Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Determinist » 11 jan 2021, 16:08

Tammy schreef:
09 jan 2021, 21:10
Dank je Determinist voor je uitleg. ;P!
Dat wist ik niet van die Virtual Reality Headset en Facebook.
Dat is niet netjes hoe ze dat hebben gedaan.
Nou, let op, Whatsapp is de volgende.
Ook gekocht door Facebook en heeft onlangs de voorwaarden aangepast.
(Voor Europa gelden gelukkig andere regels, met het is wachten op Facebook om daar weer losjes mee om te springen).

In het kort: Jouw Whatsapp gebruik kan als metadata worden geanalyseerd door Facebook.

Wil je dit niet en je accepteert de voorwaarden niet, dan werkt Whatsapp niet meer.

Dus tijd voor een alternatief zoals Signal

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210110_95814440

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 11 jan 2021, 16:45

Die regels van Whatsapp zullen uiteindelijk in Europa ook uiteindelijk worden doorgevoerd denk je ook niet Determinist ?
Het hele social media landschap gaat veranderen volgens mij.
Eens de bal is gaan rollen, we zullen het zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door MetalPig » 12 jan 2021, 08:45

Tammy schreef:
11 jan 2021, 15:55
Waar is de grens tussen vrijheid van meningsuiting en censuur.
Vrijheid van meningsuiting betekent dat de regering je niet mag vervolgen voor het uiten van je mening.
Het betekent niet dat je je niet aan de regels hoeft te houden van Twitter of het uiten van je mening geen consequenties heeft.

Trumps vrijheid van meningsuiting is dus niet in het geding en hij wordt niet gecensureerd. Hij heeft een kamer in zijn huis waarin hij de pers te woord kan staan en alles kan zeggen wat ie wil en dan kan iedereen er kennis van nemen.


Afbeelding

(https://xkcd.com/1357/)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 12 jan 2021, 09:01

Dank je voor deze aparte uitleg MetalPig. :mrgreen:
Ik bedoel daar de tekst van bij de tekeningen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 12 jan 2021, 10:09

Ik kom toch nog even bij je terug MetalPig om deze zin :
Vrijheid van meningsuiting betekent dat de regering je niet mag vervolgen voor het uiten van je mening.
Holocaust ontkenning is strafbaar in dit land als ik het goed heb.
Dus je kan wel vervolgd worden in bepaalde gevallen, hoe dat in Amerika is weet ik niet.
Of zie ik dat fout ?

De cartoon hieronder laat zien wat er kan gebeuren als deze trend van censureren doorgaat door tech bedrijven.
Zie jij dit ook als toekomstbeeld van social media ?
Of is het hou je gewoon aan de regels van de platforms en er is niks aan de hand ?

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door MetalPig » 12 jan 2021, 13:59

Tammy schreef:
12 jan 2021, 10:09
Ik kom toch nog even bij je terug MetalPig om deze zin :
Vrijheid van meningsuiting betekent dat de regering je niet mag vervolgen voor het uiten van je mening.
Holocaust ontkenning is strafbaar in dit land als ik het goed heb.
Dat klopt. Dat komt doordat het gezien wordt als een vorm van discriminatie, en dat mag niet.
Op de site van Amnesty International vind ik:
Ook in Nederland is ontkenning van de Holocaust verboden op grond van het Verbeke-arrest (1997) van de Hoge Raad. De redenering is dat de historische feiten van de massavernietiging van de Joden onloochenbaar zijn, en dat ontkenning daarvan een ‘strafbare vorm van discriminatie‘ (antisemitisme) is.
Tammy schreef:
12 jan 2021, 10:09
De cartoon hieronder laat zien wat er kan gebeuren als deze trend van censureren doorgaat door tech bedrijven.
Zie jij dit ook als toekomstbeeld van social media ?
Nee ik zie dat niet zo. Er was een tijd, nog niet eens zo heel lang geleden, dat er nog geen social media waren. In die tijd was het vrije woord ook niet beperkt door de afwezigheid van de social media.

Wat de social media nu doen is niet het beperken van het vrije woord, maar ze zeggen: doe je vrije woord maar ergens anders. En wat mij betreft is dat hun goed recht. Zoals iedereen heb ik de algemene voorwaarden ook niet gelezen, maar er zal vast in staan dat oproepen tot geweld en dergelijke niet toegestaan is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 12 jan 2021, 14:12

Thanks MetalPig voor je uitleg hoe jij het ziet.
Altijd interessant om te lezen, ook van de andere leden.
Andere of nieuwe inzichten , altijd leerzaam.
En van de Holocaust klopte dus.
We zullen zien hoe ver dit gaat , maar zoals het eerst was komt niet meer terug denk ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Determinist » 12 jan 2021, 18:47

MetalPig schreef:
12 jan 2021, 13:59
Wat de social media nu doen is niet het beperken van het vrije woord, maar ze zeggen: doe je vrije woord maar ergens anders. En wat mij betreft is dat hun goed recht.
Dat klopt.

Echter zitten er adders onder het gras.

Ten eerste hebben deze grote bedrijven immuniteit gekregen voor rechtsvervolging. Dit houdt in dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de uitingen van gebruikers, maar dat de gebruikers zelf verantwoordelijk zijn.
Deze immuniteit is een "gift" aan deze bedrijven. Hierdoor is het mogelijk dat ze in staat zijn dergelijke grote platforms te exploiteren.

Tevens is er wel degelijk sprake van monopolieposities. Om te concurreren met giganten als Facebook, Twitter, Google heb je architectuur nodig die dezelfde schaal mogelijk maakt.
En laat nu één van de grootste spelers qua infrastructuur, Amazon, een hele grote klant hebben, Twitter.
En laat nu Parler een startup zijn die ook van Amazon gebruik wil en moet maken om te concurreren met Twitter.
En laat nu de combinatie Twitter en Amazon samen een kartel vormen om de concurrent van Twitter de nek om te draaien.
En dit onder de noemer dat Parler, die een eigen legale moderatie heeft, maar verschilt dan die van Twitter en nog steeds voldoet aan "de gebruiker is verantwoordelijk, niet voldoet aan de regels van Twitter.

Dat is een gevaarlijke situatie.

En het is vreemd te noemen dat servers van Amazon, waar iedereen websites en andere hosting kan afnemen opeens gaat bepalen wat de modereer regels moeten zijn van websites die voldoen aan dezelfde immuniteit.

Het is een keuze van Twitter dat deze 24/7 aan het modereren is, met mensen als moderators in dienst EN via algoritmes. Volgens de eigen opgestelde regels.
Dat mag. En daarom mag twitter gebruik maken van de architectuur van Amazon.

Het is een keuze van Parler dat deze niet 24/7 aan het modereren is, met veel minder mensen als moderators in dienst zonder algoritmes. Volgens de eigen opgestelde regels.
Dat mag. En waarom mag Parler dan geen gebruik maken van de architectuur van Amazon?

Het is alsof een telefoonbedrijf, die zelf immuniteit heeft voor rechtsvervolging wat gebruikers zeggen over de telefoonlijn, opeens mensen afsluit en geen toegang meer geeft voor telefonie omdat men eigen regels heeft en deze het niet toelaten wat er gezegd wordt over de telefoonlijn. OP een gegeven moment, en dat heeft met schaal te maken, wordt een privé domein een publiek domein.
En dat kan je zeker zeggen van Twitter, Facebook, Google en YouTube. De immuniteit waar veel geld aan verdiend wordt dient niet misbruikt te worden om de eigen ideologie (lees moderatie) aan kleinere spelers op te leggen EN op zo'n korte termijn zodanig verplicht te stellen zonder enige hulp en clementie dat deze kleine bedrijven ten onder gaan.

Dus in principe heeft iedereen het recht om eigen regels op te stellen, maar hier ruikt het meer naar misbruik van monopolie positie en daar bovenop nog kartelvorming.

Bewijs daarvoor is dat "anderen" om deze grote platforms nog steeds aanwezig zijn waarvan iedereen kan zien dat ze dezelfde regels overtreden.
Echter past de ideologie precies in het straatje van deze tech giganten en zien ze het niet als zodanig.

Een oplossing is dat bedrijven een keuze moeten maken tussen immuniteit aan de ene kant, maar dan wel modereren volgens de wetten.
Of geen immuniteit kiezen zodat ze wel volgens eigen regels kunnen modereren.

Ze eten nu van twee walletjes. Ze pakken immuniteit wat ze erg veel voordelen geeft, maar duwen wel eigen regels door ieders strot.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door MetalPig » 13 jan 2021, 10:03

Determinist schreef:
12 jan 2021, 18:47
En laat nu Parler een startup zijn die ook van Amazon gebruik wil en moet maken om te concurreren met Twitter.
En laat nu de combinatie Twitter en Amazon samen een kartel vormen om de concurrent van Twitter de nek om te draaien.
Maar dat is hier niet aan de orde. Parler is geen concurrent van Twitter. Parler heeft een veel kleinere doelgroep van Twitter, nl. alleen de MAGA-petjes. En dat is een doelgroep die Twitter juist niet wil hebben. Dat is immers de reden dat Parler is opgericht.

En ze 'moeten' helemaal geen gebruik maken van Amazon. Ze hebben intussen onderdak gevonden bij Epik, extreem rechts' favoriete provider.
https://www.newsweek.com/parler-domain- ... ik-1560880
Determinist schreef:
12 jan 2021, 18:47
<...>Bewijs daarvoor is dat "anderen" om deze grote platforms nog steeds aanwezig zijn waarvan iedereen kan zien dat ze dezelfde regels overtreden.
Dat is een claim, geen bewijs. Welke anderen, en waar overtreden zij dezelfde regels?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 13 jan 2021, 21:11

Google stopt tijdelijk met politieke advertenties in VS.

Alphabet, het moederbedrijf van Google, laat tijdelijk geen politieke advertenties meer toe op haar platformen. Persbureau Reuters schrijft dat het bedrijf adverteerders in een e-mail heeft medegedeeld dat dergelijke advertenties tot in ieder geval 21 januari niet meer zullen worden geplaatst. Aanleiding is de bestorming van het Amerikaanse Capitool, die mede zou zijn ingeleid doordat betogers op sociale media plannen beraamden.

Alphabet zegt de advertentiestop onder meer met het oog op de beëdiging van Joe Biden als president van de Verenigde Staten in te lassen. De beperking geldt zowel voor nieuwsorganisaties als commerciële adverteerders. Een maand geleden had Google juist een verbod op verkiezingsgerelateerde advertenties opgeheven. Dat verbod was bedoeld om misinformatie in aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen zoveel mogelijk te beteugelen.
Een woordvoerder van Google Nederland zegt tegen persbureau ANP dat de tijdelijke advertentiestop geldt voor gevoelige onderwerpen in de Verenigde Staten. In Nederland zijn politieke advertenties, over andere onderwerpen, nog wel toegestaan.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/13/ve ... i-a4027294

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 15 jan 2021, 09:53

Omdat deze topic over ook de macht gaat van de grote Big Tech reuzen plaats ik dit artikel hier.
Determinist had het al aangekaart in eerder bericht dat Whatsapp ook aan de beurt is.

>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
Kinderen met smartphone op een school in Cuba. Miljoenen gebruikers over de hele wereld staan voor het dilemma: op Whatsapp blijven of niet?

Is er een alternatief voor WhatsApp?

Nu Facebook al zijn datadiensten aan elkaar aan het knopen is, verlaten gebruikers massaal Whatsapp. Maar wat is een veilig chat-alternatief?

Telegram kreeg er in drie dagen 25 miljoen nieuwe gebruikers bij. En die andere veilige chatapp, Signal, werd maandag 1 miljoen keer geïnstalleerd: twintig keer meer dan op een gemiddelde dag een jaar geleden. Op dit moment is Signal de populairste app in de Nederlandse appwinkels van Google en Apple.

Lees verder via link :

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/15/is ... p-a4027630

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 16 jan 2021, 10:30

Afbeelding

Trump-boycot toont: 'Sociale media scheidsrechters over vrije woord'

Na Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat is Donald Trump deze week voorlopig ook verbannen van zijn YouTube-account. Het is ongekend dat een wereldleider op al die socialemediaplatformen geen boodschap meer kan delen.

Twitter is de enige die het profiel van de Amerikaanse president voorgoed heeft verwijderd. Bij andere staatshoofden zijn weleens berichten gewist of was het account tijdelijk geblokkeerd, maar Trump is de eerste die sinds de invoer van deze regels niet meer mag terugkeren, bevestigt het bedrijf. Bij de rest van de platformen gaat het vooralsnog om een tijdelijke ban op het plaatsen van berichten.

Los van de vraag of de boycot terecht is: het roept vragen op over hoeveel invloed deze bedrijven mogen hebben op het publieke debat en de vrijheid van meningsuiting.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2364607-trump-bo ... woord.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Sinds dit allemaal aan de gang is ben ik aan het nadenken over het volgende.
Er is veel fake news dus ik weet niet of het klopt wat ik zeg.
Maar heeft Khamenie van Iran getwitterd dat Israel weggevaagd moet worden ?
Ik zag deze tweet uit 2018, als dit geen nepaccount is waarom is dat account niet verwijderd ?



En ik lees veel vragen over waarom BLM met Antifa niet tot de orde is geroepen verleden jaar in Amerika toen men wekenlang opriep om te protesteren terwijl dat uitmondde in zeer veel geweld en plunderingen en brandstichtingen en waarbij doden vielen.
Dat was natuurlijk niet de intentie maar het gebeurde en niet 1 dag maar weken en weken lang.

In Portland is men ruim 12 weken bezig geweest.
Heeft Twitter toen ook waarschuwingen afgegeven ?
Ik weet dat namelijk niet maar zou dat graag willen weten.
En ook of BLM op Twitter krachtig afstand heeft genomen van al dat geweld in die steden op Twitter.
Want dat zou mooi zijn maar ben ik nog niet tegen gekomen.

En worden Twitteraccounts van bijvoorbeeld Willem Engel die desinformatie geeft over Covid-19 ook gesloten enz ?


Nu Big Tech bedrijven zelf gaan bepalen wie iets mag zeggen en wie niet ben ik heel benieuwd welke mensen ze gaan uitsluiten en welke mensen door mogen gaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Determinist » 16 jan 2021, 10:55

We weten allemaal dat Twitter, Facebook en andere grote sociale media een afvalhoop is van bedreigingen, beledigingen, promoten van complotten, pesten en oproepen tot verzet en samenspannen.
Dat is al jaren zo.

Wat dacht je van alle oproepen tot verzet in Arabische landen, wat gezien wordt als de macht van sociale media om regimes omver te werpen.
(zie Arabische lente).

Dus aan de ene kant wordt verzet gepromoot en toegestaan en aan de andere kant wordt dit bestreden.

Het is aan de grote tech bedrijven om zelf te bepalen dat verzet X door de beugel kan en verzet Y niet.
En laat deze bedrijven een nogal links georiënteerd beleid hebben. En dat is het probleem wanneer deze bedrijven op politieke of wereldvisie basis het ene wel toestaan en het andere niet.

Je verbied verzet JA of NEE in de regels. EN niet JA voor dat verzet waar we vóór zijn en NEE voor het verzet waar we tegen zijn. "We" is hier de eigenaren van de tech bedrijven.

Het is vreemd te noemen dat wel mensen of berichten op hun eigen platform worden verwijderd, maar niet het eigen platform wordt stilgelegd.

Maar Amazon en andere bedrijven spannen nu samen om niet de berichten te verwijderen, maar het gehele platform.
Dus daarmee alle andere mensen die zich wel aan de regels houden incluis.

Waarom zou iemand met een account op Twitter die filmpjes van paarden onderhoudt opeens zijn account gesloten zien worden omdat een ander op Twitter volgens Twitter zich niet aan de regels houdt?
Waarom wordt Twitter niet verwijderd van de stores? En waarom staat Amazon het toe dat Twitter een afvalhoop van verderf is?

En waarom Parler wel?

Waarom is iemand op Parler zijn account met discussie over waterschappen opeens de klos omdat Amazon (niet eens Parler) besluit dat mensen op Parler niet voldoen aan de regels van Amazon (niet eens de regels van Parler)?

Dit ruikt naar kartelvorming met een politieke agenda.

En let op, iedereen die voor censuur is van discussie waar je het mee oneens bent krijgt de boemerang terug op het moment dat iemand tegen jouw mening opkomt en dezelfde censuur gaat toepassen.

Geef je de macht weg aan anderen om censuur toe te passen tegen diegenen waar je tegen bent gaat beide kanten op.
Zodra de macht bij diegenen ligt die hetzelfde over jou denkt, voor je het weet wordt je monddood gemaakt.

En waar hebben we dat eerder gezien?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 16 jan 2021, 11:01

Mooi omschreven weer Determinist.
Hoe langer ik erover denk hoe meer ik zie hoe gevaarlijk deze ontwikkeling is.
En het gaat ineens hard.
Is dit te stoppen denk je ?
Of is de geest uit de fles ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Determinist » 16 jan 2021, 11:17

Tammy schreef:
16 jan 2021, 11:01
Is dit te stoppen denk je ?
Als gebruikers massaal overstappen naar andere platforms.
Echter wordt dit dus ook tegengehouden door de bestaande grote machten.
Mant ze draaien die gewoon de nek om.

Wetgeving dient aangepast te worden.
Of deze bedrijven zijn publiek domein en moeten ze zich aan de wet houden en bepaald de wet wanneer uitingen niet gepast zijn.
Of ze zijn private platforms en zijn ze zelf verantwoordelijk voor wat de gebruikers zeggen en kunnen zelf regels daarboven op toepassen.

En wat de macht van de consument betreft. Die is er wel degelijk.
Zie wat Whatsapp (Facebook) opeens doet nadat er massaal mensen overstappen naar alternatieven.
Ze krabbelen opeens terug en stellen hun nieuwe voorwaarden uit.

OM HET BETER UIT TE LEGGEN, liegen ze.

Nee. De consument wil niet wat ze gaan verplichten. En dat pikken ze niet.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... t-na-ophef

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 16 jan 2021, 11:27

Ik had dat al gelezen Determinist van het uitstellen van Whatsapp, ze hebben heel veel commentaar inderdaad gekregen.
Ik ben voor wat jij zegt :
Of deze bedrijven zijn publiek domein en moeten ze zich aan de wet houden en bepaald de wet wanneer uitingen niet gepast zijn.
Of ze zijn private platforms en zijn ze zelf verantwoordelijk voor wat de gebruikers zeggen en kunnen zelf regels daarboven op toepassen.
En dan voor optie 1 .
Dan weet je of hoop je dat er geen willekeur is en er een neutrale wet komt die ook niet links georienteerd is.
Want dat noemde je ook al eerder dat de grote Tech bedrijven wel in die hoek zitten.
En als men voor optie 2 kiest dan weet men dat je hun regels krijgt.

Zou het mogelijk zijn dat optie 1 in werking word gesteld ?
Ikzelf denk dat de bestaande bedrijven daar fel tegen zijn of zie ik dat verkeerd ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 16 jan 2021, 11:41

Nou Determinist , ze gaan nog een stap verder.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Facebook verbiedt evenementen bij Witte Huis tijdens inauguratie Biden.

Facebook verbiedt gebruikers om evenementen in de buurt van het Witte Huis tijdens de inauguratie van de nieuwe Amerikaanse president Joe Biden aan te maken, zo meldt de techreus op zijn website.

Op die manier hoopt Facebook te voorkomen dat de site wordt misbruikt om bijvoorbeeld rellen te kunnen organiseren.

Daarnaast kijken beheerders van het sociale netwerk naar alle evenementen die iets met de inauguratie te maken hebben, om deze vervolgens te verwijderen als ze de regels overtreden.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/tech/6102310/facebook ... biden.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Apple en Google zetten Twitter-alternatief Parler onder druk

Bericht door Tammy » 18 jan 2021, 09:16

Sociaal medium Parler weer beperkt online na bestorming Capitool.

Het sociale medium Parler, dat zich profileert als een vrijhaven voor de vrijheid van meningsuiting en veel rechtse aanhangers van de Amerikaanse president Donald Trump trekt, is weer online. De site was tijdelijk onbereikbaar, omdat Amazon na de bestorming van het Capitool op 6 januari weigerde nog langer de hosting te verzorgen.

De website van Parler werd in de nacht van zondag op maandag weer bereikbaar, maar is tot nu toe niet te gebruiken.

Lees verder via link :


https://www.nu.nl/tech/6102561/sociaal- ... itool.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie