Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Bericht door Tammy » 23 jul 2019, 22:11

Afbeelding
Ariana DeBose (midden) speelt in de remake van West Side Story de rol van Anita.

Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story.

Het kostte hem liefst VIJFTIEN JAAR aan voorbereidingen, maar eindelijk heeft topregisseur STEVEN SPIELBERG (72, Jaws/E.T./Schindler’s List) het startschot kunnen geven voor de verfilming van een nieuwe West Side Story. Bijna zestig jaar na het legendarische fenomeen komt er een nieuwe versie, natuurlijk met de inmiddels klassieke muziek van de in 1990 overleden LEONARD BERNSTEIN.

Het grootste verschil met het origineel is dat alle rollen door acteurs en actrices met een Latijns-Amerikaanse achtergrond worden gespeeld, zoals de tijdgeest dat eist. In de ’1961-versie’ komt er voor sommige acteurs een hoop donkere schmink aan te pas om hen ’latino’ te laten lijken.

De pas zeventienjarige RACHEL ZEGLER is na lange castingrondes uitverkoren de belangrijkste hoofdrol, die van MARIA, te spelen. Volgens het bureau van Spielberg kwamen in de audities liefst 30.000 talenten voorbij, voordat de regisseur zelf de knoop doorhakte en Rachel koos. ANITA wordt gespeeld door de, van oorsprong, Porto Ricaanse Broadway-ster ARIANA DeBOSE (28). Zij is te zien op foto’s van de eerste draaidag.

Het is de bedoeling dat West Side Story in december 2020 wereldwijd te zien is.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... side-story

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Bericht door Tammy » 23 jul 2019, 22:16

Steven Spielberg is mijn lievelings regisseur.
Hij maakt geweldige films .
Maar deze remake ga ik niet bekijken.
Ik hou niet van remakes maar je ziet ze steeds vaker verschijnen.
Charlie’s Angels en Ghostbusters enz.

Waarom moeten mooie of leuke films ineens over ?
Ik vind daar niks aan maar ik zal de doelgroep ook niet zijn voor Hollywood.

Nee geef mij maar de enige echte West Side Story please. :wink:



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Bericht door univers » 23 jul 2019, 23:16

En de beste vergeet je Close Encounters of the Third Kind
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Bericht door Tammy » 23 jul 2019, 23:30

Maar daar is toch geen remake van Univers ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Bericht door Kristof Piessens » 24 jul 2019, 06:23

Tammy schreef:
23 jul 2019, 23:30
Maar daar is toch geen remake van Univers ?
Neen, dat gelukkig nog niet, maar bezie de charme van een remake op een andere manier, hollywood is intussen een uit de kluiten gewassen industrie dat over enorme technieken beschikt om films te maken, green/blue screens enzovoorts...

Remakes zijn een soort herverfilmingen van het origineel dat ooit gemaakt is, de acteurs/actrices die daar toen in speelden zijn er grotendeels niet meer of op pensioen ofwel onder de zoden, dus moeten ze een compleet nieuwe cast zoeken waarin bepaalde voorwaarden gelden, de verhaallijn zal zo wie zo 100 % hetzelfde zijn als het origineel alleen zal dat uit een volledig nieuwe lichting acteurs/actrices zijn en zal het verhaal verlopen binnen de tijdsgeest van vandaag (moderne tijd). Ik vind het af en toe wel eens fijn dat ik twee verschillende films kan bekijken en vergelijken, de verschillen zullen niet zo groot zijn aan de verhaallijn maar wel de acteurs/actrices en de setting waarin beide gespeeld en gemaakt zijn !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Spielberg begonnen aan nieuwe West Side Story

Bericht door Tammy » 24 jul 2019, 07:37

Ieder zijn smaak Kristof. :grin:
Ik hoef geen vergelijk en twee films te zien.
De films die ik heel vroeger heb gezien en mooi vond is voldoende voor mij om te behouden.
Nu zijn er ook remakes die oorspronkelijk nog voor 60 jaar geleden voortkwamen , kom er even niet op.
Is hier een keer besproken maar weet niet meer waar.

Welke remakes heb jij al gezien Kristof ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie