Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 27 nov 2020, 07:05

achgossie en jij gelooft dat , eerder de fa. lieg en bedrieg weer op pad
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 27 nov 2020, 07:20

dit is dus ook echt eerst zien dan geloven

De Amerikaanse president Trump heeft voor het eerst zelf duidelijkheid gegeven over de vraag wat hij gaat doen als Joe Biden officieel wordt aangewezen als nieuwe president. "Dan zal ik vertrekken uit het Witte Huis."

Dat wil nog steeds niet zeggen dat hij zijn verlies nu al erkent. Hij zegt er nog steeds rekening mee te houden dat zal blijken dat hij heeft gewonnen.

Volgens Trump is in de staten die doorslaggevend bleken 'grootschalige fraude' gepleegd

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... ue#image=1
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 27 nov 2020, 10:00

heeft die druiloor nou nog geen statistieken gezien ~
Trump: 'Ik verlaat Witte Huis als Biden de meeste kiesmannen heeft'

De Amerikaanse president Donald Trump zegt dat hij op ordentelijke wijze de macht aan verkiezingswinnaar Joe Biden zal overdragen. "Als blijkt dat mijn tegenstander de meeste kiesmannen achter zich heeft vergaard, dan zal ik vertrekken uit het Witte Huis", zei Trump donderdag tegen journalisten.

Nog niet eerder heeft Trump zo openlijk gehint op het feit dat hij wellicht het Witte Huis moet verlaten. Wel weigert hij nog altijd zijn verlies bij de presidentsverkiezingen te erkennen.

Joe Biden vergaarde bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november 306 kiesmannen. Trump kwam niet verder dan 232 stemmen in het Electoral College (Kiescollege).
De 538 kiesmannen stemmen op 14 december. -----
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 28 nov 2020, 07:13

mag ik om volgende zachtjes gniffelen ........ ( :rolfl:

Door Trump gevraagde hertelling levert meer stemmen voor Biden op

MADISON (ANP) - De door de Amerikaanse president Donald Trump aangevraagde hertelling van de stemmen in de staat Wisconsin heeft niet de voor de voor hem gewenste ommekeer gezorgd. Na hertelling bleek dat de Democraat Joe Biden er zelfs nog 132 stemmen bijkrijgt, meldt de Washington Post.

Biden was is in de noordelijke staat al aangewezen als winnaar. Hij had al een voorsprong van iets meer dan 20.000 stemmen. Na deze hertelling komen de 10 kiesmannen die de staat vertegenwoordigen definitief in handen van de Democraat.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Team Trump vroeg op 18 november een gedeeltelijke hertelling van de stemmen aan en betaalde daarvoor de wettig vastgestelde som van 3 miljoen dollar (2,5 miljoen euro). De drie miljoen dollar die Trump betaalde komt neer op ruim 22.700 dollar per gewonnen stem voor Biden.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door taigitu » 02 dec 2020, 12:20



Afbeelding


Trump sprak met adviseurs over gratie voor zijn kinderen

29 november 2020

WASHINGTON - De scheidende Amerikaanse president Donald Trump heeft met zijn adviseurs gesproken over het preventief verlenen van gratie
aan zijn kinderen Donald junior (42), Ivanka (39) en Eric (36) en aan zijn persoonlijke advocaat Rudy Giuliani,
meldt The New York Times op basis van twee ingewijden. Ook zou Trump er vorige week met Giuliani over hebben gesproken.

De president, die afgelopen maand de verkiezingen verloor van zijn Democratische uitdager Joe Biden, zou bang zijn dat hij en zijn familieleden
na zijn aftreden het ministerie van Justitie achter zich aankrijgen. De gangen van Donald junior werden eerder al eens nagegaan
door speciaal aanklager Robert Mueller, die onderzoek deed naar vermeende samenzwering in 2016 tussen Trumps campagneteam en Rusland.
Trumps schoonzoon en adviseur Jared Kushner loog tegen de federale autoriteiten over zijn contacten met buitenlanders
om geheime informatie te kunnen inzien.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1675881 ... n-kinderen
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door univers » 02 dec 2020, 12:27

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 03 dec 2020, 07:10

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Donald Trump is razend op minister van Justitie Bill Barr omdat die dinsdag heeft gezegd dat zijn ministerie geen bewijs heeft gevonden van de vermeende wijdverbreide verkiezingsfraude die de uitslag van de presidentsverkiezingen zou veranderen. Een ingewijde liet aan de Washington Post weten dat Trump zo boos is dat hij overweegt Barr te ontslaan.

Trump zou Barr niet alleen willen ontslaan vanwege diens uitspraken over de tot dusver onbewezen verkiezingsfraude die volgens Trump heeft plaatsgevonden, maar ook omdat Barr te weinig zou hebben gedaan om vermeende misstappen van de federale politiedienst FBI richting Trumps campagneteam aan te tonen.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Fenna » 07 dec 2020, 09:39

Wat mij heel sterk opvalt is dat je nu bijna niets meer hoort over rellen van BLM nu Biden is gekozen.
Dit is door de media gebruikt om Trump zwart te maken en nu het niet meer nodig is, dooft het BLM kaarsje langzaam uit.
Het schijnt ineens niet meer zo belangrijk te zijn
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 07 dec 2020, 09:47

speelt ook mee dat een van de roergangers --F1 coureur Hammie- niet meer in beeld is met z´n knielen en zwarte T shirt-s-s ....hij is ook corona ziekies dus ja ,, maar daar in tegen is er in Frankrijk een kleurling door 4 smerissen in elkaar gemept en niet weinig ook ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 07 dec 2020, 10:13

Fenna schreef :
Wat mij heel sterk opvalt is dat je nu bijna niets meer hoort over rellen van BLM nu Biden is gekozen.
Goed opgemerkt Fenna. [clap]
Ten tweede Is Harris groot supporter van BLM.
Om dan steden te blijven plunderen word een beetje moeilijk dan he ?
Maar wie weet zijn er toch nog activisten aan het plunderen samen met Antifa, niet al het Amerikaanse nieuws bereikt ons hier.
Ik zal eens googelen hoe het in Portland nu is.

BLM ontstond onder Obama , maar die rellen wereldwijd zoals bij Floyd zie ik ineens ook niet meer.
Maar het valt inderdaad sterk op Fenna.

Hamilton en Manchester United en basketballers in Amerika en andere sporters horen hun politieke standpunten niet te mengen met hun sport.
Supporten ze BLM of wat dan ook dan moeten ze dat zelf weten.
Maar dat knielen op de velden om hun standpunten te laten zien kan op andere manieren.
Daar is die social media voor en intervieuws enz.
Sport hoort gescheiden daarvan te zijn.
Maar dat is mijn mening.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 07 dec 2020, 11:59

kijk en dat snap ik niet, als er door mij iets word aangedragen dat wél BLM -m.i.- is ....Frankrijk is het doodstil en geen commentaar --tenzij het alleen geld als het in Amerika gebeurd ??--,daar word ik dus pisnijdig van en dénk een heleboel, wat ik niet neerzet ,,,,schadelijk voor de gezondheid
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 08 dec 2020, 12:02

Fenna schreef:
07 dec 2020, 09:39
Wat mij heel sterk opvalt is dat je nu bijna niets meer hoort over rellen van BLM nu Biden is gekozen.
Dit is door de media gebruikt om Trump zwart te maken en nu het niet meer nodig is, dooft het BLM kaarsje langzaam uit.
Het schijnt ineens niet meer zo belangrijk te zijn
Van beide kanten hè. Je hoort ook niks meer over de laptop van Hunter Biden die voor de verkiezingen door de Republikeinen werd gebruikt om Biden zwart te maken.

Op dit moment zijn er belangrijker dingen, zoals Trump die de democratie wil afschaffen.

Zo werkt nieuws nu eenmaal. Ik heb ook al tijden niks meer gehoord over de stikstofcrisis. Is dat opgelost? Geen idee.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 08 dec 2020, 12:13

Tammy schreef:
07 dec 2020, 10:13
BLM ontstond onder Obama , maar die rellen wereldwijd zoals bij Floyd zie ik ineens ook niet meer.
Wacht maar op de volgende George Flyd, de volgende Breonna Taylor, de volgende Michael Brown, de volgende Trayvon Martin. De protesten komen echt wel weer.
Tammy schreef:
07 dec 2020, 10:13
Hamilton en Manchester United en basketballers in Amerika en andere sporters horen hun politieke standpunten niet te mengen met hun sport.
Politieke standpunten? Is tegen racisme zijn een politiek standpunt? Is vinden dat de politie niet zomaar mensen mag vermoorden een politiek standpunt?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 08 dec 2020, 13:36

Ik maak mij geen enkele illusie MetalPig dat er niet meer mensen met een donkere huidskleur door politiegeweld om het leven komen.
Overal ter wereld en ook maak ik mij geen illusie dat er geen mensen met een blanke huidskleur door politiegeweld om het leven komen.
De politiemannen die dat doen zijn schoften en dienen veroordeeld te worden.
Ik heb het dus over politiemannen die bewust geweld plegen.
Die rotte appels zijn er, maar kijk niet heel het politiekorps daarop aan.

De meeste politieagenten leggen hun leven elke dag in de waagschaal , hoe ze
nu worden weggezet ben ik het niet mee eens.
Laat staan de plunderingen en geweld die deze activisten tentoonstellen.
Maar die discussie heb ik al gevoerd hier, ga ik niet nog een keer doen.
Voor mij geld All Lives Matter MetalPig , ik maak geen onderscheid op basis van kleur.
Jij ziet dat totaal anders, prima.

Misschien is politiek standpunt niet het juiste woord, ik weet alleen dat de politiek zich er ook mee bemoeit denk aan 19 Juni in het Europese Parlement, een Pelosi die knielt enz.
Ik heb het dus over hun openlijke steun aan de BLM organisatie.
Een organisatie waar zoveel geweld mee gemoeid is met plunderingen en Antifa die er doorheen huppelt.
En ik weet dat er ook vreedzame demonstranten zijn, maar de geweldplegers in die groep wat je ziet in bijvoorbeeld Amerika is extreem.
En op hoog niveau word daar steun aan verleend aan die organisatie , dat vind ik op zijn zachts gezegd heel raar.
En daarnaast alle mensen die overlijden door politiegeweld verdienen steun in de vorm van afkeuring , niet alleen als je een donkere huidskleur hebt , zo zie ik het MetalPig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 08 dec 2020, 17:33

Afbeelding
Een Texaanse Trumpfan die half november in zijn thuisstaat meedeed aan een demonstratie tegen het verloop en de uitkomsten van de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

Texas schiet Trump te hulp in strijd om verkiezingszege en klaagt andere staten aan.

De Amerikaanse staat Texas schiet president Trump te hulp bij zijn streven om zijn landelijke verkiezingsnederlaag om te buigen in een overwinning. Texas, waar de Republikein Trump wèl won, stapt naar het Hooggerechtshof in Washington.

De Texaanse minister van Justitie spande een zaak aan tegen vier staten waar Biden de meerderheid kreeg, maar waar Trump vier jaar geleden nog triomfeerde. Het gaat om Georgia, Michigan, Pennsylvania en Wisconsin.
Volgens Texas zijn de vier staten in de fout gegaan. Zij wijzigden in verband met de coronacrisis verkiezingsprocedures, maar dat zou illegaal zijn geweest.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/buitenland/texas-schi ... ~ac87e76a/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit is verassend.
Stel je voor dat de zaak word aangenomen en de uitslag van die vier staten alsnog ongeldig worden verklaard door dat het niet legaal is hoe men heeft gestemd.
Afwachten wat ze gaan doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Fenna » 08 dec 2020, 20:28

MetalPig schreef:
08 dec 2020, 12:02
Ik heb ook al tijden niks meer gehoord over de stikstofcrisis. Is dat opgelost?
De media zwijgt, maar de politiek is er volop mee bezig.
Straks komt als en duvel uit het doosje een wetgeving die er stilaan is doorgedrukt zonder dat er veel ruchtbaarheid aan is gegeven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door herman50 » 09 dec 2020, 07:08

Tammy schreef:
08 dec 2020, 17:33
Afbeelding
Een Texaanse Trumpfan die half november in zijn thuisstaat meedeed aan een demonstratie tegen het verloop en de uitkomsten van de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

Texas schiet Trump te hulp in strijd om verkiezingszege en klaagt andere staten aan.

De Amerikaanse staat Texas schiet president Trump te hulp bij zijn streven om zijn landelijke verkiezingsnederlaag om te buigen in een overwinning. Texas, waar de Republikein Trump wèl won, stapt naar het Hooggerechtshof in Washington.

De Texaanse minister van Justitie spande een zaak aan tegen vier staten waar Biden de meerderheid kreeg, maar waar Trump vier jaar geleden nog triomfeerde. Het gaat om Georgia, Michigan, Pennsylvania en Wisconsin.
Volgens Texas zijn de vier staten in de fout gegaan. Zij wijzigden in verband met de coronacrisis verkiezingsprocedures, maar dat zou illegaal zijn geweest.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/buitenland/texas-schi ... ~ac87e76a/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit is verassend.
Stel je voor dat de zaak word aangenomen en de uitslag van die vier staten alsnog ongeldig worden verklaard door dat het niet legaal is hoe men heeft gestemd.
Afwachten wat ze gaan doen.
WASHINGTON (ANP/RTR) - Amerikaanse opperrechters hebben een klacht van partijgenoten van de Republikeinse president Trump tegen een uitslag van de verkiezingen verworpen. Republikeinse politici wilden de verkiezingsoverwinning van Trumps rivaal Biden in de staat Pennsylvania ongeldig laten verklaren.

Het Hooggerechtshof in Washington weigerde dat. Het is de zoveelste tegenslag voor het kamp-Trump, dat met allerlei rechtszaken probeert te voorkomen dat Biden op 20 januari tot president wordt beëdigd.

Volgens de klagers hadden ongeveer 2,5 miljoen briefstemmen niet meegeteld mogen worden. Die zouden illegaal zijn volgens de wetten van Pennsylvania, meenden zij. De meeste briefstemmen gingen naar alle waarschijnlijkheid naar de Democraat Biden, omdat vooral Democratische kiezers op deze manier zouden hebben gestemd.

De nederlaag van Trump in Pennsylvania is extra bitter, omdat hij daar vier jaar geleden won. Volgens de president is hem zijn herverkiezing ontstolen door massale fraud
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 09 dec 2020, 10:05

Tammy schreef:
08 dec 2020, 13:36
De politiemannen die dat doen zijn schoften en dienen veroordeeld te worden.
Ik heb het dus over politiemannen die bewust geweld plegen.
Die rotte appels zijn er, maar kijk niet heel het politiekorps daarop aan.
Daar kijken we dus WEL het hele korps op aan, want de korpsen en vakbonden beschermen deze rotte appels.
Jij vind ook dat ze veroordeeld moeten worden, maar dat gebeurt dus niet. Daarom zijn er protesten.
Tammy schreef:
08 dec 2020, 13:36
Voor mij geld All Lives Matter MetalPig , ik maak geen onderscheid op basis van kleur.
Tuurlijk, maar de black lives liggen buiten proportie onder vuur, dus daar wordt wat extra aandacht voor geeist.

Toen Greenpeace "Red de walvis" riep, zei jij toen "All fish matter"?
Tammy schreef:
08 dec 2020, 13:36
Jij ziet dat totaal anders, prima.
Ja, ik heb wel een probleem met het ingebakken racisme in de (Amerikaanse) samenleving.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MetalPig » 09 dec 2020, 10:06

Fenna schreef:
08 dec 2020, 20:28
MetalPig schreef:
08 dec 2020, 12:02
Ik heb ook al tijden niks meer gehoord over de stikstofcrisis. Is dat opgelost?
De media zwijgt, maar de politiek is er volop mee bezig.
Precies. Dus dat je er in de media niks over hoort betekent niet dat er niets gaande is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tammy » 09 dec 2020, 10:17

Bedankt MetalPig voor je uitleg hoe jij het ziet.
Het uitsterven van een walvissoort vergelijken met een huidskleur gaat mij te ver maar ieder zijn visie.
Gelukkig hebben we de vrijheid om te denken en zaken te zien op onze eigen manier ook al verschillen we daar in. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie