Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door Tammy » 11 jul 2019, 18:46

’Te weinig blanken in Rotterdamse Songfestival-promo’.

Een dag nadat de bidbooks voor het Songfestival zijn ingeleverd heerst er in Rotterdam al chagrijn over het promofilmpje. Het clipje is niet alleen saai, maar bevat ook te weinig blanken en ouderen, vinden raadsleden.

In de 2,5 minuut durende videoclip ‘Rotterdam for Real’, huppelen twee meiden door de stad en geven hipsters elkaar een boks. ‘Rotterdam make it happen”, zegt een zwoele voiceover. Met de video hoopt de havenstad de Songfestival-organisatie te verleiden om voor Rotterdam te kiezen.

Leefbaar-fractievoorzitter Joost Eerdmans ergert zich kapot. Want er worden te weinig blanke Rotterdammers getoond, signaleert hij. ,,Prima dat je laat zien dat we geen Nunspeet zijn. En wie niet van een kleurtje houdt, moet niet in Rotterdam zijn”, zegt de fractievoorzitter. ,,Maar de autochtone bewoners worden gewoon vergeten.” Eerdmans vindt dat opmerkelijk. Want de wethouder gaat juist prat op inclusiviteit, stelt de politicus.

Ouderenpartij 50Plus deelt de kritiek van Eerdmans en is bovendien ‘ronduit pissig’ dat er geen ouderen te zien zijn. „Te gek voor woorden”, aldus fractievoorzitter Ellen Verkoelen. ,,Je moet bijna luiers gaan uitdelen. Er zijn echt wel vitale en muzikale vijftigplussers te vinden”, zegt Verkoelen verbolgen. ,,Diversiteit: prima. Maar laat dan ook ouderen zien. Nu slaan we helemaal door.”

Zelfs coalitiepartij VVD is ‘lauw enthousiast’. Raadslid Pascal Lansink is nog steeds op zoek naar het ‘Songfestival-haakje’. En vraagt zich af of iedereen zich in de videoclip herkent. ,,Een oude havenarbeider zie ik er niet in terug. Ik heb mooiere filmpjes gezien.”

Eerdmans mist bovendien de iconische gebouwen. ,,Een héél saai filmpje dat niets met het Songfestival te maken heeft”, oordeelt de Leefbaar-voorman ,,Toon tenminste beelden van het North Sea Jazz festival. Het is nu nietszeggend en bovendien héél slecht gemaakt. Niet een filmpje waarmee je de blits maakt.”

Ook citymarketing-deskundige en songfestivalfan Frits Huffnagel ‘had zich een beter filmpje kunnen voorstellen. ,,Maar de producties van de andere steden zijn ook niet al te best”, relativeert hij. ,,Dan vind ik die van Rotterdam nog de beste.”

Wethouder Said Kasmi staat vierkant achter de productie. ,,Wij vinden het een mooi en geslaagd filmpje. Tegelijkertijd pretenderen we niet dat het een beeld schetst van alle Rotterdammers of van de hele stad. De creatieve en enthousiaste filmmakers die met dit idee kwamen, hebben van ons de vrije hand gehad en hún beeld van de stad weergegeven”, aldus Kasmi.


https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... ival-promo

<<<<<<<<<<<<<<<

Ik woon niet in Rotterdam maar inderdaad een oude havenarbeider was wel mooi geweest om te laten zien .
En wat betreft die diversiteit , daar kan je inderdaad misschien ook te ver in doorslaan.
Maar ik ben geen Rotterdammer dus kan er eigenlijk ook niet over oordelen.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 12 jul 2019, 07:14

dan zeg ik gewoon ´´Waarin een ´grote´ stad klein kan zijn .....effe nadenke jonges/meijes ...als dat lukke wil tegenwoordig .... de ´groente´uit Rotterdam ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 12 jul 2019, 11:25

nou als je ziet wat er nog ge/verbouwd moet worden bij Ahoy ,, ze zeggen -zélf- dat het -wáárschijnlijk-precies voor Songfestival klaar is ...... nou moge ze hopen geen tegenslag te krijgen ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door Tammy » 16 jul 2019, 16:59

Alleen Rotterdam en Maastricht nog in race voor Songfestival.

Het Eurovisie Songfestival wordt volgend jaar gehouden in Rotterdam Ahoy of het MECC in Maastricht. De andere drie steden die in de race waren zijn vandaag gebeld dat ze niet meer meedingen. Volgens het organiserende team van de Nederlandse Publieke Omroep scoren Den Bosch, Arnhem en Utrecht lager bij de belangrijkste eisen voor het evenement.

De vijf steden leverden hun bidbooks vorige week bij de NPO in. De organisatie kiest voor Rotterdam en Maastricht omdat daar niet alleen plek is voor de tv-shows, maar ook genoeg ruimte voor bijvoorbeeld kleedkamers en een perscentrum.

Verder hebben die steden voldoende hotelkamers en zijn ze volgens de NPO bereid om een flinke financiële bijdrage te leveren. Het was al duidelijk dat de stad die het liedjesfestijn mag gaan huisvesten met miljoenen over de brug moet komen.

Bezoek organisatie.

Rotterdam en Maastricht kunnen deze week een bezoek van de songfestivalorganisatie verwachten. Hierbij zal vooral naar de technische aspecten van de zaal worden gekeken. In een later stadium wordt dieper over de financiën gesproken.

De verwachting is dat half augustus zal worden bekendgemaakt in welke stad volgend jaar het songfestival gehouden wordt.

https://nos.nl/artikel/2293742-alleen-r ... tival.html


<<<<<<<<<<<

Herman50 zet het bier maar voor de zekerheid alvast koud, Univers komt dat wel brengen. :mrgreen: :prosit:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door univers » 16 jul 2019, 17:04

Ik zit te duimen, dat het Maastricht wordt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door Tammy » 16 jul 2019, 17:13

Herman50 denk ik ook. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 17 jul 2019, 07:08

Tammy .....dat is geen woord teveel gezegd ........ --al is het alleen maar ook om die gasten Coolsingel op der platte ... te zien gaan ..maar ook hier, zal wel hier komen --- nouja op Zuid dan
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 18 jul 2019, 09:35

laatste nieuws uit Song land , AD vanmorgen ,,,,Maastricht een stad met Calimero-complex niks hoor enzenzenz,,,,,dán let op !!,,,,
Opeens geld Maastricht...-tot Randstedelijk verrassing, als tóp favoriet !!!!,,,,,, zal ze een poepie late ruiken op de Coolsingel,, mooi zo [clap] [clap] [clap] [clap]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 19 jul 2019, 10:40

zijn die gasten van Ahoy, nog éffe naar Tel Aviv geweest om eventueel nog wat ideeen op te doen , zijn die gek of niet
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door univers » 19 jul 2019, 11:05

zijn die gasten van Ahoy, nog éffe naar Tel Aviv geweest om eventueel nog wat ideeen op te doen ,
Van jou belastingcentjes.
Is geen geld over de balk smijten.
Nieuw stadion kan er niet af.
Mensen in Overschie, kunnen pootje baden, na een regenbui.
Gemeentebestuur van R'dam, zijn klaplopers en zakkenvullers.
Straks wordt het aan Maastricht gegeven.
Weg centjes, en dat getijmsem hebben een leuke trip gehad.
Laatst gewijzigd door univers op 19 jul 2019, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 19 jul 2019, 11:07

idd Uni en ik ben me daar blij om ...... [doh] [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door taigitu » 24 jul 2019, 18:15

https://www.s-hertogenbosch.nl/fileadmi ... 986271.jpg


Rotterdam wil heel graag het songfestival en heeft al een bedrag gereserveerd.
De gemeenteraad van Rotterdam heeft een motie aangenomen om bij het
College van B&W er op aan te dringen om omringende gemeenten om een
financiële bijdrage te vragen, als het songfestival 2020 in Rotterdam is.
Dat, omdat die gemeenten ook gaan profiteren van de bezoekers die naar
Rotterdam komen en ook de omringende gemeenten bezoeken en er o.a. hun
vertier en verteer zullen zoeken....... Ik heb het nog nooit zo idioot gehoord.
Misschien hebben de omringende gemeenten er wel veel last van en hoe wordt
dat dan verrekend?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 25 jul 2019, 07:10

vergeef het hen ze weten niet wat ze zeggen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door univers » 25 jul 2019, 07:51

De gemeenteraad van Rotterdam heeft een motie aangenomen om bij het
College van B&W er op aan te dringen om omringende gemeenten om een
financiële bijdrage te vragen,
Ze mogen voor mij part, op zijn R'dams gezegd, de rattevinketereing krijgen, die gajes.
Zit haast geen R'dammer in de gemeente raad, en de stad verder naar de klote helpen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Songfestival vindt volgend jaar niet plaats in Amsterdam

Bericht door herman50 » 25 jul 2019, 09:29

nou Uni dat heb ik al meer gevraagd aan die gasten in de Cool, hoeveel Rotterdams bloed stroomt er nog daar..... antwoord van hen , nope nada nul niks ,wat wil zeggen achterbaks stelletje meer niet,,
vanmorgen in AD de prijzen van de kamers zijn van -zoals men was uitgegaan van 200 tot 280 euro voor 1 nacht nú (vind dit zo leuk) de kamers van grote hotels 200 én 5sterren onder de300 euro....wat is het verschil geen nouja zal ook een wiener worst zijn he fijne -warme- dag nog allemaal ;) <<1 ding snap ik al jaren niet waarom moest 16hoven Rotterdam Airport heten en Amsterdam gewoon met Schiphol kon doorgaan maarja zijn wel meer dingen die ik niet snap >>
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie