De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
4l13N

De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door 4l13N » 20 jul 2019, 07:41

Op West-Java bevindt zich een mysterieuze vindplaats die Gunung Padang (berg van verlichting) wordt genoemd.
Duizenden jaren werd Gunung Padang door de lokale bevolking gezien als heilige plek.
In 1914 ontdekten Nederlandse ontdekkingsreizigers dat de enorme blokken basalt die er kunnen worden gevonden, geen natuurlijke formaties waren.

Het bleken fragmenten te zijn van een megalithisch bouwwerk.
Een eeuw later, in 2013, financierde de Indonesische regering opgravingswerkzaamheden om te achterhalen of er iets onder het oppervlak verborgen lag.
De opgravingen onthulden dat Gunung Padang mogelijk ’s werelds oudste trappenpiramide is.

Volgens geologen was Java 20.000 jaar geleden geen geïsoleerd eiland, maar onderdeel van een subcontinent genaamd Sundaland.
Sommige onderzoekers speculeren dat de piramide op het hoogste punt van dat subcontinent is gebouwd.
De vraag is alleen hoe men 20.000 jaar geleden in staat was om zo’n piramide te bouwen. Kregen de mensen hulp?



Bron: Ninefornews.nl

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door Kristof Piessens » 20 jul 2019, 08:05

Onrechtstreeks denken de meeste mensen dat er et of aliens bij gemoeid zouden zijn.

Maar andere aanwijzingen doen vermoeden wat niemand exact weet, alhoewel er opgravingen zijn geweest van ontdekkingen die daar een licht op kan werpen. De wetenschap weet het niet dat in het verleden de mensen mogelijk een stukje groter (6 meter of meer en nooit een uitzondering, was in die tijd heel normaal om zo'n lengte te hebben) zouden zijn geweest om zulke bouwwerken te kunnen realiseren, de huidige mens is hiervoor te klein om zo'n bouwwerk te kunnen bouwen/maken. Weet wel dat ze (wetenschap) graag die bouwwerken willen toeschrijven aan de huidige mensheid en wil graag de eer opstrijken van de bouw van die gebouwen volgens de lengte van de huidige mensheid.

Ik blijf er bij dat zelfs devils tower als vele vergelijkbare plaatsen in de wereld gigantische bomen hebben gestaan die om 1 of andere reden neergehaald zijn of ze bestaan nog maar niet in zuivere fysieke zin.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door Annemiet » 14 nov 2019, 06:50

Interessant filmpje, ik had denk ik nog niet gehoord van dit verdwenen subcontinent Sundaland.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door Fenna » 14 nov 2019, 09:06

Wat mij verbaasd is, dat er altijd buitenaardse interventie moet zijn geweest om dit soort bouwwerken te kunnen realiseren.
Wie zijn wij om te denken dat WIJ heden ten dage alle wijsheid in pacht hebben?
Misschien had men toen des tijds wel kennis van bouwmethoden die voor ons verloren is gegaan omdat diegene die de kennis bezat is gestorven tijdens een ramp van enorme omvang en dat alle kennis weer opnieuw geleerd moet worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door univers » 14 nov 2019, 09:37

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door Fenna » 14 nov 2019, 10:03

Sorry als ik mensen nu uit hun droom help.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door univers » 14 nov 2019, 10:04

Als het maar geen natte is. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door Tardis » 14 nov 2019, 13:48

Fenna schreef:
14 nov 2019, 09:06
Wat mij verbaasd is, dat er altijd buitenaardse interventie moet zijn geweest om dit soort bouwwerken te kunnen realiseren.
Ancient Aliens is ook niet het meest betrouwbare medium voor dit onderwerp. :mrgreen: Ze kloppen hun programma's op en monteren er ook uitspraken van serieuze onderzoekers in om het programma wat meer cachet te geven. In dit geval is dat Robert Schoch, gerespecteerd geoloog, die mag zeggen dat het zeeniveau in de ijstijd ruim 100 meter lager was dan nu het geval is en dat weten we onderhand wel. Dan mogen de fantasten, zoals de man met het ontplofte haar, er iets sensationeels over zeggen dat kant noch wal raakt. Uitgerekend Robert Schoch is iemand die van mening is dat het bedoelde gesteente voor de kust van Yonaguni op natuurlijke wijze gevormd gesteente is. Het is in ieder geval geen bouwwerk en boven het wateroppervlak zijn daar op Yonaguni nog meer vergelijkbare vormen te zien. Gesteente kan door weersinvloeden splijten, maar dat verklaart nog niet waarom er stukken steen verdwenen zijn. De vlakke en haakse vormen doen mij denken aan een oeroude steengroeve die door het stijgende water onder zeewater is komen te liggen.

De mensheid bestond al lang voordat de laatste ijstijd begon. Homo Sapiens was toen ongeveer zo intelligent als tegenwoordig en ze waren ongetwijfeld ook in staat om bouwmethodes te bedenken die tot enorme bouwwerken hebben geresulteerd. Reuzen en aliens hoeven er echt niet aan te pas te komen. Maar als je dat in een TV-programma beweert trekt het wel kijkers en dus goed bekeken reclameblokken en dus wordt er flink aan verdiend.

Het is jammer dat het zo gaat, want het onderwerp is interessant genoeg om je er over te kunnen verbazen zonder dat er fantastische verklaringen over het doel van het bouwwerk en de gevolgde bouwmethode(s) worden gezocht. Alhoewel de theoretische mogelijkheid dat men in vroeger tijden in staat zou kunnen zijn geweest (ik druk me voorzichtig uit) om gesteente zacht te kunnen maken en het als kleiachtig materiaal relatief eenvoudig kon bewerken. Dat zou b.v. de omvang en de pasvorm van de enorme stenen in Cuzco en ook in Egypte kunnen verklaren. Want als je die enorme stenen ter plekke maakt uit makkelijk draagbare brokstukjes die aan elkaar gekit worden met een cement-achtig vloeibaar bindmiddel dat uithardt, dan hoef je niet met die enorme stukken steen te zeulen. Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan. Daar staat dan weer tegenover dat er in Baalbek wel buitengewoon grote stukken steen zijn uitgehakt uit de ondergrond en dan blijkt dat de bouwers toch met grote stenen zijn gaan zeulen. Dus hier is het laatste woord nog lang niet over gezegd.

20.000 jaar geleden had de mensheid al meer dan 150.000 jaar de tijd gehad om een hoog cultureel peil te bereiken. Daar zou de bedoelde piramide in Indonesië een overblijfsel van kunnen zijn. Ik ben zeer benieuwd naar het (serieuze) onderzoek dat daar naar gedaan wordt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: De verloren piramides van Indonesië. Hoe kon men 20.000 jaar geleden zo’n bouwwerk neerzetten?

Bericht door Annemiet » 14 nov 2019, 14:35

Bedankt Fenna en Tardis, ik volg jullie in jullie redeneringen. => ben er ook niet van overtuigd dat hier buitenaardsen aan toe komen (hoewel ik daar voor open sta),
Maar dat dit een verloren beschaving is lijkt me toch zeer plausibel, en zoals jij zegt, Fenna, verloren gegane wetenschap eventueel.

Plaats reactie