Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door MetalPig » 18 okt 2019, 10:34

trouw schreef: Turkse invasie stokt na schoolpleindiplomatie Trump

De dreigbrief van Trump aan Erdogan. Gaf die de doorslag?
De invasie begon *na* de brief dus ik denk niet dat de brief de doorslag gaf bij het *stokken* van de invasie.

Opvallend is ook dat Trouw bij het vertalen van de brief de datum heeft weggelaten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Tammy » 18 okt 2019, 10:37

Waarom denk je dat Trouw dat heeft gedaan MetalPig ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door MetalPig » 18 okt 2019, 10:41

Tammy schreef:
18 okt 2019, 10:37
Waarom denk je dat Trouw dat heeft gedaan MetalPig ?
Het viel me op in combinatie met de opmerking 'gaf de brief de doorslag?' Als je naar de datum van de brief kijkt dan is het antwoord overduidelijk 'Nee'.

Geen idee waarom ze dat zo deden. Ik weet niet eens of het opzet was of slordigheid. Het viel me gewoon op [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Tammy » 18 okt 2019, 10:47

Het blijft raar inderdaad .
Misschien word het nog wel een keer vermeld de reden .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door taigitu » 18 okt 2019, 11:05

Het kan ook zo zijn dat Trump de datum expres niet vermeldde.
Zo kan hij nog lekker 'schuiven; met de datum als de inhoud
van de brief bekend wordt.....?
De man kan best sluw zijn, naast zijn domheid.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Witte wel » 18 okt 2019, 11:32

Als Trump werkelijk een dergelijke vorm van communicatie toepast, wat volgens mij media speculatie is, dan begrijp ik heel goed dat een Rusland en China, en wie volgen er nog meer, deze Twitter clown niet meer serieus nemen. Wel of geen datum of naam. Volks taalgebruik. Geen enkele vorm van diplomatie. En Trump vindt het wel prima zo. Mogelijk dat hij het zo opgezet heeft om als het verkeerd loopt altijd te de handen te kunnen wassen in onschuld.
En een presidentieel stuk zou zomaar circuleren, gelooft men het zelf. Blijkbaar wel want er bestaat zo veel twijfel. Even goed nadenken en men weet dat Trump een grote invloed op de media heeft en een stuk gewoon in kan brengen wat onderling verhandeld wordt. Zo werkt de hedendaagse media toch.
Maar het werkt wél want velen trappen in deze list welke een gecontroleerde denkpiste neer zet. Bombastisch taalgebruik schijnt tegenwoordig populair te zijn en is volksvermaak en wordt daarom veelvoudig toegepast. Wie trapt hier in? :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Tammy » 18 okt 2019, 11:42

Taigitu schreef :
Het kan ook zo zijn dat Trump de datum expres niet vermeldde.
Hoe bedoel je Taigitu ?
In die brief staat gewoon een datum boven.
Alleen in de vertaalde versie die Trouw plaatste is geen datum te zien zoals MetalPig opmerkte.
Of zie ik iets over het hoofd nu ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door univers » 18 okt 2019, 12:00

Het kan ook zo zijn dat Trump de datum expres niet vermeldde.
Zo slecht is hij toch niet ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door taigitu » 18 okt 2019, 12:03

Tammy schreef:
18 okt 2019, 11:42
Taigitu schreef :
Het kan ook zo zijn dat Trump de datum expres niet vermeldde.
Hoe bedoel je Taigitu ?
In die brief staat gewoon een datum boven.
Alleen in de vertaalde versie die Trouw plaatste is geen datum te zien zoals MetalPig opmerkte.
Of zie ik iets over het hoofd nu ?
Sorry, ik keek alleen naar de vertaalde brief.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door MetalPig » 18 okt 2019, 12:31

<woeps, ik had een aantal berichten gemist>

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door MetalPig » 18 okt 2019, 12:33

Witte wel schreef:
18 okt 2019, 11:32
Als Trump werkelijk een dergelijke vorm van communicatie toepast, wat volgens mij media speculatie is,
Het Witte Huis heeft al bevestigd dat de brief echt is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Tammy » 18 okt 2019, 12:44

Ok bedankt Taigitu voor de uitleg. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Tammy » 19 okt 2019, 02:06

Afbeelding

Ambassadeur Hoekstra: 'Nederland medeverantwoordelijk voor chaos in Syrië'.

Nederland is medeschuldig aan de huidige situatie in het noorden van Syrië. Dat zegt de Amerikaanse ambassadeur in Nederland, Pete Hoekstra, in een interview met Nieuwsuur. "Het waren de Nederlanders die zich een paar maanden geleden besloten terug te trekken uit Syrië en daardoor een domino-effect veroorzaakten van mensen die de regio verlaten."

Nadat de Amerikaanse president Donald Trump onlangs besloot alle Amerikaanse troepen uit het overwegend Koerdische noorden van Syrië te halen, viel Turkije het land binnen om Koerdische milities te verdrijven en een bufferzone langs de grens te creëren. De Koerdische YPG, die jarenlang samen met de VS tegen IS streed, sloot vervolgens een deal met de Syrische president Assad. Syrische troepen trokken naar het noorden om de Koerdische strijders bij te staan.

Er zouden in de strijd al honderden doden zijn gevallen en 200.000 inwoners van de regio zijn op de vlucht geslagen. Ook dreigen IS'ers te ontsnappen uit door Koerden bewaakte gevangenissen.

'Nederland speelde belangrijke rol in Syrië'

Hoeksta vindt dat de Verenigde Staten en Europese landen een gedeelde verantwoordelijkheid hebben voor deze situatie. Europese landen trokken zich eerder al terug uit Syrië en waren bovendien niet bereid te helpen toen de Verenigde Staten vorig jaar december aankondigden troepen uit Syrië te halen, zegt hij.

"De Nederlanders noemden het terugtrekken van de VS een grote fout", zegt Hoekstra. "De president veranderde toen zijn positie en hield onze troepen in Syrië. Mij werd gevraagd of ik dacht dat Nederland zou blijven. Ik zei 'ze willen zó graag dat de VS in Syrië blijft, dat ik denk dat ze zelf in Syrië blijven'. We wilden dat de Nederlanders mee bleven doen en deel van de coalitie bleven. Ze speelden een belangrijke rol in Syrië."

Zoals binnen de anti-IS-coalitie was afgesproken eindigde de Nederlandse inzet van F-16's boven Syrië eind 2018. Hoekstra verwijt Nederland en andere landen "te hebben besloten dat het werk gedaan was, dat hun deelname voorbij was".

"Ik neem aan dat de Nederlanders vertrokken omdat ze niet langer een dreiging zagen. Maar zodra de Verenigde Staten iets doen wat onze Europese bondgenoten al hebben gedaan wordt het ineens Amerika's schuld dat er dingen gebeuren in het Midden-Oosten."

Geen vrees voor IS.

Hoekstra erkent dat de situatie in het noorden van Syrië escaleerde nadat de VS besloten zich terug te trekken. "De laatste paar dagen waren moeilijk. We zijn heel, heel erg tegen wat Turkije doet en de stappen die het neemt in Syrië. De VS heeft gereageerd met sancties tegen Turkije. En we hebben diplomatie bedreven met Turkije om de situatie aan te pakken."

Ondanks de verontwaardiging over Turkije's acties verraste de inval hem totaal niet, zegt hij. "Het is niet een kwestie van de laatste paar maanden. Deze grensregio is al jarenlang een ingewikkeld gebied, ver voor we het gevecht met IS aangingen."

Ook was al lang bekend dat gevangengenomen IS'ers bij een Turkse inval mogelijk zouden ontsnappen, zegt hij. "De VS hebben verschillende landen gevraagd met een oplossing te komen voor deze strijders, maar zij zeiden 'nee we willen ze niet in deze kampen maar we hebben geen alternatief dus we moeten ze daar maar laten'. Europa was niet bereid te helpen."

Toch zegt hij niet te vrezen dat IS'ers opnieuw voor een grote dreiging gaan zorgen. "Als IS weer herstelt houden we Amerikaanse troepen in Syrië om druk op IS en al-Qaida te houden."

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230673 ... syrie.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door herman50 » 19 okt 2019, 07:42

wat een slap gelul.... er staat toch duidelijk er was een afspraak ,.
„Het was Nederland dat een paar maanden geleden besloot uit Syrië te vertrekken en toen begon het domino-effect van mensen die de regio verlieten”, aldus de ambassadeur. „Ik neem aan dat ze vertrokken omdat ze geen dreiging meer zagen.”
>>>>>>>Het vertrek was afgesproken met de door de Amerikanen geleide internationale coalitie die vecht tegen IS.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Witte wel » 19 okt 2019, 09:42

Tuurlijk, de vinger wijzen naar een ander. Daar zijn de Amerikanen toch zo goed in.
De chaos in Syrië is begonnen toen de Amerikanen Syrië binnenvielen, jaren geleden, en IS op de rails gezet hebben. Europa deed daar vlijtig aan mee en sindsdien is het constant chaos. Amerika probeert nu de chaos verantwoordelijkheid te verdelen.
Waar zijn die weggetrokken troepen gebleven. Zijn die naar huis of zitten ze elders in Syrië waar ze nog steeds niet legitiem aanwezig zijn. De troepen zijn verplaatst maar niet verdwenen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door herman50 » 19 okt 2019, 10:09

mjn idee Witte, niemand gaat het controleren, ze geloven het wel weer ,, dus waarom niet gewoon -lekker- blijven
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door Witte wel » 20 okt 2019, 16:39

VS-troepen uit Syrië verplaatst naar Irak.
Ik schreef het al. Niet naar huis maar even verplaatst.
nu.nl
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Turkse troepen trekken Noord-Syrië binnen

Bericht door univers » 20 okt 2019, 17:53

Schoolreisje. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie