man is die alles beter meent te weten en steeds wijst naar anderen. Je zou maar zo iemand zijn..
Kuddegedrag zie je overal om je heen. Het maakt niet uit of het mainstream of regulier is. Eigen waarheden scheppen nog steeds vriend EN vijand.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Veren of lood

Bericht door Berjan » 12 jan 2019, 20:04

Vitharr schreef:
11 jan 2019, 19:39

Kuddegedrag zie je overal om je heen. Het maakt niet uit of het mainstream of regulier is. Eigen waarheden scheppen nog steeds vriend EN vijand.
Ben ik het mee eens. Maar waarom hebben die alternatieve gelovigen altijd een grote mond? Van "zij zijn slapende, wij zijn de enige die wakker zijn". Op linkse sites kom ik dit zelden tegen..

Ninefornews bijvoorbeeld, allemaal bezoekers die rechts zijn en die een grote mond opzetten. Ook als je als linkser wat anders vindt. "ben jij een trol van de AIVD"? "je moet wakker worden" "linkse mensen moeten gedood worden". Zelfs dat laatste kom ik tegen. Xandernieuws is ook een rechtse site, dit keer terend op christelijk geloof.

En hier dus ook weer. U,u,u,u,u,jij,jij,jij. Dat de columnist het zelf fout ziet komt niet bij hem op..

Driewerf bah.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veren of lood

Bericht door Vitharr » 12 jan 2019, 20:18

Berjan schreef:
12 jan 2019, 20:04
Ben ik het mee eens. Maar waarom hebben die alternatieve gelovigen altijd een grote mond? Van "zij zijn slapende, wij zijn de enige die wakker zijn". Op linkse sites kom ik dit zelden tegen..

Ninefornews bijvoorbeeld, allemaal bezoekers die rechts zijn en die een grote mond opzetten. Ook als je als linkser wat anders vindt. "ben jij een trol van de AIVD"? "je moet wakker worden" "linkse mensen moeten gedood worden". Zelfs dat laatste kom ik tegen. Xandernieuws is ook een rechtse site, dit keer terend op christelijk geloof.

En hier dus ook weer. U,u,u,u,u,jij,jij,jij. Dat de columnist het zelf fout ziet komt niet bij hem op..

Driewerf bah.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord. Ik ben wat rechtser en heb exact hetzelfde met links.Het opdringerige komt meer van extremisme dan rechts of links is mijn ervaring.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Veren of lood

Bericht door Fenna » 13 jan 2019, 09:41

Vitharr schreef:
12 jan 2019, 20:18
Ik ben wat rechtser en heb exact hetzelfde met links.Het opdringerige komt meer van extremisme dan rechts of links is mijn ervaring.
Ik deel die ervaring met je Vitharr en ook ik ben wat rechtser.

Iedere vorm van extremisme is wat mij betreft niet goed en elkaar dood wensen en soms de daad bij het woord voegen (Pim Fortuyn) is onder geen voorwaarde goed te praten, maar tot dusver heb ik de meest extreme vormen van agressie bij links extremisme gezien.
Daarmee wil ik niet zeggen dat rechts extremisten engeltjes zijn, maar daar blijft het meestal bij woorden.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie