Verdwijning van Madeleine McCann

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 04 feb 2019, 10:41

MetalPig schreef:
30 jan 2019, 12:44
faithless schreef:
18 jan 2019, 19:15
heeft Scotland Yard geen enkele keer onderzoek gedaan naar de ouders of de politie in Portugal gevraagd naar hun onderzoek.
Waarom zouden ze? De zaak was in behandeling bij het politiekorps van Leicestershire, niet bij Scotland Yard.


Edit:
Oh wacht. Even verder gelezen en nu komt Scotland Yard wel in beeld, 3 jaar nadat de zaak gesloten was.

Scotland Yard werkt wel degelijk samen met de Portugese politie. Ze onderzoeken scenario's die niet in het originele onderzoek aan bod waren geweest. Onderzoek naar de McCanns viel onder het originele onderzoek.
Precies ja die niet in het originele onderzoek aan bod waren geweest, dus schuif al dat bewijs van het originele onderzoek maar van tafel, dat bewijs zei al genoeg.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door MetalPig » 05 feb 2019, 09:35

faithless schreef:
04 feb 2019, 10:41
Precies ja die niet in het originele onderzoek aan bod waren geweest, dus schuif al dat bewijs van het originele onderzoek maar van tafel, dat bewijs zei al genoeg.
Ik vermoed ook dat de ouders er meer van weten, maar voor een veroordeling heb je sluitend bewijs nodig en dat was/is er niet.

Ik vraag dan wel af wat het motief van de ouders geweest zou kunnen zijn [think]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door univers » 05 feb 2019, 11:16

Ik vraag dan wel af wat het motief van de ouders geweest zou kunnen zijn [think]
Juist.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 05 feb 2019, 13:02

Ze vonden het normaal, zo stond in een van de eerste berichtgevingen, om de kinderen een slaapmiddel te geven zo dat zij uit konden gaan en de kinderen alleen thuis te laten.
Dat deden ze altijd zei het artsen paar.

Ik blijf bij mij vermoeden dat daarmee iets mis is gegaan en dat ze dat niet durven toegeven voor evt. reputatieschade of angst om beschuldigd te worden van moord door toediening van een sedatief middel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door univers » 05 feb 2019, 14:05

Over dosis ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 05 feb 2019, 14:17

Yep
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 06 feb 2019, 20:19

MetalPig schreef:
05 feb 2019, 09:35
faithless schreef:
04 feb 2019, 10:41
Precies ja die niet in het originele onderzoek aan bod waren geweest, dus schuif al dat bewijs van het originele onderzoek maar van tafel, dat bewijs zei al genoeg.
Ik vermoed ook dat de ouders er meer van weten, maar voor een veroordeling heb je sluitend bewijs nodig en dat was/is er niet.

Ik vraag dan wel af wat het motief van de ouders geweest zou kunnen zijn [think]
Ik denk ook eerder aan een "ongeluk".
Het sluitende bewijs is juist het probleem, de Politie in Portugal zat op een goed spoor denk ik.
Binnen 48 uur dat ze door de Portugese politie als verdachte waren aangemerkt vluchtte ze terug naar Engeland, vanwaar een campagne begonnen werd om heel het Portugese onderzoek te bagatelliseren en als leugens af te doen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 07 mar 2019, 11:39

Ouders Maddy McCann niet blij met Netflix-docu over vermissingszaak

https://www.ad.nl/show/ouders-maddy-mcc ... ~a95a8586/

Ik begrijp ze niet.
Ik zou als ouder iedere kans aangrijpen om mijn kind terug te krijgen.
Het past bij mijn idee dat zij iets te verbergen hebben.
Afbeelding
Afbeelding

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 07 mar 2019, 20:32

Wellicht weten ze welke kant deze docu op gaat.
Een 8 delige docu die het verhaal verteld zoals de McCanns het vertellen lijkt het me niet te worden (daar heb je geen 8 afleveringen voor nodig) dus denk dat ze de bui al voelen hangen.
Kwestie van tijd voordat deze 2 door de mand gaan vallen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 07 mar 2019, 21:11

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 14 mar 2019, 16:03

https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/arti ... komt-eraan

Onthullende Netflix-docu over verdwijning Maddie McCann komt eraan


De wereldwijd bekende vermissingszaak van Madeleine McCann houdt vandaag de dag nog altijd de gemoederen bezig. Netflix heeft, na lang te zijn tegengewerkt, de documentaire over het meisje af en deze zit boordevol schokkende theorieën.

Maddie McCann verdween in 2007 uit een vakantieappartement in Portugal. Nu twaalf jaar later is er nog geen enkel spoor van het destijds driejarig meisje. Gedurende de zoektocht zijn er al meerdere theorieën opgeworpen en zijn ook de ouders zelfs een tijdje verdachten geweest in deze zaak.

De documentaire serie werd al in 2007 aangekondigd maar werd toen door de ouders van Madeleine tegengehouden. Nu komt hij er eindelijk dan toch en is er al een eerste trailer opgedoken.


In de reeks komen meer dan 40 mensen die ook maar iets met de zaak te maken hebben gehad aan het woord. Enkele experts leggen in de reeks een bijzondere theorie uit: dat Maddie nog leeft en in handen is van mensensmokkelaars vanwege haar 'financiële waarde als Brits meisje uit de middenklasse'. Ook de Portugese politieman Goncalo Amaral komt aan bod. Hij is degene die de ouders van Maddie beschuldigde van het doden van hun eigen dochter, waarop de ouders hem zelfs hebben aangeklaagd.

Liefhebbers van series als Making A Murderer en The Staircase kunnen dus hun hart ophalen. De documentaire reeks The Disappearance of Madeleine McCann is vanaf 15 maart te zien op Netflix.
Denk dat ik wel ga kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 15 mar 2019, 04:43

Net de trailer gezien op Netflix.
Heb het al toegevoegd aan mijn lijst.
Je kan hem nog niet zien op Netflix ,zal later op de dag wel kunnen.
Ik ga het zeker bekijken.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 17 mar 2019, 17:11

Ik heb al 4 afleveringen van de 8 delige documentaire gezien.
Zeer interessant om beide kanten te zien van deze zaak.
Ik geloof nog steeds niet dat die ouders ermee te maken hebben, maar het is een ingewikkelde zaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 18 mar 2019, 15:11

Ben momenteel bezig met het kijken van de docu.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 18 mar 2019, 15:14

Ik heb hem net helemaal afgekeken faithless.
Ben benieuwd of jij nog gelooft dat de ouders het hebben gedaan.
Ikzelf denk dat ze in handen is van een pedofielnetwerk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 18 mar 2019, 15:19

Heb nog geen tijd gehad maar denk volgende weel wel ergens te gaan kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Tammy » 18 mar 2019, 16:11

Is de moeite waard Fenna.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door faithless » 25 mar 2019, 09:48

excuus voor late reactie, was nogal druk afgelopen tijd.
Inmiddels de docu gekeken, ik zou heel graag willen adviseren aan jullie om eens te kijken naar wat Richard Hall heeft gemaakt over deze zaak (zie youtube).

De docu van Netflix maakt min of meer korte metten met het Portugese onderzoek, wat ik werkelijk niet begrijp is waarom meerdere partijen zo lijnrecht tegenover elkaar staan, waarom niet samen de handen ineenslaan en proberen dit mysterie op te lossen, het is echt niet zo dat de Portugese politie alles uit zijn duim zuigt (wat er nu wel een beetje op begon te lijken in de docu).
Verder gaat de docu helemaal niet in over de diepere banden van de McCanns in bepaalde regionen, waardoor ze dit vrijwel direct de media in konden slingeren en de politieke connecties.
Tevens vind ik het jammer dat de McCanns geen medewerking hebben verleend aan deze serie, dat terwijl de serie een positief beeld schetst over hun onschuld, dus waarom niet alles eraan doen om je dochter terug te krijgen en jezelf te profileren (zoals ze voorheen wel deden) en je gezicht te laten zien in een Netflix docu die 23 miljoen euro heeft gekost.

Wat ik overigens ook nog steeds verbazingwekkend vind is dat Kate McCann vanaf het allereerste moment dat ze merkt dat Madeleine niet meer in bed ligt ze roept dat ze dan maar ontvoerd moet zijn, i.p.v. wellicht te denken dat ze wakker is geworden, de ouders niet kan vinden en zelf naar buiten is gelopen.
Het is meteen het verhaal van een ontvoering.

Ik ben na het zien van deze documentaire nog steeds van mening dat de McCanns weten wat er is gebeurt.

Nogmaals ik wil jullie adviseren (als deze zaak jullie boeit), te zoeken op de youtube docu's van Richard Hall.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 25 mar 2019, 12:20

Ik ben nog maar halverwege de serie maar deel jou mening over het politie onderzoek faithless.
Daar zijn steken gevallen, zeker in het begin.
Ook dat er direkt gesproken word over een ontvoering en niets anders is ook vreemd.
Dat de Mc. Canns niet meewerken aan de serie geeft ook te denken, als je je dochter terug wil vinden grijp je toch alles aan lijkt mij?
Wat mij ook opvalt is dat de moeder 'Kate' geen traan laat vallen en in mijn ogen een toneel gezicht trekt van geveinsde emotie.

Ik heb van dag 1 af getwijfeld aan hun onschuld.
In hun auto zijn sporen van bloed van Maggie ontdekt en in de slaapkamer van haar idem dito.
In één van de eerste berichtgevingen gaven zij toe dat zij hun kinderen een slaapmiddel gaven als zij uit gingen.
Dat deden ze altijd zodat de kinderen rustig doorsliepen.
Ik vermoed dat dit per ongeluk gruwelijk fout is gegaan en dat zij als artsen dit onder de pet willen houden om reputatieschade te voorkomen.
Natuurlijk is dit nooit hun bedoeling geweest maar dat zij dit uit schaamte niet durven bekennen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdwijning van Madeleine McCann

Bericht door Fenna » 25 mar 2019, 12:40

faithless schreef:
25 mar 2019, 09:48
om eens te kijken naar wat Richard Hall heeft gemaakt over deze zaak (zie youtube).
Bedoel je deze?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie