WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 09 jun 2021, 08:16

Mijn zoon wil hem ook niet nemen, maar raakt mogelijk zijn baan kwijt als hij het niet neemt.
Ik vind dat dictatuur.
Daar leven wij al een tijdje in.
Enkel men beseft het niet.
Oogkleppen voor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 09 jun 2021, 08:47

Hier een artikel wat over werkgevers gaat met betrekking tot vaccineren van personeel.
Ontslag gaat niet zomaar .

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Werkgever kan veiligheidsschoenen wel verplichten, maar vaccineren niet.

Nu het vaccineren op stoom komt, rijst ook de vraag hoe daarmee wordt omgegaan op de werkvloer. Veel werkgevers willen graag dat hun werknemers zich laten vaccineren tegen COVID-19. Maar afdwingen kunnen ze dat niet. Werkgeversorganisatie AWVN spreekt tegenover NU.nl van een paradox, want werkgevers zijn wel verantwoordelijk voor de veiligheid van hun werknemers.

"Je kunt werknemers wel verplichten om veiligheidsschoenen te dragen, want je wordt geacht je mensen veilig te laten werken. Maar in verband met corona weet je dus niet of je daaraan voldoet", zegt Jannes van der Velde van de AWVN.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/economie/6138245/werk ... -niet.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 09 jun 2021, 09:33

univers schreef:
09 jun 2021, 08:16
Mijn zoon wil hem ook niet nemen, maar raakt mogelijk zijn baan kwijt als hij het niet neemt.
Ik vind dat dictatuur.
Daar leven wij al een tijdje in.
Enkel men beseft het niet.
Oogkleppen voor.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 09 jun 2021, 16:22

Kristof schreef :
Heb mijn brief ontvangen, 1 ste prik staat al voor deze maand gepland de laatste in augustus...staat niet in de brief welke ik zou krijgen maar kan dat altijd ter plekke gaan vragen als ik ga...
Wat raar dat hoort er gewoon op te staan.
Toen ik mijn oproep van de huisarts kreeg voor AstraZenica , die ik geweigerd heb, stond de naam er vetgedrukt op.
Bij het online boeken van een vaccin bij de GGD stond er dat het Pfizer of Moderna werd.

Janssen krijg jij alvast niet Kristof, je hebt twee afspraken.
En Janssen is 1 prik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 09 jun 2021, 16:41

Tammy schreef:
09 jun 2021, 16:22
Wat raar dat hoort er gewoon op te staan.
Staat er bij mij ook niet op.
Ik heb de uitnodiging van de GGD gekregen.
Misschien maakt dat verschil.
Er stond in mijn brief dat ik daar ter plekke hoorde een vaccin ik kreeg.

Maar ik neem hem toch niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 09 jun 2021, 19:08

Dat blijft raar inderdaad Fenna.
Mijn uitnodiging voor AstraZenica was van de huisarts.
En daar stond het vermeld.
Maar van de GGD had ik geen uitnodiging gehad na mijn weigering van AstraZenica bij de huisarts want dat hoefde ook niet.

De Jonge zei dat we konden bellen of online een afspraak maken bij de GGD en dat hebben mijn man en ik gedaan.
Online dus een afspraak gemaakt, niet gebeld maar online zaterdag 5 Juni.
Toen kon dat en niet eerder.

Dan krijg je via mail een bevestingsbrief met daarop alle informatie wat je moet meenemen en de locatie enz.
En daar stond op dat wij Pfizer of Moderna kregen.
Die twee namen stonden er duidelijk op.

We zijn vandaag geweest en bij het inchecken zeiden ze dat we Pfizer kregen.
En die hebben we dus ook gehad.
Over 5 weken de tweede prik.

Misschien verschilt het per regio Fenna, wie weet is dat het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 09 jun 2021, 20:44

Tammy schreef:
09 jun 2021, 08:47
Werkgever kan veiligheidsschoenen wel verplichten, maar vaccineren niet.
Wederom een frikandellen vergelijk. Veiligheidsschoenen dienen als bescherming tegen letsel door werkomstandigheden bij de werknemer maar de voornaamste reden is, en daarom worden ze ook vaak door de werkgever verstrekt of een vergoeding gegeven, dat de werkgever niet aansprakelijk is voor geleden schade tijdens werkzaamheden. Dat geldt ook voor de veiligheids bril, helm, hesje, handschoenen etc. Dat zijn veiligheids middelen en valt totaal niet te vergelijken met medicatie. Een onzinnige stelling dus.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 09 jun 2021, 21:10

Witte wel schreef:
09 jun 2021, 20:44
Tammy schreef:
09 jun 2021, 08:47
Werkgever kan veiligheidsschoenen wel verplichten, maar vaccineren niet.
Wederom een frikandellen vergelijk. Veiligheidsschoenen dienen als bescherming tegen letsel door werkomstandigheden bij de werknemer maar de voornaamste reden is, en daarom worden ze ook vaak door de werkgever verstrekt of een vergoeding gegeven, dat de werkgever niet aansprakelijk is voor geleden schade tijdens werkzaamheden. Dat geldt ook voor de veiligheids bril, helm, hesje, handschoenen etc. Dat zijn veiligheids middelen en valt totaal niet te vergelijken met medicatie. Een onzinnige stelling dus.
Waarom trek je de redenering niet volledig door, beste Witte wel? Dan wordt het iets duidelijker.
... de voornaamste reden is, en daarom worden ze ook vaak door de werkgever verstrekt of een vergoeding gegeven, dat de werkgever niet aansprakelijk is voor geleden schade tijdens werkzaamheden.
Hierna had eigenlijk moeten volgen:
de werkgever wordt hiertoe verplicht door de verzekeringsmaatschappij; wanneer hij deze beschermingsmiddelen/-maatregelen niet bezorgt/oplegt aan zijn personeel kan hij nergens een verzekering afsluiten voor zijn bedrijf.
Het draait allemaal om het aansprakelijkheidsbeginsel.

En daar valt het 'frikandellen vergelijk' in het water; want het is de verantwoordelijkheid van een overheid om de aansprakelijkheid te dragen waar het gaat om het welzijn van de eronder ressorterende burgers.
Witte wel schreef:Dat zijn veiligheids middelen en valt totaal niet te vergelijken met medicatie.
Het gaat hier niet om medicatie maar vaccinatie in het kader van een virale pandemie. Hier wordt geen medicijn toegediend maar een vaccin als bescherming tegen een virale infectie. Een vaccin is geen 'genees' middel maar een middel om de noodzaak tot genezen te voorkomen; het betreft een preventieve ingreep, net zoals elke vorm van bescherming tegen letsel door ongeval.

Om nog even terug te komen op wat ik daarnet al schreef: "Het draait allemaal om het aansprakelijkheidsbeginsel."
univers schreef:
09 jun 2021, 08:16
Mijn zoon wil hem ook niet nemen, maar raakt mogelijk zijn baan kwijt als hij het niet neemt.
Ik vind dat dictatuur.
Daar leven wij al een tijdje in.
Enkel men beseft het niet.
Oogkleppen voor.
Datgene wat wordt aanzien voor dictatuur is het gevolg van dat aansprakelijkheidsbeginsel.
Ik vind het altijd wat vreemd dat mensen er op staan dat politici hun verantwoordelijkheid dragen, maar van zodra dit wordt gevraagd van de burger wordt het plots 'dictatuur' genoemd.
Geen dictatuur, beste mensen, gewoon een samenleving waarin iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid draagt en aansprakelijk is voor wat hij/zij fout doet.
Dan zou er al heel wat minder wrevel en ongenoegen bestaan. ;P!

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 10 jun 2021, 17:18

Fenna schreef:
09 jun 2021, 07:50
Kristof Piessens schreef:
09 jun 2021, 06:57
Heb mijn brief ontvangen, 1 ste prik staat al voor deze maand gepland de laatste in augustus...staat niet in de brief welke ik zou krijgen maar kan dat altijd ter plekke gaan vragen als ik ga...
Je zou kunnen bellen Kristof en vragen welk vaccin ze jou willen geven, dan kan jij je de moeite besparen om naar de prik locatie toe te gaan als het niet de gewenste entstof is
Hoeft niet om te bellen, als je je wil registreren voor de toegewezen vaccinatiedata op de brief, normaal gezien aan de hand van het aantal weken dat er tussen ligt kon je al inschatten welke je zou krijgen, 8 weken en het is astrazeneca...

Maar ik heb nog de optie op weigering om nooit een vaccinatie te krijgen, maar kijk ik ga toch...vermits dit toch de korte weg is om vrij te kunnen reizen, bij weigering wil ik de meuk niet om te testen en quarantaine te ondergaan en van je verlof verlies aan genot te hebben, 10 dagen, zo zot ben ik ook weer niet.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 10 jun 2021, 19:15

gusteman schreef:
09 jun 2021, 21:10
[Hierna had eigenlijk moeten volgen:
de werkgever wordt hiertoe verplicht door de verzekeringsmaatschappij; wanneer hij deze beschermingsmiddelen/-maatregelen niet bezorgt/oplegt aan zijn personeel kan hij nergens een verzekering afsluiten voor zijn bedrijf.
Het draait allemaal om het aansprakelijkheidsbeginsel.
klopt helemaal, maar die conclusie kan toch iedereen trekken. Aansprakelijkheid
Het gaat hier niet om medicatie maar vaccinatie
De bijsluiter zegt iets anders gusteman. Een experimenteel medicament met een voorwaardelijke toelating. En hier neemt niemand de aansprakelijkheid voor als het experiment een negatief effect geeft.
Ik heb elders de link naar de bijsluiter al eerder gepost maar google is je beste vrind en die vindt hem zo.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 11 jun 2021, 09:29

ja en maar zeggen dat het bijna weg is ,,,,,, dek toch es na , ja hier misschien maar de wereld isgroter
BALTIMORE (ANP) - Dit jaar zijn er wereldwijd al meer mensen aan de gevolgen van Covid-19 overleden dan in heel 2020, het jaar dat de pandemie uitbrak. Dat heeft zakenkrant The Wall Street Journal uitgerekend op basis van coronagegevens die de Johns Hopkins Universiteit in het Amerikaanse Baltimore bijhoudt.

In minder dan zes maanden zijn dit jaar wereldwijd meer dan 1,88 miljoen mensen aan corona overleden. Dat is iets meer dan het dodental van 2020. Volgens de krant tonen de cijfers dat de pandemie nog lang niet ten einde is en laten ze zien hoe het coronavirus zich ongelijkmatig verspreidt over de wereld, waarbij armere landen veelal pas later worden getroffen. Waar westerse landen momenteel de lage aantallen nieuwe besmettingen vieren dankzij massale vaccinatiecampagnes, hebben delen in Azië en Latijns-Amerika te kampen met een forse toename van het aantal besmettingen en doden.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 11 jun 2021, 10:04

achja wat zeggen die paar kinderen,we gaan de goeie kant op toch /
AMSTERDAM (ANP) - In Nederland kampen op dit moment mogelijk enkele honderden kinderen met ernstige naweeën van hun coronabesmetting. "Onze inschatting is dat het in Nederland mogelijk om driehonderd à vierhonderd kinderen gaat die ernstige klachten houden na een Covid-19-infectie’’, zegt kinderarts Giske Biesbroek in het AD.

Het Emma Kinderziekenhuis van het Amsterdam UMC heeft sinds begin vorige maand een speciale polikliniek voor kinderen met langdurige klachten na een coronavirusinfectie. Het is de eerste 'post-Covid-poli' voor kinderen in Nederland. Net als volwassenen kunnen kinderen nog maanden last houden van klachten, zoals concentratieproblemen, benauwdheid of uitputting. Eerder werd het aantal kinderen met dergelijke problemen op negentig geschat, staat op de site van het ziekenhuis.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... hp&pc=U531
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 11 jun 2021, 13:34

Witte wel schreef:
10 jun 2021, 19:15
De bijsluiter zegt iets anders gusteman. Een experimenteel medicament met een voorwaardelijke toelating. En hier neemt niemand de aansprakelijkheid voor als het experiment een negatief effect geeft.
Ik heb elders de link naar de bijsluiter al eerder gepost maar google is je beste vrind en die vindt hem zo.
Nou, die bijsluiter heb ik inderdaad niet gelezen, zal ik toch eens moeten doen.

Maar ik ben het wel niet eens met je opmerking "Google is je beste vrind".
Dat is Google helemààl niet, in tegendeel zelfs: Google is één van mijn grootste vijanden, van jou ook trouwens, en van iedereen.
Maar dat is weer voer voor een ander discussieonderwerp ... nu even die bijsluiter opsnorren.

Heb je misschien een hint? Zoals bijvoorbeeld 'bijsluiter van vaccin XXX ?' Want niet elke bijsluiter past bij elk vaccin, aangezien er diverse soorten vaccins in omloop zijn: geïnactiveerd vaccin, DNA-vaccin, RNA-vaccin, peptide vaccin ... en dat zijn dan voornamelijk de in Europa gebruikte vaccins.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 11 jun 2021, 18:37

Bijsluiter modera pdf, en je komt er wel. Geldt ook voor Pfizer of Astra zeneca.
Ik zie dat ze experimenteel medicament er uit hebben gehaald maar de voorwaardelijke toelating staat er nog gewoon in. Ik heb nog wel ergens een originele in een mapje staan maar die kan ik niet uploaden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 13 jun 2021, 14:57

ALLE CORONAVIRUSDEELTJES OP AARDE WEGEN SAMEN NOG GEEN TIEN KILO

De pandemie valt ons zwaar. Maar de veroorzaker is een lichtgewicht.

Stel dat we alle coronavirusdeeltjes die op dit moment in mensen huizen op een weegschaal zouden leggen, wat zou die weegschaal dan aangeven? Een internationaal team van onderzoekers, onder leiding van promovendi Rob Sender en Yinon M. Bar-On, beiden verbonden aan het Weizmann Institute of Science, heeft dat nu uitgezocht. En in het blad Proceedings of the National Academy of Sciences komen de wetenschappers tot de conclusie dat alle virusdeeltjes samen waarschijnlijk nog geen tien kilo zouden wegen. De onderzoekers baseren hun conclusies op diverse berekeningen.

Lees verder : https://www.scientias.nl/alle-coronavir ... tien-kilo/

https://www.pnas.org/content/118/25/e2024815118#ack-1
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 15 jun 2021, 09:40

wat of waarin leven wij eigenlijk als je ziet dat nóg 4 weken in lock down gaat ivm het Indiavirus en hier word -joepppie- eindelijk alles -bijna- afgeschaft, denk ik met maar hebben die gasten dan geen onderling overleg of weet ik veel, nee doe maar...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 15 jun 2021, 11:16

Overleg hebben ze zeker Herman, maar dan over hoe ze ons verder kunnen verneuken.

Bijna alle "deskundigen" van het OMT en RIVM waar menigeen blind achteraan hobbelt zijn het over eens dat de versoepelingen nu kunnen.
En zij kunnen het weten hè.
Diezelfde deskundigen die in het begint zeiden dat het virus hier niet kwam, loopt half Nederland nog steeds blind achterna.

Doe wat je gevoel je zegt Herman, dat is vaak de beste raadgever.
Ik vertrouw ze voor hen meter, maar dat weet zo langzaam aan iedereen hier wel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 16 jun 2021, 09:43

nou es kijken of ze tóch opletten
AD vanmorgen,., Angst voor import Delta-Indiese- variant na examenfeestjes,,

oa GGD Rotterdam bevestigd dat virus in opkomst is,, een arts Nijmegens ziekenhuis,, vond nu al 9proc in onderzochte corona patiënten, vorige week was dit 5procent.., vermoedelijk over 5 weken snel boven de 90procent nt als Engeland nu.
Nederland moet goed opletten,wat daar gebeurd willen we niet ....... <we zulle zien warme dag-en- nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 21 jun 2021, 08:58

De stille slachtoffers van de coronamaatregelen.

Premium artikel.

https://www.ad.nl/gezond/honderden-ande ... ~abe1989f/
Honderden anderen stierven doordat ic’s vol lagen met coronapatiënten

Duizenden mensen die iets anders onder de leden hadden dan corona, waren tijdens de pandemie slechter af dan de jaren ervoor. Zo stierven honderden mensen meer na ongevallen, doordat zij niet werden opgenomen op de ic. Van de nierpatiënten die dialyseren overleden er 15 procent meer.

Dat blijkt uit onderzoek naar de impact van corona op de zorg dat is uitgevoerd door de Samenwerkende Kwaliteitsregistraties (SKR) die beschikken over de gegevens van meer dan 10 miljoen patiënten in Nederland. In samenwerking met wetenschappelijke verenigingen is voor het eerst grootschalig onderzoek gedaan naar de kwaliteit van zorg in 2020.

Traumachirurg en afdelingshoofd van het UMC Utrecht Loek Leenen betreurt het lot van de niet-coronapatiënt. ,,Natuurlijk was de paniek en druk tijdens de eerste coronagolf groot, maar we zien nu dat een bepaalde groep van patiënten onvoldoende op de radar stond. In een aantal gevallen is niet de zorg gegeven die er gegeven had kunnen worden.’’

Van de 80.000 patiënten die normaal na een ongeval of bijvoorbeeld een val in huis op de trauma-afdeling belanden, overleed in 2018 en 2019 2,4 procent aan de ernst van het letsel. Uit deze nieuwe cijfers blijkt nu dat in coronatijd 2,9 procent is overleden. ,,Op basis daarvan concluderen wij dat de enorme ic-beddenschaarste en de daarop gemaakte keuzes hebben geleid tot patiëntselectie met nadelige gevolgen. Het is een boude conclusie, maar dit betekent dat in coronatijd dus vierhonderd patiënten meer overleden zijn.’’
De chirurg Loek Leenen spreekt over 400 patiënten die meer zijn overleden, maar dat is denk ik nog maar het topje van de ijsberg, op lange termijn zullen het nog meer worden die te laat zijn gediagnostiseerd.

Bedankt Rutte, voor je bezuinigingen in de zorg. [burn]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 21 jun 2021, 09:52

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie