Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 27 jun 2019, 08:59

Susan schreef:
26 jun 2019, 20:37
En nu belemmer je mij om nog terug te reageren...maar ach...
Maar Susan toch ... hoe kom je er bij dat ik je 'belemmer'?
Daar is wat mij betreft geen enkele sprake van ... het staat je geheel vrij te reageren ...

Ik heb mijn eerste reactie eens bekeken en daarna mijn laatste waarin ik schreef dat ik Lisette los laat.
Ik zag de communicatie die we onderling voerden en volgens mij schreef ik dat we van mening verschillen en daar is niets mis mee ...
We kunnen nog forumpagina's hierover volschrijven, maar ik liet het los ... daar ik dacht te weten dat we elkanders mening respecteren.

Ik schreef immers: "We kunnen er eindeloos mee verder gaan, maar ach ..." ... en ik liet het los.

Ik heb nu tussentijds weer even opgepakt om te bezien of ik bepaalde reacties heb gegeven waar ik het naderhand niet mee eens zou kunnen zijn.
Opnieuw laat ik het nu weer los.

En dat hoeft allerminst voor jou te gelden ... je hoeft het niet los te laten en het staat je vrij om door te gaan.

Ik schreef ook nog: "Anderzijds ontspruit bij mij nu een gedachte ... een nieuw topic?"

En dat deed ik, waarmee ik de deur niet dichtgooide om er verder over te praten ... heu ... schrijven.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 27 jun 2019, 11:59

Geloof me niet

Afbeelding
27 juni 2019 is Cauac/Kawoq, toon 4
CAUAC spreekt tot ons hart. Het gaat om de liefde
Een vitaal bronteken dat je confronteert met je eigen persoonlijke stortbuien.
Het is verbonden met de krachten van de natuur
Symboliseert onze relatie met iedereen en alles om ons heen.
Toon 4 kan een denkfrequentie stabiliseren

Afbeelding
Voor degene in het midden…..

Afbeelding
Jij bent mij, en ik ben jou
(On)mogelijk…….Niet denken, maar voelen….

Afbeelding
Jij bent mij, en ik ben jou. Is het niet vanzelfsprekend dat we 'onderling' zijn?
Je cultiveert de bloem in jezelf, zodat ik mooi zal zijn. Ik transformeer het afval in mezelf,
zodat je niet hoeft te lijden. Ik steun je; jij steunt mij.
Ik ben in deze wereld om je vrede te bieden; je bent in deze wereld om me vreugde te brengen.

De oude Maya's begroetten elkaar door te zeggen: "Ik ben een andere jij."
Ik begrijp tot in de kern waar de Maya's over spraken. Ze hadden gelijk. We zijn allemaal letterlijk dezelfde. We dromen dat we al deze afzonderlijke vormen zijn, in een universum dat alles afgescheiden is, tot in de tijd en in de ruimte.
Buiten het universum dat we kennen, is er eigenlijk geen tijd. Op het kwantumniveau is er geen verleden of toekomst. Alles is nu.

De natuur is spookachtig en volgt regels die tegen ieders intuïtie ingaan.
Geest en materie zijn met elkaar verbonden, de vreemde wetten van de quantumtheorie

[youtube-2][/youtube-2]
Native American Music Ancient Winds Indian Song
Respecteer de spirituele kennis van inheemse volkeren

Afbeelding
Ik weet
Iedereen krijgt nu een keuze te zien, en begrijpen dat keuze cruciaal is. De keuze is tussen scheiding en eenheid. De mensheid wordt door Moeder Aarde opgejaagd terwijl ze zichzelf geneest.
De Aarde wil het niet, maar ze heeft voorlopig geen keus .
Vroeger begrepen inheemse mensen dat de menselijke geest en staten van collectieve menselijke ervaring kosmische en aardse verschijnselen beïnvloeden.
Ons lichaam onthoudt alles. Wij zijn degenen met geheugenproblemen.

[youtube-2][/youtube-2]
A hail storm in Munich, Bavaria Germany
13 jun. 2019

Afbeelding
De boeken van de wisdomkeepers, over de gehele wereld, gaan nu dicht…
Wie niet luistert naar wijze raad, zal de gevolgen aan den lijve ondervinden.
Mary Lyons Ojibwe Elder, "Second Water Woman"
Jan 2019

[youtube-2][/youtube-2]
Mary Lyons speaks from the heart
Star Knowledge Conference in Blythe, AZ. Jan 2019

20-6-2019
Eén van grootste steden in India zit bijna zonder water
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... gle.com%2F

25-6-2019
Hittegolf breekt records in Europa

‘’Wanneer we onze geesten, emoties en geesten heropvoeden tot hart-gecentreerde wezens,
levend in vrede binnen dit web van leven, brengen we harmonie, het is deze harmonie die de bloem des levens door alle elementen van Moeder laat vibreren, de Aarde, lucht, water en vuur. Het is tijd om diegenen te helpen die vergeten zijn te onthouden dat het belangrijk is
om elk woord, elke gedachte, actie en geluid [think]
vreedzaam en harmonisch te houden om de natuur in evenwicht te houden door elkaar te eren en te houden.’’
“De mensheid zal zich beginnen te herinneren dat we gemaakt zijn van Moeder Aarde en dat ons bestaan en levensonderhoud als onderdeel van Moeder Aarde in onze handen ligt. Denk eraan dat we ons leven te danken hebben aan Moeder Aarde en dat als we haar blijven respecteren, we niet gerespecteerd worden door tornado's, aardbevingen, droogtes, overstromingen, branden, ijsstormen, ziektes, virussen en andere destructieve krachten in de natuur. De mensheid zal door Moeder Aarde worden opgejaagd terwijl ze zichzelf geneest, omdat de natuurkrachten lessen leren aan
elk individu [think]
op Moeder Aarde, en we vragen aan ieder van ons om voor haar te zorgen.”
BlueThunder

BlueThunder
[youtube-2][/youtube-2]
De Aarde wil het niet, maar ze heeft voorlopig geen keus .Het gaat om de liefde

[youtube-2][/youtube-2]
UFO Powers Up to Intention filmed by James Gilliland on the 4th of May 2019.

Afbeelding
Afbeelding

Ik weet het, familie uit de kosmos :roll: . Jullie ‘’zeggen’’ hetzelfde als de inheemse wisdomkeepers.
Ik begrijp de Universele wet van vrije wil en de spirituele vrijheid van de mensheid
“We zijn zowel de pijn als het medicijn, het zoete koude water én de schenkende kruik.’’
Nice thoughts…, Op weg naar vrede. Iedereen kan mee (voelen)

Een (helaas overleden) wijze vrouw…
Ik weet wat in deze (purificatie) tijd op Aarde gebeurd.
DOLORES CANNON - THE TWO TYPES OF PEOPLE ON THE PLANET
[youtube-2][/youtube-2]
Het is niet de bedoeling , dat je probeert iemand te veranderen [think] (wet van vrije wil)

-The call went out the universe-
Afbeelding
Greta Thunberg

Afbeelding
Universele wet van vrije wil
Niemand zal de fysieke, mentale, emotionele, seksuele of spirituele essentie van een ander beheersen. Beschermt persoonlijke vrijheid, toegang tot Great Karmic Council. Eer het goddelijke licht in elke ziel en de vrijheid om te kiezen.

Afbeelding
Spirituele vrijheid van de mensheid
Het recht om zijn eigen weg in het leven te kiezen, het recht om te kiezen tussen de Rode Weg en de Zwarte Weg, het recht om een wandeling te kiezen die een vaste weg is naar hogere spirituele groei of het recht om het tegenovergestelde te kiezen, wat zou resulteren in morele degradatie voor de menselijke geest. De weergave van de aangrenzende weg laat zien dat er altijd een keuze en een kans is om te veranderen. Opent poorten die gesloten zijn, initieert de alchemie van het zelf, roept het dharmische pad op

-The call went out the universe-
De nieuwe energie op Aarde
[youtube-2][/youtube-2]
Toddler playing in nature/hugging trees ~ Powerful Native American Quotes
I couldn't believe how many trees he went up and hugged, so sweet! I

We do not need more intellectual power, we need more spiritual power. We do not need more of the things that are seen, we need more of the things that are unseen.
Calvin Coolidge

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 27 jun 2019, 12:04

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 27 jun 2019, 15:27

chuen schreef:
27 jun 2019, 11:59
Geloof me niet
Waarom zou ik niet?

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 27 jun 2019, 20:32

Pierre,

De Aarde is , zoals ik al aangeef, een planeet van vrije wil.
Door te zeggen dat je me moet geloven, neem de ik de macht van mensen weg.
Mensen hoeven niets te geloven. Alle kennis is in iedereen aanwezig.
Ik vind het leuk, om hints te geven die anderen misschien op een later tijdstip zelf willen ontdekken.
Mensen helpen zich te verbinden met hun heilige visie. (geloof me) :wink:

CHIEF ARVOL LOOKING HORSE:
Did you think the Creator would create unnecessary people in a time of such terrible danger?

Know that you yourself are essential to this World.

spirituele technologie
[youtube-2][/youtube-2]

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 28 jun 2019, 09:16

chuen schreef:
27 jun 2019, 20:32
Pierre,

De Aarde is , zoals ik al aangeef, een planeet van vrije wil.
Door te zeggen dat je me moet geloven, neem de ik de macht van mensen weg.
Daarom is mijn onderstreping "Geloof het of niet", waarbij ik eenieder de vrije keus laat.
Ik ga je even een beetje plagen, jij schrijft echter "Geloof me niet", waarbij je dus die vrije keus wegneemt (knipoog).
chuen schreef:
27 jun 2019, 20:32
Mensen hoeven niets te geloven. Alle kennis is in iedereen aanwezig.
Precies, mensen hoeven niets te geloven, maar ze doen het wel en dat ik hun vrije keus Chuen en je hebt mij mogelijk vaker gelzen dat ik dat schrijf: "Alle kennis is in iedereen aanwezig."
Ik heb miljoenen levens geleefd en alle ervaringen, alle waarnemingen in mij opgeslagen.
Ik ben een bloem, een plant, een boom en elk leven geweest.
Ik Ben ... (op dit moment) het eindresultaat van de Kosmische evolutie en kwam als sterrenstof op deze planeet.
Ik Ben ... overal en alles, maar leef nu in dit lijf, geschonken door de Goddelijke Kracht.
Ik Ben net als jij en alles van wat er is, de nieuwe dag:



Niets meer of minder dan wie of wat dan ook, ik ben even 'oud' als al dat wat er is.
Ik ben de dag en de nacht, het begin en het einde ... het alfa en het omega ...


chuen schreef:
27 jun 2019, 20:32
Ik vind het leuk, om hints te geven die anderen misschien op een later tijdstip zelf willen ontdekken.
Mensen helpen zich te verbinden met hun heilige visie. (geloof me) :wink:
Ik vind het leuk om jou als mede apostel digitaal te ontmoeten, geloof het of niet.

Ik heb mijn kennis niet uit boeken of video's, noch van anderen.
Anderen helpen mij echter wel om de juiste woorden en zinnen te vinden ...
Al mijn kennis heb ik in mijzelf gevonden, steeds sterker vanaf mijn (ongeveer) vijftigste levensjaar.

Het is niet dat ik het (nog) nodig heb, maar wel fijn om te lezen dat ik steeds meer bevestigingen krijg, al 12 jaar lang ...
Het is fijn om te delen met gelijk-voelenden, maar schriftelijk communicatie blijft heel moeilijk.

Namasté ...

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 29 jun 2019, 08:32

Ik schreef in mijn vorige post ...
Ik heb mijn kennis niet uit boeken of video's, noch van anderen.
Anderen helpen mij echter wel om de juiste woorden en zinnen te vinden ...
... maar wanneer het licht in mij weer meer gaat schijnen, vind ik de woorden en zinnen alsof ze mij gegeven worden:

Voor mij is instrumentale muziek dat, wat voor de fervente boekenlezer van het genre fantasy is zonder de desbetreffende film te hebben gezien.



Het is de taal van de muziek ...

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 24 jul 2019, 10:16

Geloof me niet

24 juli 2019 is Cimi. Cimi is het zesde Zonneteken van de 20 gezichten van de Zon
CIMI brengt de kracht om los te laten en het geloof om het los te laten.
Het mooie denken is begonnen. De vergiftiging van de Aarde, lucht, vuur en water zal binnen de tijd stoppen.

Afbeelding
Wanneer het vuur ontsteekt, willen mensen eruit. Ze denken dat ze schade oplopen wanneer deze pijn ze transformeert. Maar dit is precies de juiste plek om te zijn.
Rook symboliseert de overgang van materie naar geest.

Elke ademhaling die je maakt is een ademhaling die iemand anders heeft genomen.
Wij zijn de lucht. We delen adem. Alles is met elkaar verbonden.
We denken dat we kunnen leven zonder de natuur. Maar dat is een illusie. We zijn in waarheid de natuur zelf. Er is een boodschap in alles wat de natuur ons geeft.
Genezing van alles wat is ingeprent met negatieve acties kan en zal worden gezuiverd en gereinigd door Moeder Aarde of door ons.

Afbeelding
‘Out of Order’ (falling over phone boxes officially named ‘Out of Order’ by artist David Mach)

1:11:(20)11 [think]
Alle valse regeringen zullen langzaam afnemen en zullen niet langer in dienst zijn voor zichzelf.
[youtube-2][/youtube-2]

Prayer 1:11:11 Message
Zie 3:46 min…. (11 januari 2011 ‘Out of Order’ , falling over phone boxes )

Deze boodschap werd in Spirit [think]
gebracht door Sungdeska Sapa Itancan tijdens de gebedsceremonie op 11 januari 2011.

Verwanten, De innerlijke gebieden van de tijd hebben de herinneringen onthuld van Meldek, Mars, Lemuria, Mu en Atlantis. Het geheim van het geheim is succesvol geweest.
Implosie van het denken. Het mooie denken is begonnen.

De armen hebben de rijken geteld. Daarom is de energie van degenen die in ketenen zijn geweest, door het manipuleren van gedachten, vrij om opnieuw te dromen. De geest van degenen die anderen in denken hebben gemanipuleerd, die niet van het Licht zijn, zal op een nieuw lied dansen.

De revolutie om het Licht van Licht voort te brengen is begonnen. De nieuwe regering van Licht zend het bevel uit naar allen die hebben gewacht, Het is tijd om wakker te worden , Het ontwaken in het Waterman tijdperk...

1-11-(20)11 is het begin van de val van alle valse profeten.
Alle valse regeringen zullen langzaam afnemen en zullen niet langer in dienst zijn voor zichzelf.

Structuren die het Licht niet dienen zullen imploderen en de regering van het Licht zal
Langzaam tevoorschijn komen wanneer het Vuur van de Waarheid wordt geopenbaard.
Dit is de cyclus die de mensheid voor zichzelf heeft gecreëerd. Het is het ritme van het leven.
Om Licht te kennen, moet je door duisternis reizen. Om de waarheid te leren, moet men de moord op het woord ervaren.

Er is altijd een begin en een einde.
Een nieuwe creatie van het einde van de grote illusie
en de Awakening of a New World
van binnen en van buiten is begonnen.
Het vuur zal van binnenuit branden en de rook zal zijn aanwezigheid bekend maken. Het begin van het einde van de duisternis is begonnen.

Degenen die zich binnen de structuur bevinden die denken dat ze de mensheid zullen beheersen, zullen het slachtoffer worden van hun eigen angst.
De structuur schept angst voor degenen die in hun creatie zijn. Ze zullen elkaar met wantrouwen aankijken.

Ze zullen een spion tegen spion in hun gelederen creëren. Ze zullen elkaar achtervolgen als dieren die hun eigen staarten achterna zitten. Er zullen veel staarten zijn om te jagen en elke staart zal een verhaal hebben. Het leiderschap binnenin zal een leiderschap zonder worden.

Sta het kwaad toe om het kwaad te vernietigen. Het systeem zal instorten zoals alle systemen doen.

De vergiftiging van de Aarde, lucht, vuur en water zal binnen de tijd stoppen.
Het Watermantijdperk gaat over lucht en water, daarom zullen alle aspecten van water opkomen.
Van de vergiftiging en reiniging zal alle kennis worden vrijgegeven en zal karma een vriend of vijand worden. Houd ons water gezond en schoon water is U, en U bent water.

Sungdeska Sapa Itancan Chief Golden Light Eagle, 11 januari 2011

Afbeelding
Elke ademhaling die je maakt is een ademhaling die iemand anders heeft genomen.
Wij zijn de lucht. We delen adem.
Wanneer iemand zich herinnert en begrijpt dat we niet gescheiden zijn, hebben ze de illusie herkend.

David Suzuki Force of Nature -- We are the Air - We share Breath
[youtube-2][/youtube-2]

20 juli 2019 was de dag van de Geest van de Lucht.
Dankzij de lucht spreken, denken, lopen, zien en horen we. Dankzij de lucht draait de Aarde; de wateren stromen en zijn in beweging, de golven van de zee dansen; dankzij de lucht bewegen de bladeren van de bomen. Dankzij de lucht kunnen de wolken in de lucht reizen en kunnen de rivieren stromen.
Gebeurtenissen schudden ons uit oude percepties en dwingen ons om onszelf te zien zoals de ziel dat doet . Tijdens deze overgangsperiode zal de mensheid nieuwe aspecten van het bewustzijn aanpassen of gedwongen worden zich te ontwikkelen.
Het brengt je thuis bij jouw bedoeling; bij dat wat je hier komt doen, komt leren, en komt geven.
Hopi Elders Prophecy: ‘’And do not look outside yourself for the leader’’

Afbeelding
Maak opnieuw contact met de ouderen, zowel levend als doorgegeven :roll: , en je zult je opnieuw verbinden met je eigen ziel.
Het verbinden van de paden die de voorouders hebben gelopen zo belangrijk is. Niet alleen je directe bloedlijn, maar ook al diegenen die je voorgingen.
De inheemse culturen zijn diep verbonden gebleven met de Aarde. De ouderen zijn bedreven in de kosmische wiskunde die de beweging en het ritme van de cycli van onze Aarde door tijd en ruimte en de effecten ervan op het menselijke bewustzijn.

Afbeelding
“Als de Grootmoeders worden gehoord, wordt de Aarde geheeld.” (een Hopi profetie)

Afbeelding
Nodig je voorouders uit. :roll:

Een boodschap van de 13 Inheemse Grootmoeders:
Roep het op. Nodig je voorouders uit.
Terwijl je door deze veranderende tijden reist, wees gemakkelijk voor jezelf en wees gemakkelijk voor elkaar. Je staat aan het begin van iets nieuws. Je leert een nieuwe manier van zijn. Je zult merken dat je minder werkt in de Yang-mode die je gewend bent.
Je stopt zo hard te werken om van punt A naar punt B te komen zoals je in het verleden hebt gedaan, maar in plaats daarvan zul je meer tijd besteden aan het ervaren van jezelf in het geheel en je plaats erin. In plaats van naar een doel te reizen, zul je dieper in jezelf
duiken.
De oma van je moeder wist hoe dit moest. Je voorouders van lang geleden wisten hoe dit te doen. Ze kenden de kracht van het vrouwelijke principe ... en omdat je hun DNA in je lichaam draagt, is deze wijsheid en deze manier van zijn in jou.
Roep het op. Roep het op. Nodig je voorouders uit. Naarmate de op yang gebaseerde gewoonten en de in verval rakende instituten op onze planeet af beginnen te brokkelen, kijk je omhoog. Een briesje beweegt. Voel de zon op je vleugels. '
Mei 2019
http://newstoryhub.com/2019/05/message- ... ndmothers/

[youtube-2][/youtube-2]
AMA - a short film by Julie Gautier
Yin wordt beschouwd als de interne energie en Yang wordt beschouwd als het fysieke lichaam.
Yin is de universele kracht die je niet kunt zien of aanraken. Het is slechts een kracht die gevoeld of ervaren kan worden. yin-energie wordt beschouwd als vrouwelijk, koud en donker.
We denken dat we kunnen leven zonder de natuur. Maar dat is een illusie. We zijn in waarheid de natuur zelf. Er is een boodschap in alles wat de natuur ons geeft,
Zie je, een storm is niet alleen wind, regen, bliksem en donder, het is hoe we onszelf begrijpen, hoe we onszelf waarderen en hoe we in de wereld leven. De lucht die helder wordt en leven geeft, is voor iedereen dezelfde lucht. Elke ademhaling die je maakt is een ademhaling die iemand anders heeft genomen. Soms wordt de lucht vervuild, vergiftigd, als je die lucht blijft ademen, zullen we en anderen…..

We gaan een ongekende en extreme hittegolf tegemoet. Smelten…
Afbeelding
‘’Ik ben ik weet niet hoe vaak in Europa geweest. Daar dacht ik steeds: wauw, wat is het mooi hier! Maar niemand lijkt het te zien. Het is alsof iemand de mensen geblinddoekt heeft, waardoor ze niets meer kunnen zien. Het is alsof iemand de geestelijke en spirituele ontwikkeling van de mensen een halt heeft toegeroepen. Alles is als bevroren. Nu begrijp ik waar mijn moeder op doelde. Ik begreep het al toen ze stierf. Destijds kreeg ze ongeveer 150 brieven uit de hele wereld. Ze had het ijs in de harten tot smelten gebracht. Ze had levens veranderd. Ik heb een aantal van die briefschrijvers gekend. Ik was erbij toen mijn moeder letterlijk hun gezicht aanraakte, en hun hart, en hoe ze hun een lichte kus gaf. Meer deed ze niet.’
‘Daarom zei mijn moeder: “Alleen als we het ijs doen smelten in de harten van de mensen, bestaat de kans dat de mens verandert en zijn kennis met wijsheid gebruikt.” Wanneer het ijs gesmolten is, zullen de mensen zich bewust worden van zichzelf. Dan zullen ze nader tot zichzelf komen.’
Aan het woord is Angaangaq. De kleine Groenlandse sjamaan die nog in contact leeft met de natuur en het natuurlijke. Zijn boodschap is van een sneeuwwitte helderheid en bevat tegelijkertijd een indringende waarschuwing.
https://kd.nl/2010/08/11/de-onmetelijkh ... -toelaten/

IJs heeft een symbolische en spirituele betekenis, omdat het verwijst naar je bevroren zijn in je acties, gedachten of gevoelens, en het verschijnt als een waarschuwing om je te zeggen te ontdooien, verzachten en tot rust te komen.

We do not need more intellectual power, we need more spiritual power. We do not need more of the things that are seen, we need more of the things that are unseen.
Calvin Coolidge

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 28 jul 2019, 09:16

Sommige mensen zijn uitgesproken denkers en anderen zijn uitgesproken gevoelsmensen. Er zijn vrije vogels en mensen die het best functioneren in een team. Jij bent de enige mens op de wereld in jouw situatie, met jouw talenten. Jij bent anders dan alle anderen. Jouw situatie in de wereld en jouw persoonlijke eigenheid vormen samen het gereedschap waarmee je zin kunt geven aan je bestaan. Je zult beloond worden met gevoelens van geluk en met het ervaren besef dat jouw bestaan zinvol is, als je je persoonlijke eigenheid tot expressie kunt brengen in je relaties tot je medemens en tot het leven om je heen.
Niet alleen jij bent uniek. Ook alle andere mensen zijn uniek. Die rijkdom aan verscheidenheid van alle mensen onderling is één van de mooiste aspecten van het menszijn. De erkenning daarvan laat je de verrassende functionaliteit zien van de natuurlijke verschillen van mensen ten opzichte van elkaar.
Als je handelen in de wereld samengaat met respect voor de eigenheid van de ander, dan zal dat bijdragen aan de realisatie van een oneindige rijkdom aan individuele ontplooiing.
Liefde tot een medemens is allereerst het schenken van ruimte aan die ander om anders te zijn dan jij. Als iemand door een medemens bevestigd wordt in zijn eigenheid, met een liefdevol gebaar, een bemoedigend woord, of zelfs alleen maar een luisterend oor, kan dat een aanzet zijn tot persoonlijke bloei. Je medemens bemoedigen kost niets, maar kan voor die ander heel kostbaar zijn. Wij mensen hebben elkaar nodig. Niet als de gevangenbewaarders van absolute waarheden, maar als moedige mensen die in vrijheid elkaar onderling steunen en bevestigen in ieders eigen, unieke bijzonderheid.

Bram Moerland
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 aug 2019, 11:43

Algemeen kan men, rondkijkend in de mensenwereld, toch moeilijk geloven dat deze mens
het eindproduct is van zijn evolutie.
De ziel heeft een vóórmenselijk verleden en een bóvenmenselijke toekomst.

De ziel heeft nog niet voltooid wat ze te doen had door zich slechts te ontwikkelen tot het niveau van de huidige mensheid. Ze moet dat mens-zijn nog verder ontplooien tot zijn hogere mogelijkheden.

Iedereen begrijpt volkomen dat de ziel die huist in de Amerikaanse gangster of een moordende maffioso,
de noodzaak van haar geboorte als mens op aarde nog niet heeft uitgepluisd, de bewustzijnsmogelijkheden ervan nog niet heeft ontplooid en het godsprincipe in de universele mens nog niet heeft uitgewerkt.

Evenmin de ziel die huist in een vitalistische Europeaan die het zo druk heeft met zijn dynamische productie en zijn vitale genoegens, of de ziel van het simpele keuterboerke dat volledig in beslag genomen wordt door de onwetende kringloop van het huiselijke en economische bestaan.
Algemeen kan men, rondkijkend in de mensenwereld, toch moeilijk geloven dat deze mens
het eindproduct is van zijn evolutie.

Sri Aurobindo
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 16 aug 2019, 17:22

Overbrugging in belevingswerelden
‘Saamhorigheid is een groot goed. In het woord “saamhorigheid” zit ook het luisteren naar en
afgestemd zijn op elkaar. Saamhorigheid is een verworden positie tussen gelijkgezinden. Maar wat
wij vaak verlangen, is saamhorigheid te betrachten bij hen die niet gelijkgezind zijn. Daar zit de valkuil.
Als je saamhorigheid verlangt – dus dat je beluisterd wordt en de ander kan beluisteren – bij hen die sterk
afwijkend ontwikkeld zijn, anders dan jij, dan is het een valkuil om te verwachten dat de ander je heel
goed zal verstaan. De ander zal, in het beste geval, naar beste kunnen jou proberen te verstaan, maar hij
dient begrip te ontwikkelen over jouw anderszijn; dat is niet vanzelfsprekend herkenbaar.

En juist over dat waarvan je hoopt dat het voor de ander herken baar is, blijf jij maar vertolken wie je bent
en hoe het voelt, terwijl de ander er niets van snapt. Je kan het beter in je houden – dan bewaar je kracht –
en op juiste momenten met weinig woorden iets laten weten, in gedeeltelijke aanpassing aan wat de ander
kan verstaan. Dit is het meest moeizame, want als het verlangen van jezelf in contact naar die ander groot
is, dan kan je je zelfrespect verliezen in de herhaling van de uitleg van wat je wellicht al honderd keer
uitgelegd hebt. En had de ander het kunnen verstaan, dan was het al verstaan.

Dus de ander dient een overbrugging te maken naar jouw belevingswereld, waar niet voldoende referentie
ligt in zijn eigen belevingswereld. Dat is het moeilijkste om te accepteren. Want op een dieper niveau,
het zielsniveau, is er natuurlijk die totale verstaanbaarheid. Maar deze ziel in dat menselijke lichaam
en met die persoonlijkheidsstructuur heeft een ander deeltje van zijn ziel opgelicht dan jij, met jouw ziel
in jouw lichaam en met jouw persoonlijkheids structuur van dit leven, en dat wil elkaar niet altijd
honderd procent vinden.’

Marieke de Vrij
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Tammy » 18 aug 2019, 05:27


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 31 aug 2019, 18:04

Zeven wijsheden uit het prachtige boek 'De Alchemist' van Paulo Coelho wat ik ook heb:

* * * * * *

CITAAT:

Paulo Coelho’s ‘De Alchemist’- een spannend en betoverend sprookje met een realistische en glasheldere boodschap over het najagen van je dromen-

Een korte opfrisser: De Alchemist vertelt het verbluffend krachtige verhaal van een eenvoudige herdersjongen die vanuit Spanje naar Egypte reist na een terugkerende droom over een schat die hem daar opwacht. Tijdens zijn reis ontmoet hij verschillende mensen die hem helpen dichterbij zichzelf en zijn schat te komen. Na het lezen van dit boek kun je je niet anders dan afvragen naar welke schat jij in je leven op zoek bent.


1-De liefde zal je er niet van weerhouden je dromen na te jagen
Love never keeps a man from pursuing his destiny

Ware liefde zal nooit een blokkade vormen tussen jou en je dromen. Of het nu de liefde is van je familie, vrienden of een geliefde, als de mensen om je heen je niet ondersteunen, aanmoedigen of aansporen in de richting van je bestemming, zijn ze misschien niet de beste mensen om in je gezelschap te houden. Je bent een product van je omgeving – kies de jouwe zorgvuldig.

2-De angst om te lijden is erger dan het lijden zelf
The fear of suffering is worse than the suffering itself

Angst houdt velen van ons tegen. De angst voor falen, voor afwijzing en voor de meningen van anderen kan ons zo zwaar beïnvloeden dat we onszelf vooral laten falen door de eigen passiviteit. De gedachte aan iets is vaak erger dan het ding zelf.

3-Mensen zijn altijd en op elk moment van hun leven in staat om te doen waar ze van dromen
People are capable at any time in their lives, of doing what they dream of

Er bestaat niet zoiets als te oud of te jong als het gaat om het najagen van je dromen. Er is ook niet zoiets als een goed of een verkeerd moment. Het is gewoon een kwestie van beslissen wat je wilt doen en de nodige stappen ondernemen om daar te komen.
Waar we ook zijn in de wereld en in welke omstandigheden we ons ook bevinden, alleen wij kunnen beslissen om vertrouwen te hebben en onze dromen werkelijkheid te laten worden.

4-Als je iets wil zal het universum je helpen dit te bereiken
When you want something, all the Universe conspires in helping you to achieve it

Waar je over nadenkt, breng je tot stand. Als je al je focus, energie en positieve gedachten richt op wat je wilt, sta je er versteld van welke kansen er voor je liggen.
Als je iets heel graag wilt, dan is het alsof de sterren zich opnieuw richten en je willen geven wat je hart begeert. Noem het lot, toeval of wat dan ook, maar wanneer je die tijd en energie vol overgave in iets stopt, zal het zich in je leven manifesteren.

5-Het geheim van het leven is zeven keer vallen en acht keer opstaan
The secret of life, though, is to fall seven times and to get up eight

Veel succesvolle mensen over de hele wereld onderkennen dat succes in het leven niet tot stand komt zonder grote mislukkingen. Het maakt niet uit hoe vaak je een tegenslag krijgt of afgewezen wordt op persoonlijk of professioneel niveau, de kunst is je hier nooit bij neer te leggen. Ga altijd door en stop nooit met leren. Zie je fouten als waardevolle lessen op weg naar succes, leer van hen, groei met hen mee en geef nooit je dromen op.

6-Mensen zijn bang om hun grootste dromen na te jagen, omdat ze het gevoel hebben dat ze die niet verdienen of niet in staat zijn deze te bereiken
People are afraid to pursue their most important dreams because they feel that they don’t deserve them, or that they’ll be unable to achieve them

Om vele verschillende redenen blijven dromen van veel mensen puur wat ze zijn – dromen. Waarom gaan we deze dromen niet achterna? Twijfelen we aan onszelf of onze mogelijkheden? We hebben maar één leven en één kans om te leven zoals we willen. Het is de kunst te geloven dat alles mogelijk is en dat wij alleen het kunnen laten gebeuren. Geloof in jezelf!

7-Onthoud dat daar waar je hart is, ook de rijkdom zit
Remember that wherever your heart is, there you will find your treasure

Luister naar je hart, want daar waar je hart is ligt ook je grootste rijkdom. Waar vind jij je geluk? Waar roept je hart naar uit? Het kan een beroep, een hobby, een persoon of een levensstijl zijn; alleen als we erkennen wat onze hartekreet is zullen we de grootste rijkdommen vinden. Dit zijn de schatten die echte vreugde en geluk in ons leven brengen.

https://www.paradijsvogelsmagazine.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 19 sep 2019, 17:17

Problemen in en van deze wereld zijn afgestemd op het bewustzijn, het massabewustzijn van deze wereld. Je kunt deze problemen nooit oplossen met oplossingen die hetzelfde bewustzijn hebben als de problemen. Je kunt de problemen alleen maar oplossen met oplossingen die een hoger bewustzijn hebben dan het bewustzijn van deze problemen.
Je kunt geweld nooit oplossen met ander geweld.
Je kunt een oorlog nooit oplossen met een andere oorlog.
Deze oplossingen leiden uitsluitend en al duizenden en duizenden jaren tot de wet van:
'Oog om oog, tand om tand'.

Vrede kun je niet met een groot kanon verdedigen. Wat je met een groot kanon kunt doen, is anderen zo bang maken, dat ze jou niet durven aan te vallen. Die anderen zullen alleen maar zoeken naar een nog groter kanon om jou weer bang te maken en uit te dagen.
Vrede kun je niet verdedigen en echte vrede hoef je niet te verdedigen.
Vrede is een bewustzijnstoestand dat leeft in jouw hart en in mijn hart en dat er gewoon is en nooit afgedwongen kan worden, nog niet met duizend kanonnen.
Vrede is weten dat alles één is en dat alles en iedereen verbonden is met elkaar.
Vrede is weten dat als ik jou schaad, ik mijzelf schaad.
Vrede is weten dat als ik jou verhef en help om verder te komen, ik mijzelf verhef en help om verder te komen.

Om dat "bewust zijn" te verkrijgen, zul je je moeten richten op het spirituele aspect van het leven, van jouw leven. Wij allen richten ons bijna uitsluitend op het fysieke en materiële aspect van het leven.
Doordat er geen balans is in het materiële en in het spirituele aspect van ons leven, zijn wij uit balans.
Door dit uit balans zijn, zijn wij allemaal de weg kwijtgeraakt en terechtgekomen en verdwaald in de jungle. De jungle waar de wet van de sterkste nog altijd heerst en waar de wet luidt van eten of gegeten worden.

Met spiritualiteit wordt hier geen religie bedoeld en ook geen spiritualiteit die gebouwd is op het principe van dualiteit.

Winston Lucassen

*

Voordat er vrede zal zijn in de wereld,
Zal er vrede moeten zijn in alle landen.

Voordat er vrede zal zijn in alle landen,
Zal er vrede moeten zijn in alle steden.

Voordat er vrede zal zijn in alle steden,
Zal er vrede moeten zijn tussen alle buren.

Voordat er vrede zal zijn tussen alle buren,
Zal er vrede moeten zijn in alle huizen.

Voordat er vrede zal zijn in alle huizen,
Zal er vrede moeten zijn in het hart.

Vrede in de harten van alle mensen.

Chinese philosoof - Lao-Tse - 6de eeuw voor Christus
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 01 okt 2019, 11:24

Seizoenen van het leven

Een boom weet in welke fase van de natuurcyclus hij zich bevindt. Welke fase dat ook is – knopvorming, volledig in blad, met rijpe vruchten – alles maakt deel uit van het boom-zijn.

Er zijn seizoenen in je leven. Probeer niet aan een seizoen te ontsnappen. Wanneer je probeert vruchten te dragen als het tijd is voor knopvorming, zal je misschien nooit knoppen ­vormen.

Luister naar het lied van de natuur. Elk jaar is een cyclus. Er is een tijd voor activiteit en een tijd voor stilte. Er zijn momenten om te beginnen en momenten om te stoppen. Er zijn seizoenen om zich te verplaatsen en seizoenen voor vernieuwing. Wees stil en leer. Zie hoe het verhaal van de natuur zich ontvouwt. Kijk naar een vogel en een boom. Leer de overeenkomsten tussen jou en de vogel kennen. Laat de boom je helpen je plaats te vinden.

Wees je bewust van de dag. Een dag heeft seizoenen. De ochtend is de lente. De middag is de zomer. De avond is de herfst. De winter komt ’s nachts. Je bent bestemd om deze cyclus elke dag te ervaren. Breek je beschuttingsmuren af. Beweeg mee met het ritme van de dag. Onthoud altijd dat er morgen een andere cyclus is, een nieuwe draai aan het wiel.

Elke ademhaling is een levenscyclus. Adem de zoete lente in. Vul je longen met de zomer van de cyclus. Ervaar de herfstvreugde van het loslaten. Wees leeg en stil tijdens de winter van je ademhaling. Adem nu opnieuw, want er is altijd een nieuw begin en een nieuw einde.

Je zult nooit een ademteug nemen die meer of minder belangrijk is dan die welke je nu neemt. Je zult nooit een dag of een jaar ervaren die meer of minder belangrijk is dan deze dag of dit jaar. Elk moment is een nieuw begin voor alle leven. Deze huidige seconde zou het einde van alles kunnen zijn. Dit moment is een nieuw begin voor alles. Als je echt in een nu-moment springt, word je volledig vernieuwd.

Het leven bestaat, net als een oceaan, uit vele golven. Er zijn golven voor elk moment, elke dag, elk jaar, elk leven. Als je hongert naar een gevoel van volkomenheid, wees dan in harmonie met de golven.

Tolbert McCarroll
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 09 okt 2019, 11:41

Geloof me niet
Afbeelding

9 oktober 2019 Akb'al / Aq'ab'al
Het is een kwestie van bewust-zijn, van acceptatie en van loslaten. Bewust zijn betekent jezelf volledig kennen, op alle niveaus en in alle aspecten van je wezen; zonder dat kun je je ware potentieel niet beginnen te begrijpen. Accepteren is om van je te houden en wie je bent, zonder randvoorwaarden, oordelen of vergelijkingen, en om deze liefde uit te breiden naar anderen. Loslaten is respecteren en vertrouwen op jezelf en je gekozen levenspad en het vrijgeven van giftige emoties en houdingen, of die nu van jezelf of die van anderen zijn, die de horizon van je leven zouden breken.
Afbeelding
De Aardse realiteit is niet wat het lijkt. Navigeren in de ‘’mist’’ ……
De voorspelde verschuiving vindt in je lichaam plaats en niet buiten jezelf (De wereld om je heen). Blijf in balans. Het gaat om liefde. Ongekend ontwaken is begonnen.

Mensen zijn spirituele wezens die het eeuwige leven bezitten en vaak reïncarneren tussen de ….wereld en deze wereld. We worden nooit per ongeluk in deze wereld gegooid; we zijn op deze Aarde geboren met een doel en een missie.
De oude inheemse mensen weten dit. De inheemse culturen op onze planeet zijn op deze manier blijven leven, ondanks onoverkomelijke moeilijkheden. Ze weten dat wat we dood / vernietiging noemen gewoon een natuurlijke doorgang was in de cyclus van nieuw leven, regeneratie en transformatie. Het was niets te vrezen.
‘’De kennis die is achtergelaten in de voogdij van de wijsheidsbewakers van de Aarde is klaar om te worden gedeeld met de mensheid om ons te helpen een veilige doorgang te vinden in onze doorgang naar de Zesde Zon, hopelijk in vrede en evenwicht. Het is tijd om te luisteren. "
Cynthia Flores-Signet

Life is not separate from death. It only looks that way. – Blackfoot

Leven in een kwantumrealiteit
De Aardse realiteit is niet wat het lijkt.
Er is geen doel, in deze eindeloze dans van atomen. Wij, net als de rest van de natuurlijke wereld, zijn een van de vele producten van deze oneindige dans.
De realiteit waarin we leven is meestal ruimte. De hele materiële wereld die je ziet, inclusief onze lichamen, is 0,0000001% solide en bijna 100% van onze tijd beseffen we niet wat dit inhoudt.

Een stap verder:
Hoe wisten inheemse mensen , dat deze ‘’onbalans’’ op Aarde zou ontstaan?
Joseph Rael: Being and Vibration (quantum)
[youtube-2][/youtube-2]

Vanaf 6:20 min. De vision quest , We leven in een droomwereld/hologram…. Bijna 100% van onze tijd beseffen we niet wat dit inhoudt.
Een vision quest is een heilige Indiaanse spirituele reis voor mensen die antwoorden op problemen zoeken, om visie voor de toekomst te krijgen. Vier dagen, geen eten, geen water. Al de atomen in je lichaam beginnen te vibreren en het heft de sluier op tussen de zichtbare en onzichtbare werelden. Delen van de vision quest zijn in veel opzichten als een bijna-doodervaring.
Maya
Al het leven op ‘’Aarde ‘’ is gekozen, als je Joseph Rael ‘’begrijpt’’. Het leven is een droom en dat we altijd dromen , zelfs als we wakker zijn. Er wordt in deze huidige (purificatie) tijd, flink aan onze ‘werkelijkheid’ gesleuteld. Het is juist die ‘’duisternis, onbalans’’ om ons heen , die een deel van de wereldbevolking weer wakker maakt en gaat ‘’bevrijden’’. We beginnen een nieuwe energie te zien waar de waarheid boven komt en de beste belangen van de mensheid voorrang hebben op hebzucht, corruptie en macht. We gaan ons herinneren wat we zijn.
De ‘’wet van de spiegel’’ is aan het werk , zodat we de confrontatie kunnen aan gaan met onze innerlijke wereld.
Mensen moeten het valse gevoel van een zelf, de ideeën van de afgescheidenheid loslaten en beseffen dat we allemaal één zijn. Een deel van de mensheid begint het te begrijpen. Als je geen balans hebt, maakt je deel uit van het probleem, omdat het een onderling verbonden systeem is.

Humankind has not woven the web of life. We are but one thread within it. Whatever we do to the web, we do to ourselves. All things are bound together. All things connect.
– Chief Seattle

Our first teacher is our own heart. – Cheyenne
Afbeelding
Zoals eerder vermeld, alles wat je wilt weten zit hier :roll: . Je hebt geen god, goeroe, leider, of boek(en) nodig.
Wijsheid komt alleen wanneer je stopt met ernaar te zoeken en het leven gaat leiden dat de ‘’Schepper=energie ” voor jou heeft bedoeld.- Hopi

‘’Onondaga-chief Oren Lyons legt deze bedachtzaamheid als volgt uit: 'In onze manier van leven, in onze regering, houden we bij elke beslissing die we nemen rekening met de Zevende Generatie die nog moet komen. het is onze taak om erop toe te zien dat de mensen die er nog niet zijn, de nog ongeboren generaties, geen slechtere wereld aantreffen - en hopelijk een betere - dan de onze. Als we op Moeder Aarde lopen zetten we onze voeten zorgvuldig neer omdat we weten dat de gezichten van onze toekomstige generaties van onder de grond naar ons kijken. We vergeten hen nooit. Een andere natuurlijke wet is dat al het leven gelijk is. Dat is onze filosofie. Toen Lyons in 1977 een speech hield tegenover de non-gouvernementele organisaties van de Verenigde Naties in Genève, Zwitserland, legde hij de essentie van die filosofie bondig uit. 'Ik zie geen delegatie die de viervoetigen vertegenwoordigt. Ik zie geen zetel voor de adelaars. We vergeten het en we beschouwen onszelf als superieur. Maar welbeschouwd zijn wij slechts een deel van de schepping. En we moeten nadenken, opdat we begrijpen waar wij ons bevinden. We staan ergens tussen de berg en de mier. Ergens, en alleen daar, als een essentieel onderdeel van de schepping.'
http://www.naturearteducation.org/R/Art ... Moeder.htm

Zeven generaties geleden
De inheemse volkeren wisten eeuwen geleden al, dat ze in een kwantumrealiteit leefden. Het was voorzien, dat deze (purificatie) ‘’ tijd’’ eraan kwam. Zonder frustratie blijven ze deze informatie in balans delen . Grote veranderingen op Aarde zijn al te zien. Een energie die een deel van de mensheid wakker gaat maken. Je lichaam en ziel krijgt de tijd om te wennen aan een andere verfrissende energie vanuit de kosmos. Het is een proces. Eeuwen geleden was al bekend, dat veel mensen in onze huidige tijd die energie niet gaan voelen. Kijk maar in het dagelijks leven, om je heen.
Je kunt het niet dwingen, beheersen of je weg naar een ruimere gemoedstoestand vinden. Ze respecteren de wet van vrije wil. De waarheid test voortdurend elke ziel , elk menselijk wezen.

