De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Tammy » 20 jul 2019, 11:07

Afbeelding

De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd.

De mensheid herdenkt morgen een mijlpaal in haar geschiedenis: 50 jaar geleden zette de eerste mens voet op de maan. Lulkoek, zeggen complotdenkers: de mens is nooit op de maan geweest.

Het zijn nieuwsuitzendingen om nooit te vergeten. Het is 21 juli 1969. Ook Nederland volgt met spanning de eerste maanlanding, rechtstreeks op radio en tv. Om 3.56 uur is presentator Hugo van Rhijn door het dolle heen. ,,We zien het been van Neil Armstrong! Nu voor het eerst: voetstap op de maanbodem! Nu! En daar staat ie op de maan! Nu!’’ De woorden van de eerste mens op de maan maken indruk: ‘That’s one small step for (a) man, one giant leap for mankind’. Ook op tv, waar presentator Henk Terlingen de bijnaam Apollo Henkie, verdient, is de opwinding groot. Dat hebben ‘we’ toch maar geflikt, klinkt het in huiskamers.

Tegelijkertijd is er twijfel. Ongeloof. Wat de bemanning van Apollo 11 presteert, dat kan toch niet? ‘Ik moet nog steeds denken aan mijn vaders woorden van toen. Hij zei ‘allemaal trucage’ en ging toen naar zijn duivenkot’, schrijft ene Flor op een internetdiscussieplatform.

<<<<<<<<<<<<<<<<

Lees op onderstaande link nog veel meer over deze complotdenkers.
Ik blijf lachen om het feit dat er echt mensen zijn die geloven dat het nep was.
Maar goed , ieder zijn visie hè ? :mrgreen:

https://www.ad.nl/dossier-maanlanding-1 ... pagina.nl/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Kristof Piessens » 20 jul 2019, 12:02

Bwa, hou dat in het midden, maar heb toch wezen zoeken en op afbeeldingen is mij al duidelijk dat de aarde optisch gezien niet zichtbaar kon zijn aan de horizon van de maan, want twee foto's met de aarde op de achtergrond geven met het belichte deel een verschillende richting aan van waar de zon zou staan ten opzichte van de maan zelf....grappig hoor, als ik naar de beelden op tv zag was daar ook een ingekaderde foto ten toon gespreid waar het belichte deel niet correspondeerde met de gevonden foto's...conclusie, er klopt iets niet, dan mag men nog blijven volhouden dat het gebeurd is...het rijmt niet met de gedachte dat de aarde een bol is, tot zover ik kan zien wordt deze altijd voor de helft weergegeven...perspectieffoutjes zeg ik dan...

Via satellieten is het een ander verhaal, maar dat de landingsplek zichtbaar is op het zichtbare deel van de maan vanop aarde gezien doet mij de vraag rijzen dat dus de horizon van de maan eigenlijk zou moeten uitgeven op de zon in plaats van de aarde...maar niet erg, ieder gelooft dat de gebeurtenissen voor echt zijn gebeurd, en voor een deel ze wel wisten dat het niet kon ?


Anyway, end discussion, maar blijf wel vragen stellen in dat kader, zelf ben ik aan het bekijken hoe ik mijn toekomstige experiment ga toetsen aan de twee mogelijke modellen van de aarde...

Tot op heden heb ik nog geen foto's gezien waarbij zon en aarde tegelijk zijn gefotografeert vanop de maan...dan pas ben ik overtuigd, eerder niet !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door univers » 20 jul 2019, 12:40

Ik blijf lachen om het feit dat er echt mensen zijn die geloven dat het nep was.
Ik heb me altijd afgevraagd, waarom je geen sterren ziet op de foto's.
Er is momenteel een serie bezig op 1 van de zenders, dat gaat over of er wel mensen op de maan geweest zijn.
In 1 van de serie is duidelijk uitgelegd, waarom je geen sterren ziet op de foto's.
De bewijzen stapelen zich op dat de mensen wel degelijk op de maan geweest zijn.
Met satellietbeelden kan je de maanlander zien en de sporen die de astronauten achter hebben gelaten.
Ben al aan het zoeken naar de doc.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door univers » 20 jul 2019, 12:48



Op 10,35 is het duidelijk te zien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Kristof Piessens » 20 jul 2019, 13:18

Dat ze wel op de maan geweest zijn zal ik maar terzijde houden, maar univers, de beelden spreken voor zich maar als je nog eens deftig kijkt naar de posities van de lander en de rover wijkt deze laatste duidelijk af van de sporen die er zijn gezien, als er sporen zijn in de directe omgeving van de rover en dat strekt uit tot aan de lander dan is het voor mij klare koek...normaal gezien zou er ofwel een zigzag spoor moeten zijn ofwel 1 getrokken spoor vanaf de lander in schuine richting waar de rover zich bevind....wat niet het geval is uit de beelden....zie enkel sporen horizontaal lopen en eentje weg van de rover in schuine richting...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Tammy » 20 jul 2019, 14:07

Bedankt voor het opzoeken Univers. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door faithless » 20 jul 2019, 17:02



Deze is wel interessant, vooral betreffende beelden vanuit capsule om te doen lijken dat de aarde verder weg is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door univers » 20 jul 2019, 19:15

Gevonden. :chicken: :mrgreen:





Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door gouwepeer » 20 jul 2019, 23:36

Kristof Piessens schreef:
20 jul 2019, 12:02
Tot op heden heb ik nog geen foto's gezien waarbij zon en aarde tegelijk zijn gefotografeert vanop de maan...dan pas ben ik overtuigd, eerder niet !
Vanaf het perspectief van de maanlanders is de Zon bij halve Aarde te hoog aan de hemel om op de goto te zien. En bij gebrek aan een oplichtende atmosfeer blijft ook overdag de hemel donker op de maan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Kristof Piessens » 21 jul 2019, 11:42

gouwepeer schreef:
20 jul 2019, 23:36
Kristof Piessens schreef:
20 jul 2019, 12:02
Tot op heden heb ik nog geen foto's gezien waarbij zon en aarde tegelijk zijn gefotografeert vanop de maan...dan pas ben ik overtuigd, eerder niet !
Vanaf het perspectief van de maanlanders is de Zon bij halve Aarde te hoog aan de hemel om op de goto te zien. En bij gebrek aan een oplichtende atmosfeer blijft ook overdag de hemel donker op de maan.
Denk het niet...de stand van het oplichtende deel over de aarde zou de stand/richting van de zon moeten duidelijk maken...gefilterd is het niet onmogelijk om dat te doen, maar wel zullen zien volgens de laatste berichten zijn ze van plan terug naar de maan te gaan dus waarom niet dat idee toepassen en uitproberen ? ze gaan toch 1 of andere permanente basis bij de maan willen instaleren, als dat feit is kunnen ze maar beter eens die combinatie fotograferen, de foto's vanop maan van de aarde zouden het maanoppervlak nooit mee op de foto getrokken mogen hebben en dat is tot dusver wel het geval....daarom ben ik hierover zeer sceptisch, al twijfel ik er niet over dat de mens wel degelijk een voet op de maan zou hebben gezet, het vaakst mis begrepen punt in dat opzicht is het woordje "oriëntatie" wat in een compleet lege ruimte quasi onmogelijk is !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Determinist » 21 jul 2019, 13:17

Hier zie je dat de camera doorgebrand is nadat ze probeerden de camera te positioneren en per ongeluk de zon in beeld kwam. Je hoort de astronaut nog zeggen dat hij de Aarde gevonden had en dan komt ook de zon in beeld. De camera was daarna onbruikbaar vernield.


[youtube-2][/youtube-2]

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Kristof Piessens » 21 jul 2019, 22:43

Het kan werkelijk zijn gebeurd alleen ontdek ik een kleine foutje, momenteel ben ik op canvas 8 days aan het zien over de reis van apollo 11 naar de maan, alleen heeft of had iemand een idee hoeveel ramen de commandomodule had ? en in volle vlucht van aarde richting maan kunnen ze eigenlijk niet zomaar die commandomodule van de meereizende lander ontkoppelen van de laatste trap door de commandomodule 180 graden om te draaien en terug aan te koppelen.

De reden van de ramen is zeer eenvoudig bij naderen van de maan zie ik in het raam dat gericht staat op het oppervlak van de maan een reflectie van de aarde dat vermoedelijk door tegenoverliggende raam schijnt...als er maar 1 raam was, is die reflectie eigenlijk onmogelijk...hoe dan wel ?

Eerst rondje aarde dan uit het veld (aantrekking aarde) plaatsen dan laatste trap verwijderen door koppeling met lander en dan pas konden ze de reis verderzetten in drie dagen naar de maan...dat zou de meeste logische procedure geweest zijn maar in die 8 days vertellen ze dat ze in volle vlucht die procedure van laatste trap en lander hebben uitgevoerd...uit de beelden blijkt ook dat ze de commandomodule ook hebben teruggestuurd na de kanteling naar de lander dus ??? Uit het veld hebben ze eigenlijk een paar uren stilstand (zwevend) in de ruimte dienen in acht te nemen voordat de vlucht verder ging !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Determinist » 22 jul 2019, 01:25

Hoezo moeten ze stilstaan om die koppeling te doen? Jij kan toch ook in een rijdende auto je omdraaien om de milkshake naar achteren door geven? Daar hoef je niet voor stil te staan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door MetalPig » 22 jul 2019, 09:33

De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd.
Heh, "denkers" "nee

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De maanlanding is in scène gezet; daar zijn complotdenkers heilig van overtuigd

Bericht door Determinist » 22 jul 2019, 10:45

Kristof Piessens schreef:
21 jul 2019, 22:43
alleen heeft of had iemand een idee hoeveel ramen de commandomodule had ?
Dat zijn er vijf (5).

Window-locations-on-the-Apollo-command-module-Fig-1-in-21.ppm.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie