Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 01 mei 2019, 07:38

toch mooi ,, een olifant die na 32jaar haar ouwe oppasser herkend ,,,, ja en dat zijn dan domme dieren



In de jaren zeventig en tachtig verzorgde Adams de olifant die toen nog in de inmiddels gesloten dierentuin van Glasgow woonde. In 1987 moesten de twee maatjes afscheid van elkaar nemen, omdat Kirsty uit Schotland vertrok. Ze verloren elkaar uit het oog, maar onlangs kwam de oud-dierenverzorger erachter dat de olifant veertien jaar geleden naar Duitsland was overgeplaatst.

Hij besloot haar op te zoeken in de zoo in Saarland en wat hij hoopte gebeurde ook: de olifant herkende zijn verzorger direct. Vermoedelijk had Kirsty de stem van Adams onthouden. “Heb ik nog altijd dezelfde geur?”, vraagt hij verder. “Ze stond me toe om dichtbij te komen, en dat was voor mij een zeer emotionele ervaring. Ik zal die herinnering voor altijd in mijn hart bewaren”, aldus de ontroerde man.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 01 mei 2019, 07:43

Mooi. [clap]
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 01 mei 2019, 07:55

Prachtig. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 01 mei 2019, 09:35

Het is bekend dat olifanten een heel goed geheugen hebben.
Zo is er het spreekwoord 'Hij heeft het geheugen van een olifant' .....
Ofwel, hij kan zich alles nog herinneren.



Een geheugen als een olifant
30 november 2018 by Inge

Kent u die reclame nog? “Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet?”
We zien een babyolifant in een dierentuin en een jongen die hem uitdaagt, door op het laatste moment zijn laatste Rolo snel in zijn eigen mond te stoppen.
Enkele jaren later zien we een volwassen olifant in een parade en dit keer een man aan de zijlijn die op een Rolo kauwt.
De olifant geeft de man een ferme tik met zijn slurf en loopt verder, waarbij hij treiterend trompettert.
Het was een briljante link naar het bekende gezegde. Maar, hoeveel waarheid bevat zo’n gezegde eigenlijk?

Zeven jaar na de reclame zit een man op zijn gemak een kudde Aziatische olifanten te observeren.
Er lijkt niets aan de hand. De jongeren spelen. De ouderen kijken toe. Dan steken ze de rivier over en verandert hun gemoedstoestand. De ouderen vormen een cirkel en houden de jongeren in het midden, onderwijl nog meer stresssymptomen vertonend. De man kon echter geen enkele bedreiging ontdekken. Later bleek dat mensen de kudde meerdere malen uit dit gebied hadden verjaagd. De olifanten herinnerden zich dat en namen automatisch voorzorgsmaatregelen.

Onderscheid tussen stemmen

Wetenschappers hebben zelfs ondervonden dat de dieren in dit soort gebieden ook hun voorkeuren voor voedsel en routes aanpassen op basis van opgedane ervaringen. Zo maken olifanten eerder gebruik van onbeschermde gebieden zoals koffieplantages om zich van het ene gebied naar het andere te verplaatsen. Of ze verplaatsen zich ’s nachts door bewoond gebied, zodat het risico op een ongewenste en onaangename ontmoeting met de mens aanzienlijk wordt verkleind. Ook bij de Afrikaanse olifant worden gelijksoortige observaties gedaan. Zo heeft de olifant in een bepaalde regio in Kenya te maken met twee bevolkingsgroepen. De ene groep jaagt de dieren actief weg, terwijl ze van de andere groep niets te vrezen hebben. De dieren weten feilloos het verschil tussen stemmen van de ene of de andere stam. Ook kunnen zij onderscheid maken tussen mannenstemmen en vrouwen- en kinderstemmen. Al doende leert men, is een mooi spreekwoord en zeer zeker van toepassing op deze onderzoeken. Het gedrag dat de ouderen vertonen, wordt automatisch gekopieerd door de jongeren.

Groot aanpassingsvermogen
Aangezien olifanten tot veel in staat zijn; zoals samenwerken, zichzelf herkennen en empathie tonen, is het in zijn geheel niet verwonderlijk dat het dier een aanpassingsvermogen heeft dat in verhouding staat tot zijn grootte. Meer inzicht hierin kan een sleutelrol spelen in het behoud van deze prachtige dieren. Dus duurt het onderzoek voort.
http://www.olifanten.org/media/nieuws/e ... en-olifant


Gevonden ........ Nostalgie
Op Youtube is er geluid bij, hier krijg ik die er niet bij, helaas.

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 01 mei 2019, 10:29

die is zo mooi de reclame die vergeet je echt nooit Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 mei 2019, 07:43

als er iets bizar is
In 2013 veranderde het leven van de Schotse Jane Park compleet. De toen 17-jarige Park won 1 miljoen pond met EuroMillions, omgerekend zo’n 1.159.000 euro, en sindsdien leeft ze een zorgeloos leventje in de spotlights. Zo verzamelde ze meer dan 130.000 volgers op Instagram, die maar wat graag meegenieten van haar extravagante levensstijl en vele cosmetische ingrepen.

Maar zelfs een leven in luxehotels op exotische bestemmingen begint na zes jaar te vervelen. „Mijn beste vriendin Chloé en ik vervelen ons helemaal de pleuris”, zegt Park op Twitter. „We zijn het beu om helemaal niets te doen en denken eraan om op zoek te gaan naar een echte baan.”
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
@@@@ vraag me af wie zegt dat ze het niet kan schenken aan een goed doel en dan zelf lekker gaan werke komop meid .....ja ze is gek nou goed ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 02 mei 2019, 08:39

;P!
Ook rijkdom verveeld na een tijdje als je niets om handen hebt.
Misschien is dat ook wel de reden dat vele rijken van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen en sommigen daarom het in het exhibitionisme en sadisme zoeken.

Ik hoef niet in geld te zwemmen, maar er in pootjebaden is genoeg :wink:
Mensen helpen die het niet zo breed hebben geeft een een heleboel voldoening, daar kan ik mij heel rijk door voelen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 02 mei 2019, 08:44

Fenna schreef:
02 mei 2019, 08:39
Ik hoef niet in geld te zwemmen, maar er in pootjebaden is genoeg :wink:
:rolfl: :post:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 mei 2019, 09:28

@Fenna :hands: :hands: :hands:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 mei 2019, 11:50

Nee is Nee ,,

Het pleidooi van BNNVARA-directeur Gert-Jan Hox voor een hoger salaris voor Matthijs van Nieuwkerk kan in politiek Den Haag rekenen op een dikke vette ’nee’.
„Ik denk er niet aan om een uitzondering te maken voor”, laat minister Arie Slob (Media) weten.

Omroepbons Hox wil juist wel een uitzondering op de door de NPO zelf vastgestelde salarisregels. Dit omdat hij bang is dat Van Nieuwkerk anders overstapt naar de commerciëlen.
De presentator verdient nu nog meer dan een ministerssalaris, maar moet vanaf 2020 inleveren.

Op een houtje hoeft hij ook dan bepaald niet te bijten. In plaats van de 363.000 euro die hij vorig jaar verdienen, wordt dat dan zo’n 194.000 euro.
Het is geld dat door de belastingbetaler bijeen wordt gebracht.

Minister Slob moet uit grond van de Mediawet zijn goedkeuring geven voor de NPO-salarisregels. Daarbij gaat hij uit van de Wet Nnormering Topinkomens (WNT), oftewel de Balkenende-norm.
Slob: „De WNT geldt voor alle sectoren waar functionarissen vanuit belastinggeld hun salaris betaald krijgen. We willen als kabinet juist af van allerlei uitzonderingen.
Ik denk er dan ook niet aan om een uitzondering te maken voor Matthijs van Nieuwkerk. Daarover ben ik ook steeds glashelder geweest.”
http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 02 mei 2019, 12:18

wordt dat dan zo’n 194.000 euro.
Ik teken ervoor.
Slap ouwehoeren, kan ik ook.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 02 mei 2019, 12:53

Wat is er in vredesnaam zo bijzonder aan Matthijs van Nieuwkerk dat hij zo`n gigantisch salaris krijgt ?
Die man kan nog niet de intro van zijn talkshow uit zijn hoofd opdreunen .
Moet op een autocue kijken heeft wat gasten aan zijn tafel waar hij wat vragen aan stelt en dat is het.
Hij is gewoon een presentator meer niet.
Totaal niet interessant dat drukke kereltje.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 02 mei 2019, 13:32

ja denk dat dát al de kunst is die bestraald moet worden ,....... ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 02 mei 2019, 13:38

Ja Herman50 dit gaat toch veel te ver.
Die talkshow stelt toch niks voor in vergelijking met zijn salaris.
Die man verdient abnormale bedragen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 02 mei 2019, 14:24

Tammy schreef:
02 mei 2019, 12:53
Wat is er in vredesnaam zo bijzonder aan Matthijs van Nieuwkerk dat hij zo`n gigantisch salaris krijgt ?
Hij trekt veel kijkers en dat levert reclame-inkomsten op. Die redenering hoorde ik op het RTL-Nieuws geloof ik.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 02 mei 2019, 14:30

Maar dit is de NPO MetalPig , zulke bedragen zijn toch niet uit te leggen.
Wij betalen daaraan mee.
Vind jij het ook niet veel te hoog ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 02 mei 2019, 15:22

Tammy schreef:
02 mei 2019, 14:30
Maar dit is de NPO MetalPig , zulke bedragen zijn toch niet uit te leggen.
Wij betalen daaraan mee.
Vind jij het ook niet veel te hoog ?
Ja, een presentator (en zeker deze) hoeft van mij niet zo veel te verdienen.

Maar als hij voor een miljoen aan extra reclame-inkomsten zorgt, dan kan het netto wel uit om hem te houden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 02 mei 2019, 15:26

Maar er komt protest aan MetalPig , zelfs de politiek gaat zich ermee bemoeien.
Dat werd tijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 04 mei 2019, 11:44

ha fijn weer een zernder met slap gelul erbij

AMSTERDAM (ANP) - Forum voor Democratie (FVD) moet een nieuwe zuil gaan vormen. Daarvoor pleit partijideoloog en kandidaat-senator Paul Cliteur in De Telegraaf. ,,We zijn meer dan alleen een politieke partij. We moeten een compleet nieuwe zuil opbouwen met eigen instituties: een partij, een nieuwe omroep, andere kranten, andere debatruimtes en ook aan de universiteiten moet veel gebeuren", zegt hij.

De Leidse hoogleraar Cliteur, bij wie FVD-leider Thierry Baudet in 2012 promoveerde, noemt Forum ,,niet alleen een politieke partij, maar ook een culturele beweging". Die moet tegenwicht gaan bieden aan de invloed van ,,cultuurmarxisten" in de journalistiek, politiek en onderwijs. ,,Wij willen echte diversiteit, niet die nepdiversiteit van huidskleur of religie, maar van opinies en van denken. Die ideologische diversiteit moeten we terugveroveren op de instituties", aldus Cliteur.

Hij is tijdelijk woordvoerder van de nog te vormen Eerste Kamerfractie van FVD sinds de rel rond Henk Otten. Die was beoogd fractieleider tot hij in een NRC-interview kritiek leverde op Thierry Baudet en bleek dat hij zonder overleg ruim 30.000 euro uit de partijkas naar zichzelf had overgemaakt. Cliteur is de nummer twee op de lijst.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 05 mei 2019, 09:12

dit moet toch niet kunne....
De dodenherdenking bij de fusilladeplaats in Vught zou zaterdagavond op brute wijze zijn verstoord door mensen op afstand die de kreten ’Allahoe Akbar’ riepen. Waar die geluiden exact vandaan kwamen, is niet helemaal duidelijk. Maar burgemeester Roderick van de Mortel vermoedt dat er door gedetineerden vanuit de penitentiaire inrichting werd geroepen.
Dat meldt het Brabants Dagblad. „Het lijkt op een doelbewuste actie. Als het vanuit de gevangenis kwam, ga ik er zeker met de directeur van de PI over in gesprek”, zegt hij in de regionale krant.

Het geschreeuw is volgens de aanwezigen even over achten tijdens de twee minuten stilte voor de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en andere oorlogen tussen het gekwetter van de vogels bij het monument bij de fusilladeplaats vaag te horen. „Deze verstoring is ongehoord. Ik vind dat de verantwoordelijken hierover moeten worden aangesproken. Juist om acht uur als wij samen in stilte nadenken hoeveel er geleden is en hoeveel ellende er geweest is moet je respect tonen voor het verdriet. Dit is buitengewoon respectloos”, vertelt de burgemeester aan het BD.

dan de Waalsdorpervlakte prachtig mooi én geen geluid alleen ´de klok´........

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie