Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
gusteman

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door gusteman » 02 mei 2019, 20:58

faithless schreef:
02 mei 2019, 20:35
Nogmaals, ik post een andere invalshoek qua gedachte, oftewel openminded....
Definieer 'openminded'

anders kan ook, namelijk antwoorden op de vraag

"Waarom is jouw invalshoek openminded en die van je opponent dan weer niet openminded?"

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door faithless » 03 mei 2019, 17:46

gusteman schreef:
02 mei 2019, 20:58
faithless schreef:
02 mei 2019, 20:35
Nogmaals, ik post een andere invalshoek qua gedachte, oftewel openminded....
Definieer 'openminded'

anders kan ook, namelijk antwoorden op de vraag

"Waarom is jouw invalshoek openminded en die van je opponent dan weer niet openminded?"
Speciaal voor Gusteman de definitie https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... MxhMY4zZPY
Kan je mij dan even de andere invalshoek verduidelijken die hier in deze thread benoemt zou zijn door een zogenaamde opponent ?

gusteman

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door gusteman » 03 mei 2019, 21:06

faithless schreef:
03 mei 2019, 17:46
gusteman schreef:
02 mei 2019, 20:58
faithless schreef:
02 mei 2019, 20:35
Nogmaals, ik post een andere invalshoek qua gedachte, oftewel openminded....
Definieer 'openminded'

anders kan ook, namelijk antwoorden op de vraag

"Waarom is jouw invalshoek openminded en die van je opponent dan weer niet openminded?"
Speciaal voor Gusteman de definitie https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... MxhMY4zZPY
Hartelijk bedankt :hands: voor de definitie zoals die in Vandale wordt gehanteerd, maar dat is niet wat ik vroeg.

Ik vroeg aan jou om 'openminded' te definiëren.
faithless schreef:
03 mei 2019, 17:46
Kan je mij dan even de andere invalshoek verduidelijken die hier in deze thread benoemt zou zijn door een zogenaamde opponent ?
Zal je moeten vragen aan die zogenaamde opponent, het is zijn invalshoek, niet de mijne.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door Kristof Piessens » 04 mei 2019, 10:44

Definieer 'openminded' vraagt gusteman…
.

Mag ik er op wijzen dat openminded vertaalt naar het nederlands open gedachten zijn, en niets te maken heeft met aanvallen en neveneffecten...


Het wil zeggen dat je open staat voor de gedachten van anderen betreffende het onderwerp aangebracht in dit topic, en dat je dat probeert om te zetten naar een consequent geheel van alle ontvangen informatie (op welke wijze dat verkregen doet er niet toe, de gedachte telt en betekend a priori nog niet dat er sprake is van de "kracht van autosuggestie"...het is ook bedoelt als suggestie op het onderwerp, de opzet tot de 9/11 tragedie, en het achterhalen dat er toch een vorm van misleiding aanwezig was, waarin autosuggestie de voornaamste taak van de doelstelling uitmaakt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door faithless » 05 mei 2019, 11:49

gusteman schreef:
03 mei 2019, 21:06
faithless schreef:
03 mei 2019, 17:46
gusteman schreef:
02 mei 2019, 20:58


Definieer 'openminded'

anders kan ook, namelijk antwoorden op de vraag

"Waarom is jouw invalshoek openminded en die van je opponent dan weer niet openminded?"
Speciaal voor Gusteman de definitie https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... MxhMY4zZPY
Hartelijk bedankt :hands: voor de definitie zoals die in Vandale wordt gehanteerd, maar dat is niet wat ik vroeg.

Ik vroeg aan jou om 'openminded' te definiëren.
faithless schreef:
03 mei 2019, 17:46
Kan je mij dan even de andere invalshoek verduidelijken die hier in deze thread benoemt zou zijn door een zogenaamde opponent ?
Zal je moeten vragen aan die zogenaamde opponent, het is zijn invalshoek, niet de mijne.
lol moet toch heel hard lachen om je reactie.
Je vraagt letterlijk "definieer openminded", die definitie heb je nu.
Heb je verder nog wat inhoudelijks te melden in deze thread ?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door MetalPig » 06 mei 2019, 08:30

faithless schreef:
02 mei 2019, 20:35
ik post een andere invalshoek qua gedachte, oftewel openminded....
'Openminded' is iets anders dan 'andere invalshoek qua gedachte'.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door faithless » 06 mei 2019, 14:34

MetalPig schreef:
06 mei 2019, 08:30
faithless schreef:
02 mei 2019, 20:35
ik post een andere invalshoek qua gedachte, oftewel openminded....
'Openminded' is iets anders dan 'andere invalshoek qua gedachte'.
dat klopt.


faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door faithless » 07 mei 2019, 12:24

4l13N schreef:
27 apr 2019, 08:10
Marc Birnbach was één van de eerste journalisten die op Fox News live verslag deed van de 9/11-aanslagen.
Hij zei dat de Twin Towers niet geraakt waren door een passagiersvliegtuig.
“Er zaten geen ramen in de zijkant van het vliegtuig,” zei hij op tv. “Het was absoluut geen vliegtuig zoals je die op een luchthaven ziet.”

CNN-reporter Jamie McIntyre deed als één van de eerste journalisten verslag van de aanslag op het Pentagon.
Hij zei dat ‘er niets op wijst dat er een vliegtuig tegen het Pentagon is gevlogen’.
“Er zijn geen grote brokstukken of iets dergelijks te vinden, alleen maar een paar kleine onderdelen die je zo met de hand kunt oppakken,” verklaarde hij.
Hij zei verder dat de gevel van het Pentagon pas 20 minuten na de aanslag instortte.

Getuige Chris Konicki vertelde tegen Fox News wat hij had gezien in Shanksville in Pennsylvania, waar ook een vliegtuig zou zijn neergestort.
Hij zei dat ‘er niets was waar je uit op kon maken dat daar een passagiersvliegtuig was neergestort’.
In de boekenset ‘9/11 De Andere Waarheid’ wordt gesteld dat de passagiersvliegtuigen tijdens de vlucht zijn verwisseld met militaire toestellen.

Deze zogeheten ‘airplane swaps’ zijn niet alleen vastgelegd op radar, ook luchtverkeersleiders maakten hier melding van.
Op bandopnames van gesprekken tussen luchtverkeersleiders en de organisatie die het luchtruim bewaakt, is te horen dat het passagiersvliegtuig dat in de noordelijke toren zou zijn gevlogen, vlucht AA11, na de aanslag nog gewoon in de lucht is.
Daarnaast is op radarbeelden duidelijk te zien dat vlucht UA175 wordt verwisseld met een onbekend toestel, aangegeven als MP02. Het is niet UA175, maar MP02 die op de Twin Towers afvliegt. UA175 vliegt verder.

http://www.911deanderewaarheid.nl/

Bron
Dan blijft de vraag toch wat er met de passagiers is gebeurt, wat denk jij daarover 4l13N mocht je deze hypothese geloven ?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door Kristof Piessens » 07 mei 2019, 23:10

faithless schreef:
07 mei 2019, 12:24
4l13N schreef:
27 apr 2019, 08:10
Marc Birnbach was één van de eerste journalisten die op Fox News live verslag deed van de 9/11-aanslagen.
Hij zei dat de Twin Towers niet geraakt waren door een passagiersvliegtuig.
“Er zaten geen ramen in de zijkant van het vliegtuig,” zei hij op tv. “Het was absoluut geen vliegtuig zoals je die op een luchthaven ziet.”

CNN-reporter Jamie McIntyre deed als één van de eerste journalisten verslag van de aanslag op het Pentagon.
Hij zei dat ‘er niets op wijst dat er een vliegtuig tegen het Pentagon is gevlogen’.
“Er zijn geen grote brokstukken of iets dergelijks te vinden, alleen maar een paar kleine onderdelen die je zo met de hand kunt oppakken,” verklaarde hij.
Hij zei verder dat de gevel van het Pentagon pas 20 minuten na de aanslag instortte.

Getuige Chris Konicki vertelde tegen Fox News wat hij had gezien in Shanksville in Pennsylvania, waar ook een vliegtuig zou zijn neergestort.
Hij zei dat ‘er niets was waar je uit op kon maken dat daar een passagiersvliegtuig was neergestort’.
In de boekenset ‘9/11 De Andere Waarheid’ wordt gesteld dat de passagiersvliegtuigen tijdens de vlucht zijn verwisseld met militaire toestellen.

Deze zogeheten ‘airplane swaps’ zijn niet alleen vastgelegd op radar, ook luchtverkeersleiders maakten hier melding van.
Op bandopnames van gesprekken tussen luchtverkeersleiders en de organisatie die het luchtruim bewaakt, is te horen dat het passagiersvliegtuig dat in de noordelijke toren zou zijn gevlogen, vlucht AA11, na de aanslag nog gewoon in de lucht is.
Daarnaast is op radarbeelden duidelijk te zien dat vlucht UA175 wordt verwisseld met een onbekend toestel, aangegeven als MP02. Het is niet UA175, maar MP02 die op de Twin Towers afvliegt. UA175 vliegt verder.

http://www.911deanderewaarheid.nl/

Bron
Dan blijft de vraag toch wat er met de passagiers is gebeurt, wat denk jij daarover 4l13N mocht je deze hypothese geloven ?
Ik weet het zelf niet maar ergens is dat vergelijkbaar als destijds in 85 of 86 van vorige eeuw met columbia is gebeurd, de bewuste personen leven gewoon nog hetzij onder een andere naam of de oorspronkelijke naam, komt vreemd over ofwel heb je te maken met exacte dubbelgangers wat op zich al vrij zeldzaam is dus is de vraag niet meer dan normaal ze te gaan beantwoorden, indien er een swap is gebeurd van het soort vliegtuigen die zich werkelijk in de torens hebben geboord....


Dus vraag ik me af of hetzelfde trukje toegapast wordt wat een typisch amerikaans gewoonte is om de werkelijkheid te beïnvloeden, dus is er in die context ergens wel sprake van misleiding waar de bewuste passagiers achteraf onder druk worden gezet om hun eigen identiteit te veranderen of te behouden maar te ontkennen dat ze nog leven in de hoedanigheid van de persoon die ze waren voordat de aanslagen gebeurd zijn...an masse gaan moorden is geen oplossing, daarom dat ik denk dat hiervoor steengoede redenen zijn om op voorhand al passagierslijsten op te vragen van die vliegtuigen die gaan betrokken worden bij de aanslagen...op voorhand gaan ze dan zoeken naar een oplossing om de dood te ensceneren maar in werkelijkheid nog leven in ontkennende fase, de amerkaanse hogere inlichtingendiensten hebben beduidend meer experimentele ervaring en zijn in staat daar goed mee om te gaan en organisatorisch gericht te werken zodat de schijnwerkelijkheid van passagiersvliegtuigen in de torens omgezet blijft tot behoudt van levens maar na de aanslagen ergens anders gaan leven en andere identiteit opbouwen en hun leven van voor de aanslagen vergeten.

Of die verklaring gaat kloppen is maar zeer de vraag, in ieder geval, herhaling van hetzelfde toegepaste truk/misleiding gaat op den duur dus op 1 of andere manier naar boven komen...dat ten koste van de werkelijke doden die in de torens waren...vreemde gedachtegang maar ik kan er ook niets anders van maken...of het waar is weet ik niet, ik denk en gis maar op basis van wat mijn ogen hebben gelezen en mijn oren hebben gehoord !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door MetalPig » 09 mei 2019, 10:36

Kristof Piessens schreef:
07 mei 2019, 23:10
Ik weet het zelf niet maar ergens is dat vergelijkbaar als destijds in 85 of 86 van vorige eeuw met columbia is gebeurd, de bewuste personen leven gewoon nog hetzij onder een andere naam of de oorspronkelijke naam,
Columbia was 2003, Challenger 1986.

Deze 'theorie' kende ik nog niet. Waar kan ik meer informatie vinden?

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door faithless » 30 mei 2019, 15:51

Op zich is de hypothese van een aircraft swap niet eens zo gek, aangezien dit 1 van de ideeen was bij het Cuba conflict.
http://lawandfreedom.com/wordpress/wp-c ... 2-memo.pdf

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door itisallfake » 05 jul 2019, 14:36

Hologrammen HOEF je niet te verwisselen!

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Werden de passagiersvliegtuigen op 9/11 verwisseld met militaire toestellen?

Bericht door faithless » 09 jul 2019, 20:25

itisallfake schreef:
05 jul 2019, 14:36
Hologrammen HOEF je niet te verwisselen!
Dat is ook een hypothese.

Plaats reactie