Ayahuasca in Nederland verboden

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door Tardis » 02 okt 2019, 14:06

De Hoge Raad heeft bepaald dat Ayahuasca in sommige gevallen schadelijk zou kunnen zijn voor de gezondheid en om die reden in Nederland voortaan verboden is. Dat heet het kind met het badwater weggooien. Want Ayahuasca, met de werkzame stof DMT, heeft ook bewezen een heilzame werking te hebben op de geestelijke gezondheid van mensen die het brouwsel hebben gedronken. Zelf heb ik het nooit gedronken, ik wil geen troep in mijn lichaam, nuchter voel ik me het best. Koffie is de enige drug die ik gebruik voor het effect om 's morgens op gang te komen. Als mensen behoefte hebben om Ayahuasca tot zich te nemen om oplossingen te vinden voor vragen waar ze mee zitten dan zou dat naar mijn mening moeten worden toegestaan. In dat geval is het een therapie. Graham Hancock beweert dat hij onmiddellijk na zijn eerste Ayahuasca sessie van zijn cannabisverslaving af was. Dus zo kan het blijkbaar ook en wat is daar eigenlijk op tegen?

Ik vermoed dat het bestaan van twee kerken die het spul als onderdeel van een religie aan de man brengen hierin een doorslaggevende rol heeft gespeeld. Kerken betalen geen belasting en de belastingdienst is bang voor slimme trucs om belasting te ontduiken, zeker als er drugs mee gemoeid zijn.


https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~bd3ee5e4/
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

gusteman

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door gusteman » 02 okt 2019, 16:09

Tardis schreef:
02 okt 2019, 14:06
Graham Hancock beweert dat hij onmiddellijk na zijn eerste Ayahuasca sessie van zijn cannabisverslaving af was. Dus zo kan het blijkbaar ook en wat is daar eigenlijk op tegen?
Ja, wat kan daar op tegen zijn?
Misschien de ongelooflijke hoop bagger die door Graham Hancock als 'waar- en werkelijkheid' wordt verspreid?
Dat zal niet helpen om een regulerende overheid wat milder te stemmen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door Osiris » 02 okt 2019, 16:19

Lars Faber één van de grondleggers in NL voor de Ayahuasca behandelingen is inmiddels overgestapt naar Voyahuasca.
Hij had de bui waarschijnlijk al zien hangen nadat de behandelingen steeds populairder werden en er ook minder gecontroleerde beoefenaars mee bezig waren .
Deze voyahuasca schijnt een andere legale combi te zijn van een medicinale plant en truffels, waarbij ook veel minder de overgeefneigingen aanwezig zijn.

Ik heb zelf bij hen een paar jaar geleden de Ayahuasca/zweethut sessie gedaan.
Zeer bijzondere ervaring.

Voor degenen die meer informatie willen ;

https://www.degewijdereis.nl/HOME/
Laatst gewijzigd door Osiris op 02 okt 2019, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door Osiris » 02 okt 2019, 16:23

gusteman schreef:
02 okt 2019, 16:09

Misschien de ongelooflijke hoop bagger die door Graham Hancock als 'waar- en werkelijkheid' wordt verspreid?
Werkelijk ?
Je maakt er wel een persoonlijke sport van.
Succes :hahaha:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door Tardis » 02 okt 2019, 21:34

gusteman schreef:
02 okt 2019, 16:09
Tardis schreef:
02 okt 2019, 14:06
Graham Hancock beweert dat hij onmiddellijk na zijn eerste Ayahuasca sessie van zijn cannabisverslaving af was. Dus zo kan het blijkbaar ook en wat is daar eigenlijk op tegen?
Ja, wat kan daar op tegen zijn?
Misschien de ongelooflijke hoop bagger die door Graham Hancock als 'waar- en werkelijkheid' wordt verspreid?
Dat zal niet helpen om een regulerende overheid wat milder te stemmen.
Wat hebben de werking van Ayahuaska en jouw kennelijke weerzin tegen iemand met elkaar te maken? Niets toch? Afgezien daarvan nodig ik je uit om een nieuw topic over Graham Hancock en jouw opsomming van zijn ongelofelijke hoop bagger te starten. Dan hebben het er daar wel over.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door Determinist » 03 okt 2019, 07:45

Hmmm. Ik ben in de basis tegen het verbieden van "drugs".
Als mensen het willen hebben dan hoef je niet erg veel moeite te doen om eraan te komen.

En als de reden voor verbod
schadelijk zou kunnen zijn voor de gezondheid en om die reden in Nederland voortaan verboden is
dan bereikt men het tegendeel. Drugs verkregen van derden die buiten het zichtveld is van controlerende instanties wordt verkocht is van bedenkelijke kwaliteit wat voor gebruikers EXTRA schadelijk zou kunnen zijn voor de gezondheid.
De enige die dat kan controleren zijn de gebruikers zelf, die niet kunnen klagen bij instanties dat ze troep hebben gekregen.

Verder ontstaat er een onderwereld cultuur waar naast bedenkelijke producten je meteen ook de andere eigenschappen van die cultuur gratis bij krijgt. Criminelen varen er wel bij.

Zo kan ik herinneren dat een incident in Amsterdam, waarbij een toerist zich volgepropt had met alcohol en andere combinaties van drugs ook handig vond om paddo's te nemen. Als ik het goed herinner is deze uit het hotelraam gesprongen.

Meteen waren paddo's verboden. Maar ze zijn overal te krijgen. Maar geen idee wat de kwaliteit en sterkte van die dingen zijn.

Met als resultaat een extra risico op gebruik.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door Fenna » 03 okt 2019, 11:19

:post: Determinist.
Ik heb zelf niks met drugs, maar door het te verbieden raak je de controle helemaal kwijt, speel je de iligaliteit nog mee in de kaart, is de controle helemaal weg en de risico's groter.

Dit vreest men ook met het zogeheten wietexpiriment.
De staat wil dat men 'schone' staatswiet gaat verkopen in de shops.
Dus niet meer een illegaal handelaartje die via de achterdeur aan de koffieshop een goede kwaliteit verkoopt, maar slappe staatskwaliteit.
Het experiment zorgt ervoor dat coffeeshops legale wiet gaan verkopen. De wiet wordt dan geteeld door zogenoemde staatstelers, daarvan komen er maximaal tien.
Met de proef wil het kabinet kijken of legale wiet zorgt voor een afname van de criminaliteit. Ook moet het zorgen voor minder schadelijke stoffen in wiet.

Nou dat kan je aan je water voelen dat afname van criminalitei niet gaat lukken op deze manier.
Ook de coffeeshophouders denken dat de straathandel weer zal toenemen.
Als de kwaliteit niet goed is zal er meer op straat verkocht gaan wordenn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ayahuasca in Nederland verboden

Bericht door taigitu » 16 aug 2020, 12:32



Waarom helpt ayahuasca tegen stress en depressies? | DRUGS & PILLEN

Universiteit van Nederland


Ayahuasca is een natuurlijke en psychoactieve drug die oorspronkelijk uit het Amazonegebied komt en daar tot op heden nog veel gebruikt wordt.
Op het moment wordt het ook steeds meer toegepast in Nederland voor reinigingskuren en mentale bevrijding.
Dr. Kim van Oorsouw (Maastricht University) zal in haar college meer vertellen over deze bijzondere drug.



Afbeelding

Ik had deze video nog in de opslag staan.
Misschien ook interessant om te zien?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie