WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 22 mei 2020, 19:58

Witte wel schreef:
22 mei 2020, 18:50
herman50 schreef:
21 mei 2020, 10:56
Rusland behoort wereldwijd tot de landen die het hoogste aantal besmettingen hebben gemeld.
gusteman schreef:
22 mei 2020, 12:07
... en ik kan met geen mogelijkheid ontdekken wat er nu precies niet waar zou zijn.
Is toch niet zo moeilijk. Wat men stelt is niet waar.
Persoonlijk heb ik het ook nogal moeilijk met de cijfers van uitgesproken autoritaire staten waar er wordt gegoocheld met enorme getallen op vlak van besmettingen.
En daar hoeft je geen China of Rusland voor te zijn, welke jij ziet als autoritaire staten, om te goochelen, het hele westen is aan het goochelen momenteel.
Ik geef met mijn schrijven aan dat men verwijst naar waardes vanuit een zekere instantie maar die waardes zijn niet de waardes die de betreffende instantie zelf publiceert. De indruk wordt gewekt dat een berichtgeving betrouwbaar is omdat deze gelinkt wordt aan een zgn betrouwbare bron maar men vult zelf de waardes in en vernoemd enkel de bron welke niet de bron is.
Om het in gewone taal te zeggen; Zo verneuk je het volk.
Ik begrijp je redenering maar ik vind nergens een spoor van onderbouwing of bewijs.

Jij stelt: de cijfers die je krijgt zijn niet correct; degene die ze verspreidt verneukt het volk.

Ik veronderstel dat jij dan toch argumenten hebt die dit onderbouwen, bijvoorbeeld de cijfers die werden 'aangepast'.
Daar ben ik wel benieuwd naar ... alleen vrees ik dat ik hier zal te lezen krijgen dat ze ergens in één of ander topic terug te vinden zijn.
En dat is dan weer een bron die ik NIET ken en die ik dus ook niet kan vergelijken.

:? :? :?

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 22 mei 2020, 20:08

Kristof Piessens schreef:
22 mei 2020, 19:06
taigitu schreef:
22 mei 2020, 12:43
univers schreef:
22 mei 2020, 12:29
Deze pandemie, is een mooie gelegenheid, om de vrije wil van de mens, aan banden te leggen.
De vrije wil is een utopie.
Want wat we willen is ten alle tijde onderhevig aan wat we willen ofwel door omstandigheden gedwongen willen,
Of iets (bv. gedachte of voorval) wat ons doet besluiten/willen iets anders te doen dan wat we eerst voor ogen hadden.
Het 'willen' is ingesloten in wat we besluiten te doen omdat...... En dat 'omdat' sluit de vrijheid van de 'vrije wil' uit.
Neen, vrije wil is geen utopie "vrije wil" gaat over de manier hoe je handelt en leeft volgens de universele kosmische wetten, als je binnen die wetten precies doet wat je vind dat gedaan moet worden zal je altijd wel wegen kennen die de vrije wil ondersteunt al zal dat direct beschikbaar zijn of na een tijdje pas...alleen je kunt je bewustzijn niet verlagen voor mensen die de vrije wil uitbuiten als middel om de eigen wil op te leggen wat eigen is aan de karakter van de persoon die volgens de astrologie tijdstippen zijn geboren.

Vrije wil is geen utopie wel begrenst door het bewustzijnsveld van de mens die enkel de menselijke wetten volgt en niet de universele kosmische wetten. Die eenheid en als eenheid samenleven volgens de kosmische regels is mede door de coronacrisis de 'big picture' menselijke wetten zijn daarom ondergeschikt aan de deze kosmische wetten, daarom ook dat iemands bewustzijn niet kan gebonden worden aan die menselijke wetten en wil/vraag die te volgen.
Alhoewel ik je totaal niet kan volgen in je redenering (Kristof Piessens dus) ben ik het wel eens met de conclusie dat 'vrije' wil' geen utopie is.

De vrije wil is een resultaat van denkwerk, het is een gedachte, een motivatie, een beoordeling, kortom zowat alles wat niet concreet te verwezenlijken valt.
Eens men, voorbij de vrije wil, het punt van besluitvorming heeft bereikt gaat men op zoek naar mogelijkheden om de vrije wil om te zetten in tastbare actie.

Ik zou het ook leuk vinden moest je (taigitu dus) eens kunnen beschrijven wat je bedoelt met "... wat we willen is ten alle tijde onderhevig aan wat we willen ..." want hier kan ik dus echt geen touw aan vast knopen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 22 mei 2020, 20:38

Wat is "vrije wil" nu eigenlijk ?
In het kort; hieronder beschreven maar.....
Het mist dus onderbouwing ?
gusteman schreef:
22 mei 2020, 20:08

De vrije wil is een resultaat van denkwerk, het is een gedachte, een motivatie, een beoordeling, kortom zowat alles wat niet concreet te verwezenlijken valt.
Eens men, voorbij de vrije wil, het punt van besluitvorming heeft bereikt gaat men op zoek naar mogelijkheden om de vrije wil om te zetten in tastbare actie.
Laten we eens kijken, waarom is er vrije wil ?

Vrije wil sluit altijd de beslissing in van actie.
Vrije wil begint met een/de idee om iets te doen.
Vrije wil kan zich niet laten binden door menselijke wetten, want een menselijke wet handelt altijd binnen de beperkingen over de vrijheid.
Vrije wil sluit in dat je openstaat voor hogere wetten dan de menselijke, het verschil zit hem in hoe wetten ontstaan en wat het begrip is over de rechten dat je hebt ten aanzien van de vrijheid.

BvB; ik ga wekelijks naar mijn stamcafe en kom steeds weer dezelfde mensen tegen met wie ik het goed kan hebben, opeens borrelt er een idee om eens samen met de groep een reisje te plannen, er wordt een en ander afgesproken en wie wat gaat doen.
Op dit punt is er nog geen actie want dat is er nog niet, de verwachtingen zijn een wederkerig fenomeen, er wordt op basis van de vrije wil beslist om met die groep uit het stamcafe op reis te gaan, naar waar is nog niet bekend, ieders kennis wordt op de proef gesteld om geregeld te krijgen waar ze goed in zijn, er zijn geen voorwaarden vastgelegd, enkel dat er eerst een definitieve beslissing over de bestemming moet zijn om over te kunnen gaan tot actie en mogelijk gaat er doordeweeks en de weekenden daarna eerst nog flink gediscussieerd worden over de eigen ervaringen en belevenissen van de eigen reizen.
Hier gaat het er om dat de groep elkaar vertrouwd in elkaars kunnen en zeker weten dat de reis zal doorgaan tegen het afgesproken tijdstip.
Vanaf hier begint de werking van de vrije wil definitief te zijn wanneer is beslist is naar waar er zal gereisd worden.
Dit betekend dan dat er vrij is gekozen om iets te doen als groep met de reden om elkaar beter te leren kennen. De wil hiertoe wordt vrijwillige bijdrage tot het moment van afreis.
Vrije wil is niets anders dan kiezen en beslissen omdat je eigen agenda bvb in die periode leeg is en je anders toch niets te doen hebt dus motiveer je de reden van de planning.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 22 mei 2020, 22:46

Speciaal voor gusteman
Afbeelding
;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 22 mei 2020, 23:08

Vrije wil die naar een beslissing over een actie voert, loopt via het denken/overwegen/afwegen van die actie. Daar bemoeit zich o.a. het ego mee en dan zie ik geen vrije wil.
Hetzelfde kan je zeggen over een idee om iets te doen. Hier geld hetzelfde denken/overwegen/afwegen.....
Kristof Piessens schreef:
BvB; ik ga wekelijks naar mijn stamcafe en kom steeds weer dezelfde mensen tegen met wie ik het goed kan hebben, opeens borrelt er een idee om eens samen met de groep een reisje te plannen, er wordt een en ander afgesproken en wie wat gaat doen.
Er is hier al direct actie genomen. Als je op dat moment dingen afspreekt in de groep is er al geen sprake meer van de vrije wil. Men heeft wel de vrijheid tot deelname en als die deelname is bevestigd zijn er verschillende ongeschreven regels waar men zich aan moet houden om het tot een succes te maken. Dat is het wetmatige in dat groepsgebeuren.
Kristof Piessens schreef:
Op dit punt is er nog geen actie want dat is er nog niet, de verwachtingen zijn een wederkerig fenomeen, er wordt op basis van de vrije wil beslist om met die groep uit het stamcafe op reis te gaan, naar waar is nog niet bekend, ieders kennis wordt op de proef gesteld om geregeld te krijgen waar ze goed in zijn, er zijn geen voorwaarden vastgelegd, enkel dat er eerst een definitieve beslissing over de bestemming moet zijn om over te kunnen gaan tot actie en mogelijk gaat er doordeweeks en de weekenden daarna eerst nog flink gediscussieerd worden over de eigen ervaringen en belevenissen van de eigen reizen.
Ook hier zie ik geen vrije wil, maar opnieuw dat iedereen de vrijheid heeft hoe hij straks denkt over het reispakket wat straks op tafel ligt. Uiteindelijk, na discussies valt de definitieve beslissing over de reis.
Vrije wil is voor mij alleen gebonden aan wat ik voor mezelf wil. Wanneer ik iets beslis, zoals over de beschreven reis hierboven, waar veel voorwaarden/meningen en meer aan kleven van alle deelnemers, gaat het over de vrijheid van keuzes. Mijn keuze wordt, door alles wat er speelt in de groep, beïnvloed. De 'vrije wil' hierin is dat ik alles wat de anderen inbrengen, inzake deze reis, zal overwegen of het past bij wat ik wil, mijn keuze in vrijheid.

In hoeverre is men gedurende de periode van overleg en discussies beïnvloed door andere deelnemers. En dat kan van alles zijn.
Je wil graag met één persoon samen die reis ondernemen en dit zou dan de enige kans zijn voor zover je nu weet.
Je wil graag naar de locatie(s) die er aangedaan worden tijdens die reis, dat is je het belangrijkste waarom je mee gaat.
Je hebt in de gekozen periode niets gepland, en is dat een leuke afwisseling in je leven.
En zo kunnen er heel veel redenen zijn bij de mensen die mee op reis gaan. Vrijheid van keuze met verschillende redenen,
die vanaf het moment van het voorstel allemaal mee gaan spelen in de keuze van alle deelnemers.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 mei 2020, 07:35

PARIJS (ANP/AFP) - Hydroxychloroquine en chloroquine werken niet tegen het coronavirus. Dat zeggen wetenschappers in een nieuw onderzoek dat vrijdag in het medische tijdschrift The Lancet
is gepubliceerd.
De medicijnen, die respectievelijk worden gebruikt tegen malaria en reuma, kwamen in het nieuws nadat de Amerikaanse president Donald Trump zei hydroxychloroquine te nemen tegen het coronavirus. Die uitspraak leidde tot veel kritiek van doktoren en wetenschappers.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 mei 2020, 07:46

Dan de vraag; Wie zijn die wetenschappers en waar zijn de onderzoek rapporten?
Was handig als het ANP dat er bij schrijft voordat deze berichtgeving 1 op 1 in alle kranten wordt gepubliceerd. Je kan iets verkondigen zonder iets te zeggen, blijkt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 mei 2020, 07:46

BERLIJN (ANP) - Het geregistreerde dodental door het coronavirus in Duitsland is met 42 gestegen tot 8216. Dat zijn er 15 meer dan een dag eerder, blijkt uit cijfers van het Robert Koch-Institut (RKI). Dat is het Duitse RIVM.

Het aantal vastgestelde besmettingen steeg met 638 en staat op 177.850. Een dag eerder steeg dat aantal nog met 460.

In Duitsland zijn de afgelopen weken veel maatregelen versoepeld, omdat het aantal nieuwe besmettingen gestaag minder wordt. Veel winkels en scholen zijn bijvoorbeeld weer opengegaan.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 mei 2020, 09:08

Witte wel schreef :
Dan de vraag; Wie zijn die wetenschappers en waar zijn de onderzoek rapporten?
Was handig als het ANP dat er bij schrijft voordat deze berichtgeving 1 op 1 in alle kranten wordt gepubliceerd. Je kan iets verkondigen zonder iets te zeggen, blijkt.
Ik vind het een vreemd artikel want er begint juist nu een grootschalig onderzoek of dit middel werkt of niet en de resultaten worden pas eind dit jaar verwacht. [think]

Ik heb er nog een topic over geopend:

viewtopic.php?f=39&t=20656

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 23 mei 2020, 09:37

The Lancet: 'Meijels coronamedicijn' werkt niet
Persbureau ANP en Arthur Hubers
Geplaatst op vrijdag 22 mei 2020 - 19:10

Het malariamedicijn chloroquine. dat de Meijelse huisarts Rob Elens in combinatie met andere medicijnen voorschreef aan coronapatiënten,
werkt niet.


Medisch vakblad The Lancet publiceerde vrijdag een groot onderzoek waaruit dat blijkt.

Groter risico
De artsen en onderzoekers hebben geen effect gevonden van chloroquine op patiënten met Covid-19.
Wel blijk het malariamedicijn hartritmestoornissen te kunnen veroorzaken, waardoor het sterfterisico bij coronapatiënten
die het middel gebruiken zelfs groter is.

100.000 patiënten

De wetenschappers onderzochten ongeveer 100.000 coronapatiënten in verschillende ziekenhuizen.
Die verdeelden ze in vijf groepen: patiënten die met hydroxychloroquine zijn behandeld, zieken die chloroquine kregen toegediend en vervolgens
twee groepen die de middelen binnenkregen in combinatie met antibiotica.
Ook werden patiënten onderzocht die geen van de medicijnen toegediend kregen.

Lees verder via de link:
https://www.1limburg.nl/lancet-meijels- ... werkt-niet


Of lees het gehele artikel van The Lancet, met vermelding van de artsen die de onderzoeken hebben gedaan en hun conclusies.


THE LANCET
Hydroxychloroquine or chloroquine with or without a macrolide for treatment of COVID-19: a multinational registry analysis

Prof Mandeep R Mehra, MD
Sapan S Desai, MD
Prof Frank Ruschitzka, MD
Amit N Patel, MD


Published:May 22, 2020DOI:https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)31180-6

LINK NAAR HET ARTIKEL VAN THE LANCET:
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 6/fulltext
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 mei 2020, 09:44

Hier een stukje uit mijn artikel:
Aan de studie COPCOV van de universiteit van Oxford doen ruim 40.000 zorgverleners mee in Europa, Afrika, Azië en Zuid-Amerika. Deelnemers in het Verenigd Koninkrijk en andere plaatsen in de wereld slikken drie maanden lang hydroxychloroquine of een placebo, een nepmiddel. In Azië krijgen ze chloroquine of een placebo.
Hoe komt het dat dit onderzoek er komt terwijl er dus al een onderzoek is geweest ?
Welke is echt straks ?
Of aan welk onderzoek hecht men straks de meeste waarde aan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 mei 2020, 09:48

scoren na een voorzet is altijd makkelijk ............. [burn]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 23 mei 2020, 09:59

Tammy schreef:
23 mei 2020, 09:44
Hoe komt het dat dit onderzoek er komt terwijl er dus al een onderzoek is geweest ?
Welke is echt straks ?
Of aan welk onderzoek hecht men straks de meeste waarde aan ?

Hopelijk kiezen ze voor het onderzoek wat eerlijk is geweest.
Maar dat is hopen. Als je weet dat de Big Pharma's bij het testen van nieuwe medicijnen al sjoemelen,
door proefpersonen die erg negatief reageren op dat middel te vervangen door iemand die minder negatief
reageert en zo de uitslag van de testen vervalsen en de bijwerkingen dan als 'minder of te verwaarlozen' kunnen opvoeren.
Hoe groot het eigen belang is zal dus altijd mede van invloed zijn. Het zal dus moeilijk worden want er is heel veel
concurrentie momenteel. De onderzoeken zijn nu over de hele wereld verspreid bij deze pandemie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 mei 2020, 10:03

Dat wist ik niet Taigitu over die proefpersonen.
Dat is wel heel fout als ze dat zo doen.
Waar heb jij dat gelezen ?
Jammer dat de onderzoeken zo versnipperd raken, is straks moeilijk om te bepalen wat echt werkt of niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 mei 2020, 10:24

hoe leg je dat nou aan gewone mensen uit ;;

De Verenigde Staten wil een uitzondering op het huidige inreisverbod voor sommige buitenlandse professionele atleten die meedoen aan Amerikaanse sportevenementen, zo heeft de waarnemend secretaris van Homeland Security Chad Wolf vrijdag laten weten.

"Amerikanen hebben hun sport nodig", aldus Wolf. "Het is tijd om onze economie te heropenen en om professionele atleten weer aan het werk te laten gaan." Behalve voor de atleten zou de uitzondering ook gaan gelden voor diens partner en essentiële staff voor sportteams.

Sportcompetities die onder de uitzondering vallen zijn onder andere Major League Baseball, de National Basketball Association, de Women's National Basketball Association, de Professional Golfers 'Association Tour, de Ladies Professional Golf Association Tour, de National Hockey League en de Association of Tennis Professionals.

Vanwege het coronavirus geldt er onder meer vanaf midden maart een inreisverbod vanuit Europa naar de Verenigde Staten. Amerikaanse burgers mogen nog wel vanuit Europa naar de Verenigde Staten reizen, waarna ze veertien dagen in quarantaine moeten doorbrengen. <<<<<<!!!!!
http://www.msn.com/nl-nl/sport/meer-spo ... OCID=HPDHP

<ik dacht dat den mensen hebben hun sport nodig wel voor de hele wereld geld ,, maar schijnbaar niet >
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 mei 2020, 10:25

Het medicijn in combinatie met een macrolide, antibioticum, werkt niet concludeerde het onderzoek. Hun onderzoek mag wel uitvoerig genoemd worden. Het antibioticum Azithromy_ cin is ook meegenomen in de onderzoeken staat geschreven.
Er is geen onderzoek gedaan in combinatie met zink zover ik kan vinden in hun publicatie wat Elens ziet als een belangrijk bestanddeel in de combinatie.
Om te stellen dat Elens zijn cocktail niet werkt is niet geheel correct.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 23 mei 2020, 10:34

taigitu schreef:
23 mei 2020, 09:37
The Lancet: 'Meijels coronamedicijn' werkt niet
Persbureau ANP en Arthur Hubers
Geplaatst op vrijdag 22 mei 2020 - 19:10

Het malariamedicijn chloroquine. dat de Meijelse huisarts Rob Elens in combinatie met andere medicijnen voorschreef aan coronapatiënten,
werkt niet.


Medisch vakblad The Lancet publiceerde vrijdag een groot onderzoek waaruit dat blijkt.

Groter risico
De artsen en onderzoekers hebben geen effect gevonden van chloroquine op patiënten met Covid-19.
Wel blijk het malariamedicijn hartritmestoornissen te kunnen veroorzaken, waardoor het sterfterisico bij coronapatiënten
die het middel gebruiken zelfs groter is.

100.000 patiënten

De wetenschappers onderzochten ongeveer 100.000 coronapatiënten in verschillende ziekenhuizen.
Die verdeelden ze in vijf groepen: patiënten die met hydroxychloroquine zijn behandeld, zieken die chloroquine kregen toegediend en vervolgens
twee groepen die de middelen binnenkregen in combinatie met antibiotica.
Ook werden patiënten onderzocht die geen van de medicijnen toegediend kregen.

Lees verder via de link:
https://www.1limburg.nl/lancet-meijels- ... werkt-niet


Of lees het gehele artikel van The Lancet, met vermelding van de artsen die de onderzoeken hebben gedaan en hun conclusies.


THE LANCET
Hydroxychloroquine or chloroquine with or without a macrolide for treatment of COVID-19: a multinational registry analysis

Prof Mandeep R Mehra, MD
Sapan S Desai, MD
Prof Frank Ruschitzka, MD
Amit N Patel, MD


Published:May 22, 2020DOI:https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)31180-6

LINK NAAR HET ARTIKEL VAN THE LANCET:
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 6/fulltext
Prachtig. Echter strookt de conclusie die gegeven wordt door het ANP niet met wat deze studie pretendeert te zeggen.

Dit is de titel (en eigenlijk dus de conclusie) die ons gegeven wordt.

The Lancet: 'Meijels coronamedicijn' werkt niet


Laten we nu een heel belangrijk stukje, wat toch echt minimaal in een studie beschreven moet worden, er even uit pikken:
Our study has several limitations. The association of
decreased survival with hydroxychloroquine or chloroquine
treatment regimens should be interpreted
cautiously
. Due to the observational study design, we
cannot exclude the possibility of unmeasured confounding
factors, although we have reassuringly noted
consistency between the primary analysis and the
propensity score matched analyses. Nevertheless, a
cause-and-effect relationship between drug therapy and
survival should not be inferred
. These data do not apply
to the use of any treatment regimen used in the
ambulatory, out-of-hospital setting. Randomised clinical
trials will be required before any conclusion can be
reached regarding benefit or harm of these agents in
COVID-19 patients
.

Dit is wat de onderzoekers van de studie ZELF zeggen. Je kan GEEN conclusies trekken uit deze studie aangaande oorzaak-gevolg tussen gebruik van het medicijn en overleving.
Er dienen eerst randomised studies uitgevoerd te worden ALVORENS een conclusie kan worden getrokken aangaande voordelen of nadelen van het middel bij COVID patienten.

Ik heb het zelf maar even rood en vetgedrukt en vergroot weergegeven om nogmaals te benadrukken dat de conclusie van een studie NIET DOOR MEDIA getrokken mogen worden, maar dat de conclusies DIRECT uit e studie overgenomen dienen te worden om niet de consumenten van deze info te misleiden.

Laat ik nog even de titel van het bericht nogmaals geven:


The Lancet: 'Meijels coronamedicijn' werkt niet


Spot de verschillen tussen studie en de waarschuwing gegeven door de onderzoekers en deze zelf verzonnen conclusie.

Slecht zeg.

@taigitu:

Prima post met duidelijke link naar de studie. Zo hoort het.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 mei 2020, 10:41

Dat is een goeie Determinist. Ik was te gefocust op de bestanddelen en heb dit stukje over het hoofd gezien.
Zo zie je maar weer, een incorrecte verwijzing door de media zoals zo velen in deze kwestie.
Determinist schreef:
23 mei 2020, 10:34
@taigitu:

Prima post met duidelijke link naar de studie. Zo hoort het.
Mee eens.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 23 mei 2020, 10:58

Heren, dank je wel voor het compliment.
Ik zit hier helemaal te glimmen......

Afbeelding
Het glimmen even in beeld gebracht speciaal voor Tammy.
Dank je.
Laatst gewijzigd door taigitu op 23 mei 2020, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 mei 2020, 11:00

Glim dan nog maar meer Taigitu, well done. :wink: ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie