Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Tammy » 06 jul 2020, 09:28

Fenna en Gast1 :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 06 jul 2020, 10:34

En ook dit onderwerp is weer netjes in de vernieling gereden :bike: ..... het wordt stilaan ontmoedigend om hier nog iets op te starten. :?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Tammy » 06 jul 2020, 10:47

En op wat voor manier is deze topic volgens jou in de vernieling gedraaid Gusteman ?
Iedereen vertelt hoe hij of zij verdraagzaamheid ziet.
Dus ik zou graag willen weten wat je precies bedoelt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 06 jul 2020, 10:51

En op wat voor manier is deze topic volgens jou in de vernieling gedraaid Gusteman ?
Je voldoet niet aan zijn wensen of eisen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door herman50 » 06 jul 2020, 12:57

kreeg dit van een bekende opgestuurd ...sorry voor het overtypen;
Het probleem is dat we in een wereld leven, waarin naar domheid word geluisterd,,
intelligentie word genegeerd en beleefdheid uit de mode is ....... tsja
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 06 jul 2020, 13:25

univers schreef:
06 jul 2020, 10:51
Je voldoet niet aan zijn wensen of eisen.
Dat is het helemaal niet, beste univers.

Ik heb gewoon geen zin meer in oeverloos uitleggen wat niet wordt begrepen door de lezers ... in rechtzetten wat door lezers verkeerd werd geïnterpreteerd.

Want dan is er geen ruimte meer om dieper in te gaan op het onderwerp, zijnde de vraag: is een toename van onverdraagzaamheid wat deze wereld nodig heeft? En dat slaat dan niet alleen op de al dan niet verdraagzaamheid van de Poolse bevolking ten aanzien van adoptie door homo koppels ... dat heb ik er enkel bij geplaatst om aan te geven dat die groeiende onverdraagzaamheid door sommigen al in de vorm van een grondwet wordt gegoten.

Tot nu toe heb ik een paar degelijke opmerkingen gelezen en verder verzandt het in quasi diepzinnige metaforen en blootlegging van de duistere krochten waarin gusteman zijn denkbeelden in elkaar knutselt ..... om lieverlee, waar haalt iemand het om te gaan stellen hoe ik met mijn denkbeelden dien om te gaan?

Ik heb gewoon geen zin meer om daar telkens weer opnieuw op in te gaan.

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 06 jul 2020, 13:48

gusteman schreef:
06 jul 2020, 10:34
En ook dit onderwerp is weer netjes in de vernieling gereden :bike: ..... het wordt stilaan ontmoedigend om hier nog iets op te starten. :?
Dan meen ik op te merken dat jezelf degene bent, die daaraan meegewerkt hebt gusteman betreffende deze (lange) post van jou waarin je 8 citaten aanhaalt en die post begint met:
gusteman schreef:
05 jul 2020, 22:08
Vooreerst mijn welgemeende dank voor de antwoorden, een waaier aan standpunten en invalshoeken, geen enkel is gelijkluidend en toch raken ze allemaal de kern van de zaak.
Een mooi voorbeeld van het gegeven dat er aan alles verschillende 'kanten' zijn maar er is telkens maar één werkelijkheid, één 'waarheid'.
... en daarop wordt gereageerd.

En vervolgens wordt 'ook dit onderwerp weer netjes in de vernieling gereden' volgens jou. :?

Dat brengt mij tot de volgende vraag: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1550
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Kristof Piessens » 06 jul 2020, 13:53

gusteman schreef:
05 jul 2020, 22:08
Kristof Piessens schreef:
05 jul 2020, 13:20
Verdraagzaamheid zou een vanzelfsprekendheid dienen te zijn, immers op de inhoud kun je discussiëren maar niet op wie je bent en daar zit de spelval.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit een misvatting is en dat je wel degelijk kan discussiëren op wie je bent ... want je bent zelf de bouwheer van jezelf, je bepaalt zelf hoe je door het leven gaat en hoe je omgang met anderen zal verlopen.
De discussie echter niet omdraaien, de kern zit hem juist in die zelfkennis, de discussie over wie je bent is daarbij dan niet relevant als je vanzelfsprekendheid hebt ten aanzien van die zelfkennis en er op vertrouwd dat anderen datzelfde denken en weten op onbewuste wijze.

In de discussie gaat het er over dat verdraagzaamheid verdwijnt, de link van vanzelfsprekendheid met verdraagzaamheid is het sociale resultaat van je eigen gedachten op de wereld, en/of je zelfs al het gevoel hebt op het juiste pad te begeven maar onrechtstreeks zijn er altijd tegenwerkingen, meewerken aan iets betekend nog niet dat het gewenst is binnen een gemeenschap met verschillende mensen die er elk een eigen mening en/of gedacht hierover hebben.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door herman50 » 14 jul 2020, 10:14

ik heb het even enkele keren nagelezen KP ,, maar verdraagzaamheid wat is dat .... als ik het even op mijn persoontje mag betrekken ,, hen afgelopen vrijdag of zaterdag een filmpje gestuurd naar broer en schoonzus . -onderwerp poezen - en tot nu - dinsdag- geen reactie , dan dénk ik stik ,,,,máár volgende keer stuur ik ze weer wat ,,,, totdat ook bij mij er een eind komt aan verdraagzaamheid .... wie is dan de schuldige ik óf hun , mogelijk beiden??... maar helaas gebeurt dat bij zovele dingen dat je/ik echt denk krijg de rambam .....oke he fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Mypos » 14 jul 2020, 11:13

gusteman schreef:
05 jul 2020, 10:48
Ik heb even overwogen om dit te plaatsen onder "Sociologie" omdat het in eerste instantie toch een maatschappelijk beeld schetst.

Toch heb ik verkozen om het onder "Nieuws en Actualiteit" te plaatsen omdat ik de mening ben toegedaan dat we hier te maken hebben met een nieuw aspect van iets wat reeds langer aan de gang is: polarisatie, standpunten op basis van bepaalde ideologieën ... standpunten die nu leiden tot blokvorming waarbij grote groepen in de maatschappij zich openlijk vijandig tegenover andere groepen gaan stellen.
En het verleden leert ons dat dit een kantelpunt is, namelijk het punt waarop gevestigde democratieën hier moeten een halt toe roepen en dit met alle mogelijke middelen moeten bestrijden.

Waarom zou dit dan nieuws zijn?

Omdat, 'as we speak', in Polen een presidentskandidaat het volk voor zich weet te winnen door de belofte dat hij de grondwet zal aanpassen, en wel omwille van
Andrzej Duda, Pools president schreef:In de grondwet van Polen, zou expliciet moeten staan vermeld dat het voor iedereen die een homoseksuele relatie heeft verboden is om kinderen te adopteren. Om de veiligheid van het kind en een correcte opvoeding te garanderen en opdat de Poolse staat de kinderrechten kan vrijwaren, vind ik dat zo'n artikel zou moeten bestaan.
De man belooft ook dat hij reeds de komende week een wetsvoorstel in die zin zal indienen.
Frappant detail: zijn tegenkandidaat is het met dat wetsvoorstel eens.

Bron: VRT/NWS
Verdraagzaamheid? Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.

Kijk je eigen berichten eens door en haal alle scheldwoorden en beledigingen er eens uit.... :peace:


gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 14 jul 2020, 17:27

Mypos schreef:
14 jul 2020, 11:13
... haal alle scheldwoorden en beledigingen er eens uit...
Ohlala ... scheldwoorden? beledigingen?

Jij, beste Mypos, trekt hier het zwaard naar mij ... en ik ga jou niet uit de weg.

Als jij (en hiermee richt ik mij specifiek tot de schrijver van deze post, dus forumlid Mypos, niemand anders!) één post van mij kan aanhalen waarin ik iemand heb beledigd of een scheldwoord heb gebruikt dan verlaat ik stante pede dit forum ... beloofd!!!

Maar je zal moeten kunnen hard maken dat het gaat om een belediging of om een scheldwoord.

Wanneer ik iemand een domme opmerking hoor maken (of ze lees, wanneer het een schriftelijke communicatie betreft) dan zal ik dat een domme opmerking noemen en desgevallend diegene die de opmerking plaatste een dommerik noemen.

Vindt iemand dat beledigend? Dan zal die persoon moeten kunnen aantonen dat de opmerking niet dom was.

Hetzelfde voor wat betreft de uitdrukking 'idioot' of 'achterlijk' of een combinatie ervan, kies maar zelf.

En ook nog: vooraleer te komen aanzetten met definities als 'respect' of 'respectvol' dien je er ook rekening mee te houden dat respect iets is wat van twee kanten moet komen.
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ... en dan is er geen basis voor respectvol gedrag naar hem/haar toe, in tegendeel zelfs.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 14 jul 2020, 20:56

:post: :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Mypos » 16 jul 2020, 17:00

gusteman schreef:
14 jul 2020, 17:27
Mypos schreef:
14 jul 2020, 11:13
... haal alle scheldwoorden en beledigingen er eens uit...
Ohlala ... scheldwoorden? beledigingen?

Jij, beste Mypos, trekt hier het zwaard naar mij ... en ik ga jou niet uit de weg.

Als jij (en hiermee richt ik mij specifiek tot de schrijver van deze post, dus forumlid Mypos, niemand anders!) één post van mij kan aanhalen waarin ik iemand heb beledigd of een scheldwoord heb gebruikt dan verlaat ik stante pede dit forum ... beloofd!!!

Maar je zal moeten kunnen hard maken dat het gaat om een belediging of om een scheldwoord.

Wanneer ik iemand een domme opmerking hoor maken (of ze lees, wanneer het een schriftelijke communicatie betreft) dan zal ik dat een domme opmerking noemen en desgevallend diegene die de opmerking plaatste een dommerik noemen.

Vindt iemand dat beledigend? Dan zal die persoon moeten kunnen aantonen dat de opmerking niet dom was.

Hetzelfde voor wat betreft de uitdrukking 'idioot' of 'achterlijk' of een combinatie ervan, kies maar zelf.

En ook nog: vooraleer te komen aanzetten met definities als 'respect' of 'respectvol' dien je er ook rekening mee te houden dat respect iets is wat van twee kanten moet komen.
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ... en dan is er geen basis voor respectvol gedrag naar hem/haar toe, in tegendeel zelfs.
Zo! ZIehier het gedraai van een totaal losgeslagen psychopaat. Eerst zeg je niemand te beledigen en daarna ga je dat helemaal omdraaien door te opperen dat mensen die met (in jouw ogen) idiote argumenten aan komt zetten geen respect verdienen en mag je dus beledigen wat je maar wil.

Jij bent echt totaal gestoord man. En ik weet dat ik nu zelf ook beledig maar het moest even gezegd worden. Vanaf nu zal ik je weer negeren.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Fenna » 16 jul 2020, 18:12

Mypos schreef:
16 jul 2020, 17:00
gedraai van een totaal losgeslagen psychopaat. E
En;
Mypos schreef:
16 jul 2020, 17:00
Jij bent echt totaal gestoord man.
Je gaat te ver Mypos.
gusteman is scherp, maar beledigen doet hij niet, daar is hij te fatsoenlijk voor en als je zijn opmerkingen als kwetsend ervaart ligt dat volledig bij jou.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 16 jul 2020, 18:36

Ik heb Guus nog nooit horen schelden.
Kunnen we van Mypos niet zeggen, die maakt iedereen voor alles uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 16 jul 2020, 18:42

Och, laat hem maar razen, beste Fenna.
Het lukt hem nog niet eens om te begrijpen wat ik schreef; hij gooit twee los van elkaar staande argumenten door elkaar en komt met een conclusie die nergens op slaat.
Zoals mijn mama zaliger zou geopperd hebben: uit een leeg vat kan je geen goede wijn tappen.

Wat hij nog minder snapt is dat hij, door zijn onvermogen om begrijpend te lezen hier zo breeduit open te smeren, met zijn opmerkingen mijn argumenten onderschrijft.

En dan heb ik het nog niet eens over hoe hij poogt zijn verantwoordelijkheid te ontlopen door een conclusie te plaatsen die nergens op slaat om dan vervolgens droogweg te stellen dat hij mij gaat negeren ..... waarbij hij dus poogt te ontkomen aan mijn vraag naar bewijzen voor zijn beschuldigingen.

Leuk trolletje maar oh zo klungelig ... :roll:

En ook dàt heeft de wereld niet echt nodig. [jaja]

------------------

Edit: ik zie nu net dat univers een opmerking heeft toegevoegd terwijl ik mijn antwoord aan het intikken was.

Dus ook aan univers: laat de man maar zijn gal spuien, hij kan er blijkbaar nergens anders mee terecht :mrgreen:

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 16 jul 2020, 18:46

Mypos schreef:
16 jul 2020, 17:00
Eerst zeg je niemand te beledigen en daarna ga je dat helemaal omdraaien door te opperen dat mensen die met (in jouw ogen) idiote argumenten aan komt zetten geen respect verdienen en mag je dus beledigen wat je maar wil.
:post:

................... :wink:

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 16 jul 2020, 18:49

gusteman schreef:
16 jul 2020, 18:42
laat de man maar zijn gal spuien, hij kan er blijkbaar nergens anders mee terecht :mrgreen:
:rolfl:

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 16 jul 2020, 19:06

Kijk eens aan zeg, hoe schattig ... de grote trol komt het kleine trolletje een hart onder de riem steken.

Flink zo [clap] [clap] [clap]

En is dat nu een uiting van die allesomvattende (universele) liefde?

Plaats reactie