Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 29 mei 2019, 14:27

Afbeelding

Onder het motto #KeppelOp demonstreert het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) vanmiddag op het Plein in Den Haag tegen antisemitisme en voor het recht op het dragen van een keppel.

Aanleiding vormen de uitspraken van de Duitse antisemitismecommissaris Felix Klein. Hij zei zaterdag dat hij Joden niet zou adviseren om een keppel te dragen in sommige delen van het land. ,,Helaas moet ik dat zeggen”, vertelde Klein in een interview met Duitse kranten. Klein zei dat het dragen van de keppel gevaarlijk kan zijn vanwege het toegenomen antisemitisme. Dat leidde tot veel rumoer in Duitsland en elders in Europa.

Het CIDI is eveneens verontrust. ,,Dat een regering een groep ontmoedigt om simpelweg zichzelf te zijn, mag nooit normaal worden”, aldus het CIDI. De demonstratie begint om 14.00 uur.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ik had dat advies uit Duitslandal al eerder gelezen.
En ik vind het heel erg dat men al zover is om dit soort adviezen te gaan geven.
Ook dat er een keppeltjesdag vandaag is waarin opgeroepen word om er eentje te dragen om te laten zien dat men recht heeft om het te dragen.

Anno 2019 en de Joden voelen zich wederom niet veilig.
Vreselijk vind ik dat voor die mensen. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Witte wel » 29 mei 2019, 16:43

Je kan natuurlijk provoceren en negeren.
Het advies wordt niet voor niets gegeven. Er zal een aanleiding voor zijn.
Als de joodse gemeenschap dan zo nodig moet provoceren, dan ook niet piepen naderhand.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 29 mei 2019, 16:47

Is het dragen van een keppeltje provoceren Witte wel ?
Of bedoel je iets anders ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Fenna » 29 mei 2019, 18:26

Ik kan heel goed begrijpen waarom ze demonstreren.
Het moet toch niet gekker worden dat zij vanwege een zekere groepering geen uiting mogen geven aan hun geloof?
Deze groepering welke ik op doel, zijn meestal van islamitische komaf en hebben een hekel aan Joden, maar zelf hun geloof verborgen houden doen moslims allerminst, zij dragen het eerder overdreven uit en wee je gebeente als je daar een opmerking over maakt dan haal je de toorn van Allah op je hals.
En waarom mogen de Joden hun geloof niet uitdragen door een keppeltje te dragen?
Alleen omdat zij dat niet willen?
Een goede vriend van mij werd ook door een moslim aangesproken en deze verzocht hem zijn christelijke kruisje te bedekken, want daar nam hij aanstoot aan.
Ik heb toen tegen mijn vriend gezegd dat hij hier niet aan moest toegeven, want wij leven in een christelijk land en daar mag je een kruis dragen als je dat wil.
Na enige aarzeling droeg hij het dan toch weer, maar wel met enige angst omdat hij bang voor represailles was, hij is ook homo en vreesde dat als ze daar ook achter zouden komen dat ze hem dan wat zouden aandoen wat zeker niet ondenkbaar is.

Ik zie het als een statement maken en ik geef ze groot gelijk en als het advies van een Duitser komt, sterkt dat hun weerstand nog meer.
Joden zijn maar al te goed bewust van de risico's die ze lopen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 29 mei 2019, 18:53

Ik begrijp de demonstratie ook Fenna maar vind het jammer dat het nodig is.
Joodse mensen moeten gewoon met een keppeltje kunnen lopen.
De weerstand tegen Joden komt inderdaad voor een deel uit de islamitische hoek en ook vanuit extreem rechts.
We moeten ervoor waken dat het nog erger word.

Op onderstaande link meer informatie erover :

https://www.cidi.nl/sectie/antisemitisme/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door gusteman » 29 mei 2019, 18:58

Tammy schreef:
29 mei 2019, 14:27
En ik vind het heel erg dat men al zover is om dit soort adviezen te gaan geven.
Ja, lieve Tammy, dat hoort nu eenmaal bij een ruk naar rechts, nationalisme en verwerpen van sociale en democratische instellingen (zoals bijvoorbeeld het Europees Parlement).

Wacht maar af en let op mijn woorden: in de paar maanden dat Nigel Farage en zijn kliek nog spreekrecht hebben binnen dat Europees Parlement zullen zij er alles aan doen om alles wat niet rechts of extreem rechts is onderuit te halen met de bedoeling de Europese eenheid te vernietigen.

Moet je maar eens goed opletten wat er de komende maanden staat te gebeuren.

Iedereen die nu vol ontzetting kijkt naar hoe rechtse groeperingen het antisemitisme weer doen opflakkeren mag eens in eigen boezem kijken: dat is te danken aan de nationalistische houding van veel goedmenende burgers.

Al gezien wat er hier in België aan de hand is?

Vorige zondag zijn mensen massaal gaan stemmen voor het Vlaams Belang ... want ja, hun slogan was niet voor niets: eerst onze eigen mensen.

De wet voorziet in België dat er een gelijkmatige verdeling moet zijn van vrouwelijke en mannelijke kamerleden.
Het Vlaams Belang had zondagavond welgeteld twee dames die voldoende voorkeurstemmen hadden gekregen om in het parlement te zetelen ..... vandaag liet het partijbestuur al weten dat de twee dames geen zetel in het parlement zullen bezetten.
Slechts 72 uren na de verkiezingen krijgen de kiezers al een duidelijk beeld van de onbetrouwbaarheid van diegenen op wie zij hun hoop hebben gesteld.

Maar ja, mensen zijn nu eenmaal gewoon dom en hebben een heel kort geheugen.
Dat hebben we ook gezien in Groot Brittannië: na het Brexit referendum was Nigel Farage er als de kippen bij om duidelijk te maken dat de miljarden minder uitgaven die hij aan het Britse volk had beloofd er niet gingen komen, hij had het niet zo bedoeld zoals het volk het interpreteerde.
Nu met de Europese verkiezingen van afgelopen zondag hebben zij hem massaal weer verkozen ... :shock: :shock: :shock:

Wat moet er eigenlijk gebeuren vooraleer mensen inziet dat iemand gewoon een ordinaire leugenaar is?

Och ja ....... :roll:

Jij vindt het heel erg, lieve Tammy, dat er dergelijke adviezen moeten worden gegeven?

Wacht maar af, dit is slechts het begin van jaren van ellende, onderdrukking en despotisme.

De onderdrukking en het despotisme waartegen de opstellers van het Verdrag van Rome zich wilden verzetten door een verenigd Europa te maken.
Een verenigd Europa dat ons tot vandaag heeft behoed voor nog maar eens een militair conflict.
Maar daar schenkt niemand aandacht aan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 29 mei 2019, 19:42

Uitingen van haat en vijandigheden komen volgens de twee partijen niet alleen uit delen van de moslimgemeenschap, maar ook uit extreem linkse en extreem rechtse groeperingen.
Ik was niet volledig in mijn bericht.
Ook extreem links maakt zich er schuldig aan.
Te zien op deze link :

https://nos.nl/artikel/2267919-vvd-en-c ... tisme.html

Jij hebt het alleen over rechts of extreem rechts Gusteman , maar er zijn meer groeperingen die vijandig tegen Joden zijn.

En ik heb het gezien in jouw land van Vlaams Belang.
Je zegt het volgende :
De wet voorziet in België dat er een gelijkmatige verdeling moet zijn van vrouwelijke en mannelijke kamerleden.
Het Vlaams Belang had zondagavond welgeteld twee dames die voldoende voorkeurstemmen hadden gekregen om in het parlement te zetelen ..... vandaag liet het partijbestuur al weten dat de twee dames geen zetel in het parlement zullen bezetten.
Slechts 72 uren na de verkiezingen krijgen de kiezers al een duidelijk beeld van de onbetrouwbaarheid van diegenen op wie zij hun hoop hebben gesteld.
En waren de vorige partijen wel betrouwbaar ?
Schijnbaar niet beste Gusteman want het is niet voor niks dat Vlaams Belang ineens een gigantische comeback maakt.
Men is in België het schijnbaar ook behoorlijk zat hoe het ging.
En dan krijg je dit soort taferelen, ik stond ook van de uitslag te kijken hoor.

Van Nigel had ik ook niet verwacht dat hij de grootste zou worden maar men heeft massaal op hem gestemd.
Jij hebt de neiging beste Gusteman om mensen die anders stemmen als dom te betitelen.
Dat schrijf je zelf ook.

Maar weet je wie echt dom zijn ?
De gevestigde partijen en hun leiders die niet naar het volk wilden luisteren.
Denk daar maar eens over na . :wink: :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Fenna » 29 mei 2019, 19:50

Tammy schreef:
29 mei 2019, 19:42
Maar weet je wie echt dom zijn ?
De gevestigde partijen en hun leiders die niet naar het volk wilden luisteren.
Denk daar maar eens over na .
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Determinist » 29 mei 2019, 21:11

Hmmm. Politici die niet luisteren naar het volk en het volk dat luistert naar de leugens van politici.

Tijd voor meritocratie?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door univers » 29 mei 2019, 21:12

Ik begrijp niet waar al die haat vandaan komt.
Wij hebben allemaal een vader en een moeder.
De kleur of het geloof maakt allemaal niet uit, wij zijn allemaal mensen.
en er is niets protesterend aan, a;s iemand een keppel draagt.
Hoeveel mensen dragen wel niet iets op hun hoofd.
De haat wordt gekweekt door het grote geld.
En wat Guus schrijft, het wordt nog veel erger.
Er komt een tijd dat je niet meer veilig over straat kunt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 29 mei 2019, 21:20

Maar het word ook veel erger Univers.
Het lijkt alsof de wereld aan het ontploffen is.
En de vraag is inderdaad , waar komt die haat vandaan ?

Determinist ik kende dat woord nog niet wat je schreef , zal hieronder wat informatie neerzetten.

meritocratie


Een maatschappijmodel waarin de maatschappelijke, sociaal-economische positie van een mens alleen bepaald wordt door iemands talent en hoe hard iemand werkt, dus van iemands verdiensten (merites). Oftewel: wie werkt, onderneemt of investeert gaat er sociaal-economisch op vooruit. Prestaties worden beloond ongeacht afkomst.

Het begrip wordt ook in politieke zin gebruikt: een samenleving waar de dienst wordt uitgemaakt door mensen die hun positie hebben te danken aan hun individuele 'verdiensten'. De politieke elite die aan de macht is, is dat dus op basis van de som van individuele verdiensten. Een meritocratische samenleving kan een samenleving zijn waarin grote ongelijkheden voorkomen, maar waarin, althans in theorie, iedereen de mogelijkheid heeft om op grond van verdienste op te klimmen tot de hoogste rangen.

Voorbeeld
'In een geruchtmakende toespraak kondigde ze [premier Theresa May van het Verenigd Koninkrijk, red.] aan meer grammar schools te zullen opzetten. Van die staatsgymnasia, die selecteren op intellect, zijn er niet veel meer. Ze hebben de reputatie het klassenverschil in stand te houden. Daarom verbood Tony Blair als premier verdere uitbreiding. En ook nu is de kritiek van Labour en progressievere delen van de Tories: May wil het Engeland van decennia geleden terughalen. Onzin, zegt May. Ze wil het systeem veranderen zodat elitescholen ook voor slimme kinderen in arme buurten toegankelijk zijn. Het is de plicht van de overheid om van Engeland „een meritocratische en gelijkwaardige samenleving te maken”, zei ze.'
Bron: NRC.nl - 02-10-2016.

https://www.dfbonline.nl/begrip/19505/meritocratie

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door gusteman » 29 mei 2019, 22:00

Determinist schreef:
29 mei 2019, 21:11
Tijd voor meritocratie?
Het probleem van een meritocratie zit hem in de bepaling van de 'merite'.
Wie bepaalt de normen?

Meritocratie veronderstelt dat er één of andere instantie is die de macht heeft om mensen een bepaalde rang toe te kennen.
Wie zetelt dan in die instantie en op basis van welke criteria is iemand geschikt om in die instantie te zetelen? Dat kan enkel mits instemming van het volk, dus middels een vorm van verkiezingen.

Meritocratie is in theorie een stevig alternatief voor democratie maar het is utopisch in die zin dat er op één of ander ogenblik op democratische basis zal moeten beslist worden over wie dan wel of niet over de noodzakelijke merites beschikt ..... en dat is zo ongeveer wat in elke hedendaagse democratie gebeurt tijdens verkiezingen.

En in een doorsnee democratie heb je ook mensen die over de nodige merites beschikken, namelijk de ambtenaren die de kabinetten bevolken.

Meritocratie is dus eigenlijk hetzelfde als democratie, met dat verschil dat diegenen die nu worden aangesteld door de ministers dan door het volk worden verkozen en diegenen die nu door het volk worden verkozen dan door de meritocraten worden aangesteld ..... oude wijn in nieuwe zakken dus.

gusteman

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door gusteman » 29 mei 2019, 22:37

Tammy schreef:
29 mei 2019, 19:42
Jij hebt de neiging beste Gusteman om mensen die anders stemmen als dom te betitelen.
Dat schrijf je zelf ook.
Ik heb de indruk dat ik mij niet duidelijk uitdruk, dus, voor alle duidelijkheid:

ik betitel mensen niet als dom omdat ze anders stemmen ... ik betitel mensen als dom omdat ze dom stemmen.

Het is mij volkomen om het even voor wie mensen stemmen, mij gaat het om het principe van democratisch besturen.
  • Even kort samengevat:

    In een democratie heeft het volk de soevereiniteit, zijnde de absolute macht.

    Het volk is niet in staat om in groep de natie te besturen, dus wordt gekozen voor een bestuur via afvaardiging: het volk kiest op vastgestelde tijden een aantal medeburgers om de belangen van het volk te behartigen.
    Daarna krijgen de verkozenen een mandaat(*) dat hen toelaat om gedurende een bepaalde periode (de legislatuur) op te treden uit naam van het volk.
    Beslissingen kunnen pas worden genomen wanneer een meerderheid van de afgevaardigden er achter staat.
    Ingrijpende beslissingen (grondwetswijzigingen en dergelijke) vereisen een twee derde meerderheid.
(*) Een mandaat houdt in dat er twee partijen zijn: enerzijds de mandaatgever, in het geval van een democratie is dat dan het volk en anderzijds de mandataris, in het geval van een democratie is dat dan de afgevaardigde.
De mandataris mag optreden uit naam van de mandaatgever zonder er echter de verantwoordelijkheid voor te dragen, die blijft altijd bij de mandaatgever.


Zowat niemand die in het stemhokje een kandidaat aankruist beseft dat zij/hij daarmee zijn soevereine macht in handen geeft van iemand die nog moet bewijzen dat zij/hij dat vertrouwen verdient ... zeker wanneer het een lid is van een politieke partij die in het verleden al heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn.

En toch blijken miljoenen mensen telkens weer dezelfde onbetrouwbare politieke partijen aan te duiden om hun belangen te behartigen.

Kan je dat nog anders noemen dan dom?

Ik bedoel maar: stel dat je bij een arts gaat en die stelt een foute diagnose waardoor je een behandeling krijgt die jou nog zieker maakt.
Blijf je dan die arts vertrouwen en blijf je bij die arts langs gaan?
Of leer je uit je fouten en verkies je om in het vervolg niet meer bij die arts op consult te gaan?

Zolang mensen niet beseffen dat zij elke minuut van elke dag de volledige verantwoordelijkheid dragen van wat de door hen verkozenen uitrichten zal er dom gekozen worden.
Want weet maar goed dat jij als kiezer, samen met alle andere kiezers, volledig verantwoordelijk bent voor wat de politici uitrichten.
En voor alles wat fout loopt kan je niet hen verantwoordelijk stellen, maar alleen jezelf en je mede kiezers ... want de politici hebben van jullie een mandaat gekregen waardoor zij niet kunnen verantwoordelijk geteld worden voor hun daden tijdens de uitoefening van hun ambt.
Die verantwoordelijkheid dragen de kiezers zelf.

Voor alle duidelijkheid: waar ik schrijf 'jij' en 'je' of 'jouw', 'jullie' en dergelijke dan bedoel ik dat in algemene zin.
Ik doel hiermee dus niet op Tammy of enig ander specifiek individu.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 29 mei 2019, 23:17

Gusteman schreef :
ik betitel mensen niet als dom omdat ze anders stemmen ... ik betitel mensen als dom omdat ze dom stemmen.
Maar wie bepaalt wat dom is Gusteman ?
Jij kijkt naar stemmers vanuit jouw visie.
Jij zou nooit op Vlaams Belang stemmen maar een ander wel.
Die ander kan jouw keuze dom vinden.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Wat er in België is gebeurd is behoorlijk pittig.
Schijnbaar is men niet tevreden geweest hoe het met de gevestigde partijen ging.
Want weet maar goed dat jij als kiezer, samen met alle andere kiezers, volledig verantwoordelijk bent voor wat de politici uitrichten.
En voor alles wat fout loopt kan je niet hen verantwoordelijk stellen, maar alleen jezelf en je mede kiezers ... want de politici hebben van jullie een mandaat gekregen waardoor zij niet kunnen verantwoordelijk geteld worden voor hun daden tijdens de uitoefening van hun ambt.
Die verantwoordelijkheid dragen de kiezers zelf.
En de kiezer heeft gekozen Gusteman op iets waarvan ze denken dat het misschien wel nu beter gaat.
Ze hebben die verantwoordelijkheid genomen door te gaan stemmen.
En met stemmen kan je een partij groot en machtig maken.
Dat geld voor alle partijen natuurlijk.

Maar ik heb een vraag voor je.
Had jij het zien aankomen die winst van Vlaams Belang ?
Of had je gedacht dat het niet zo’n vaart zou lopen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 30 mei 2019, 03:37

Ik kom dit artikel tegen en vooral de opmerking die Merkel heeft gemaakt geeft aan dat het probleem verder reikt dan alleen extreem rechts.
Ik herinner mij haar uitspraak, het was eventjes in het nieuws toen.


<<<<<<<<<<<<<<

Keppel Op! Een terechte demonstratie.

Het is gewoonte geworden om antisemitische incidenten op het bordje te leggen van rechts-extremisten, en dat is deels terecht. Maar onderzoek laat ook iets anders zien: asielzoekers en vluchtelingen brengen Jodenhaat mee uit het Midden-Oosten. Naast een (terechte) keppeltjesdemonstratie is ook daarvoor meer aandacht nodig, schrijft Philip van Tijn.

Vanmiddag voltrok zich in Den Haag de demonstratie Keppel Op. Directe aanleiding is het advies aan Duitse joden van de Duitse regeringsadviseur Felix Klein om niet altijd en overal een keppel te dragen, want dat kan wel eens riskant zijn. De reacties gaven overwegend blijk van grote verontwaardiging. Kleins verweer dat hij bewust heeft geprovoceerd, klonk niet erg waarachtig. Door menigeen werd de vergelijking getrokken met een aangerande jonge vrouw: had ze maar niet zo’n kort rokje moeten dragen!

Maar dat terzijde. Hoofdpunt is dat in het land dat verantwoordelijk is voor de moord op zes miljoen Joden driekwart eeuw na de holocaust Joden niet over straat kunnen zoals zij dat willen of zoals is voorgeschreven. Zijn die Duitsers zo hardleers?

Nieuw soort antisemitisme in Europa.

Dat is de vraag. Natuurlijk bestaat antisemitisme nog steeds in Duitsland, zoals het in elk land bestaat en nooit helemaal zal verdwijnen. Maar de vraag is in hoeverre je traditioneel, ‘autochtoon’ antisemitisme – dat veelal onder de noemer ‘rechts-extremisme’ wordt geschaard – als de hoofdverantwoordelijke mag beschouwen. Het is in West- en Zuid-Europese landen gewoonte geworden om antisemitische incidenten op het bordje te leggen van rechts-extremisten. Maar een grondig onderzoek van het EU-agentschap voor de Fundamentele Rechten laat iets anders zien: volgens ervaringen van Duitse Joden worden moslimextremisten tweemaal zo vaak als dader gezien als rechts-extremisten.


Zelfs Angela Merkel (van ‘Wir schaffen das’) had het een jaar geleden over ‘een nieuw soort antisemitisme‘ dat asielzoekers en vluchtelingen uit het Midden-Oosten meebrengen. Alleen mensen als prof. Leo Lucassen – de zelfbenoemde expert in migratie en integratie – blijft hardnekkig de exclusieve schuld van extreem-rechts verkondigen. Daarin gesteund door de Duitse politie, die alle antisemitische incidenten waarvan ze de dader en/of het motief niet kan achterhalen in het hokje ‘extreem-rechts’ onderbrengt. Een onderzoek van de Duitse Bondsdag onthulde dit recent, zoals EW meldde.


Het rechts-extremisme in Duitsland bestáát, daarover geen twijfel. Maar niemand kan ontkennen dat Duitsland sinds 1945 alles doet om de kans op een herhaling van 1933-1945 te minimaliseren. Het Duitse onderwijs, de Duitse wetten, de rechtspraak – alles is daarop ingesteld. Tegelijkertijd krijgt elke moslim in het Midden-Oosten het antisemitisme met de paplepel ingegoten, de Jodenhaat is er een tweede natuur. Alle officiële onderzoeken tonen dat aan, al zal prof. Lucassen wel weer het tegendeel beweren – daarmee kun je het tegenwoordig tot lid van de KNAW schoppen.

De miljoenen Europese moslims zijn geen bedreigde diersoort.

Wie zijn ogen ervoor sluit dat met de migratiegolven uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika het antisemitisme in Europa een enorme opleving doormaakt, is zó bevangen door gevoelens van meelij jegens de migranten dat de realiteit niet meer telt.

Want dát is in feite aan de hand. In Nederland wonen minder dan 50.000 Joden en ver boven 1.000.000 moslims, in Duitsland zijn die aantallen ruim 100.000 tegenover ruim 5.000.000. En toch wordt een moslim door menigeen beschouwd als een kasplantje of bedreigde diersoort, terwijl Joden zichzelf wel zouden kunnen redden. Dat de Joden, anders dan de moslim-migranten, gedurende een paar duizend jaar de cultuur van Europa mede hebben vormgegeven, is iets wat je ook niet overal hardop kunt zeggen.


Dagelijks worden in Amsterdam heel wat keppels afgerukt. Dat haalt de krant allang niet meer. Maar als één keer de hoofddoek van een moslima wordt afgerukt, is het huis te klein en liggen de Kamervragen van DENK al klaar.
Als synagogen en andere Joodse gebouwen extra bescherming krijgen, moeten islamitische gebouwen die ook hebben, terwijl de feiten in de afgelopen jaren hebben laten zien dat we hier niet met dezelfde risicofactor te maken hebben.

Foto-exposities te vullen met politici die hebben aangezeten aan de iftar.

Je kunt hele foto-exposities samenstellen met foto’s van alle politici en andere hoogwaardigheidsbekleders die in de loop der jaren hebben aangezeten aan de iftar, de eerste maaltijd na een dag vasten tijdens de ramadan. Nog nooit heb ik een foto gezien van een minister of burgemeester die deelnam aan het zogeheten ‘aanbijten’, de maaltijd na beëindiging op Jom Kipoer, de joodse vastendag.


Dat laatste moet ook vooral zo blijven. De Joden zitten er niet op te wachten dat op de avond na Jom Kipoer premier Mark Rutte (VVD) of minister Kajsa Ollongren (D66) aanbelt. Maar laat die flauwekul van het deelnemen aan de iftar, waar je als niet-moslim niets te zoeken hebt, ophouden.

Met een normale behandeling van de moslims zijn uiteindelijk niet alleen de moslims maar ook de Joden geholpen. En uiteindelijk dus ook onze samenleving.

Benieuwd hoeveel moslims vanmiddag meeliepen en natuurlijk vooral of de fractie van DENK voltallig aanwezig was. Met Keppel Op natuurlijk!

Bron: Elsevier 29 mei 2019.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door taigitu » 30 mei 2019, 11:07

Onderstaand verzoek lijkt me heel makkelijk te verwezenlijken.
Raar eigenlijk dat die er nog niet zijn omdat er tegenwoordig zoveel verschillende zijn.
Of zou het te maken hebben met het auteursrecht waardoor de originele afbeelding
niet mag worden gebruikt om daar een keppeltje op te plakken?


Rabbijnen pleiten voor Joodse emoji met keppel

29-5-2019

De Europese Conferentie van Rabbijnen wil een Joodse emoji lanceren. Ze stellen een emoji voor met een keppel, een Joods hoofddeksel.
,,Het is een klein symbool, maar het kan het eerste teken zijn dat we worden aanvaard en geen vreemdelingen zijn”, redeneren de Europese rabbijnen.

Een Joodse emoji kan volgens de rabbijnen een middel zijn om verder strijd te voeren tegen het antisemitisme.
Daarom schreven ze het Unicode Consortium aan met de vraag zo’n emoji te creëren. Het Consortium ontwikkelt de standaardsymbolen
die vervolgens aangepast kunnen worden door ontwikkelaars van andere platformen, zoals sociale media en chatapps.

Er is al een emoji van een vrouw met een hoofddoek en een man met een tulband. Een Joodse emoji blijft voorlopig uit,
hoewel je op de meeste platformen wel Joodse symbolen zal vinden zoals een zevenarmige kandelaar, een synagoge en een Davidster.

Er bestaat wel een andere, externe app die het mogelijk maakt Joodse emoji’s te sturen. Het heet ‘Shalomoji’
en is te downloaden in de App Store. Een versie op Google Play is onderweg.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Tammy » 30 mei 2019, 11:19

Mooi dat die Joodse emoji met keppel er ook komt. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Vitharr » 30 mei 2019, 12:28

Ik begrijp het niet helemaal. Het recht om een keppel te dragen bestaat al en daar wordt met de waarschuwing ook niet aan getornd. Het is gewoon een waarschuwing.

Ik vind dit een overdreven reactie op de waarschuwing. Het onderliggende probleem bestond al voor de waarschuwing. Het lijkt me nuttiger om daar tegen te demonstreren en niet pas te gaan demonstreren als iemand een waarschuwing afgeeft. Dat komt op hetzelfde neer als gaan demonstreren voor vrijheid als er een verhoogde terreurdreiging afgekondigd wordt. De waarschuwing is niet het probleem lijkt mij.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Vitharr » 30 mei 2019, 12:57

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Demonstratie op het Plein voor recht dragen keppel

Bericht door Fenna » 30 mei 2019, 15:31

Vitharr schreef:
30 mei 2019, 12:28
Het is gewoon een waarschuwing.
Ik denk dat het gewoon de spreekwoordelijke druppel voor hen was.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie