Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Vitharr » 24 mar 2020, 10:55

Ik wil wat kwijt over het soort mensen wat we momenteel Hamsters noemen. De Hamster is de zoveelste manifestatie van de graaiende mens. Hamsters zijn een bijzondere groep graaiers. Hamsters veroorzaken door hun consumptiegedrag grote schade juist op de momenten dat dit niet wenselijk is. Hamsters zijn egocentrische wezens die je toch zelden alleen ziet. Wanneer meerdere Hamsters bij elkaar zijn versterken de negatieve eigenschappen van de Hamster zich. Ze vallen daardoor in de categorie ongedierte.

Aan de basis van de Hamster ligt de reactieve mens. De reactieve mens leeft zijn leven van dag tot dag. Geen seconde wil de reactieve mens zich bezig houden met risico's uit de toekomst. Daarom wordt de reactieve mens altijd overvallen. Zijn verdedigingsmechanisme is de schuld bij een ander leggen. Het is dit soort mens dat als een anker werkt voor ontwikkelingen op elk gebied. De reactieve mens zal immers nooit verantwoording voor zijn keuzes willen dragen en daardoor bezit hij 0,0% lerend vermogen.

Het gekke is dat we met zijn allen Hamsters belonen. Hierdoor zullen ze ook niet geneigd zijn hun gedrag snel te veranderen. Neem de recente supermarkthamsters als voorbeeld. Ik heb braaf gehoor gegeven aan de terugkerende oproep om een minimale noodvoorraad voor enkele weken in huis te hebben voor noodsituaties. Ook heb ik braaf gehoor gegeven aan de oproep om normaal mijn boodschappen te blijven doen. Dankzij de hamsters viste ik naast het net. Wie wordt hier beloond?

Mij was inmiddels gelukkig al duidelijk dat de echte ramp meestal menselijk van aard is. Zoals in Fukushima de meeste doden tijdens de evacuatie vielen ontstaat in supermarkten schaarste door hen die schaarste vrezen. Op Facebook kwam ik een prachtige illustratie van het probleem tegen in de vorm van een filmpje. In het filmpje zien we een gezin op een terras naar een lawine kijken. Zoonlief vind het maar niets maar papa vindt dat alles veilig is omdat de lawine gecontroleerd is veroorzaakt. Dit weet papa vol te houden tot het terras overspoeld wordt. Op dat moment worstelt papa zich met zijn ellebogen langs zijn gezin om als eerste weg te zijn en zie je zoonlief opgeslokt worden door de lawine. Precies dat....

Het zijn de Hamsters die schaarste veroorzaken waar dat niet nodig is. De aangescherpte maatregelen hebben we aan de familie van de Hamster, namelijk de Struisvogel, te danken. Dat is een andere mutatie uit dezelfde ondersoort; de reactieve mens. De eerste Hamsters zijn ook al opgedoken bij de producenten van vermeende Corona medicijnen. Dankzij de Hamsters krijgen de Vitale beroepen de kliekjes en moeten de meest kwetsbare groepen hun eigen boodschappenuurtje hebben.

Ik zeg; stop die waanzin! Het is een publiek geheim dat wolven in tijden van voedselschaarste Hamsters opeten. Nu wordt duidelijk waarom. Hamsters zijn hufters. De wereld is beter af zonder Hamsters. De mensheid is beter af zonder Hamsters. Ik ben dan ook een groot voorstander voor een open Hamsterjacht. Zeker in deze tijden. Het verkleint het risico op verspreiding van het Corona virus en het maakt het leven gewoon veel makkelijker.

Dus bij deze; WEG MET DIE HUFTERIGE HAMSTERS!!! (De menselijke uiteraard, de echte kunnen we in nood nog als WC papier gebruiken. De menselijke nemen alleen maar ruimte in en veroorzaken overlast.)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Tardis » 24 mar 2020, 11:08

Het is toch ook treurig met je gesteld als je in noodsituaties troost zoekt bij een grote hoeveelheid toiletrollen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Vitharr » 24 mar 2020, 11:17

Tardis schreef:
24 mar 2020, 11:08
Het is toch ook treurig met je gesteld als je in noodsituaties troost zoekt bij een grote hoeveelheid toiletrollen.
In het artikel uit het Parool wat Susan citeert in een ander topic staat dat 'het mensen een gevoel van controle geeft in onzekere tijden'. Als ik dat betrek op toiletpapier raak ik verbijsterd...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door taigitu » 24 mar 2020, 12:50

Ik kan me gedeeltelijk herkennen in 'hamsters'. Ik ben niet gaan hamsteren toen er werd gezegd dat we voor
een paar weken eten ed. in huis te hebben voor eventueel een noodsituatie. Maar ik zorg dat ik altijd genoeg
in huis heb zodat ik niet direct zonder kom te zitten. Ik heb een week later na de waarschuwing wel enkele dingen extra gekocht.
Dat altijd voldoende in huis hebben is ontstaan vanuit mijn jeugd waar ik mee maakte dat mijn ouders het niet breed hadden.
Ook als je als moeder alleen komt te staan met drie jonge kinderen is er dat knellend besef dat je kinderen niets te kort mogen komen.
Dus kan ik me voorstellen dat zeker moeders in deze tijd, naast de angst dat dit virus alleen al oplevert, zij in die onrust meer kunnen inslaan
dan direct nodig is. Als moeder wil je daar dan 'zeker in zijn' als dat mogelijk is, het geeft al één veiligheid in deze situatie.
Daarna kan je dan iets vrijer aandacht aan alle andere zaken hieromtrent geven.
Het is het oeroude instinct van overleven, maar door al het rumoer er omheen wordt de angst zo vergroot en schieten we door.
Angst is de grote algemene deler in deze periode. Daarnaast........


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Vitharr » 24 mar 2020, 12:59

Maar jij hebt proactief gehandeld. Deze mensen handelen reactief en dat gedrag veroorzaakt meer schade dan de aanleiding van het gedrag. Onze intelligentie geeft ons de mogelijkheid proactief te redeneren.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Tammy » 24 mar 2020, 13:45

Er zijn hier veel mensen op het forum die stukken kunnen schrijven waarvan ik denk dat het juweeltjes van berichten zijn.
Waar ik gewoon met bewondering naar zit te kijken.
Jij behoort tot die mensen Vitharr.
Mijn complimenten wat je schreef. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door univers » 24 mar 2020, 16:29



:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Osiris » 25 mar 2020, 06:10

Er is ook nog een andere soort hamster,die we dan maar moeten uitroeien; de geld hamsters bij de grootste bedrijven en multinationals.
Die zitten aan de top van deze voedselketen.

Zij kunnen in deze gecreeerde crisis in tegenstelling tot de middenklasse bedrijven, obligaties uitgeven die massaal door de ECB opgekocht zullen worden als steunpakket.
Zoals eerder in de financieel/economische/banken crisis ,waar de middenklasse nog enigszins gespaard bleef, en de onderklasse het festijn betaald heeft.

Degenen die zich het snelst zullen herstellen na deze crisis en vanwege het elimineren van de middenklasse,die tot armoede vervalt,geen concurrentie meer hebben.
Monopoliepositie dus en weer geld hamsteren alom.

Wat uiteraard precies volledig volgens plan gaat als je een nieuwe wereldorde wilt creeren waar een militair-industrieel complex de dienst uit gaat maken, met de enig geldende ingevoerde religie wetenschap.

Uitroeien die geld hamsters voordat het te laat is [burn]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Gast1 » 25 mar 2020, 08:00

Tammy schreef:
24 mar 2020, 13:45
Er zijn hier veel mensen op het forum die stukken kunnen schrijven waarvan ik denk dat het juweeltjes van berichten zijn.
Waar ik gewoon met bewondering naar zit te kijken.
Jij behoort tot die mensen Vitharr.
Mijn complimenten wat je schreef. [clap]
Het was inderdaad een waar genoegen om over de menselijke hamster en struisvogel te lezen.
Met de nadruk op waar, omdat ik denk te weten dat het zo is én omdat ik dezelfde ervaringen heb.
Overigens wordt het 'keurig' gestimuleerd:



En inmiddels wordt deze reclame niet meer uitgezonden, totdat ... want "Kopen, kopen, kopen" zal en MOET doorgaan. [doh]

Het menselijk specimen heeft daarnaast nog veel meer overeenkomsten met andere en welhaast alle diersoorten.
Om het varken, de bever en de raaf maar eens niet te vergeten.
Maar meer specifiek vinden we nóg meer overeenkomsten in de kleinere soorten.
Sprinkhanen, eikenprocessierupsen, lemmingen, roofmieren komen qua massa al wat dichter in de buurt.
Gaan we echter met de microscoop speuren dan vinden we echter bepaalde soorten die nóg meer in de buurt komen van het gedrag van het menselijk specimen.
De virussen (niet te verwarren met vier-Russen) en de bacteriën ...

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Over Hamsters en waarom ze uitgeroeid moeten worden

Bericht door Vitharr » 25 mar 2020, 09:12

Osiris schreef:
25 mar 2020, 06:10
Zoals eerder in de financieel/economische/banken crisis ,waar de middenklasse nog enigszins gespaard bleef, en de onderklasse het festijn betaald heeft.
Dat blijf je roepen en voor mij als middenklasser blijft het een belediging. Zoals de cijfers laten zien bezat de onderklasse niet eens wat de middenklasse in heeft geleverd. Ik ben zelf in 2013 door de crisis overnieuw begonnen en heb me inmiddels opgewerkt tot mijn oude niveau. In de tussentijd zijn de uitkeringen en het minimumloon harder gestegen dan mijn inkomen. Ik lever dus nog steeds in.

Waar komt jouw idee dat de crisis voor de middenklasse wel meeviel toch vandaan? Wat is jouw definitie van middenklasse eigenlijk?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie