De leugen van de Homeopathie-leugen..

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door MetalPig » 11 feb 2019, 14:18

taigitu schreef:
11 feb 2019, 12:29
Is het nu plantaardig of is het chemisch?
Is dat onderscheid belangrijk? En zo ja, waarom?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door taigitu » 13 feb 2019, 10:26

gusteman schreef:
11 feb 2019, 14:10
De rest van jouw opmerkingen ga ik hier niet op in aangezien volstrekt off topic.
Maar voel je vrij om ze aan te bieden in het onderwerp wat je kan bereiken via mijn onderschrift, ik ben volledig bereid tot een weerwoord daar.
Nee, maar bedankt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door taigitu » 13 feb 2019, 10:44

MetalPig schreef:
11 feb 2019, 14:18
taigitu schreef:
11 feb 2019, 12:29
Is het nu plantaardig of is het chemisch?
Is dat onderscheid belangrijk? En zo ja, waarom?
Misschien, als er wordt geschreven 'Paracetamol is een variant van een plantaardig product'.......
Dan maakt mij dat nieuwsgierig welke variant van een plantaardig product dat dan is.
Maar belangrijk is het op zich niet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door MetalPig » 13 feb 2019, 12:26

taigitu schreef:
13 feb 2019, 10:44
MetalPig schreef:
11 feb 2019, 14:18
taigitu schreef:
11 feb 2019, 12:29
Is het nu plantaardig of is het chemisch?
Is dat onderscheid belangrijk? En zo ja, waarom?
Misschien, als er wordt geschreven 'Paracetamol is een variant van een plantaardig product'.......
Dan maakt mij dat nieuwsgierig welke variant van een plantaardig product dat dan is.
Maar belangrijk is het op zich niet.
Er zal ongetwijfeld wat laboratorium-werk aan te pas komen.

Ik vermoedde dat het de kant op ging van "plantaardig is goed en chemisch is fout", maar dat is gelukkig niet het geval.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door MetalPig » 13 feb 2019, 12:36

taigitu schreef:
13 feb 2019, 10:44
Dan maakt mij dat nieuwsgierig welke variant van een plantaardig product dat dan is.
Paracetamol heeft een extra OH-groep aan de benzeenring t.o.v. de voorganger acetanilide.
Vergelijk de molecuul-structuren op https://nl.wikipedia.org/wiki/Paracetamol en https://nl.wikipedia.org/wiki/Acetanilide

Er werd gezocht naar een alternatief voor acetanilide omdat dat een giftig effect bleek te hebben; in het lichaam kan het worden omgezet in paracetamol en het zeer giftige aniline.

Zover ik kan zien is acetanilide geen plantaardig product.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door taigitu » 13 feb 2019, 12:38

MetalPig schreef:
13 feb 2019, 12:36
taigitu schreef:
13 feb 2019, 10:44
Dan maakt mij dat nieuwsgierig welke variant van een plantaardig product dat dan is.
Paracetamol heeft een extra OH-groep aan de benzeenring t.o.v. de voorganger acetanilide.
Vergelijk de molecuul-structuren op https://nl.wikipedia.org/wiki/Paracetamol en https://nl.wikipedia.org/wiki/Acetanilide

Er werd gezocht naar een alternatief voor acetanilide omdat dat een giftig effect bleek te hebben; in het lichaam kan het worden omgezet in paracetamol en het zeer giftige aniline.

Zover ik kan zien is acetanilide geen plantaardig product.
Bedankt, ik ga het even lezen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door Kristof Piessens » 14 feb 2019, 11:54

Eerlijk gezegd, mits goed begrip, is homeopathie een iets natuurlijkere variant van de reguliere geneeskunde ?

De middelen hiervoor gebruikt is lang voor mij een verwarrende punt geweest, zeker met het onderscheid tussen een natuurlijk of chemisch verkregen product.

Met dat punt in het achterhoofd dacht ik dat 'extraheren' helemaal geen chemische procedure voorafgaat en zuiver ging over stoffen te vangen uit delen van of de gehele plant(en),bloem(en), bo(o)m(en)…


Terwijl ik met zekerheid weet dat de chemische variant altijd voorafgaat aan een procedure om uit samenstelling van stoffen een nieuwe medicijn te maken, terwijl het hoofdingrediënt altijd van natuurlijke oorsprong is maar de bijkomende stoffen vermeldt in de bijsluiter van het medicijn bijgevoegd zijn.


Daarom het onderscheidt in de manier waarop een product bekomen is om geneeskunde uit te kunnen voeren, het enigste verschil tussen homeo en reguliere geneeskunde is het gebruik van verkregen stoffen uit natuurlijke of chemische procedures, en alsook het verband tussen de functies van de organen binnen het lichaam en het ziektebeeld/symptoom is met de reguliere geneeskunde ietsje totaal anders.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door gusteman » 14 feb 2019, 20:55

Kristof Piessens schreef:
14 feb 2019, 11:54
... is met de reguliere geneeskunde ietsje totaal anders.
Euhhh ..... [think] ... :shock: ... [think] ... oké :?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door Kristof Piessens » 14 feb 2019, 23:24

gusteman schreef:
14 feb 2019, 20:55
Kristof Piessens schreef:
14 feb 2019, 11:54
... is met de reguliere geneeskunde ietsje totaal anders.
Euhhh ..... [think] ... :shock: ... [think] ... oké :?
Das dan ook voor de eerste keer dat je zo reageert, dat 'ietsje' sloeg op het verschil in de manier waarop de behandeling gebeurd van een patient via homeopathische of reguliere geneeskunde, weinig gemeenschappelijk maar werken beide totaal anders in hun aanpak.

De verduidelijking verstaan ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door MetalPig » 15 feb 2019, 14:26

Kristof Piessens schreef:
14 feb 2019, 11:54
Eerlijk gezegd, mits goed begrip, is homeopathie een iets natuurlijkere variant van de reguliere geneeskunde ?
Niet helemaal. Homeopathie is (grotendeels?) een subset van natuurgeneeskunde.

Kort door de bocht: Homeopathische middelen zijn sterke verdunningen van dingen die dezelfde symptomen veroorzaken als wat je wilt bestrijden. Hoe meer verdund des te beter het werkt, en daarom worden sommige middelen zo ver verdund dat er geen werkzame stof meer aanwezig is in de pillen of druppels die je inneemt.

Voorbeeld: van eendenlever krijg je symptomen die je ook bij griep hebt, dus om griep te bestrijden neem je een eendenlever, lost hem op in water en verdunt het (met een specifieke manier van schudden) totdat je ongeveer 1 molecuul eendenlever op het volume van 10320 universums hebt. Het water heeft dan de trillingsenergie (of zo) van de eendenlever. Dan maak je er pilletjes van (waarbij de trillingsenergie blijkbaar overgaat van het water naar het pilletje) en dan verkoop je het voor een boel geld. Kassa.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De leugen van de Homeopathie-leugen..

Bericht door Kristof Piessens » 16 feb 2019, 11:31

MetalPig schreef:
15 feb 2019, 14:26
Kristof Piessens schreef:
14 feb 2019, 11:54
Eerlijk gezegd, mits goed begrip, is homeopathie een iets natuurlijkere variant van de reguliere geneeskunde ?
Niet helemaal. Homeopathie is (grotendeels?) een subset van natuurgeneeskunde.

Kort door de bocht: Homeopathische middelen zijn sterke verdunningen van dingen die dezelfde symptomen veroorzaken als wat je wilt bestrijden. Hoe meer verdund des te beter het werkt, en daarom worden sommige middelen zo ver verdund dat er geen werkzame stof meer aanwezig is in de pillen of druppels die je inneemt.

Voorbeeld: van eendenlever krijg je symptomen die je ook bij griep hebt, dus om griep te bestrijden neem je een eendenlever, lost hem op in water en verdunt het (met een specifieke manier van schudden) totdat je ongeveer 1 molecuul eendenlever op het volume van 10320 universums hebt. Het water heeft dan de trillingsenergie (of zo) van de eendenlever. Dan maak je er pilletjes van (waarbij de trillingsenergie blijkbaar overgaat van het water naar het pilletje) en dan verkoop je het voor een boel geld. Kassa.
Moest toch even achter mijn oren krabben van uw uitleg...

Je haalt dus stoffen uit een ganzenlever (orgaan) en niet uit de aanwezige stoffen in de ganzenlever, dat is een verschil hoor.
Het is met betrekking tot homeopathie zelfs niet aangewezen om stoffen te gebruiken die geen menselijke stoffelijke oorsprong hebben, iets wat bij dieren gehaald is dient bij dieren toegepast te worden en niet iets bij dieren onttrokken bij mensen toepassen en daar zit mijn knoop met betrekking tot homeopathie. (toch normaal dat er ergens uit eigen afvalstoffen wel nuttige stoffen zullen zitten die kunnen hergebruikt worden om precies de oorzaak van het probleem in het menselijke lichaam te kunnen oplossen...) dieren bij dieren houden en alles wat van mensen is bij mensen houden...de energie van een dier in een mens plaatsen verergert naar mijn mening toch de ziekte bij de mens dan dat deze opgelost wordt !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie