OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 15 apr 2019, 07:57

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Gast1 » 15 apr 2019, 09:37

gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Eigenlijk zou de heer Baudet die mevrouw moeten bedanken.
Lijkt mij van niet, want hij hoeft zich immer niet aangesproken te voelen, nietwaar?
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Want, als haar geschreeuw werkelijk naar Baudet uit ging (en de uitspraak van de rechter lijkt dat te bevestigen), dan heeft zij misschien wel zijn leven gered.
Welja hoor ... zo lust ik er nog een paar ...
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Zij heeft namelijk geschreeuwd "als je Thierry dood wil schieten, zeg dan paf".
Wanneer we nu uitgaan van de veronderstelling, die ook door het OM werd geponeerd, dat er lieden zouden rond lopen die de bedoeling hebben Baudet te doden, dan heeft zij hen misschien wel op andere gedachten gebracht en gaan die nu gewoon 'paf' roepen wanneer ze in de buurt van Baudet komen in plaats van hem daadwerkelijk neer te knallen.

Want dat is toch wat zij heeft geschreeuwd, nietwaar?
Dat is wat ik gelezen heb ... of dat waar is weet ik niet.
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Als je Thierry dood wil schieten ga er dan niet echt op schieten maar zeg dan gewoon paf ... zo weet hij het ook en heb je niemand echt kwaad berokkend.
Aldus Gerald Roethof, de advocaat van Jos Brech?
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Maar die lange zin bekte niet lekker in een kinderrijmpje dus moest er geknipt worden zonder de kwintessens te verliezen en zodoende werd het wat hierboven in het rood staat aangeduid.
En wat schreef ik ook alweer?
Gast1 schreef:
13 apr 2019, 18:37
Daar ben je goed in guus, in aanvullen en invullen ... :mrgreen:
En zo blijf je telkenmale weer de daad bij mijn geschreven woord te voegen, waarvan akte! :wink:
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
En op basis van dit gegeven geeft een rechter iemand een taakstraf?

Blij dat ik niet in Nederland leef, als ik hier in België in het warenhuis nog maar eens zo'n aso tegen kom die zijn karretje dwars in het gangpad heeft staan en doet alsof hij niet door heeft dat de andere klanten niet meer langs kunnen dan zeg ik die kort en bondig wat ik daarvan denk.
Als ik dat in Nederland voor had hield ik wijselijk mijn bek want je kan daarvoor een taakstraf krijgen, zo begrijp ik toch uit dit belachelijke voorval.
Nou heb ik niets met 'onzin', maar hier gaat het toch écht wel om klassieke onzin pur sang gusteman, het raakt kant nog wal wat je hier schrijft.
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Hoe schreef je dat ook weer, beste Pierre? Het geroep van Hitler?
Rekening houdend met jouw 'kort geheugen' is dit wat ik schreef:
Gast1 schreef:
13 apr 2019, 10:58
Dat wat die vrouw deed met haar roepen, deed Hitler hetzelfde, zij het in een totaal andere verhouding natuurlijk.
... toch?
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
En heeft die mevrouw nu spijt? Echte spijt?
Ik maak me sterk dat het haar geen enkel sikkepitje spijt, en dat zij die spijt enkel heeft geuit op aanraden van haar advocaat om zodoende te beantwoorden aan de vraag van de rechter die haar vast en zeker werd gesteld ... rechters moeten zoiets vragen wanneer iemand zich 'misdragen' heeft, natuurlijk.
:post:
gusteman schreef:
14 apr 2019, 09:58
Ik ben er zeker van dat deze hele zaak haar in de ogen van de tegenstanders van Baudet (zoals jullie Nederlanders dat weer op een afschuwelijke wijze hebben 'afgekort' tot antifa ... waarom gaan jullie toch altijd weer van die verschrikkelijke verkrachtingen doorvoeren op jullie o zo mooie, zwierige en dichterlijke moedertaal [doh] ) heeft opgetild tot de rol van 'martelares voor de goede zaak' ... waardoor op termijn deze hele gerechtelijke klucht meer kwaad dan goed zal gedaan hebben.

Wat een land, zeg. :roll:
Een prachtland en ik ben oprecht blij dat ik er woon, maar waarom generaliseer je toch zo?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 15 apr 2019, 10:21

ik zou effe speciaal m´n ex stadgenoot Univers wille bedanken dat hij tenminste de moeite neemt om ergens op te antwoorden cq reageren ,, ,,

in AD 15 4 2019 vanmogen onder brieven van lezers;;
Afbeelding :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Vitharr » 15 apr 2019, 11:08

herman50 schreef:
15 apr 2019, 10:21
ik zou effe speciaal m´n ex stadgenoot Univers wille bedanken dat hij tenminste de moeite neemt om ergens op te antwoorden cq reageren ,, ,
Zijn de andere posts in dit topic voor jou niet zichtbaar dan? Ik zie tussen jouw 2 posts Gast1 reageren op gusteman.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 15 apr 2019, 11:53

hooooooooo, de vlag uit er word gereageerd , hoewel wel verwacht maar toch ,, excuses je ziet me reageren tussen 2 post van Gast1 ..... en kijk dan even te beginnen bij;;herman schreef ....`` dat hij de moeite neemt te antwoorden cq reageren ,, .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Vitharr » 15 apr 2019, 13:15

herman50 schreef:
15 apr 2019, 11:53
hooooooooo, de vlag uit er word gereageerd , hoewel wel verwacht maar toch ,, excuses je ziet me reageren tussen 2 post van Gast1 ..... en kijk dan even te beginnen bij;;herman schreef ....`` dat hij de moeite neemt te antwoorden cq reageren ,, .....
Ik begrijp niet wat je wil zeggen Herman50. Je eerste van de 2 posts duikt bij mij op na posts van Fenna, 2x Tammy, gusteman en daarvoor pas Gast1. Ik neem aan dat je met 'hij' Gast1 bedoelt? Als je een reactie van hem verwacht kun je hem misschien beter bij naam noemen? Ik dacht dat je het in het algemeen bedoelde en de rest van de reacties niet zag om een of andere reden.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 15 apr 2019, 13:40

ja t is leuk je eige schoon lulle ,maar zet ik een naam -bv UnI- ergen neer , NEE die reageerd gewoon uit ze eige
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 15 apr 2019, 14:55

Jongens geen ruzie, wees braaf.
een zoethoudertje.
Afbeelding

of
Afbeelding

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Gast1 » 15 apr 2019, 16:27

Vitharr schreef:
15 apr 2019, 13:15
Ik neem aan dat je met 'hij' Gast1 bedoelt? Als je een reactie van hem verwacht kun je hem misschien beter bij naam noemen?
Ik dacht dat je het in het algemeen bedoelde en de rest van de reacties niet zag om een of andere reden.
Graag, ook ik begrijp het niet ... hoewel ik met niet aangesproken ... heu ... aangeschreven voel. :wink:
herman50 schreef:
15 apr 2019, 13:40
ja t is leuk je eige schoon lulle ,maar zet ik een naam -bv UnI- ergen neer , NEE die reageerd gewoon uit ze eige
Sorry, ik kan hier geen touwtje aan vastknopen, met alle respect Herman.
Misschien wil je toch even uitleggen wat je precies bedoelt?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 15 apr 2019, 16:49

Slaat niet op jou, Gast1.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Vitharr » 15 apr 2019, 18:58

Slaat zelfs helemaal nergens op, D'r heb hier niemand iets 'schoon te lulle' volgens mij. 't zal de tijd van de maand zijn voor 't loko-me-trut-fantje. Djeezus... :roll:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door univers » 15 apr 2019, 19:27

Moet je ongesteld worden ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Vitharr » 15 apr 2019, 19:37

Ik niet, het is net weer over gelukkig. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Gast1 » 16 apr 2019, 06:50

univers schreef:
15 apr 2019, 16:49
Slaat niet op jou, Gast1.
Thanks bro, dat vermoedde ik al. :wink:
Maar wellicht dat Herman nog gaat verklaren wat hij precies bedoelde te ... schrijven.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 16 apr 2019, 07:45

Afbeelding :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Tammy » 23 apr 2019, 14:03

Afbeelding

Nijmeegse krijgt 100 uur werkstraf voor opruien en bedreigen van Baudet.

De 21-jarige Mila van den B. uit Nijmegen die op 23 maart tijdens een demonstratie opriep tot geweld tegen Thierry Baudet heeft dinsdag een werkstraf van 100 uur gekregen voor opruien en het bedreigen van Forum voor Democratie-voorman. De eis was een werkstraf van 180 uur, waarvan zestig uur voorwaardelijk.
Tijdens de antiracismedemonstratie in maart van dit jaar in Amsterdam riep de Nijmeegse: "Als je Thierry dood wilt schieten, zeg dan paf." Zij werd naderhand door de politie opgepakt.
Het Openbaar Ministerie (OM) nam het de vrouw kwalijk dat zij wist dat de demonstratie media-aandacht genoot en dat de kans aanzienlijk was dat haar woorden wijd zouden worden verspreid. Uiteindelijk ging een filmpje met de uitspraken van de vrouw viral.

De vrouw zelf zegt nooit de bedoeling te hebben gehad mensen aan te zetten tot geweld tegen Baudet. Ze had de leus over de politicus al eerder gehoord tijdens de demonstratie en vond deze grappig, waarop ze de woorden zelf ook gebruikte. Pas achteraf drong het tot haar door dat het niet verstandig van haar was.
"Door publiekelijk op te roepen tot het doodschieten van Baudet heeft de vrouw de grens van de vrijheid van meningsuiting overschreden en zich schuldig gemaakt aan zowel opruiing als bedreiging", oordeelde de rechtbank.

Bedreiging extra beladen door moord op Pim Fortuyn.

De officier van justitie wees er tijdens zijn requisitoir begin april op dat het oproepen tot geweld tegen een politicus na de moord op Pim Fortuyn in 2002 extra lading heeft gekregen.
"Een doodsbedreiging van een politicus is een zeer ernstige zaak en raakt onze democratie in de kern. De verdachte heeft met haar uitspraken een open zenuw geraakt", aldus de officier destijds.

"De associatie met de moord op Fortuyn draagt er ook toe bij dat er sprake was een redelijke vrees dat het misdrijf waartoe werd opgeroepen, ook daadwerkelijk zou worden uitgevoerd", voegde de rechtbank daar dinsdag aan toe.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Jammer dat het niet 180 uur is geworden maar alles beter dan niks.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door Witte wel » 23 apr 2019, 17:56

Is er al ergens een fotootje opgedoken van Mila van den B. Ben wel benieuwd hoe deze studente er in het dagelijks leven uit ziet. Of zou dat haar persoon scharnieren mbt haar studie?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding


Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: OM eist 180 uur werkstraf tegen vrouw voor bedreigen Baudet

Bericht door herman50 » 24 apr 2019, 10:04

AD vanmorgen met het ´meisje´ B. ------ <ja sorry kan zo´n kind geen jong vrouw noemen

Afbeelding [burn]

wat ik wel gek vind is dat ze lopen te hoop tegen buitenlandse vrouwen die hun gezicht bedekken, maar zelf zijn ze geen haar beter ,,,eigenlijk erger want dit is púúr om niet herkend te worden ,,,,nou zou zeggen zet maar gewoon een foto naar van persoon in kwestie ..... -zoals bv politiefoto in Amerika ,,,,,,, fijn dag hoop ik
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie