WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 25 mar 2020, 09:31

excuus Gast1,, naar begin bang te worden om iets neer te zetten cq reageren omdat ik niet weet hoe jij reageert ,,je laatse antwoorden kan ik niet precies plaatsen en dan ja word het moeilijk... bij alles wat ik zeg schrijf gaat het vooral om de - sorry- stommiteit van ´derden ´die gewoon geen idee hebben at ze doen, deze figuren moten echt opgepakt worden en op een eilandje gedropt ergens in de stille oceaan .... hoop niet dat dit verkeerd valt maar moest het even kwijt ,, verder mochten er vanmorgen bij de Plus met boodschappen doen tóch mandjes worden meegenomen ,dus wat ik -eerder- schreef hoe wie wat waar en waarom is even -hier- niet van toepassing geweest -het is toch wel een vreemd gezicht al die rood/witte strepen -denk dus 1mtr50cm- máár binnen de 10/13minuten weer thuisben effe uitgewaait ------
(eigenlijk net wat m´n nicht uit Mexcico ´Skipte´ vanmorgen - zit zelf ook al 3weken thuis -= lerares op een Universiteit- maar schreef ook dat ´wij´ -onze- generatie, ze is 71- doén wat er word gevraagd ze zag ook jongeren gaan die dachten doei ik ga let´s.. party,, maar ze heeft gelijk.... zij heeft nog een dikke 3weken voor de boeg aleer ze -dacht ze- iets kon doen ,,m´n neef -haar broer-is 73- - zat al twee weken thuis -Amerika- mede op ´verzoek van z´n dochter - verpleegster- dus ach samen uit samen thuis ;) ............................................... maarre, wennen nee dat doet het niet huis effe schoonmaken doe je ook niet om de dag tog? .......
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 25 mar 2020, 11:21

Nou als dit waar zou zijn
De verspreiding van het coronavirus in Nederland lijkt af te remmen. Die voorzichtig positieve prognose deelde directeur Jaap van Dissel van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vanochtend met de Tweede Kamer. Het aantal patiënten dat in het ziekenhuis moet worden opgenomen, loopt al een paar dagen terug.

Waarschijnlijk is de daling het gevolg van de maatregelen die twee weken geleden werden afgekondigd. Dat begon met het advies van premier Mark Rutte om voorlopig geen handen meer te schudden, maar werd al snel uitgebreid naar een verbod op bijeenkomsten met meer dan honderd mensen en de oproep aan de hele bevolking om zoveel mogelijk thuis te werken.

Groei tot staan gebracht

Sinds zondagavond 15 maart houden ook horeca en scholen de deuren noodgedwongen gesloten. Het kabinet vraagt iedereen om zeker anderhalve meter afstand te houden van anderen.

Van Dissel benadrukt dat alle ontwikkelingen erg gevoelig zijn voor de mate waarin mensen zich aan de maatregelen houden die door het kabinet zijn afgekondigd. "De exponentiële groei is waarschijnlijk tot staan gebracht. Het is gevoelig voor gedrag, maar vooralsnog is er een positieve trend."

Tot nog toe zijn in Nederland tegen de 38.000 testen uitgevoerd. Het aantal positieve testen zegt niet veel meer over de totale verspreiding van het longvirus, aangezien lang niet iedereen die het mogelijk heeft opgelopen wordt getest. Daarvoor ontbreekt het aan capaciteit in testlaboratoria, zegt het RIVM.

2000 testen per dag

Testen worden vooral gedaan bij mensen die in het ziekenhuis worden opgenomen, mensen uit risicogroepen en zorgpersoneel. Volgens het RIVM worden circa 2000 mensen per dag getest.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 25 mar 2020, 11:53

herman50 schreef:
25 mar 2020, 09:31
excuus Gast1,, naar begin bang te worden om iets neer te zetten cq reageren omdat ik niet weet hoe jij reageert ,,je laatse antwoorden kan ik niet precies plaatsen en dan ja word het moeilijk... bij alles wat ik zeg schrijf gaat het vooral om de - sorry- stommiteit van ´derden ´die gewoon geen idee hebben at ze doen, deze figuren moten echt opgepakt worden en op een eilandje gedropt ergens in de stille oceaan .... hoop niet dat dit verkeerd valt maar moest het even kwijt ...
Het valt bij mij helemaal niet verkeerd Herman.
En nog minder dan dat , hoef je bang te zijn: ik dien mij te schamen en dank je voor dit leermoment.

Als er een zijn excuses aan dient te bieden, dan ben ik dat :oops:
Dat hoef je niet te begrijpen, het belangrijkste is dat ik me hiervan bewust ben.
Zo-nu-en-dan maak ik -nog steeds- flinke blunders ...
Niets anders dan een kwestie van zelfkennis ...

:knuffie:

En die knuffel is oprecht.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 25 mar 2020, 12:19

Dat het Corona virus lijkt af te remmen neem ik met een korreltje zout.
Ik heb totaal geen vertrouwen in het RIVM.
Wat zaten ze er naast.

https://nos.nl/artikel/2320075-coronavi ... evaar.html

Men kan aanvoeren dat alles in het begin nog onbekend was enz maar toen het in Europa kwam in andere landen hadden alle seinen op rood moeten staan.
Daarnaast zeggen de cijfers ook eigenlijk niks want er word weinig getest.
Je moet echt heel ziek zijn wil je een test krijgen.
De meesten liggen thuis ziek te wezen, dus die cijfers van het RIVM zeggen mij niks.
Heeft niks met cynisch te maken zijn maar alles met het geen vertrouwen meer hebben in het RIVM.
Want de blunders die zijn gemaakt zijn dusdanig ernstig van aard en ook dat getreuzel met maatregelen , nee ik kijk wel hoe het in de wereld verloopt.

De Duitsers namen het serieuzer:

https://nos.nl/artikel/2328273-waarom-o ... orona.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 25 mar 2020, 12:33

dank je Gast1 ,, wees blij dat je nog fouten maakt blijf je een mens ;) :hands:
enne ja Tammy vond het te mooi om waar-?- te kunnen zijn , wat ik ook ergens zag staan was dat de eerste patient alweer beter was en aan het werk ....terwijll ´men´ niet mag werken ...rare jongens
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mar 2020, 13:12

Tammy schreef:
25 mar 2020, 12:19
Dat het Corona virus lijkt af te remmen neem ik met een korreltje zout.
Ik heb totaal geen vertrouwen in het RIVM.
Wat zaten ze er naast.
Ook mijn idee.
Hoe kan je v.Dissel nog serieus nemen na "het komt hier niet".
Maar zo waren er meer van die deskundigen, denk maar aan die virologe uit R'dam. "Het is niet zo benettelijk".

Ik blijf mijn bedenkingen houden over de huidig aanpak, maar ja ik ben maar een leek.
Nu word het virus onderdrukt zodat de zorg wat ademruimte krijgt, maar ik verwacht daarentegen dat als alles weer volop begint te draaien het hele feest weet van voren af aan begint.
Ze hadden nooit zo op de zorg moeten bezuinigen.
Banken werden financieel ondersteund en ziekenhuizen lieten ze failliet gaan.
Als er in de provincie Groningen iemand 's uit bijv. Delfzijl avonds naar de eerste hulp moet moet hij/zij naar het UMCG in Groningen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mar 2020, 13:15

Dit opinie stuk is mij uit het hart gegrepen;
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/35170 ... n=whatsapp

Als het goed is, is het voor iedereen te lezen, anders laat het even weten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 25 mar 2020, 19:22

Is een premium dus kan ik niet lezen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mar 2020, 20:08

Witte wel schreef:
25 mar 2020, 19:22
Is een premium dus kan ik niet lezen.
Bij deze.

We tasten allemaal in het duister

Elk jaar overlijden er in ons land ruim 150.000 mensen – van hen zijn er minstens 130.000 ouder dan 65. Een stevige griepepidemie drijft het sterftecijfer omhoog: twee jaar geleden stierven er 9000 meer mensen dan gemiddeld en dat kwam door een hevige griepgolf. Dit zijn grote cijfers, maar ze verontrusten weinigen omdat we eraan gewend zijn.

Elke Covid-19 dode is er één te veel, maar – ik stel de vraag aarzelend – waarom raken we niet in paniek bij de duizenden doden door de gewone griep? De totale globale dodencijfers door corona zijn minimaal vergeleken met de monsterachtige cijfers van de gewone griep, die jaarlijks wereldwijd leidt tot vele honderdduizenden doden, vaak door longontstekingen.

Ik ben dus in de war. Ik kan de cijfers en verschillen in angst niet met elkaar rijmen.

De gemiddelde leeftijd van een overledene door corona in Nederland is 82 jaar. In Italië is zeventig procent van de overledenen man. Ze zijn in bijna alle gevallen ziek door bijvoorbeeld hart- en vaatziekten en diabetes. Een kleine groep overledenen in Italië was jonger, maar op een uitzondering na had ook bij die groep iedereen een ernstige ziekte.

Zonder maatschappelijke restricties zoals afstand houden, thuisisolatie en quarantaine, kan Covid-19 grote delen van de oudere generaties wegvagen, zo heb ik begrepen. Wat we nu doen – het stilleggen van de gehele samenleving om onderlinge contacten te minimaliseren – is erop gericht massale sterfte onder ouderen te voorkomen. Dat is het doel van de lege snelwegen en gesloten winkels.

Wat is het gevolg van dit alles

De hele westerse wereld ligt stil omdat we onze ouderen willen beschermen terwijl de mogelijkheden van de zorg, waar briljante en bevlogen mensen werken, nu eenmaal beperkt zijn – het lijkt me essentieel voor onze beschaving dat te doen. Ik hoor bij de ouderen, maar als de ziekte jongeren zou treffen, weegt de verplichting vanzelfsprekend nog zwaarder. Wat is het gevolg van dit alles?

Zoals het er nu voor staat, kunnen de 65-plussers pas weer naar buiten als er vaccins en medicijnen zijn. Tot dat moment zullen 65-plussers – of beter: iedereen vanaf 55 jaar oud die medicijnen moet nemen tegen een aandoening – uit de buurt van jongeren moeten blijven.

Ik vraag me af of het mogelijk is de bewegingsbeperkingen van de 55-minners de komende weken geleidelijk af te bouwen als we weten hoe we het bestaan van de 55-plussers ondanks isolering toch redelijk kunnen inrichten. Er zijn veel ouderen die niet over een tuin beschikken of niet weten hoe ze een iPad moeten bedienen – ze moeten geholpen worden.

We weten zo verdomd weinig.

We wachten allemaal op de doorbraak met vaccins en medicijnen; dat is onvermijdelijk bij zowel een totale als een tot 55-plussers beperkte lockdown. De ellende is: we weten zo verdomd weinig, zeggen deskundigen. Hoeveel zijn er echt besmet geweest? Enkele honderdduizenden, miljoenen misschien? Zonder kwalijke gevolgen? Dan is corona een ernstig incident, maar ook niet meer dan dat. Kun je het virus overdragen ook al heb je geen symptomen? Zondag publiceerde de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM een studie die erop wees dat het virus 17 dagen op oppervlaktes overleeft: is dan elke supermarkt een brandhaard aangezien niemand de handvatten van mandjes en karretjes desinfecteert?

De experts zoeken naar harde feiten op basis van brede testgegevens. Maar er wordt niet of nauwelijks getest. We tasten in het duister naar de echte omvang van de besmettingen. En dan is het zinnig het zekere voor het onzekere te nemen. Dus is wat we nu doen, een softe of harde lockdown, momenteel verstandig. Maar tegelijkertijd staat de samenleving stil, met verwoestende gevolgen. Is het mogelijk te beschermen en te werken? Kunnen we de risicogroepen optimaal beschermen en tegelijk de fabrieken laten roken (ja, ik hou van dat beeld, ondanks de luchtvervuiling)?

Ik had deze column willen afsluiten met de verzuchting ’vragen, vragen, vragen’ – tot ik het stuk las dat een vriend me maandagmiddag laat toestuurde. Het was een stuk van de Amerikaanse commentator Thomas Friedman; regelmatig ben ik het met hem oneens, maar nu zat ik vol instemming te knikken. Het heet: ’Een plan om Amerika weer aan het werk te zetten.’

Friedman heeft ten aanzien van Covid-19 dezelfde zorgen en overwegingen als ik. Maar hij vond hoop bij David Katz, de directeur van het Yale-Griffin Prevention Center van Yale University. Katz heeft een specifiek model ontwikkeld waarmee de bevolking wordt ingedeeld naar kwetsbaarheid en binnen enkele weken de samenleving weer in beweging gebracht kan worden.

Het model is weinig meer dan een aanzet, maar het voldoet aan wat nu nodig is: het biedt de eerste omtrekken van een werkbaar plan. Bekijk het zelf op Katz’ website.

Agenda punt 1

Kabinet, RIVM, virologen, epidemiologen, maak het agendapunt één. Katz wijst op een aanpak (de uitvoering zal complex zijn) die ons verlost van de impasse, de paniek, de dreigende ineenstorting van de gezondheidszorg en de economie. Zorg ervoor dat Nederland weer aan het werk gaat terwijl we de kwetsbaren beschermen en wetenschappers ontdekken hoe ze dit virus kunnen ontmantelen.
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/351702 ... et-duister
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 25 mar 2020, 20:25

Los van de wazige cijfers, ik heb nog nooit gehoord van dezelfde IC problematiek bij een normale griepgolf. Ik heb in het griepseizoen op een hele rustige IC gelegen zelfs. Griep laten we vrij woekeren, voor Corona beperken we de verspreiding. Dan is, los van exacte cijfers, toch duidelijk dat hier iets ernstigers speelt?

Wat is mij ook niet helemaal duidelijk maar de IC's zijn bijna vol. Zoeken naar een reden voor de 'paniek' begrijp ik niet?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mar 2020, 20:45

Vitharr schreef:
25 mar 2020, 20:25
Dan is, los van exacte cijfers, toch duidelijk dat hier iets ernstigers speelt?
Wat dit virus pijnlijk bloot legt is dat onze zorg dramatisch is uitgekleed.
De banken hield men bij de laatste crisis overeind en de ziekenhuizen liet men failliet gaan.
Als ze deze ziekenhuizen zoals het Slotervaart overeind hadden gehouden was er waarschijnlijk geen gebrek geweest aan IC. bedden.
Maar niet alleen de ziekenhuizen ook het zorgpersoneel is vreselijk op bezuinigd en daarom hebben ze handen te kort.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 25 mar 2020, 20:59

Dat is helder Fen. Maar ik doel meer op het argument wat ik steeds terug zie komen dat griep dodelijker is volgens de cijfers en daarom de paniek niet te verklaren zou zijn. Vervolgens duikt er meestal een theorie op. Maar dat leidt m.i. alleen maar af van de problemen die we nu werkelijk ervaren. En dat gaat verder dan de zaken die jij noemt. Ook het inkopen van in China en India geproduceerde medicijnen/hulpmiddelen (zoals de mondkapjes) blijkt ons kwetsbaar te maken. Net als iets in Amerika produceren als je een Haai als president hebt.

Corona maakt de problematiek duidelijker dan griep. Dat lijkt me afdoende reden tot zorgen toch?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 25 mar 2020, 22:16

Fenna schreef:
25 mar 2020, 20:08
Bij deze.
Dank je. :hands:

(o nee, da mog nie meer hè) :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mar 2020, 22:35

:rolfl:
Op het forum is het veilig :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mar 2020, 22:36

Vitharr schreef:
25 mar 2020, 20:59
Corona maakt de problematiek duidelijker dan griep. Dat lijkt me afdoende reden tot zorgen toch?
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 26 mar 2020, 08:21

In de Volkskrant een interessant artikel over een Franse dokter die directeur is van een internationaal ziekenhuis in Wuhan is en het volgende zegt:
remedie.

‘Ik wil het woord nemen’, zegt Philippe Klein op YouTube. De Franse dokter, directeur van een internationaal ziekenhuis in Wuhan, spreekt er zijn landgenoten toe. ‘Ik wil u uitleggen wat hier gebeurd is, zodat u begrijpt wat er bij ons moet gebeuren. Een hele provincie in quarantaine steken, was hier niet voldoende. De doorslaggevende maatregel was iedere geïnfecteerde uit de bevolking halen en geïsoleerd in sportstadia plaatsen. Alleen zo heeft China de epidemie kunnen controleren.’
Maar schijnbaar is dat moeilijk voor Europa :
Steentje bijdragen.

Maar mensen verplicht in sporthallen, studentenkamers en hotels onderbrengen, dat gaat in Europese ogen tegen individuele burgerrechten in. ‘Dit gaat niet over vrijheid, dit gaat over de volksgezondheid’, zegt Zhou. ‘Mensen hebben de plicht dit te doen. De Chinezen waren heus niet allemaal blij met deze maatregel. Sommigen moesten onder dwang naar de quarantaine worden gebracht. Maar dit is een oorlog tegen het virus. Iedereen moet zijn steentje bijdragen.’
Soms word ik echt moe over die eeuwige mensenrechten en privacy.
Natuurlijk is het goed dat we die hebben maar er zijn grenzen.
Ik zou graag mensenplichten willen lezen.
Dus even geen rechten maar plichten.
Met z’n allen inderdaad een steentje bijdragen.
Dan maar even minder vrijheid , moeten we niet zo panisch over doen.
We hebben te maken met een onzichtbare vijand, laten we die samen verslaan met alle middelen.

Artikel is op onderstaande link te lezen :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf06a06c/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 26 mar 2020, 09:48

het spijt me dat ik hierover begin maar toen ik vanmorgen de krant doornam en op een agina kwam met Trumpwil de VS met Pasen weer op de been zakte de grond onder ´n voete weg ,,,,,ja ik mag die man niet maar dit is zo .........ja hoe zeg je dat ´k weet niet bedenk maar iets als je het gelezen hebt..
In een warenhuis komt de laatste tijd zoveel onbesteld terug zelfs van wat ze niet meer verkopen , waarom dat de mensen nog even wat geld willen krijgen om door te kunne gaan met leven .. mljoenen zijn hun baan kwijt dus per direct geen inkomen dus geen zorgverzekering een potje voor noodgevallen hebben -de meeste- Amerikanen niet,, maar dan komen de grote heren en zeggen we kunnen het middel niet erger laten worden dan de kwaal,, dhr Tr.. ,Medische experts waarschuwen voor veel zieken en doden.. maar Tr, ongeduld vind ook gehoor .....Vice gouverneur van Texas -70er- zei dat hij bereid is z´n leven op het spel te zetten om de economische toekomst van z´n kinderen en kleinkinderen zeker te stellen.. voormalig CEO van Goldman Sachs stelde dat mensen binnen een paar weke weer aan het werk kunnen,,Gouverneur Cuomo van New York denkt na om ´minder´ kwetsbaar´ aan het werk te laten gaan, máár zei ook; als de keuze is welvaart of gezondheid kies ik voor gezondheid je kunt geen prijskaartje aan een mensenleven hangen...... , <een waar woord>,,
oja nog even ,,ik had de vraag of het winkelagentje dan na gebruik werd schoongemaakt , het antwoord stond in AD vanmorgen, ja dus in Krimpen a/d Ijssel nemen enkele dames het wagentje onder handen en spic en span krijgt men een schone winkelwagen ....;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 26 mar 2020, 18:25

Terwijl Trump het eigen volk eerst principe toe probeert te passen zijn de Russen de Italianen te hulp geschoten. Wie had dat verwacht? (Maar ik ben er wel heel blij om!)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemi

Bericht door Tammy » 26 mar 2020, 19:39

Ja geweldig van die Russen.
Waar is Brussel ?
Die EU is toch zo fantastisch volgens velen ?

Maar de landen nemen zelf maatregelen.
Daaraan zie je al dat de EU compleet mislukt is.
Er is geen verbondenheid, tijd dat Brussel dat eens inziet en de stekker eruit haalt.

https://www.ad.nl/buitenland/waarom-eur ... pagina.nl/

https://www.trouw.nl/buitenland/coronav ... ~b1de1ab6/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 26 mar 2020, 19:45

Vitharr schreef:
26 mar 2020, 18:25
Terwijl Trump het eigen volk eerst principe toe probeert te passen zijn de Russen de Italianen te hulp geschoten. Wie had dat verwacht? (Maar ik ben er wel heel blij om!)
O?

Van dat soort zaken word ik ook blij :grin:
Ik had het nog niet vernomen ...

Plaats reactie