Vaccingate

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 09 sep 2019, 15:23

Determinist schreef:
09 sep 2019, 14:55
Maar om even snel het probleem te duiden: laten wij het toe dat dergelijke bedrijven in staat zijn zelf te bepalen welke informatie wel dan niet wordt gecontroleerd?
Ik zou zeggen dat we dat inderdaad toelaten aangezien we akkoord gegaan zijn met de terms and conditions, maar:
Determinist schreef:
09 sep 2019, 14:55
Google en Facebook en Twitter zijn zodanig groot dat ze wat mij betreft zich niet meer kunnen verschuilen achter de oude kapitalistische regel dat het prive ondernemingen zijn en dat ze eigen regels voor normen en waarden mogen kiezen (zolang ze zich maar aan de wet houden).

Daarbij moet je niet vergeten dat deze bedrijven van regeringen bepaalde status gekregen hebben dat ze niet verantwoordelijk zijn voor uitingen op hun platforms.
Het zijn dus in feite nutsbedrijven geworden. Maar met die status dienen ze zich wel te houden aan dat het beschikbaar moet zijn voor iedereen.
... dit vind ik ook een interessante zienswijze.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 11 sep 2019, 09:45

MetalPig schreef:
09 sep 2019, 09:17
Mypos schreef:
07 sep 2019, 11:51
Het begint steeds engere vormen aan te nemen.
<...>
Het sociale medium Facebook wil een vuist maken tegen de verspreiding van nep-informatie over vaccinaties.
Waarom is het tegengaan van nep-informatie eng?
Dit zijn gewoon troll reacties. Zou je hiermee willen stoppen?

Jij zegt dat het nep informatie is. Ik zeg dat de informatie die door de overheid verspreid wordt nepinformatie is.

Je zal waarschijnlijk niet op de hoogte zijn van het feit dat de rechtbank heeft geoordeeld dat er al 32 jaar geen veiligheidsonderzoeken zijn geweest naar vaccins.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 11 sep 2019, 09:49

ZULLEN WE SAMEN DE NATIONALE VACCINATIEDAG VOOR TWEEDE KAMERLEDEN ORGANISEREN?

Beste Rob Jetten,

Na ons goede gesprek op 4 Juli in Den Haag heb ik vandaag besloten dat ik je wil gaan helpen.

Ik heb je noodkreet gehoord over het probleem dat vele 2e Kamerleden te druk zijn.

Ik heb gelezen dat jullie zelfs geen tijd hebben om je werk goed uit te voeren. https://tinyurl.com/y2q5vyv5

Toen ik dit las kreeg ik spontaan meer begrip voor het wetsvoorstel van je collega Rens Raemakers - D66

Opeens begreep ik zijn foutieve weergave over dat er onweerlegbaar bewijs is dat vaccinaties veilig zijn. Ik neem aan dat Klaas Dijkhoff hem ondertussen heeft bijgepraat over alle misstanden, die hem in de afgelopen periode hebben bereikt en dat hij zelf ook heeft bevestigd dat hij de bewijsstukken ook niet kan vinden.

Ondertussen heeft Rens Raemakers zeker kennis genomen van de gerechtelijke uitspraak in Amerika van vorig jaar waaruit blijkt dat de vaccinindustrie al 32 jaar lang geen veiligheidsstudies heeft gedaan.

En ook de andere misstanden ten aanzien van het gebruik van cellijnen van levend geaborteerde foetussen in vaccins is hem niet ontgaan.

Maar misschien hebben jullie te druk gehad om hier nu al echt iets mee te doen Daarom heb ik 1 idee bedacht om jullie tijd te besparen en 1 idee zodat jullie je werk beter kunnen doen.

Graag lanceer ik vandaag mijn eerste idee om tijd te besparen, namelijk dat wij samen de Nationale Vaccinatiedag voor Tweede Kamerleden gaan organiseren. Het idee is eenvoudig en meer dan haalbaar.

Vroeger stond er op de RIVM site nog hoelang de werking was van het BMR vaccin van Merck & Co. Tegenwoordig is deze informatie niet meer beschikbaar.

Maar om te zorgen dat jullie als Tweede kamer leden geen gevaar vormen voor alle kinderen in Nederland is het vanuit het perspectief van Rens Raemakers goed om jullie nog eens extra te vaccineren.

In zijn bekende Klaasbrief schreef de heer Klaas Dijkhoff dat hij alle kinderen de prik gunt.

Met alle informatie die ik ondertussen met hem heb gedeeld, gun ik jullie de prik niet.

Maar zoals heel veel ex-vaccers weten leer je heel veel van pijnlijke ervaringen soms leer je door schade-en-schande om los te komen van aannames en veronderstellingen.

Dus daarom mijn vraag aan jou Rob Jetten zullen we samen deze dag organiseren in de 2e kamer? Dan hoeven jullie zelf niet meer langs de dokter. Ik kom gewoon samen met een aantal mensen naar jullie toe.

Ik wil het heel gemakkelijk en goedkoop voor jullie maken, daarom heb ik vanmiddag bij de apotheek al het eerste BMR vaccin opgehaald.

Onder mijn volgers zijn er vast wel een stuk of twintig mensen bij, die ook via een recept van hun dokter een vaccin willen afhalen bij de apotheek.

Met deze 20 vaccins kunnen we tenminste alle D66 Tweede Kamerleden de BMR prik geven op deze Nationale Vaccinatiedag voor Tweede Kamerleden.

De € 35,37 die het mij gekost heeft om 1 vaccin te kopen, had ik er graag voor over om te zorgen dat jullie tijd en geld besparen.

Ik neem volgende week graag contact met je op of we deze dag kunnen organiseren. Voor nu wens ik een fijne avond toe.

Met gezonde groet,
Frank Ruesink

ps: Ik stel voor dat we de dag organiseren wanneer het wetsvoorstel van de heer Rens Raemakers in de 2e Kamer wordt besproken maar dit kunnen we onderling ook nog afstemmen.

ps 2: Ik heb de bijsluiter goed gelezen dus het vaccin bewaar ik koel en zorgvuldig in de koelkast.

gouwepeer

Re: Vaccingate

Bericht door gouwepeer » 11 sep 2019, 09:53

Mypos schreef:
11 sep 2019, 09:45
Ik zeg dat de informatie die door de overheid verspreid wordt nepinformatie is.
En dat is dan geen troll reactie?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 11 sep 2019, 09:54

Dit doet me een beetje denken aan onderstaand fragment.


Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 11 sep 2019, 09:56

gouwepeer schreef:
11 sep 2019, 09:53
Mypos schreef:
11 sep 2019, 09:45
Ik zeg dat de informatie die door de overheid verspreid wordt nepinformatie is.
En dat is dan geen troll reactie?
Nee aangezien ik het in een andere context zeg. Als ik puur en alleen die reactie zou geven zou het inderdaad ook een troll reactie zijn. Maar ik zeg het om aan te tonen dat dat soort reacties flauw zijn, zeker in dit topic en dus bedoeld om te trollen. Snap je dat niet?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 12 sep 2019, 10:22

Mypos schreef:
11 sep 2019, 09:45
Dit zijn gewoon troll reacties. Zou je hiermee willen stoppen?
Ik lees wat je schrijft. Als je iets anders bedoelt is het wellicht handig om iets anders te schrijven.

(Los daarvan: doorvragen op iets wat je schrijft is geen trol-gedrag.)

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 12 sep 2019, 23:28

MetalPig schreef:
12 sep 2019, 10:22
Mypos schreef:
11 sep 2019, 09:45
Dit zijn gewoon troll reacties. Zou je hiermee willen stoppen?
Ik lees wat je schrijft. Als je iets anders bedoelt is het wellicht handig om iets anders te schrijven.

(Los daarvan: doorvragen op iets wat je schrijft is geen trol-gedrag.)
Omdat jij ook weet dat het heel moeilijk is om erachter te komen wat precies nep-informatie is en wat feiten zijn. Jij vindt alle kritiek op vaccinaties nep-informatie. Ik vind veel van wat de farmaceutische industrie en de overheid uitkraamt nepinformatie. Er is zelfs in een rechtszaak geconstateerd dat er al 30 jaar geen onderzoek is gedaan naar de veiligheid van het MBR vaccin. Maar toch denken politici als Dijkhoff nog dat ze het bij het rechte eind hebben in deze discussie.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vaccingate

Bericht door Tammy » 13 sep 2019, 06:15

Mypos even voor alle duidelijkheid , MetalPig is geen trol.
Je zegt tegen hem of hij met zijn trollgedrag wilt ophouden ?
Ik zeg tegen jou dat jij moet ophouden om dat tegen MetalPig te zeggen want hij trolt niet.

Tot zover deze mededeling.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 13 sep 2019, 12:12

Mypos schreef:
12 sep 2019, 23:28
Er is zelfs in een rechtszaak geconstateerd dat er al 30 jaar geen onderzoek is gedaan naar de veiligheid van het MBR vaccin.
Interessant.

Graag een link naar de officiële documentatie aangaande deze rechtszaak waaruit blijkt dat er al 30 jaar geen MBR onderzoek is gedaan.
En geen links naar ICAN die het gemeld hebben.

Zou erg vreemd zijn aangezien het MBR vaccin het meest getest is de afgelopen 50 jaar waarvan door verschillende organisaties regelmatig gerapporteerd wordt.

Dus ik zou graag je informatie willen inzien.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 14 sep 2019, 23:14

Determinist schreef:
13 sep 2019, 12:12
Dus ik zou graag je informatie willen inzien.
Moet ik je helpen, Mypos?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 15 sep 2019, 09:59

Determinist schreef:
14 sep 2019, 23:14
Determinist schreef:
13 sep 2019, 12:12
Dus ik zou graag je informatie willen inzien.
Moet ik je helpen, Mypos?
Ik kon het zelf zo snel niet vinden. Het lijkt trouwens ook of er meer gemanipuleerd word met Google dan vroeger. Als ik nu zoek op iets als vaccines en safety dan komt ik bijna alleen op officiele websites die het van de pro kant laten zien en er komt niks naar boven van alternatieve websites. Bijzonder.

Maar ik heb je vraag uitstaan. Maar je mag me altijd helpen natuurlijk! Als het serieus echt helpen is natuurlijk. ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccingate

Bericht door univers » 15 sep 2019, 10:03

Het lijkt trouwens ook of er meer gemanipuleerd word met Google dan vroeger.
Dat is een ding wat zeker is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 15 sep 2019, 10:28

Mypos schreef:
15 sep 2019, 09:59
Het lijkt trouwens ook of er meer gemanipuleerd word met Google dan vroeger.

Uiteraard, maar dat was altijd al zo. Het feit dat je eerst reclames krijgt en de links wijzen naar producten die je aangesmeerd worden is een duidelijke manipulatie die gebaseerd is op "wie het meest betaalt krijgt de prioriteit". De volgorde is nooit volgens mijn smaak en is door anderen bepaald.

Het is aan de gebruiker verder te kijken dan de eerste pagina lang is, wat heel veel mensen echter niet doen. Dat heet investeren om alle info die je nodig hebt te verzamelen en dat kost enige moeite.

Mypos schreef:
15 sep 2019, 09:59
Maar je mag me altijd helpen natuurlijk! Als het serieus echt helpen is natuurlijk. ;P!
Tuurlijk, beste Mypos. Dit onderwerp is te belangrijk om informatie en desinformatie te laten voor wat het is. Het doel van mijn inbreng in dit topic is te graven in zinnige en onzinnige informatie zodat we niet zomaar wat roepen. Ik ben dus serieus wat dit betreft. En ik denk dat we dat allemaal moeten zijn over onderwerpen die gaan over leven en dood (en alles wat daar tussen ligt). Samen met zijn allen komen we er wel uit.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 15 sep 2019, 10:57

Ok. Ik heb de officiële documentatie gevonden en de daarbij horende schikking in de rechtzaak.


https://www.courtlistener.com/docket/63 ... ealth-and/

Hier een directe link naar de schikking (voor diegenen die niet verder willen klikken)

https://www.courtlistener.com/docket/63 ... ealth-and/


Dit is het bron document. Het is nu aan ons om te bepalen hoe dit gebracht wordt en hoe men ermee aan de haal gaat.
Het is mij nu duidelijk. Er kan niet anders geconcludeerd worden dat deze uitspraak:

Er is zelfs in een rechtszaak geconstateerd dat er al 30 jaar geen onderzoek is gedaan naar de veiligheid van het MBR vaccin.
feitelijk niet klopt door het bewust weglaten van zeer belangrijke informatie.

Ik vraag ieder die interesse heeft zelf te bepalen op basis van deze informatie waar de schoen wringt.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 16 sep 2019, 08:11

Zo. Nu duidelijk is wat deze rechtszaak was, wat de vraag was van ICAN en de uitkomst, zijn dit de vaststaande overduidelijke feiten na het doorlopen van de stukken en bijbehorende brieven.

1) De rechtszaak ging over een klacht aangaande het verstrekken van informatie aan ICAN over het overhandigen van rapporten van HHS aan de commissie energie en handel van het huis van afgevaardigden en aan de commissie arbeid en menselijke hulpbronnen van de Senaat vanaf 1987.

2) De zaak is geschikt. Niemand heeft de rechtszaak gewonnen en is door beide partijen als afgedaan bestempeld.

3) Verschillende gevraagde correspondentie aan ICAN bleek inhoudelijk voldoende voor deze bepaling. De HHS heeft binnen twee jaar na 1987 meerdere rapporten aan de senaat overhandigd.
Echter niet elke twee jaar. Tussen 1987 en heden heeft HHS en de organisaties daaronder opdracht gegeven en rapporten uitgebracht.

4) De ondertekende schikking bestaat uit 3 pagina's

Met deze informatie gaan we even kijken hoe de media dit heeft opgepakt. Wetende dat de media in welke vorm dan ook het elke keer laat afweten duidelijke bron informatie bewust dan wel onbewust verkeerd presenteert of belangrijke informatie achterwege houdt. En het is weer een beerput van onkunde en gemanipuleer waar je tenen van krom gaan staan.

Nu we de bron kennen en we de informatie duidelijk voor ogen hebben gaan we de volgende bron pakken, die van ICAN zelf.

Wat zien we. Het document van de schikking wordt gehost door (ICAN?) op deze pagina:

https://vaccine.guide/misconduct/depart ... s-lawsuit/

Bevat de drie pagina's uit de originele schikking. Plus extra pagina's van ICAN met hun interpretatie van de rechtszaak.
De link naar het bron document werkt niet (uiteraard).

Ik noem dit even het ICAN document, want deze heeft extra pagina's welke niet in de bron zitten.
Daarin wordt beweerd dat HHS nooit voldaan heeft aan het overhandigen van ook maar 1 enkel document. Wat een leugen is. Binnen twee jaar heeft de HHS rapportages aan de commissies geleverd.
Tevens wordt hierin beweerd dat de HHS geen enkel idee heeft over de veiligheid van vaccines. Alle correspondentie van HSS aan ICAN waarin alle onderzoeken en controle systemen genoemd worden, worden door ICAN niet meegenomen. De vragen van ICAN waren beantwoord door HSS wat de schikking ook aangeeft, maar ICAN geeft er een draai aan door te stellen dat 2 jaarlijkse rapportages aan deze commissies gelijk staat aan het niet voldoen aan onderzoek naar veiligheid. Wat feitelijk onjuist is.

Ok. Prima. Dat is ICAN die als tegenhanger van HSS er een eigen verhaal aan geeft.

Ik, als geen professionele journalist, kan met simpele tools zoals Google en het zelf lezen van de correspondentie en het doorlopen van de stromen van informatie tot aan de bronnen hier een prima informatief en op waarheid gebaseerd artikel over schrijven.

Maarja, ik weet niet wat journalisten tegenwoordig allemaal op school moeten leren, maar lezen en conform de realiteit een stukje hierover schrijven kunnen ze blijkbaar niet.

Want wat lezen we hier van newswire:

ICAN vs. HHS: Key Legal Win Recasts Vaccine Debate

ICAN heeft een rechtszaak GEWONNEN waaruit blijkt dat
"It is apparent that HHS doesn't have a clue as to the actual safety profile of the now 39 doses, and growing, of vaccines given by one year of age, including in utero," said Bigtree. "In 1986, a one-year old child received eleven doses.

Wat is dit voor een pure leugen! Denkt deze journalist dat ik debiel ben of zo. Dat ik niet kan lezen en dat ik zijn/haar journalistieke kwaliteiten maar klakkeloos moet aannemen?
Rotzooi is het. En uiteraard het aanbieden van Facebook en Twitter share knopjes zodat andere "onnozelen" deze troep zonder blikken of blozen verder kunnen verspreiden.

Ok, we gaan verder met deze website:

RFK Jr. Wins Case Against Government For Vaccine Safety Violations

Met dit als begin
This will come as big and important news for anyone concerned with the safety of vaccines: as it turns out the federal government has been neglecting safety obligation for decades, which has been proven in a court of law bringing RFK Jr and ICAN to victory over DHHS.
In een gewonnen rechtszaak is bewezen dat de DHHS hun verplichting tot veiligheid van vaccines....blah blah blah...

Wel godverdommenogeensaantoezeg. Weer een kut website die er een draai aan geeft.


Nou, nog eentje dan.

HHS Sued for Not Upholding Vaccine Safety Testing Mandated by Law
In 2017, Health Impact News reported that the Informed Consent Action Network (ICAN), supported by 55 organizations, representing over 5 million people, had taken the unprecedented step of serving a notice to Mr. Don Wright, M.D., M.P.H., who was the acting secretary of the Health and Human Services (HHS) department at the time, stating that HHS had failed in their duty to conduct the proper scientific research required to demonstrate vaccine safety as was required by law and that they should take immediate action to remedy this negligence.
Stelletje gore leugenaars. Ze verzinnen het gewoon waar je bijstaat. Ze plakken er onbeschaamd eigen verzinsels aan vast. Het is een grof schandaal.

Zo kan ik website aan website opsommen waar eigen draaien en conclusies getrokken worden. Geen wonder dat social media overspoeld wordt met memes en berichten die viraal gaan.
Het is zo simpel door na de eerste klik binnen Google en dan een tweede klik op het share knopje pure onzin als een virus verder te verspreiden waar het aldaar nog verder aan de wandel gaat.
Zonder ook maar 1 milliseconde moeite te doen zich af te vragen welke desinformatie ze nu weer vermenigvuldigen. Journalisten zijn lui, dat blijkt wel. Maar de lezers van hun pulp zijn net zo schuldig.

En inderdaad, je moet wat moeite doen om deze stront door te wroeten, maar is weer een duidelijk bewijs dat je de informatie NOOIT maar dan ook NOOIT direct moet afnemen van websites, kranten, blogs, Facebook en andere media. Journalisten en mensen die zich voordoen als journalisten zijn niet meer te vertrouwen. Je moet echt zelf naar de bron en de tijdlijnen ontrafelen. Dan pas kom je tot meer betrouwbare informatie.

Wie dit gebeuren nog steeds niet ziet als een berg stront, heeft het in de ogen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 16 sep 2019, 12:04

Determinist schreef:
16 sep 2019, 08:11
Zo. Nu duidelijk is wat deze rechtszaak was, wat de vraag was van ICAN en de uitkomst, zijn dit de vaststaande overduidelijke feiten na het doorlopen van de stukken en bijbehorende brieven.

1) De rechtszaak ging over een klacht aangaande het verstrekken van informatie aan ICAN over het overhandigen van rapporten van HHS aan de commissie energie en handel van het huis van afgevaardigden en aan de commissie arbeid en menselijke hulpbronnen van de Senaat vanaf 1987.

2) De zaak is geschikt. Niemand heeft de rechtszaak gewonnen en is door beide partijen als afgedaan bestempeld.

3) Verschillende gevraagde correspondentie aan ICAN bleek inhoudelijk voldoende voor deze bepaling. De HHS heeft binnen twee jaar na 1987 meerdere rapporten aan de senaat overhandigd.
Echter niet elke twee jaar. Tussen 1987 en heden heeft HHS en de organisaties daaronder opdracht gegeven en rapporten uitgebracht.

4) De ondertekende schikking bestaat uit 3 pagina's

Met deze informatie gaan we even kijken hoe de media dit heeft opgepakt. Wetende dat de media in welke vorm dan ook het elke keer laat afweten duidelijke bron informatie bewust dan wel onbewust verkeerd presenteert of belangrijke informatie achterwege houdt. En het is weer een beerput van onkunde en gemanipuleer waar je tenen van krom gaan staan.

Nu we de bron kennen en we de informatie duidelijk voor ogen hebben gaan we de volgende bron pakken, die van ICAN zelf.

Wat zien we. Het document van de schikking wordt gehost door (ICAN?) op deze pagina:

https://vaccine.guide/misconduct/depart ... s-lawsuit/

Bevat de drie pagina's uit de originele schikking. Plus extra pagina's van ICAN met hun interpretatie van de rechtszaak.
De link naar het bron document werkt niet (uiteraard).

Ik noem dit even het ICAN document, want deze heeft extra pagina's welke niet in de bron zitten.
Daarin wordt beweerd dat HHS nooit voldaan heeft aan het overhandigen van ook maar 1 enkel document. Wat een leugen is. Binnen twee jaar heeft de HHS rapportages aan de commissies geleverd.
Tevens wordt hierin beweerd dat de HHS geen enkel idee heeft over de veiligheid van vaccines. Alle correspondentie van HSS aan ICAN waarin alle onderzoeken en controle systemen genoemd worden, worden door ICAN niet meegenomen. De vragen van ICAN waren beantwoord door HSS wat de schikking ook aangeeft, maar ICAN geeft er een draai aan door te stellen dat 2 jaarlijkse rapportages aan deze commissies gelijk staat aan het niet voldoen aan onderzoek naar veiligheid. Wat feitelijk onjuist is.

Ok. Prima. Dat is ICAN die als tegenhanger van HSS er een eigen verhaal aan geeft.

Ik, als geen professionele journalist, kan met simpele tools zoals Google en het zelf lezen van de correspondentie en het doorlopen van de stromen van informatie tot aan de bronnen hier een prima informatief en op waarheid gebaseerd artikel over schrijven.

Maarja, ik weet niet wat journalisten tegenwoordig allemaal op school moeten leren, maar lezen en conform de realiteit een stukje hierover schrijven kunnen ze blijkbaar niet.

Want wat lezen we hier van newswire:

ICAN vs. HHS: Key Legal Win Recasts Vaccine Debate

ICAN heeft een rechtszaak GEWONNEN waaruit blijkt dat
"It is apparent that HHS doesn't have a clue as to the actual safety profile of the now 39 doses, and growing, of vaccines given by one year of age, including in utero," said Bigtree. "In 1986, a one-year old child received eleven doses.

Wat is dit voor een pure leugen! Denkt deze journalist dat ik debiel ben of zo. Dat ik niet kan lezen en dat ik zijn/haar journalistieke kwaliteiten maar klakkeloos moet aannemen?
Rotzooi is het. En uiteraard het aanbieden van Facebook en Twitter share knopjes zodat andere "onnozelen" deze troep zonder blikken of blozen verder kunnen verspreiden.

Ok, we gaan verder met deze website:

RFK Jr. Wins Case Against Government For Vaccine Safety Violations

Met dit als begin
This will come as big and important news for anyone concerned with the safety of vaccines: as it turns out the federal government has been neglecting safety obligation for decades, which has been proven in a court of law bringing RFK Jr and ICAN to victory over DHHS.
In een gewonnen rechtszaak is bewezen dat de DHHS hun verplichting tot veiligheid van vaccines....blah blah blah...

Wel godverdommenogeensaantoezeg. Weer een kut website die er een draai aan geeft.


Nou, nog eentje dan.

HHS Sued for Not Upholding Vaccine Safety Testing Mandated by Law
In 2017, Health Impact News reported that the Informed Consent Action Network (ICAN), supported by 55 organizations, representing over 5 million people, had taken the unprecedented step of serving a notice to Mr. Don Wright, M.D., M.P.H., who was the acting secretary of the Health and Human Services (HHS) department at the time, stating that HHS had failed in their duty to conduct the proper scientific research required to demonstrate vaccine safety as was required by law and that they should take immediate action to remedy this negligence.
Stelletje gore leugenaars. Ze verzinnen het gewoon waar je bijstaat. Ze plakken er gewoon eigen conclusies aan vast. Het is een grof schandaal.

Zo kan ik website aan website opsommen waar eigen draaien en conclusies getrokken worden. Geen wonder dat social media overspoeld wordt met memes en berichten die viraal gaan.
Het is zo simpel door na de eerste klik binnen Google en dan een tweede klik op het share knopje pure onzin als een virus verder te verspreiden waar het aldaar nog verder aan de wandel gaat.
Zonder ook maar 1 milliseconde moeite te doen zich af te vragen welke desinformatie ze nu weer vermenigvuldigen. Journalisten zijn lui, dat blijkt wel. Maar de lezers van hun pulp zijn net zo schuldig.

En inderdaad, je moet wat moeite doen om deze stront door te wroeten, maar is weer een duidelijk bewijs dat je de informatie NOOIT maar dan ook NOOIT direct moet afnemen van websites, kranten, blogs, Facebook en andere media. Journalisten en mensen die zich voordoen als journalisten zijn niet meer te vertrouwen. Je moet echt zelf naar de bron en de tijdlijnen ontrafelen. Dan pas kom je tot meer betrouwbare informatie.

Wie dit gebeuren nog steeds niet ziet als een berg stront, heeft het in zijn ogen.
Op de eerste plaats bedankt voor het uitzoeken hiervan. Aangezien ik het zelf niet kon vinden zo snel had ik de vraag bij Frank neergelegd.

Ten tweede zie ik opeens enorm veel taal omhoog komen bij je die ik niet van je gewend ben (gore leugens, stront in de ogen etc). Ik neem aan dat dit de emotie is bij je die met dit onderwerp te maken heeft.

Ten derde zal ik het later nog eens wat meer bestuderen maar ik denk niet dat je alle interpretaties hiervan door anderen allemaal maar onder het tapijt kan vegen omdat de uitkomst je niet aanstaat.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 16 sep 2019, 12:26

Mypos schreef:
16 sep 2019, 12:04
Ten derde zal ik het later nog eens wat meer bestuderen
Interessant. Je was dus gewoon iemand aan het napapegaaien zonder uit te zoeken of de waarheid wellicht iets genuanceerder ligt.

Dat verklaart meteen dat je geen antwoorden kunt geven als er doorgevraagd wordt. Bedankt voor de opheldering.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 16 sep 2019, 12:56

Mypos schreef:
16 sep 2019, 12:04
Op de eerste plaats bedankt voor het uitzoeken hiervan.
Graag gedaan. ;P!
Mypos schreef:
16 sep 2019, 12:04
Ten tweede zie ik opeens enorm veel taal omhoog komen bij je die ik niet van je gewend ben (gore leugens, stront in de ogen etc). Ik neem aan dat dit de emotie is bij je die met dit onderwerp te maken heeft.
Dat klopt. Goede observatie.
Dit onderwerp is belangrijk voor mij. Niet alleen omdat het mijzelf aangaat, maar ook anderen zoals familie, kinderen, vrienden enzovoort. Maar ook om iedereen op dit forum.

Het onderwerp gaat over leven en dood en alle ziektes daar tussen in. Ik wil dat ik en anderen goede informatie krijgen zodat we de juiste beslissingen kunnen nemen.
Erg belangrijk dus.

Ik verwacht eigenlijk ook dat iedereen dit een belangrijk onderwerp vindt en dat men verantwoordelijk omgaat met het onderwerp.

Ik wordt dus furieus en behoorlijk nijdig als er overduidelijk gelogen en gemanipuleerd wordt en zeker als onschuldige mensen daar de dupe van worden.
In veel gevallen voor eigen gewin.
Ten derde zal ik het later nog eens wat meer bestuderen maar ik denk niet dat je alle interpretaties hiervan door anderen allemaal maar onder het tapijt kan vegen omdat de uitkomst je niet aanstaat.
Ik snap niet dat jij niet nijdig bent. Dat jij niet nu alles wil weten over jouw opmerking hier op het forum. Dat jij niet furieus bent op diegenen die je voorgelogen hebben en niet nijdig bent op jezelf dat je zonder meer andermans leugens hebt doorgegeven.

Het lijkt erop dat jij nu je schouders ophaalt zo van "ach, ik kijk het wel een keertje naar". Zo nonchalant omgaan met jouw opmerking die door anderen opgepakt kunnen worden en gebruikt wordt bij eventuele belangrijke beslissingen.

Ik heb moeite gestoken om deze specifieke desinformatie te achterhalen in de hoop dat anderen die geloofden in de leugen dit nu duidelijk zouden zien en wellicht daarvan leren.
Je had het in een ander topic over "leren van fouten". Nou, het aannemen van informatie die overduidelijk gemanipuleerd is en gebruikt wordt voor andermans gewin is een fout die je kan herstellen door de fout in te zien.

Aan je laatste reactie te zien interesseert het je geen ene reet en wil je alleen maar je eigen opmerking bagatelliseren door te wijzen op mijn zoektocht als "het onder het tapijt vegen omdat de uitkomst mij niet aanstaat".

En er valt mij in dit geval niets aan te staan, welke kant dan ook. Ik lees de bron en zie wat anderen daarvan maken. Anderen die bewust het zaakje manipuleren. Zwart-op-wit.

gusteman

Re: Vaccingate

Bericht door gusteman » 16 sep 2019, 15:42

MetalPig :post:

Determinist :post: Offtopic: en niet alleen dat.
Meteen bedankt voor het nogmaals aantonen dat complotdenken echt bestaat, dat complotdenkers niet te vermurwen zijn in hun irreële visie op de werkelijkheid en weigeren rekening te houden met de mogelijkheid dat hun kijk op de wereld weleens totaal verwrongen zou kunnen zijn.

Zeker binnen de problematiek rond vaccinatie blijkt ook dat complotdenkers gevaarlijke mensen zijn die in staat zijn hun medemensen ernstige schade te berokkenen.

Binnen andere domeinen, zoals bijvoorbeeld eindtijd-complotten maar niet enkel daarin, zijn ze al in staat geweest wereldwijd duizenden mensen aan te zetten tot zelfmoord of het nemen van beslissingen die hen en hun gezinnen in totale ellende hebben gestort.

Tevens benevelen zij het denkvermogen van minder begaafden, goedgelovigen en naïevelingen wat ook weer kan leiden tot het nemen van fatale beslissingen.

Kortom, complotdenken is gevaarlijk, kan zelfs levensbedreigend zijn, en behoort aan banden gelegd te worden.

Iets wat complotdenkers zouden moeten begrijpen want dit evenaart hun standpunten naar de Illuminati, de Cabal, het Zionisme en nog een paar tientallen al dan niet bestaande groeperingen toe, groeperingen waarvan de complotdenkers beweren dat zij al honderden, zo niet duizenden, jaren werken aan het installeren van één grote Nieuwe Wereldorde.

Eerlijk gezegd, als er al zoiets zou bestaan dan is het werkelijk een bende stumperds als ze daar nog altijd niet in geslaagd zijn.

Plaats reactie