Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Bericht door Tammy » 27 aug 2019, 04:28

Afbeelding

Strijd om kijker steeds heviger: kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Als je graag series of films thuis op de bank kijkt, is de kans groot dat je hiervoor Netflix aanzet. Maar dat moet gaan veranderen, als het aan Disney ligt. Dat bedrijf kondigde deze week aan dat zijn videodienst, Disney+, op 12 november naar de VS, Canada én Nederland komt.

Van deze concrete datum leek Apple wakker te schrikken - ook dat bedrijf heeft ambities op het gebied van streaming. Zo lekte naar Bloomberg dat Apples antwoord op de 'streamingoorlog' ook in november komt, twitterde topman Tim Cook een trailer van een nieuwe serie en wist de Financial Times te melden dat het bedrijf maar liefst 6 miljard steekt in eigen originals (al is dit getal door bronnen tegenover een andere journalist tegengesproken).

Waarmee in ieder geval één ding duidelijk wordt: de strijd om jou als kijker wordt dit najaar alleen maar heviger.

Meer partijen in aantocht.

"Het is absoluut geen verrassing", reageert RTL Nederland-topman Sven Sauvé, eigenaar van Videoland, op vragen van de NOS over de komst van Disney+. "We zagen dit allang aankomen en ze zijn zeker niet de laatste speler die ons land binnenkomt. Apple zal volgen en ik verwacht ook dat er Chinese partijen de markt op komen."

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://nos.nl/artikel/2298892-strijd-o ... oland.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Bericht door Tammy » 27 aug 2019, 04:34

Sauvé noemt Nederland een "favoriet land" om een videodienst uit te rollen, omdat Nederlanders in zijn ogen openstaan voor vernieuwing. De RTL-topman benadrukt dat zijn bedrijf zich met Videoland richt op de Nederlandse markt "met lokale verhalen", waarbij hij onder meer de tv-series Mocro Mafia en Temptation Island als voorbeeld noemt.
Videoland die zich op de Nederlandse markt richt heeft mijn interesse totaal niet.
Ik zou het nog geeneens gratis bekijken.
Leuk dat Disney komt maar ik hou het bij Netflix.
Jammer alleen dat het aanbod minder is dan Netflix in Amerika.
Daar is het aantal series en film aanbod vele malen groter.
Maar Netflix is voor mij de huis bioscoop geworden.

Wat is jullie voorkeur ? :tvtoestel:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Bericht door gouwepeer » 27 aug 2019, 06:36

Ik blijf bij Netflix. Het aanbod van Videoland vind ik persoonlijk tegen vallen. Wel heb ik ook nog een Pathè Thuis account waarmee ik een film kan huren of kopen.
En laatst heb ik nog 2 films op BluRay aangeschaft aangezien deze online nog nergens beschikbaar waren.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Bericht door Fenna » 27 aug 2019, 08:36

Ben tevreden met Netflix en blijf daar ook bij voorlopig.
Ooit eens Filmnet gehad.
Daar was je na twee maanden door de voorraad heen en was het net als bij de commerciëlen, herhaling, herhaling, herhaling.
Datzelfde zie ik ook bij Videoland.
Disney ken ik niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Bericht door univers » 27 aug 2019, 08:41

Ik hou het lekker bij mijn ziggopaket.
Kan toch maar 1 zender tegelijk kijken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kies jij Disney, Netflix of toch Videoland?

Bericht door Tammy » 27 aug 2019, 10:35

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik bij mijn KPN abbonement een pluspakket heb.
Daar staan ook veel films en series op, maar ik vergeet vaak daar te kijken.

Fenna Filmnet heb ik ook aantal jaren gehad maar dat aanbod inderdaad werd veel te langzaam ververst.
Plus hoop Scandinavische en Japanse films en series ineens daar zat ik niet op de wachten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie