Geest gezien of gevoeld?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 25 sep 2020, 16:38

Geestesspraak is niet aan onze soort voorbehouden,
Wel op andere werelden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 25 sep 2020, 17:49

univers schreef:
25 sep 2020, 16:38
Geestesspraak is niet aan onze soort voorbehouden,
Wel op andere werelden.
Als ik vraag: Is homo sapiens sapiens op andere werelden? Antwoord: nee. Is het hogere mensenras van weleer op andere werelden? Antwoord: ja

Maar goed, weet niet of degene met wie ik spreek alles weet.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 25 sep 2020, 18:14

Misschien niet alles maar als een fysieke lichaam afsterft kan de geest van dat lichaam wel nog aanwezig zijn in de sferen van de aarde, en is er een kleine kans dat die geest dan de evolutie kan aanschouwen na diens eigen tijdsvak waarin die leefde in een fysieke lichaam. in het voorbeeld van haar blijkt dat ook zo te zijn, ze is er dus in geslaagd om na haar tijd in mu of lemurie toch de evolutie van de aarde min of meer te volgen.
Dan staat toch voor mij de volgende vraag op de lijst aan haar, hoeveel jaar is 1 era ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 25 sep 2020, 19:40

Begrijp van haar dat sinds de val van Atlantis tot de huidige tijd er zo ongeveer een halve era is verstreken.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 25 sep 2020, 19:51

Ja inderdaad, maar ik vroeg wat 1 era in jaren is...1 era kan 10.000 of 100.000 jaar zijn...1 millennium staat gelijk aan 1000 jaar 1 eeuw staat gelijk aan 100 jaar...1 era = ?? millenia's of ?? eeuwen ...ze zegt dat mu en atlantis era's hebben bestaan...dan ga ik uit dat ze meer dan 1000 den jaren hebben bestaan ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 25 sep 2020, 20:01

Zij is zo'n 50.000 jaar geleden geboren en heeft geleefd tot ongeveer 10.000 jaar geleden. 1 era staat gelijk aan ongeveer 24.000 jaar (maar over het exact aantal jaren kan ze me geen antwoord geven, ze geeft aan het zelf niet precies te weten, wetenschap was niet haar interessegebied en jaren telde ze niet, oftewel tijd speelde geen rol in haar bestaan).

Atlantis heeft maar zo'n 1500 jaar bestaan, maar was duidelijk een beschaving zoals wij die zouden herkennen.
Mu/Lemurie is niet zozeer een uitgekristalliseerde maatschappij/beschaving geweest, maar gewoon het 'goden' menselijk deel van Gaïa wat zich in de loop der tijd organisch ontwikkelde, steeds complexer.

Edit: Overigens waren er natuurlijk wel maatschappelijke structuren in Mu/Lemurie, maar dat werd van 'bovenaf', door zij van de sterren bestuurd. Atlantis was de eerste en enige zelfstandige maatschappij van de 'goden'.

Edit 2: Ik wil toch het precies aantal jaren weten, dus ik vraag verder met het langer-korter ja-nee 'spel'. Kom ik uit op 25.540 jaar.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 26 sep 2020, 21:15

Tja, denk dat de meesten die herinneringen hebben aan die tijd toch echt Lemurie herinneren en niet zozeer Atlantis. Maar gezien de stilte zijn de genoemde data blijkbaar niet zo bevredigend. Meerdere malen nagevraagd en ze blijft bij haar antwoorden. Dus daar laat ik het maar bij. Onderzoekse in ieder geval.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 26 sep 2020, 21:40

Voor Lemurie heeft er ook een beschaving bestaan.
Mijn herinneringen aan deze wereld gaan miljoenen jaren terug.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 27 sep 2020, 11:40

Bij mij dito.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 27 sep 2020, 12:36

Ik laat het hier ook bij, alleen aan overblijfselen steekt atlantis echter wel uit, als er al eerdere beschavingen waren voor mu/lemurie ontstonden, dan spreek je in dat geval over gemeenschappen die in regel nomadisch van aard zouden zijn en geen vaste verblijfplaats hadden, wat bij mu/lemurie/atlantis wel het geval is geweest, steden zijn maar pas bij atlantische beschaving ontstaan, en dan heb je ergens een tussenliggend periode voor de onze begon waarin de behoeften/welzijn/welvinden pas echt veranderden in het kader van de rolspelende ego waarbij materialisme/het eigen gelijk meestal al voldoende waren om voldaan te voelen/leven. Maar bewustzijn omhelst veel meer dan alleen te onderzoeken hoe je als mens gelukkig kunt zijn zonder al die randproblemen waarmee iedereen op een zeker ogenblik mee zal geconfronteerd worden...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 28 sep 2020, 15:59

Kristof Piessens schreef:
27 sep 2020, 12:36
Ik laat het hier ook bij... Maar bewustzijn omhelst veel meer dan alleen te onderzoeken hoe je als mens gelukkig kunt zijn zonder al die randproblemen waarmee iedereen op een zeker ogenblik mee zal geconfronteerd worden...
:) Bovenstaand laatste zin haalde me over om meer te onderzoeken omtrent waar we het over hadden. Voor mij allemaal vreemd. Lang ging ik er vanuit dat de reguliere wetenschap gelijk had, dus voor mij persoonlijk wat nieuw en verwarrend al die nieuwe denkbeelden. En dan nog anderen die spreken over miljoenen jaren. Heb blijkbaar alleen maar mijn kleine stukje te vertellen.

Dus ik laat het er niet bij, qua persoonlijk onderzoek dan, heb je nog interessante lectuur ter aanbeveling? Of toch nog een vraag? Zij wil nog steeds merk ik. Jij/jullie ook?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 28 sep 2020, 16:12

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 28 sep 2020, 16:33

Ik ben nieuwsgierig Orion of ze gelijk hebben met datering van Gôbekli Tepe.
Klopt de datering van 12.000 jaar?
En de betekenis die de mensen aan symbolen geven zoals de man met de visstaart en tas/korf dat hij een van de goden is?

Over geheel de wereld worden verhalen verteld over zo'n persoon met visschubben of visstaart, die over zee aan land kwam en wijsheid bracht onder de oude bevolking.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 28 sep 2020, 16:44

Na de val van Atlantis gingen een deel van de 'goden' (zij in elk geval) naar het gebied in het zuiden van de zwarte zee. Daar hebben ze zich gevestigd, daar is de oorsprong van de Indo-Europese taal zoals die tussen de 'goden' en de mensen werd gesproken. Het gebied van Gôbekli Tepe klopt, één van de plaatsen waar de 'goden' de mensen onderwezen na de val van Atlantis, dus inderdaad zo'n 12.000 à 11.000 jaar geleden. De man met de visstaart en tas/korf was inderdaad één van de 'goden' (krijg een ja met nadruk, blijkbaar een heel belangrijk iemand, wat ze bevestigd). Een naam wil ze niet geven, maar na doorvragen blijkt dat te zijn omdat zijn werkelijke naam een naam is die alleen in de geest kan worden uitgesproken.

Edit: Als ik doorvraag blijkt dat het ook een bepaalde kledingstijl was. Er waren dus meer 'mensen' met visstaart als symboliek. Zo werden volgelingen van de restanten van Atlantis afgebeeld (zoiets als een priesterorde zeg maar).

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 28 sep 2020, 16:56

Dankje.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 28 sep 2020, 17:47

Wij leven nu in het heden.
Hebben buitenaardse nog steeds contact met de mensen van nu ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 28 sep 2020, 17:52

univers schreef:
28 sep 2020, 17:47
Hebben buitenaardse nog steeds contact met de mensen van nu ?
Antwoord: Duidelijke ja!


Ps. Heb er zelf eens één gezien, december 1998. En ze bevestigd dat het echt zo is :)
Laatst gewijzigd door Orion op 28 sep 2020, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 28 sep 2020, 17:55

Ook het koningshuis ?

Ik in 1954.
Laatst gewijzigd door univers op 28 sep 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 28 sep 2020, 17:55

Duidelijke nee!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 28 sep 2020, 17:56

Orion schreef:
28 sep 2020, 17:52
univers schreef:
28 sep 2020, 17:47
Hebben buitenaardse nog steeds contact met de mensen van nu ?
Antwoord: Duidelijke ja.
Hoe?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie