Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gast1

Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 10:50

Onlangs werd het topic 'De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop' ... gesloten.

Een 'wakker forumlid' plaatste in dat topic dit bericht:
Meneer Zwaan scoort het beste met deze adviezen. Hij is immers eigenaar van deze webwinkel. :wink:
Ik zie het als reclame maken voor een webwinkel en dat mag hier blijkbaar. :shock:
Ik heb al de aanbevelingen elders opgezocht en dat wat er aanbevolen wordt, schijnt simpelweg te kloppen.
Volgens mij streven we -ook op dit forum- 'waarheid' na en we zijn kritisch, niets mooier dan dat.

In plaats van de aanbevolen producten eens flink onder de loep te nemen, komt er een reactie dat 'meneer Zwaan reclame maakt voor zijn eigen webwinkel."
Belangrijke positieve aanbevolen informatie verdwijnt subiet naar het zwarte gat. Vanwege de reclame. Ik vind dat hinderlijk en jammer.

We hebben hier criticasters genoeg en daar ben ik er ook een van ... de kans kritisch te zijn wordt ons nu ontnomen.

Ik vind reclames altijd hinderlijk en zit er nooit op te wachten.
Ze hinderen in films en ze hinderen ook nu in dit geval.

@ Tammy... je schreef dit:
Nog even een update: ik bespreek het ook nog met Determinist.
Misschien moeten we wat dingen veranderen.
Ik zou het fijn vinden als deze positieve aanbevolen producten of tips geplaatst blijven worden.
We nemen ze hier wel 'onder vuur' en kunnen die zaken dan bediscussiëren.
En dat lijkt mij toepasselijk voor een forum.

Misschien is het daarom goed om dát te veranderen en om het topic weer te openen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Tammy » 10 aug 2019, 12:24

Gast1 als ik contact heb gehad met Determinist laten we weten wat we eventueel kunnen veranderen omtrent de reclame regels.
Dat de aanbevolen producten positief zijn zoals je zegt doet niet terzake in wezen.
Reclame is reclame en wat voor de ene persoon een positief product is hoeft dat voor een ander niet zo positief te zijn.
We laten zo gauw mogelijk weten wat we eventueel kunnen veranderen.
Nog even geduld a.u.b. :hands:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Witte wel » 10 aug 2019, 12:47

Juist Gast1, en dat wakker forumlid was ik en ik vind dat mijn opmerking volledig terecht was ongeacht of de aanbevelingen kloppen of niet. Ik heb vaker opmerkingen gemaakt over verstopte reclames in posten en heb mogen constateren dat dit vrijwel nooit opgevallen was door Tammy.
Dat bruikbare informatie zodoende direct verdwijnt in de prullenbak is een gevolg op. Dat had de poster maar op moeten letten.
Tammy draait dit forum uit eigen zak en als er dan reclame verschijnt op het forum waar anderen aan verdienen dan maak ik daar een opmerking over. Iedereen weet dat je geen reclame mag maken dus kan iedereen dat verwijderen uit de post. Ga mij nou niet vertellen dat die reclame er niet toe doet en je daar doorheen moet kijken. Maar dat verwijderen gebeurd niet altijd. Ook niet als je een persoon daar al meerdere malen op hebt geattendeerd.
Ik zal het wel weer verkeerd zien maar als er dan toch verdiensten zijn uit reclames dan liefst voor de beheerder van het forum en niet voor de webwinkels of de posters van de linken. Ik vindt het hinderlijk jammer dat men geen respect toont naar het beheer van het forum.
Sorry Gast1, ik zal Tammy wel een te warm hart toedragen maar dat stikt me nix.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 13:29

Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Tammy draait dit forum uit eigen zak en als er dan reclame verschijnt op het forum waar anderen aan verdienen dan maak ik daar een opmerking over.
Waar dan ook helemaal niets mee is Witte.
Niet voor niets noemde ik de auteur van die opmerking 'wakker' ...
Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Iedereen weet dat je geen reclame mag maken dus kan iedereen dat verwijderen uit de post.
Klopt alweer en je typt het geheel correct: "dus kan iedereen dat verwijderen ..."
Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Ga mij nou niet vertellen dat die reclame er niet toe doet en je daar doorheen moet kijken.
Maar zeker vertel ik je dat ...
Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Maar dat verwijderen gebeurd niet altijd. Ook niet als je een persoon daar al meerdere malen op hebt geattendeerd.
... Wat dan ook niet perse hoeft.
Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Ik zal het wel weer verkeerd zien maar als er dan toch verdiensten zijn uit reclames dan liefst voor de beheerder van het forum en niet voor de webwinkels of de posters van de linken.
Ik typ niet dat je het verkeerd ziet hoor ...
Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Ik vindt het hinderlijk jammer dat men geen respect toont naar het beheer van het forum.
... dat is een snelle aanname, persoonlijk denk ik dat de poster zeer zeker respect heeft naar het beheer van het forum.
Witte wel schreef:
10 aug 2019, 12:47
Sorry Gast1, ik zal Tammy wel een te warm hart toedragen maar dat stikt me nix.
Dat "sorry" begrijp ik niet Witte net als het overige van die zin en dus zal ik mijn reactie nog maar eens herhalen:
Gast1 schreef:
10 aug 2019, 10:50
Ik heb al de aanbevelingen elders opgezocht en dat wat er aanbevolen wordt, schijnt simpelweg te kloppen.
Volgens mij streven we -ook op dit forum- 'waarheid' na en we zijn kritisch, niets mooier dan dat.

In plaats van de aanbevolen producten eens flink onder de loep te nemen, komt er een reactie dat 'meneer Zwaan reclame maakt voor zijn eigen webwinkel."
Belangrijke positieve aanbevolen informatie verdwijnt subiet naar het zwarte gat. Vanwege de reclame. Ik vind dat hinderlijk en jammer.

We hebben hier criticasters genoeg en daar ben ik er ook een van ... de kans kritisch te zijn wordt ons nu ontnomen.

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 13:44

Wanneer je reclames en dus ook sluikreclames wilt bannen, kan zelfs deze post -plaatje- van univers niet meer:
univers schreef:
09 aug 2019, 19:02
Afbeelding
Dit plaatje komt immers hier vandaan.
Hoe ver wil je gaan?
Hoe ver gaan we in Nederland?
Reclames zijn welhaast overal in verscholen ...

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Witte wel » 10 aug 2019, 14:07

"dus kan iedereen dat verwijderen","wat dan ook niet perse hoeft"

En dan verdwijnt je in de prullenbak als een forum een geen reclame beleid voert. Heel eenvoudig.
Wie zich niet aan de regels houdt en zelf maar een traject bepaald door een korrel zout te hanteren kan verwachten op de vinger getikt te worden.
Dat sorry verwijst ernaar dat ik vooraf wist dat je het er toch niet mee eens zou zijn met wat ik schreef. Jij verkiest eerder een eigen weg dan regelvoering en draait zo dat de gestelde regel niet echt bepalend hoeft te zijn.
Je kleeft overigens aan mijn "men" en bepaalde persoon waardoor je eigenlijk zegt die overeenkomst ook te zien. Ik vernoem niemand, enkel een gedragsvorm.
Wat jij er mee doet moet je zelf weten. Ik constateerde en reageerde. Jij kunt je hierin niet vinden en in feite becritiseer je niet mij maar het forum regelement.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door univers » 10 aug 2019, 15:33

Dit plaatje komt immers hier vandaan.
Fout!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 15:42

univers schreef:
10 aug 2019, 15:33
Dit plaatje komt immers hier vandaan.
Fout!
Oeps ... sorry, ik bedoelde het Museon ...
Alertheid stel ik altijd erg op prijs univers, dank hiervoor.

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 16:18

Witte wel schreef:
10 aug 2019, 14:07
Jij kunt je hierin niet vinden en in feite becritiseer je niet mij maar het forum regelement.
Ik kan me hierin dus niet vinden en in feite bekritiseer ik niet jou maar het forum reglement.
En zo zie jij het ... en dat kan. Niets mis mee.
Ik zie dat anders Witte.

Ik attendeer enkel met de allerbeste bedoelingen en niet meer dan dat.
Wanneer we verwijzen naar allerlei sites, waaronder ook de (digitale) dagbladen dan tref je aldaar allerlei reclames aan.
Tal van plaatjes herbergen reclame ...
In feite gaat univers met zijn plaatje ook over de schreef, want ik vind reclame van het Museon

Afbeelding

Oeps ...

gouwepeer

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door gouwepeer » 10 aug 2019, 16:37

Worden mijn naam en avatar dan ook als reclame gezien? Dan moet ik voortaan maar als ZilvereAppel door het leven gaan :mrgreen:
Ik denk dat er wel een groot verschil is tussen (onbedoelde) reclame voor iets waar je zelf geen belang bij hebt en bij bedoelde zelfpromotie voor een eigen webshop.

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 16:40

Oeps, hier weer zo'n geval.
Toch jammer als dit niet meer mag kunnen.

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 17:04

Tammy schreef:
10 aug 2019, 12:24
Gast1 als ik contact heb gehad met Determinist laten we weten wat we eventueel kunnen veranderen omtrent de reclame regels.
Dat de aanbevolen producten positief zijn zoals je zegt doet niet terzake in wezen.
Reclame is reclame en wat voor de ene persoon een positief product is hoeft dat voor een ander niet zo positief te zijn.
We laten zo gauw mogelijk weten wat we eventueel kunnen veranderen.
Nog even geduld a.u.b. :hands:

Prima Tammy en nogmaals wijsheid in jullie beslissing.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Tammy » 10 aug 2019, 19:36

Bedankt Gast1 en jij ook Witte wel . :hands:
Als Determinist er is gaan we het even bespreken.
We laten het dan weten wat we hebben besloten.
Tot zover deze mededeling.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 19:57

Prima Tammy, zojuist werd ik hier weer geplaagd door die &#!!$!-reclame.
Reclame die ik voorheen gewoon negeerde omdat het mij niet stoorde.
Nu weet ik dat ik het forum daar mogelijk mee belast.

En je weet dat ik je nu een beetje plaag, toch?

Fijne avond meid en mooi weekend, ik ga voor nu afsluiten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Reclames, ze kunnen hinderlijk zijn ... of niet dan?

Bericht door Tammy » 11 aug 2019, 11:05

Ik kan er wel tegen Gast1 jij ook fijn weekend. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie