Babbelhoek Mei

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gesloten
Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 17 mei 2020, 09:20

Tammy schreef:
12 mei 2020, 05:04
Mooi Gast1, binnenkort weer met de kano op het water ?
Kijk, en deze had ik nu over het hoofd gezien :oops:

Waarschijnlijk ga ik inderdaad deze week met de kano op pad ... heu ... waterpad :mrgreen:
Het wordt heel uitnodigend weer ... maar de Natuur snakt naar regen ... veel regen.

De rododendrons bloeien dit jaar overigens overvloedig, een prachtig schouwspel.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Tammy » 17 mei 2020, 20:50

Veel plezier alvast Gast1 als je deze week het water opgaat. :grin: Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 18 mei 2020, 11:59

Dank je Tammy.

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 18 mei 2020, 18:17

Terug van een wandeling in een nieuw aangelegd Natuurgebied hier vlakbij op ca. 10 km. afstand:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Tammy » 18 mei 2020, 21:38

Die foto is mooi zeg, mijn complimenten Gast1. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 21 mei 2020, 05:27

Gast1 is af-en-toe het overzicht in zijn leven kwijt Tammy.

Tijd om na 2,5 uur wakker te zijn geweest, weer eens naar bedje te gaan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Tammy » 21 mei 2020, 08:06

Hee dat klinkt niet goed Gast1. :?
Pas goed op jezelf amigo en hoop dat je nog een stukje hebt kunnen slapen. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 21 mei 2020, 08:29

Dat heb ik denk ik wel gedaan ja, maar ik voel me een zombie.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door univers » 21 mei 2020, 08:50

maar ik voel me een zombie.
Had ik gisteren ook, was meer dood dan levend.
Heel de dag liggen slapen, was niet vooruit te branden.
Ben op tijd naar bed gegaan, kon geen oog dicht doen,(niet gek natuurlijk)
Lag om 01.30 in de tuin, om de satellieten te tellen.
Ben tot twee gekomen, en werd om 5 uur wakker gemaakt, door het philharmonisch vogelconcert.
Voel me nu een stuk beter.
Kan je 1 advies geven Gast1.
Doe het eens rustiger aan, neem lekker je rust.
Af en toe neem je teveel hooi op je vork.
De dingen die gedaan moeten worden, lopen echt niet weg.
Je moet zo denken, morgen is er ook een dag.
Sterkte.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 21 mei 2020, 09:00

Dank je kerel ... ik geloof dat ik het nu kan gebruiken.
Jij eveneens sterkte, ik ga nu de dag in.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Tammy » 21 mei 2020, 09:34

Univers en Gast1 kalm aan.
Deze hele Corona crises heeft zijn weerslag op mensen natuurlijk.
Het zijn bizarre tijden .

Pas goed op jullie zelf. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Susan » 21 mei 2020, 12:14

Gast1 schreef:
21 mei 2020, 05:27
Gast1 is af-en-toe het overzicht in zijn leven kwijt Tammy.

Tijd om na 2,5 uur wakker te zijn geweest, weer eens naar bedje te gaan.
Mij vergaat het al net zo, het rommelt ergens rondom ons. (en niet speciaal door al het corona-gedoe)
Er zit wat anders bij wat niet te definiëren is
En wat Univers schreef:
univers schreef:
21 mei 2020, 08:50
maar ik voel me een zombie.
Had ik gisteren ook, was meer dood dan levend.
Heel de dag liggen slapen, was niet vooruit te branden.
Ben op tijd naar bed gegaan, kon geen oog dicht doen,(niet gek natuurlijk)
Lag om 01.30 in de tuin, om de satellieten te tellen.
Ben tot twee gekomen, en werd om 5 uur wakker gemaakt, door het philharmonisch vogelconcert.
Voel me nu een stuk beter.
Kan je 1 advies geven Gast1.
Doe het eens rustiger aan, neem lekker je rust.
Af en toe neem je teveel hooi op je vork.
De dingen die gedaan moeten worden, lopen echt niet weg.
Je moet zo denken, morgen is er ook een dag.
Sterkte.
Kan ik me ook bij aansluiten, al heb ik niet buiten geslapen, maar gisteren kon ik hierdoor overdag bijna 'staande slapen"
en bleef heel lang een zwaar gevoel houden, ook buiten alsof je er niet helemaal 'bij bent', wazigheid etc.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door univers » 21 mei 2020, 12:23

Ben ik gelukkig niet de enigste.
Voel me nu stukken beter.
Ouderdom komt met gebreken. Suus.
Doen we niets aan.
Hoop dat je je vandaag beter voelt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Witte wel » 21 mei 2020, 13:38

Susan schreef:
21 mei 2020, 12:14
, het rommelt ergens rondom ons. (en niet speciaal door al het corona-gedoe)
Er zit wat anders bij wat niet te definiëren is
En ik merk al een hele tijd dat jij daar erg veellast van hebt susan. Ik vind dat erg vervelend te zien.
De sfeer in de samenleving, en dan bedoel ik niet de stemming, drukt erg zwaar op de mens. Mensen reageren anders, denken anders en gaan anders met elkaar om alsof iedereen voor iedereen een gevaar betekend. De sociale verbondenheid is nagenoeg verdwenen en dat verzwakt de mens enorm. En alles went wel maar het is niet goed.
Het grootste deel van de bevolking wordt meegezogen in deze sfeer en dat breekt de kracht van onze organismen af. Wij als mens kennen een fitheid die afhankelijk is van levensstijl waaronder eten, drinken,rusten, vermaken en overige activiteiten. Erg belangrijk is de omstandigheid waaronder deze fitheid plaats vindt en de huidige sfeer in de samenleving doet daar niet goed aan. De collectieve gedachten kunnen dit zelfs nog verder doen verslechteren. Men is onrustig, kan moeilijk slapen, krijgt het hoofd niet leeg en gaat van alles voelen, ook wat er niet eens is. Er ontstaat een angst en die angst zet aan tot denken en dat zijn vaak de wat zwaarmoedigere gedachten. Men gaat zoeken maar ook dat valt zwaar want tijdens de zoektocht kom je veel negativiteit tegen en weerhoudt je van positief blijven. En ja, dan kan je gaan denken er hangt iets in de lucht, wat gaat er nog komen. Een verwachting die eigenlijk enkel in het hoofd ontstaat. Kan het nog erger.
Ja dat kan maar dat is veelal gebaseerd op mee laten slepen door gedachten. Ik denk dat nagenoeg iedereen hier last van ondervind en min of meer uitzichtloosheid gaat beleven en ik denk dat dit gevoed wordt door foute emoties. De emoties zijn wel natuurlijk maar de uitwerking niet en nemen een loopje met ons.
De beste methode volgens mij is proberen die emoties te blocken, niet laten ontstaan of negeren, en toch vooruit blijven kijken. Toch proberen dat sociale wat we kende vast te houden. Ik merk zelf dat deze methode het beste werkt. Op mijn werk kennen wij geen 1 1/2 meter maar gewoon samenwerken. Op de locaties waar wij komen merk je eerst een afstand maar als er een handje extra nodig is en je reikt dat toe dan wordt dat als een geschenk ervaren. Velen vragen zich af waar is het gebleven en zien dan dat het nog bestaat. Gisteren heb ik in Rotterdam een rolletje kabel van 2600 kg afgeleverd bij een bedrijf. De heftruckchauffeur kreeg in zijn eentje de vorken niet uit elkaar. Hij was maar wat blij dat ik hem even hielp. Gewoon eenvoudig dat kleine zetje en die man was weer gelukkig. En dat kan gewoon en je merkt dan ineens dat die stap terug die ons opgelegd werd ineens weer weg is. Laat je niet mee slepen in de fictie maar handel met verstand en dat kan gewoon en maakt het echt weer prettiger. Laat de angst los want vasthouden lost niets op en zie weer kleuren.
In de topic naar welke muziek luister je nu heb ik een compositie van Tartini gepost, ''Il trillo del diavolo'', waarbij het stuk volledig geïnspireerd werd door een bezoek van de duivel. Het negatieve hoeft dus niet altijd negatief te zijn, een prachtig stuk muziek.
Zoals ik schreef, we moeten weer kleurtjes gaan zien.

En ik mis je muziek video's susan. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Susan » 22 mei 2020, 19:51

Witte wel schreef:
21 mei 2020, 13:38
Susan schreef:
21 mei 2020, 12:14
, het rommelt ergens rondom ons. (en niet speciaal door al het corona-gedoe)
Er zit wat anders bij wat niet te definiëren is
En ik merk al een hele tijd dat jij daar erg veellast van hebt susan. Ik vind dat erg vervelend te zien.
Klopt wel.
De sfeer in de samenleving, en dan bedoel ik niet de stemming, drukt erg zwaar op de mens. Mensen reageren anders, denken anders en gaan anders met elkaar om alsof iedereen voor iedereen een gevaar betekend. De sociale verbondenheid is nagenoeg verdwenen en dat verzwakt de mens enorm. En alles went wel maar het is niet goed.
Nee, hier zal ik niet aan wennen, hooguit accepteren dat velen zich zo gedragen, waar ik zelf geen verandering in kan
brengen, omdat ze dit alleen zelf kunnen doen.
Het grootste deel van de bevolking wordt meegezogen in deze sfeer en dat breekt de kracht van onze organismen af. Wij als mens kennen een fitheid die afhankelijk is van levensstijl waaronder eten, drinken,rusten, vermaken en overige activiteiten. Erg belangrijk is de omstandigheid waaronder deze fitheid plaats vindt en de huidige sfeer in de samenleving doet daar niet goed aan. De collectieve gedachten kunnen dit zelfs nog verder doen verslechteren. Men is onrustig, kan moeilijk slapen, krijgt het hoofd niet leeg en gaat van alles voelen, ook wat er niet eens is. Er ontstaat een angst en die angst zet aan tot denken en dat zijn vaak de wat zwaarmoedigere gedachten. Men gaat zoeken maar ook dat valt zwaar want tijdens de zoektocht kom je veel negativiteit tegen en weerhoudt je van positief blijven.
Daar ben ik het mee eens, maar toch heb ik daar geen last van Witte wel en ik ben ook niet eens zoveel met het corona gebeuren bezig al
krijg ik er natuurlijk regelmatig wel over te horen, daar ontkomt niemand aan volgens mij.
En ja, dan kan je gaan denken er hangt iets in de lucht, wat gaat er nog komen.
Mijn zinnen "het rommelt ergens rondom ons" en "Er zit wat anders bij wat niet te definiëren is", slaan op gevoelens die er al veel eerder
waren, dus vóór dat het corona virus in alle hevigheid toesloeg en in het nieuws kwam.
Het niet goed kunnen slapen was al langere tijd regelmatig aan de orde, eerst door privé omstandigheden, maar vaker ook door noem het maar energieën in de ruimten rondom ons, niet nu opeens door deze laatste weken/maanden.

Angst had ik ook niet door die corona crisis hoor, wel meteen een 'weten' van hier klopt iets helemaal niet, we worden massaal 'bedonderd' en in een klem gezet waar MEN (die hier achter zitten..) dan later als de redders in nood op zullen komen dagen.
De 'redding' dus waar we wereldwijd dan allemaal verplicht zullen worden ons met hun 'vaccin' in te laten spuiten, zgn voor onze veiligheid,
maar vooral iedereen een schuldgevoel aan gaan praten die dit niet zonder meer en klakkeloos accepteren, dat we asociaal zijn door anderen in gevaar te brengen indien we het weigeren....
Ik leef niet krampachtig met dat 1 1/2 meter afstand 'gedoe' en die schijnveiligheid van verplichte mondkapjes nu in het openbaar vervoer, al zoek ik het ook niet met opzet op. Eerst eens de komende tijd afwachten tot de ware aap uit de mouw is gekomen over het hele gebeuren en hopelijk te weten komen wie dit aan mans hebben gehad.
In de topic naar welke muziek luister je nu heb ik een compositie van Tartini gepost, ''Il trillo del diavolo'', waarbij het stuk volledig geïnspireerd werd door een bezoek van de duivel. Het negatieve hoeft dus niet altijd negatief te zijn, een prachtig stuk muziek.
Zoals ik schreef, we moeten weer kleurtjes gaan zien.
Dat is inderdaad een heel mooi stuk!
En ik mis je muziek video's susan. :grin:
Leuk zeg om te horen,soms zet ik er nog wel eens wat neer,
maar muziek beluister ik nog steeds veel en elke dag wel.
'k Zal eens kijken of er nu iets 'bij zit'. :wink:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Fenna » 23 mei 2020, 13:00

Gast1 schreef:
21 mei 2020, 05:27
Gast1 is af-en-toe het overzicht in zijn leven kwijt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 23 mei 2020, 14:32

Dank je Fenna, zo is het ook.

Vanaf vanmorgen alleen maar op het forum aanwezig geweest.
Tijd om mijn kamerjas te verwisselen voor mijn dagelijkse kleding en de plantjes watergeven.
Ik heb hier weer lekker kunnen 'ontspannen' van mijn eerdere ontspanning (gelatenheid) :wink:

Fijn weekend allemaal.

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 23 mei 2020, 15:20

Plantjes moet is nog steeds water geven, maar ik heb me wel al omgekleed. :mrgreen:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door taigitu » 23 mei 2020, 15:21

Ik kom net terug van de markt, mijn zaterdags ritje, al was ik dit keer laat.
Na zo'n ritje op een lang fietspad zonder veel drukte, omdat de markt niet in mijn woonplaats is,
kom ik thuis met wat leuke en lekkere aankopen en voel ik me beter in mijn vel zitten.
Ook ik, en meerdere mensen in mijn omgeving klagen over duizeligheid, zeurderige hoofdpijn en zich in het algemeen niet zo lekker voelen.
Nu ik dit hier ook zo lees lijkt het meer te horen bij een algeheel landelijk patroon, dan individueel.
Niet onlogisch bij alles wat we nu op meerdere niveaus beleven in deze pandemie en alles wat over ons heen
wordt 'gestrooid'. Maar dit NU is tijdelijk een pandemie en het wordt, net als de griep, een jaarlijks weerkerend iets
waar een medicijn of vaccin tegen wordt gevonden en we ons vrijer kunnen bewegen, zonder éénmetervijftig.

Als alles tegen lijkt te zitten, bedenk dan dat een vliegtuig opstijgt bij tegenwind, niet met de wind mee. (Henry Ford)
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Babbelhoek Mei

Bericht door Gast1 » 23 mei 2020, 15:31

Ik hoop dat de meeste vliegtuigen voortaan aan de grond blijven taigitu.

Gesloten