Ziggo

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Ziggo

Bericht door univers » 23 mar 2020, 18:54

Ik vond een email in mijn box.
Dat mijn bankoverdracht was mislukt, en dat ze mijn gegevens moesten hebben om te verifiëren
heb maar eerst naar mijn bankafschriften gekeken, netjes afgeschreven.
Heb even naar Ziggo gebeld.
Dit is het antwoord.
Beste mevrouw, meneer ,
Bedankt voor uw contact. Fijn dat ik u kan helpen. Zoals beloofd hierbij de online informatie over wat we hebben besproken.
Dit is wat we besproken hebben
Phishing herkennen
Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers of pincodes. Vindt u het ook belangrijk om zelf phishing te herkennen?
Zo herkent u phishing https://www.ziggo.nl/klantenservice/int ... UNS90424EA

Nog een vraag?
Wij zijn online dag en nacht open. Komt u er niet uit of wilt u iets anders weten? Bekijk onze contactgegevens.

Succes,
Het Ziggo Serviceteam
Ziggo kijkers opgelet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ziggo

Bericht door Fenna » 24 mar 2020, 09:19

:post:
Ik geef nooit gegevens via internet aan vreemden als er om gevraagd word.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ziggo

Bericht door Determinist » 24 mar 2020, 09:47

Bedrijven zullen nooit persoonlijke gegevens vragen via email.

Mijn mailbus zit elke dag vol met nep emails van banken, bedrijven en instellingen die graag voor iets willen waarschuwen en je dan op knoppen laat drukken in de email.

NOOIT DOEN!

Als je twijfelt, altijd bellen. En niet het telefoonnummer nemen uit die email zelf, maar via de officiële websites de contact gegevens raadplegen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ziggo

Bericht door Tammy » 24 mar 2020, 10:48

Ik doe het ook nooit maar helaas trappen veel mensen er nog steeds in.
Met alle nare gevolgen van dien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Ziggo

Bericht door Vitharr » 24 mar 2020, 11:14

Determinist zegt het toverwoord al; er moet wel twijfel bestaan. Gisteren opende ik in Chrome via mijn meest gebruikte links de site van mijn internetprovider. Ik zag heel even de site en kreeg toen een pagina te zien die van de internetprovider leek te zijn. Ze zouden jarig zijn en ik had 1 van de 10 I-Phones gewonnen. Gelukkig moet ik die niet. Ik had door wat er gebeurde en verrek, na nog eens 2 keer proberen had ik WEER een I-Phone gewonnen.

De reden dat ik hier niet intrapte is dat ik dit verschijnsel ken uit de 'download tijd' waarin je je in een mijnenveld begaf. En ik wil geen I-Phone, dat scheelt.

Toch is het ook bij mij wel eens mis gegaan. Een collega van mij uit Denemarken ging naar Spanje op vakantie. Hij was 3 dagen weg toen ik een mail uit Spanje kreeg waaruit ik alleen op kon maken dat mijn collega foto's met me zou hebben gedeeld. Ik moest op een link klikken om bij de foto's te komen. Dat was heel normaal in die tijd. En omdat alles verder klopte heb ik geklikt en dat gruwelijk bezuurd.

Wantrouw alles wat digitaal is. De post die ik vorige week kreeg van Determinist dat ik naaktfoto's van mezelf op moest sturen om mijn lidmaatschap hier te verlengen leek ook heel geloofwaardig. Maar die transactie hadden we in januari al afgerond dus trapte ik hier lekker niet in! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Ziggo

Bericht door Determinist » 24 mar 2020, 13:26

Oh goed dat je het zegt. Het is een maandelijkse transactie...

:)

Plaats reactie