Afbeelding
“Pad A of B”

Pad: A (Ego, controle, angst,(ver)oordelen) Het pad van de confrontatie. Joseph Rael niet begrijpen. ‘’Verstand’’ de oude mensheid, de oude Homo Sapiens. IK. De mensheid (7,5 miljard) willen controleren. Implosie .Een doodlopend pad….. Voorbeeld:
[youtube-2][/youtube-2]
‘Zen’ :wink:

Pad: B (Hart) Erkennen dat je gekozen bent. De teachings van de inheemse elders.
Je begrijpt inmiddels wat er gebeurd. Je raakt niet meer uit balans, omdat je het evolutieproces voor je ogen ziet afspelen. Wat je op dit uitstraalt komt naar je toe, dat is hoe energie werkt. Degene die het verband niet zien, raken dieper in de put. We kunnen alleen degenen helpen, die zich laten helpen. De wet van vrije wil.
Al het leven is gekozen. Iedereen heeft een missie. Het gaat erom, of je de link kunt maken. Je weet/voelt, dat onze Aardse geest langzaam evolueert naar een ‘’god ‘’ geest. We zijn spirituele wezens met een menselijke ervaring. Het lichaam wat je nu bewoont is niets anders dan een voertuig voor je ziel. Je lichaam verouderd maar je ziel/geest blijft hetzelfde of je nou 20 of 50 bent. Naarmate je het ego en het materialisme achter je laat, zal je merken dat je levensstijl anders wordt. Je bent hier nu omdat je hier hoort te zijn. Terwijl je vredig bent, zul je deze vrede doorgeven aan je kinderen en kleinkinderen, en zij zullen opgroeien tot de vrede van de hele wereld.

Life is not separate from death. It only looks that way. – Blackfoot
"Everything on the earth has a purpose, every disease an herb to cure it, and EVERY person a mission. This is the Indian theory of existence."
-- Christal Quintasket - Salish

Purificatie :De signalen zijn steeds duidelijker om ons heen te zien…. Let op de positieve signalen/energie, van de (jonge) mensen in onze droom. De zevende generatie is aan het werk.
Week van stakingen en demonstraties is 'slechts het begin', zeggen organisatoren. Over de hele wereld neemt het maatschappelijk onbehagen toe. De waarheid is soms pijnlijk, maar zonder dat is er alleen maar illusie. Ongekend ontwaken is begonnen.
De Aquarius vibratie:
Het niet zien of voelen is de energetische waarheid negeren. We kunnen worden beïnvloed door de waarheid of door illusie. Voelen.
‘’Vanaf nu krijgen we veel van alles waar we ons op richten en waar we naar handelen. Als we ons concentreren op conflicten, krijgen we meer conflicten. Als we ons echter op vrede concentreren, krijgen we voldoende vrede. Zodra we ons op een doel concentreren, zal het universum ons in die richting leiden.’’ Joseph Rael

Hoe wisten inheemse mensen , dat …..?
Occupy - Uprising & Native American Prophecy, P1 , 2011
[youtube-2][/youtube-2]
2/3 deel van de mensheid wordt wakker.
1.42 min; -And the ones who don’t , will not be here anymore- ……. En degenen (een derde deel) die dat niet doen, zullen hier niet meer zijn. Geen afrekening, maar een ander ‘’pad ’’. Mensen met een andere missie . Een andere energie/vibratie.

Profetie: protesten over de gehele wereld
september 2019 positief
Afbeelding

Wereldwijde klimaatstaking volgt op acties van scholieren. Miljoenen sluiten zich aan bij het grootste klimaatprotest ooit. Het positieve (veranderings)proces is niet meer te stoppen…

Maria Yraceburu Quero Apache (4 of 6) Women of Wisdom
[youtube-2][/youtube-2]
Teachings: Evolutie aan het werk, Hoe en wat gaat er met ca:1/3 van de wereldbevolking (verspreid op de wereld) gebeuren? ……De wet van vrije wil……

Afbeelding
Hoe je het ook bekijkt.
Teachings: Grandmother Twylah Hurd Nitsch :-“A body double” for the earth-
Grandmother Twylah's Seneca name is Ye-weh-node. It means: She Whose Voice Rides the Wind.
Afbeelding
Scheiding tussen pad A en B…….

Signalen in onze ‘’werkelijkheid’’
Afbeelding
[youtube-2][/youtube-2]
Sasquatch Languages and Light Languages Tammy en Anthony Chino bespreken ‘’downloads’’ vanuit het universum (7:50 tot 12:10 min.)
‘’Defragmenteren en uploaden’’…. -To much useless information- we zijn spirituele wezens :wink: die een menselijke ervaring ondergaan….
Geen fantasie maar weten……(Her) inneren

Intro to Collective Frequency with the Chinos
[youtube-2][/youtube-2]
Time of implosion, We see a lot of people leaving at this time……

“Minstens 96% van de 'realiteit' is impliciet onzichtbaar voor ons. We nemen zo weinig waar en denken dat dit alles is wat er is. Wat betekent dit precies? Het betekent dat als we onze geest openen voor wat we niet kunnen zien, we misschien opnieuw moeten nadenken over hoeveel we weten over de realiteit. " Ziad Masri

Geloof me niet

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 okt 2019, 12:31

Brief aan een zelfschaver,

Je gruwelt van de uitspraak ‘zo ben ik nu eenmaal’, van mensen die vinden dat men hen maar moet nemen zoals ze zijn en van het gezegde dat je een oude hond geen nieuwe trucjes moet leren. Je kunt jezelf ontwikkelen, helen, verheffen, transformeren! Daarin zie je niet alleen nut en voordelen, maar misschien wel de hele reden voor je bestaan.

Het idee dat je je als mens kunt oprekken en uitstrekken tot steeds grotere hoogten zonder limiet is iets waar de zelfhulpboekenindustrie, de beroepsgroep van persoonlijke coaches en workshopaanbieders op drijven. Ook ikzelf heb jaren besteed aan het onderstrepen van betekenisvolle passages in boeken met titels als ‘10 wegen naar geluk’ en ‘In vijf stappen zen’ en het analyseren van mijn onhandige karaktertrekjes in dagboeken. Ik ben een zelfschaver pur sang, alleen kom ik er de laatste jaren steeds meer achter dat ingebakken reflexen helemaal achter je laten een illusie is.

Het is een opwindend idee dat je je beperkende patronen met de juiste strategieën en trucjes te slim af kunt zijn. Je denkt dat je jezelf je hele leven aan het heruitvinden bent, maar misschien vecht je slechts op steeds andere manieren tegen dezelfde demonen. Dat is de gedachte die ik je vraag te overwegen, lieve zelfschaver: ook al zijn we als mens bereid te leren, we werpen structurele valkuilen en overtuigingen nooit werkelijk van ons af. Hoogstens kunnen we aanleren hoe we er elke dag het meest efficiënt tegen kunnen vechten.

En dat efficiënte vechten wil ik hier niet van tafel vegen. Het is zinvol, het kan je leven naar een hoger plan tillen en het verschil maken tussen je goed of waardeloos voelen. Maar het is geen eindstation; je blijft onderweg. Als jij in je jeugd bijvoorbeeld een negatief manbeeld ingelepeld hebt gekregen, dan zul je jezelf bij elke nieuwe man in je leven moeten corrigeren. Je zult altijd alert moeten zijn door jezelf af te vragen: klopt mijn oordeel wel? Of is dit een oud mechanisme waarin ik meega?

Het kost tijd en volharding om elke keer een keuze te maken voor wat waar is, wat jou en de wereld dient, wat in het teken van liefde staat. Aangeleerde patronen kun je niet helemaal loslaten: ze zullen altijd klaar staan en als je even in een mindere periode bent en je wat minder energie hebt, dan nodigen ze je uit om in je oude groef te vervallen. En als dat gebeurt is dat geen ramp. Het betekent niet dat alles voor niets is geweest en je helemaal van voren af aan moet beginnen. Een terugslag is ook volkomen normaal. Reken jezelf daar niet op af, zie het niet als zwakte. Het is hoe je bent geprogrammeerd.

Je ziet wat er mis is gegaan en doet het de volgende keer beter. Meer kun je niet doen, lieve zelfverbeteraar. Dat is goed genoeg. Zelfschaven hoeft geen zelfkastijden te worden. Laat bij het streven naar een beter zelf en een beter leven de zelfhaat met rust en bezie je inspanningen met mildheid en realiteitszin. Je doet je best. En dat is geweldig.

Met waardering en respect voor hoe jij jezelf en je leven vormgeeft,

Susan Smit
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 04 nov 2019, 10:04

Veel van jullie zijn op een punt aanbeland waar je je innerlijk bewustzijn zover ontplooit, dat verdere incarnaties in dit duale universum geen bevredigende ervaringen meer kunnen opleveren. Het zou dus kunnen, met de nadruk op 'zou kunnen', dat dit leven waarin je je nu bevindt - het lichaam dat je nu bewoont, misschien wel het laatste aardse lichaam is. Het zou zomaar kunnen, dat je voor de laatste keer in een fysiek lichaam op deze Aarde bent.

We drukken jullie op het hart, dat je met iedere vezel van je lichaam, met elk zintuig en met al je hartstocht van dit leven mag genieten. Hoe voelt het als je met blote voeten in een helder bergbeekje staat? Wat doet het met je zintuigen, als je naar het lied van de vogels luistert, de wind op je wangen voelt, de geur van een Oudengelse roos opsnuift, een vlinder van bloem naar bloem ziet vliegen, als je fietst en de energie van top tot teen in je lichaam voelt?

Wat voel je als je naar een knappend vuur luistert en de warmte ontvangt die het verspreidt? Wellicht dat het voor jullie de laatste mogelijkheid is om van dit alles te genieten. Hoe voelt het als je partner je aanraakt? Ken je de lekkere geur van een steak dat boven een vuurtje geroosterd wordt, een zoete, sappige perzik of een overheerlijke saus die smaakt als een engeltje over je tong?

Neem van ons aan dat heel veel mensen die hun aardse lichaam hebben verlaten, achteraf denken: had ik maar meer uit mijn leven gehaald, meer plezier gemaakt, meer gedanst, gezongen en genoten.

Jullie hebben daar nu de kans voor! Overweeg dit en pak die kans. Het gaat er niet om behoudend te zijn. Het gaat er niet om jezelf beperkingen en dogma's op te leggen. Bedenkt dat dit misschien je laatste incarnatie op Aarde is en wat je nog allemaal graag wilt beleven. Wat je op deze planeet door genieten in gang zet, zal zo'n enorme transformatiekracht hebben, dat deze zich als golven over de gehele planeet verspreidt. Daarbij zal alles transformeren wat op dit moment nog bedekt is met strengheid, onaangename plicht en onderworpenheid.

De mate waarin jullie van het leven genieten, zal de wereld veranderen. Dit heeft een groter effect dan wanneer je je hoofd erover breekt wat je eraan kunt doen en hoe je veranderingen kunt bewerkstelligen. Jullie grootste macht ligt daarin dat je begint om van dit leven in al zijn facetten te genieten. We drukken jullie op het hart om van het leven te genieten.

Ik wilde je de troost die deze woorden geven niet onthouden, ik hoop dat het je worsteling verlicht en gemakkelijker maakt, ik hoop dat je heimwee door deze woorden zachter wordt. Ik hoop en wens dat je leert genieten van het leven.

Ute Kretschmar

Uit het boek: De ziel in de meesterjaren
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 04 nov 2019, 11:18

:post:
Het zou dus kunnen, met de nadruk op 'zou kunnen', dat dit leven waarin je je nu bevindt - het lichaam dat je nu bewoont, misschien wel het laatste aardse lichaam is. Het zou zomaar kunnen, dat je voor de laatste keer in een fysiek lichaam op deze Aarde bent.
Voor mij nu 2 x hier op aarde, eerste keer in deze lichaam, hoop de laatste keer.
De aarde is een prachtige planeet, maar wat er op rond kruipt, zo rot als een mispel.
Jammer.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door taigitu » 04 nov 2019, 16:44

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een spirituele samenzwering
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Er is op dit moment op onze Aarde,
Sprake van oorlog en geweld en alles lijkt donker.
Maar op hetzelfde moment, kalm en heel stil
gebeurt er iets onzichtbaar, iets ‘ondergronds’

Er is een innerlijke revolutie aan de gang
en sommige individuen horen ‘de roep’ van een intens licht.
Het is een stille revolutie,
van binnen naar buiten, vanaf onder naar boven.
Het is een spirituele samenzwering.

Er zijn slapende cellen in elk land op onze planeet.
Je zult hen niet op TV zien,
je zult niet over hen lezen in de kranten.
Noch zul je over hen horen op de radio.

We zijn niet uit op roem,
We dragen ook geen uniformen
We verschijnen in alle uitvoeringen en formaten,
kleuren en stijlen,
de meeste van ons werken anoniem.

We werken stil achter de schermen,
in elk land en in elke cultuur over de hele wereld.
In kleine en grote steden, op bergen en in valleien.
Op boerderijen en in dorpen,
in stammen en op verlaten eilanden.

Je zou ons zo maar voorbij lopen op straat.
Zonder het maar op te merken.
We zijn verholen, en verblijven achter de schermen.
Het gaat er bij ons niet om wie uiteindelijk de lof oogst.
Het gaat er ons om dat het werk wordt gedaan.

Soms op straat, merken we elkaar op,
Knikken even stil naar elkaar en vervolgen weer ons pad.
Veel van ons doen overdag alsof we een normale baan hebben,
Maar achter deze valse gevel,
vind ‘s nachts de werkelijke arbeid plaats.

Sommigen noemen ons het Bewuste Leger.
En langzaam maar zeker creëren wij een nieuwe wereld.
Met de kracht van onze mind en onze harten.
En laten ons leiden met passie en vreugde
Door orders die van de ‘Centrale Spirituele Intelligentie’ komen.

We laten zachte, geheime bommen vallen, wanneer niemand kijkt.
Poëzie~knuffels~muziek~fotografie~films~vriendelijke woorden~
glimlach~meditatie en gebed~dans~sociaal activisme~websites
~blogs~veel verschillende soorten van goedaardigheid.

We drukken onszelf uit op onze eigen unieke manier,
Via onze eigenheid in talenten en gaven
‘Wees de verandering, die je wilt zien in de wereld’
Dat is het motto dat onze harten vervuld.

Wij weten dat dit de enige weg is naar werkelijke transformatie.
Wij weten dat wij in rust en in nederigheid,
alle kracht bezitten van alle oceanen bij elkaar.

Ons werk gaat langzaam en nauwgezet.
Alsof bergen worden geboren,
zonder dat dit op het eerste oog zichtbaar is.
Maar met deze verandering,
zullen hele tektonische platen worden verplaatst,
In de eeuwen die gaan komen.

Liefde is het nieuwe geloof van de 21ste eeuw.
En je hoeft geen goed opgeleid persoon te zijn.
Noch enige uitzonderlijke kennis te hebben,
Om dit allemaal te begrijpen.
Het is de intelligentie van het hart, die dit proces doorgrondt.

Ingebed in de tijdloze evolutionaire puls van alle menselijke wezens:
Wees de verandering die jij wilt zien in de wereld.
Niemand anders kan dit voor joú doen.

We zoeken nog steeds rekruten,
Misschien wil jij je bij ons aansluiten,
Maar misschien ook, heb je dit wel al gedaan.
Iedereen is welkom,
De deur staat altijd open.

~onbekende auteur~
Bron: www.wanttoknow.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie