Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gast1

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Gast1 » 13 aug 2019, 10:21

Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:08
Ik zou heel graag met gelijkgestemden op een eiland een samenleving beginnen!
En wie weet gaat dat er ooit van komen. Ben nu de eerste stappen aan het zetten.
Laat me dat dan even weten Mypos, maar houd wel rekening dat de gelijkgestemden van vandaag kunnen morgen weer anders denken en handelen ...

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 10:23

Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:19
Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Verplichten is dictatuur.
Serieus Fenna?
Volgens mij staat dictatuur toch écht ergens anders voor.

Daarnaast denk ik dat wij mensen verplichtingen nodig hebben, het zou werkelijk een grote rotzooi worden zonder verplichtingen.
Maar het lijkt mij dat je dat wel begrijpt.
Mag ik hieruit concluderen dat jij het eens bent met verplicht inenten Pierre? Dat zou me toch behoorlijk tegenvallen van je zeg.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 10:28

Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:21
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:08
Ik zou heel graag met gelijkgestemden op een eiland een samenleving beginnen!
En wie weet gaat dat er ooit van komen. Ben nu de eerste stappen aan het zetten.
Laat me dat dan even weten Mypos, maar houd wel rekening dat de gelijkgestemden van vandaag kunnen morgen weer anders denken en handelen ...
Dat is zeker waar. Ik hou je op de hoogte.

Het grote verschil is dat we nu in een wereld en samenleving leven wat totaal gemanipuleerd wordt door media/politiek/internationale corporaties waardoor mensen zoals Metalpig bewust hun vrijheid opgeven. En als je met een groep mensen die hier dus doorheen prikken een community of whatever begint dan heb je in ieder geval al 1 hele belangrijke gemene deler.

Maar ook dan zul je nog genoeg gedoe krijgen onderling.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 10:31

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 10:16
Mypos schreef:
13 aug 2019, 09:50
MetalPig schreef:
13 aug 2019, 09:42
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om tientallen mazelendoden per jaar te zien als prijs die we betalen voor vrijheid.
Dus jij bent voor verplicht inenten ten koste van de vrijheid?
Ik ben voor verplicht inenten ten gunste van de volksgezondheid.
Ik zou liever zien dat het niet nodig is, maar ja.

Er zijn talloze wetten waar ik mij aan hou om schade aan mijzelf en anderen te voorkomen. Ik ervaar dat niet als inbreuk op mijn vrijheid.
Andere wetten zijn totaal niet te vergelijken met een overheid wat je verplicht om jezelf of je kinderen in te spuiten in je eigen lichaam met een substantie waarvan niet wetenschappelijk is vastgesteld (ook nog eens) dat het veilig is. Dit is zware inbreuk op je vrijheid. Dat jij dat niet ervaart zegt meer over hoe jij gemanipuleerd bent dan over wat er feitelijk aan de hand is.

Gast1

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Gast1 » 13 aug 2019, 10:36

Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:28
Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:21
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:08
Ik zou heel graag met gelijkgestemden op een eiland een samenleving beginnen!
En wie weet gaat dat er ooit van komen. Ben nu de eerste stappen aan het zetten.
Laat me dat dan even weten Mypos, maar houd wel rekening dat de gelijkgestemden van vandaag kunnen morgen weer anders denken en handelen ...
Dat is zeker waar. Ik hou je op de hoogte.
Mooi!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Fenna » 13 aug 2019, 10:49

Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:19
Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Verplichten is dictatuur.
Serieus Fenna?
Volgens mij staat dictatuur toch écht ergens anders voor.
Zucht :roll:
Werkelijk Pierre?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Fenna » 13 aug 2019, 10:53

Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:23
Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:19
Daarnaast denk ik dat wij mensen verplichtingen nodig hebben, het zou werkelijk een grote rotzooi worden zonder verplichtingen.
Mag ik hieruit concluderen dat jij het eens bent met verplicht inenten Pierre? Dat zou me toch behoorlijk tegenvallen van je zeg.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door gusteman » 13 aug 2019, 11:07

Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:31
... een overheid wat je verplicht om jezelf of je kinderen in te spuiten in je eigen lichaam ...
Och, eigenlijk valt dat best nog mee met dat 'eigen lichaam'.

Dat 'eigen lichaam' bestaat voor 60% uit water, voor 25% uit bacteriën en slechts voor 15% uit lichaamseigen celstof.

Welk gedeelte van die ingespoten stof beïnvloedt dan je eigen cellen en welk gedeelte gaat verloren aan het water en de bacteriën? Dit is natuurlijk een belachelijke redenering want die lichaamseigen cellen hebben dat water en die bacteriën nodig om te kunnen overleven ... maar het blijft een feit dat we het nogal makkelijk hebben over 'ons eigen lichaam' terwijl we in werkelijkheid alleen maar bestaan bij gratie van dat water en die bacteriën.

Om heel correct te zijn zouden we het moeten hebben over hoe een vaccin al dan niet een gevaar kan betekenen voor de bacteriën in ons lichaam.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 11:14

gusteman schreef:
13 aug 2019, 11:07
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:31
... een overheid wat je verplicht om jezelf of je kinderen in te spuiten in je eigen lichaam ...
Och, eigenlijk valt dat best nog mee met dat 'eigen lichaam'.

Dat 'eigen lichaam' bestaat voor 60% uit water, voor 25% uit bacteriën en slechts voor 15% uit lichaamseigen celstof.

Welk gedeelte van die ingespoten stof beïnvloedt dan je eigen cellen en welk gedeelte gaat verloren aan het water en de bacteriën? Dit is natuurlijk een belachelijke redenering want die lichaamseigen cellen hebben dat water en die bacteriën nodig om te kunnen overleven ... maar het blijft een feit dat we het nogal makkelijk hebben over 'ons eigen lichaam' terwijl we in werkelijkheid alleen maar bestaan bij gratie van dat water en die bacteriën.

Om heel correct te zijn zouden we het moeten hebben over hoe een vaccin al dan niet een gevaar kan betekenen voor de bacteriën in ons lichaam.
Dan vindt jij het waarschijnlijk ook geen probleem als ik eens wat stofjes in jouw-niet-zo-eigen-lichaam spuit? Of iets verplicht door je mond naar binnen giet?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 12:42

Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:31
een substantie waarvan niet wetenschappelijk is vastgesteld (ook nog eens) dat het veilig is.
Daarover verschillen we van mening. Ik ga erover niet met je in discussie omdat ik niet de illusie heb je op andere gedachten te kunnen brengen.
De informatie is voorhanden, wat je er mee doet is aan jou.

Maar afgezien van de wetenschappelijke onderbouwing: volgens mij sterven er meer mensen aan mazelen dan aan mazelenvaccins, terwijl het aantal gevaccineerden veel hoger ligt dan het aantal mensen dat mazelen krijgt. Daarmee lijkt mij dat het vaccin een stuk veiliger is dan de ziekte.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:31
Dit is zware inbreuk op je vrijheid. Dat jij dat niet ervaart zegt meer over hoe jij gemanipuleerd bent dan over wat er feitelijk aan de hand is.
Dat is een verdraaiing van wat ik schreef. Waar ik schreef geen inbreuk op mijn vrijheid te ervaren had ik het over de talloze wetten waaraan ik mij houd; niet over de (vooralsnog niet bestaande) vaccinatieplicht.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 12:52

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 12:42
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:31
een substantie waarvan niet wetenschappelijk is vastgesteld (ook nog eens) dat het veilig is.
Daarover verschillen we van mening. Ik ga erover niet met je in discussie omdat ik niet de illusie heb je op andere gedachten te kunnen brengen.
De informatie is voorhanden, wat je er mee doet is aan jou.

Maar afgezien van de wetenschappelijke onderbouwing: volgens mij sterven er meer mensen aan mazelen dan aan mazelenvaccins, terwijl het aantal gevaccineerden veel hoger ligt dan het aantal mensen dat mazelen krijgt. Daarmee lijkt mij dat het vaccin een stuk veiliger is dan de ziekte.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:31
Dit is zware inbreuk op je vrijheid. Dat jij dat niet ervaart zegt meer over hoe jij gemanipuleerd bent dan over wat er feitelijk aan de hand is.
Dat is een verdraaiing van wat ik schreef. Waar ik schreef geen inbreuk op mijn vrijheid te ervaren had ik het over de talloze wetten waaraan ik mij houd; niet over de (vooralsnog niet bestaande) vaccinatieplicht.
Als Klaas Dijkhoff deze wetenschappelijke onderbouwing niet kan leveren lijkt het me sterk als jij het wel kan.

De officiele cijfers mbt hoeveel mensen er sterven aan vaccinaties zijn natuurlijk niet te vinden aangezien dat zwaar gemanipuleerd wordt. Een ziekenhuis of een arts zal niet snel toe gaan geven dat iemand is gestorven aan de bijwerkingen van een vaccin. En dan hebben het nog niet over alle schade die is ontstaan dmv vaccinaties.

Ok dus als er een vaccinatieplicht zou komen zou jij dat wel als inbreuk op je vrijheid zien?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 13:02

Mypos schreef:
13 aug 2019, 12:52
Als Klaas Dijkhoff deze wetenschappelijke onderbouwing niet kan leveren lijkt het me sterk als jij het wel kan.
Klaas Dijkhof is politicus. Ga eens buurten bij de wetenschappelijke instellingen die vaccins testen op veiligheid.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 12:52
De officiele cijfers mbt hoeveel mensen er sterven aan vaccinaties zijn natuurlijk niet te vinden aangezien dat zwaar gemanipuleerd wordt.
Dat is me nogal een claim. Zou je die eens willen onderbouwen?
Mypos schreef:
13 aug 2019, 12:52
Ok dus als er een vaccinatieplicht zou komen zou jij dat wel als inbreuk op je vrijheid zien?
Nee "nee

De reden ligt besloten in wat ik eerder schreef:
Ik zou liever zien dat het niet nodig is, maar ja.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 13:13

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 13:02
Mypos schreef:
13 aug 2019, 12:52
Als Klaas Dijkhoff deze wetenschappelijke onderbouwing niet kan leveren lijkt het me sterk als jij het wel kan.
Klaas Dijkhof is politicus. Ga eens buurten bij de wetenschappelijke instellingen die vaccins testen op veiligheid.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 12:52
De officiele cijfers mbt hoeveel mensen er sterven aan vaccinaties zijn natuurlijk niet te vinden aangezien dat zwaar gemanipuleerd wordt.
Dat is me nogal een claim. Zou je die eens willen onderbouwen?
Mypos schreef:
13 aug 2019, 12:52
Ok dus als er een vaccinatieplicht zou komen zou jij dat wel als inbreuk op je vrijheid zien?
Nee "nee

De reden ligt besloten in wat ik eerder schreef:
Ik zou liever zien dat het niet nodig is, maar ja.
Politici maken het beleid omtrent wel of niet verplichten van vaccinaties. Dus hij moet op de hoogte zijn. Hij heeft zelf de uitdaging geaccepteerd om met dit bewijs te komen.

Die claim is niet te onderbouwen. Lijkt me duidelijk. Wat wel te onderbouwen is de ontelbare verhalen van mensen die beweren dat hun kinderen door vaccinaties zijn overleden ofwel onherstelbare schade hebben opgelopen. Maar die verhalen zijn talrijk. Dit wordt wel in kaart gebracht in boeken of op bepaalde websites.

Dan had ik het toch niet verkeerd geinterpreteerd? Als je iets als noodzakelijk ziet hoeft niet dan ook te betekenen dat je iets niet als inbreuk op je vrijheid ziet. Je kunt iets als inbreuk op je vrijheid zien maar het toch noodzakelijk achten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 13:40

Hm, ik was me er niet van bewust dat Dijkhof de uitdaging geaccepteerd had. Ik weet niet of ik dat verstandig vind en ik ben benieuwd waar hij mee terugkomt.

Verder vermoed ik dat ongeacht waar Dijkhof mee komt, Ruessink het zal afdoen als gemanipuleerde onzin. Maar ik laat me graag verrassen [jaja]
Mypos schreef:
13 aug 2019, 13:13
MetalPig schreef:
13 aug 2019, 13:02
Dat is me nogal een claim. Zou je die eens willen onderbouwen?
Die claim is niet te onderbouwen. Lijkt me duidelijk.
Waarom ben je dan zo stellig over de zware manipulatie?
(Misschien hebben we het niet over dezelfde claim; in dat geval: negeer bovenstaande :mrgreen: )
Mypos schreef:
13 aug 2019, 13:13
Je kunt iets als inbreuk op je vrijheid zien maar het toch noodzakelijk achten.
Dat klopt, maar dat is in dit geval niet aan de hand. Als iets verplicht wordt wat ik ook gedaan zou hebben als het niet verplicht was, dan ervaar ik dat niet als inbreuk op mijn vrijheid.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 14:06

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 13:40
Hm, ik was me er niet van bewust dat Dijkhof de uitdaging geaccepteerd had. Ik weet niet of ik dat verstandig vind en ik ben benieuwd waar hij mee terugkomt.

Verder vermoed ik dat ongeacht waar Dijkhof mee komt, Ruessink het zal afdoen als gemanipuleerde onzin. Maar ik laat me graag verrassen [jaja]
Mypos schreef:
13 aug 2019, 13:13
MetalPig schreef:
13 aug 2019, 13:02
Dat is me nogal een claim. Zou je die eens willen onderbouwen?
Die claim is niet te onderbouwen. Lijkt me duidelijk.
Waarom ben je dan zo stellig over de zware manipulatie?
(Misschien hebben we het niet over dezelfde claim; in dat geval: negeer bovenstaande :mrgreen: )
Mypos schreef:
13 aug 2019, 13:13
Je kunt iets als inbreuk op je vrijheid zien maar het toch noodzakelijk achten.
Dat klopt, maar dat is in dit geval niet aan de hand. Als iets verplicht wordt wat ik ook gedaan zou hebben als het niet verplicht was, dan ervaar ik dat niet als inbreuk op mijn vrijheid.
Het lijkt me niet dat Ruessink daar de man voor is. Google maar eens op hem. Ik vind hem echt een verademing, hoe eerlijk en open hij met deze materie om gaat. Hij schrijft veel stukken op Facebook trouwens.

Ik ben er zo stellig over omdat ik ten eerste de farmaceutische industrie totaal niet vertrouw. En daar ben ik niet de enige in trouwens, net een interview gezien met Bernie Sanders die zo ongeveer de oorlog heeft verklaard aan Big Pharma. En een belangrijke reden dat ik de farmaceutische industrie niet vertrouw is omdat er een onmogelijk paradox speelt, namelijk hoe beter de medicijnen zijn die ze maken, hoe gezonder mensen worden en hoe minder medicijnen ze verkopen. Dat is geen goed business model.

En ten tweede heb ik enorm veel verhalen gelezen en gehoord van mensen die meegemaakt hebben dat vaccinaties schade of zelfs dood hebben veroorzaakt. En ten derde wordt het tweede punt bevestigd door nu al 4 biljoen dollar wat uitgekeerd is aan mensen in de USA op basis van vaccinatieschade.

Gast1

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Gast1 » 13 aug 2019, 14:16

Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:23
Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:19
Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Verplichten is dictatuur.
Serieus Fenna?
Volgens mij staat dictatuur toch écht ergens anders voor.

Daarnaast denk ik dat wij mensen verplichtingen nodig hebben, het zou werkelijk een grote rotzooi worden zonder verplichtingen.
Maar het lijkt mij dat je dat wel begrijpt.
Mag ik hieruit concluderen dat jij het eens bent met verplicht inenten Pierre? Dat zou me toch behoorlijk tegenvallen van je zeg.
Zekers, in bepaalde gevallen ben ik het daar zeer zeker mee eens.
Zo ook in dit geval.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 14:20

Gast1 schreef:
13 aug 2019, 14:16
Mypos schreef:
13 aug 2019, 10:23
Gast1 schreef:
13 aug 2019, 10:19
Serieus Fenna?
Volgens mij staat dictatuur toch écht ergens anders voor.

Daarnaast denk ik dat wij mensen verplichtingen nodig hebben, het zou werkelijk een grote rotzooi worden zonder verplichtingen.
Maar het lijkt mij dat je dat wel begrijpt.
Mag ik hieruit concluderen dat jij het eens bent met verplicht inenten Pierre? Dat zou me toch behoorlijk tegenvallen van je zeg.
Zekers, in bepaalde gevallen ben ik het daar zeer zeker mee eens.
Zo ook in dit geval.
Ok jammer. Er komt absoluut geen verplichte inenting in de alternatieve community in ieder geval hoor! :peace:

We zijn het over veel dingen wel eens. Je kunt het ook niet overal over eens zijn. :knuffie:

Gast1

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Gast1 » 13 aug 2019, 17:35

Mypos schreef:
13 aug 2019, 14:20
Ok jammer. Er komt absoluut geen verplichte inenting in de alternatieve community in ieder geval hoor! :peace:

We zijn het over veel dingen wel eens. Je kunt het ook niet overal over eens zijn. :knuffie:
Kijk, en aan zo'n volwassen reactie van jou kan menigeen een voorbeeld nemen.

Voor jou dan toch ook maar voor de afwisseling een toepasselijke smiley (die ik normaliter niet meer aanwend):

:loveU:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 18:26

Gast1 schreef:
13 aug 2019, 17:35
Mypos schreef:
13 aug 2019, 14:20
Ok jammer. Er komt absoluut geen verplichte inenting in de alternatieve community in ieder geval hoor! :peace:

We zijn het over veel dingen wel eens. Je kunt het ook niet overal over eens zijn. :knuffie:
Kijk, en aan zo'n volwassen reactie van jou kan menigeen een voorbeeld nemen.

Voor jou dan toch ook maar voor de afwisseling een toepasselijke smiley (die ik normaliter niet meer aanwend):

:loveU:
Dank je Gast1!

p.s. Had net een gesprek met mijn orthomolucelair arts en ik vroeg haar heel voorzichtig naar haar mening mbt vaccinaties. En ze was ook zwaar anti. Wat ik wel weer erg mooi vond om te horen natuurlijk.

Als je je bedenkt dat als je dezelfde stoffen die in een vaccin zitten oraal zou geven aan een babytje je waarschijnlijk in de gevangenis zou belanden dan vind ik nog steeds onbegrijpelijk dat dit door zoveel intelligente mensen als prima gezien wordt. Het is totaal onnatuurlijk aangezien je het gelijk in de bloedbaan spuit. Wat voor schok dit wel niet teweeg brengt voor zo'n klein lichaampje moet ongehoord zijn. Het is een wonder dat een lichaam zo sterk is dat zoveel kinderen er vrij weinig schade aan overhouden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 14 aug 2019, 08:46

Mypos schreef:
13 aug 2019, 18:26
Als je je bedenkt dat als je dezelfde stoffen die in een vaccin zitten oraal zou geven aan een babytje je waarschijnlijk in de gevangenis zou belanden
Als jij of ik dat zou doen wel ja. Maar vaccins worden 'ontworpen' door mensen die er verstand van hebben en ze worden uitvoerig getest.

Verder denk ik dat het juist te prefereren zou zijn als vaccins oraal toegediend zouden kunnen worden.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 18:26
dan vind ik nog steeds onbegrijpelijk dat dit door zoveel intelligente mensen als prima gezien wordt.
Als je het niet begrijpt moet je je er misschien eens in verdiepen in plaats van categorisch afwijzen.
Vaccins voorkomen veel leed, maar om een of andere reden neem je dat niet mee in je meningsvorming.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 18:26
Het is een wonder dat een lichaam zo sterk is dat zoveel kinderen er vrij weinig schade aan overhouden.
Wonderen bestaan niet. Dit is allemaal wetenschap.

Plaats reactie