WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 05 sep 2021, 12:32

gouwepeer schreef:
05 sep 2021, 10:57
Witte wel schreef:
05 sep 2021, 10:45
Ik constateer wederom een appel met peren vergelijk bij jou gouwepeer.
Het vergelijk is inderdaad appels met peren maar mijn voorbeeld ging meer over de noemer "democratie". Het is een feit dat het grootste deel van de bevolking nog steeds voor het vaccineren is, wat dus de stelling "dictatuur" van tafel veegt.
Witte wel schreef:
05 sep 2021, 10:45
De niet gevaccineerden betalen net zoveel belasting en genieten dezelfde rechten.
Met de QR code voor toegang (het groene vinkje) hebben de gevaccineerden wel een streepje voor. Door middel van "testen voor toegang" kunnen dezelfde deuren ook voor niet gevaccineerden worden geopend. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat een deel van de niet gevaccineerden (en nee, ik zal ze niet allemaal over 1 kam scheren) tegen elke regel aan blijven schoppen omdat zij het er niet mee eens zijn.
Oke, duidelijk gouwepeer.
Ik kan er geheel in mee gaan dat je de peer boven de appel verkiest. Beide zijn echter totaal verschillend. :mrgreen:
Ik begrijp wat je bedoeld.

Wat het testen betreft. Ik zie geen probleem in testen tevoren. Dat is een keuze. De vraag is of die testmogelijkheid nog wel blijft bestaan en dat denk ik niet. Deze optie zal ongetwijfeld verdwijnen.
In het Twitter linkje dat ik enkele posten hiervoor postte wordt duidelijk dat de politiek zonder problemen omwentelingen maakt die vooraf uit den bozen zouden zijn. De betrouwbaarheid van politici valt hier door de mand, dat kende we al, en ook de constante in regelvoering. Die blijkt variabel te zijn en zo kan je alle kanten uit en zonder enig probleem een deel van het volk uitsluiten. En dat kan een overheid niet maken in een democratisch, liberaal, systeem. Daarmee meng je overige maatschappelijke systemen met elkaar en dat is nu net niet de bedoeling.
Een groot twijfelachtig detail uit onze nederlandse democratie is de vorming van een kabinet wat nu plaats vindt. De democratische stem van het volk telt in zijn geheel niet meer mee en de formatie zal vorm krijgen zoals vooraf bepaald maar niet wat het volk gekozen heeft. De nederlandse boom waait alle kanten uit.
En toch hebben we het niet slacht in nederland. Dat komt door de vele overbodige luxe die het volk nog bezig houdt en de realiteit verdoezelt. Als de overdaad weg valt gaat men dit pas merken en ontwaakt men uit de roes van welvaart. De melk van de massakoe zal zuur worden en de koe belandt uiteindelijk aan de haak.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 05 sep 2021, 12:53

:post:
Een groot twijfelachtig detail uit onze nederlandse democratie is de vorming van een kabinet wat nu plaats vindt. De democratische stem van het volk telt in zijn geheel niet meer mee en de formatie zal vorm krijgen zoals vooraf bepaald maar niet wat het volk gekozen heeft.
En dat noemt men democratie ?
De nederlandse boom waait alle kanten uit.
Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 05 sep 2021, 13:00

:post: Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 05 sep 2021, 13:54

Wie van de voorstanders kan mij de fascinatie voor de vaccinatiestatus uitleggen? Wat je als klant of werkgever eigenlijk wil weten is of iemand besmet is of niet. Wij hebben zelf al enkele gevallen gehad waarbij gevaccineerden na terugkeer van vakantie besmet op het werk verschenen en hierbij ook anderen hebben besnet. Wat biedt het kennen van de vaccinatiestatus dan voor voordeel?

Logica zegt dat je wilt testen. Maar dat doet men met name bij ongevaccineerden en wil men ook nog kostbaar gaan maken. Daardoor maakt men het juist steeds moeilijker om te zien wie een risico vormt en wie niet.

De hardnekkige suggestie dat gevaccineerden veilig zijn om mee om te gaan en ongevaccineerden niet staat haaks op de kennis die we bezitten..Waarom houdt men dit toch in stand? Wil men hier echt niet vanaf?
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 05 sep 2021, 15:54

Witte wel schreef:
05 sep 2021, 12:32
Ik kan er geheel in mee gaan dat je de peer boven de appel verkiest. Beide zijn echter totaal verschillend.
Het is beide fruit, maar de peer staat voor mij gevoelsmatig boven de appel. Op dat punt ben ik bevooroordeeld :mrgreen:
Witte wel schreef:
05 sep 2021, 12:32
Een groot twijfelachtig detail uit onze nederlandse democratie is de vorming van een kabinet wat nu plaats vindt.

de formatie zal vorm krijgen zoals vooraf bepaald maar niet wat het volk gekozen heeft.
Ben jij bekend met hoe de vorming van een formatie hier aan toe gaat? In de VS kennen ze het "the winner take all" systeem waardoor 1 partij alles wint. Wat betreft het vormen van een coalitie, wat behoorlijk complex kan zijn als partijen het niet met elkaar eens zijn, is dat een handiger systeem. Wat wij hier hebben is een systeem waarin meerdere partijen (welke dus ook een grotere doelgroep vormt voor wat betreft aanhang) vaak met een compromis met elkaar een meerderheid moeten zien te vormen. En dat kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen, zeker met de coronacrisis waarin we nog steeds zitten en met de situatie in Afghanistan. De tijd die in dat soort zaken gestopt word kan namelijk niet worden gebruikt voor andere zaken, zoals het vormen van een kabinet. De formatie zal dus absoluut niet vooraf bepaald zijn maar zal na moeizame gesprekken uiteindelijk voor elkaar gaan komen.

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 05 sep 2021, 22:54

En een update van haar twitter account: ze liep namelijk mee in de drukke stoet in Amsterdam, waarin velen schijnbaar ook een davidster hadden opgespeld. Lekker verantwoord bezig, en ook een schandalig voorbeeld voor zij die echt iemand hebben verloren in de oorlog.

https://twitter.com/annstrikje/status/1 ... 25120?s=20

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 06 sep 2021, 07:16

Ik heb de link enkel geplaatst vanwege het filmpje. Dacht dat je dat wel door had. Ik ken heel dat meiske niet. Weet ook niet hoe ik anders die twitter filmpjes moet doorlinken.
Wat dat meiske sjouwd in haar vrije tijd boeit mij niet. Mogelijk dat de aantrekking tot dat meiske groter was voor je dan het bericht wat ook zij doorlinkte.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 08 sep 2021, 10:28

HET CORONAVACCIN PER POST ONTVANGEN? DAT IS IN DE TOEKOMST WELLICHT MOGELIJK

Wetenschappers werken aan twee kandidaatvaccins die niet koel hoeven te blijven.

Als de vaccins – die gemaakt worden met behulp van virussen die normaliter planten en bacteriën treffen – veilig en effectief blijken te zijn, kunnen ze een enorm verschil gaan maken, zo is de verwachting. Want doordat de vaccins niet gekoeld hoeven te blijven, is het een stuk gemakkelijker om ze te verspreiden.

https://www.scientias.nl/het-coronavacc ... -mogelijk/

https://www.eurekalert.org/news-releases/927408
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 08 sep 2021, 23:44

Komt de QR code dan ook per post binnen vallen?
:mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 12 sep 2021, 20:59

Afbeelding

Coronapas wordt verplicht in horeca en culturele sector, 1,5 meter verdwijnt.

Het coronatoegangsbewijs wordt vanaf 25 september waarschijnlijk verplicht in de horeca en in de kunst en cultuursector. Ook verdwijnt die datum de anderhalvemeterregel, bevestigen ingewijden zondagavond na berichtgeving van RTL Nieuws.

Verder blijven mondkapjes verplicht in het openbaar vervoer, aldus ingewijden. Ook zal het thuiswerkadvies voorlopig niet veranderen en moet de nachthoreca tussen 0.00 en 6.00 uur dicht blijven.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/coronavirus/6156362/c ... wijnt.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 13 sep 2021, 19:50

Zolang demissionair Den Haag elke leugen geoorloofd acht om hun doelen te bereiken hoeven ze niet op mijn medewerking te rekenen. Die toegangspas is voor veel kleinere ondernemingen een ramp. Er kan daar nu vaak meer dan na de 'versoepelingen'. Daarbij blijft het onhandig om ongevaccineerden, of degenen bij wie het vaccin niet werkt, tegen betaling (voor die test) te laten besmetten door ongeteste gevaccineerden of de zogenaamde immunen als je zegt op die manier de zorg te willen ontlasten. Tijd voor nieuwe verkiezingen en hopen dat de kiezer iets geleerd heeft...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 13 sep 2021, 20:25

Tijd voor nieuwe verkiezingen en hopen dat de kiezer iets geleerd heeft...
Ben bang van niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 13 sep 2021, 20:45

univers schreef:
13 sep 2021, 20:25
Tijd voor nieuwe verkiezingen en hopen dat de kiezer iets geleerd heeft...
Ben bang van niet.
Gezien de meest ongeloofwaardige uitslag ( vooral D66 ) van laatste keer, weet ik wel zeker van niet.
Als de kiezer werkelijk wat van zich wil laten horen,zouden ze zover mogelijk van de stembus weg moeten blijven .
Maar ja, de meesten denken nog steeds dat ze in een vrije democratie leven, waar hun keuze nog iets van waarde heeft..... :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 14 sep 2021, 09:36

Op onderstaande link is te lezen hoe andere landen omgaan met de Corona maatregelen.
Vanavond hebben we weer een persconferentie.
De Denen hebben vanaf het begiin de grenzen al gesloten.
Hadden wij en alle andere landen dat toen ook maar gedaan, riep ik toen al.
Ik denk dat het dan wat beter was gegaan.

Een stukje uit het artikel hieronder en hele artikel via link :

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

PANDEMIE.

‘Vaccinatiedwang’ en corona; hoe is het in andere landen geregeld?



1. Denemarken: alle maatregelen afgeschaft.

Het succes achter de Deense coronastrategie is het snel handelen van de overheid. Zo sloten de Denen in maart 2020 al de grenzen om het virus tegen te houden. Om besmettingen op te sporen, werden veel eerder dan bij ons al teststraten ingericht en zodra de vaccins beschikbaar kwamen, was alles daarvoor geregeld.

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ac ... ld-844328/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 14 sep 2021, 16:06

Ik heb net mijn Coronacheck app geinstalleerd op mijn mobiel met de QR codes erbij voor Nederland en buitenland.
Was makkelijk.
Niet dat ik dat bewijs vaak zal laten zien.
Ik hoef niet te dansen in overvolle discotheken en kroegen.
Ik hoef niet naar de horeca als dat binnen is en niet op terras.
Bioscoop ga ik al jaren niet meer heen.
En zo is er zoveel waar ik geen gebruik van ga maken.

Ik hoef die mensen massa’s niet meer om mij heen.
Maar velen natuurlijk willen dat wel.
Ik heb de app omdat het makkelijk is als ik eens weer naar een museum ga en dat soort dingen.
Maar dat duurt nog wel een tijdje.

Mijn vaccinaties heb ik niet genomen om aan activiteiten deel te nemen.
Ik heb het genomen om hopelijk minder ziek te worden als ik word besmet en hopelijk om niet dood te gaan.
Dus ook hopelijk geen ziekenhuis opnames zodat kanker en hart operaties en nog veel meer operaties voor mensen door kunnen gaan in dit land.

En mondkapje zal ik nog heel lang dragen in winkels enz.
Ook al hoeft dat niet meer.
Maakt niet uit wat Hugo zegt, is mijn eigen beslissing.
Besmettingsaantallen zijn laag nu.
Mooi zo , op naar nog lagere aantallen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 14 sep 2021, 18:25

Ik ben zelf juist tegen die app omdat ik de toepassing er van krankzinnig vind. Daarom werk ik daar niet aan mee. Ik ben het met je eens dat de besmettingen zo laag mogelijk zouden moeten zijn. Daarom vind ik dat iedereen getest zou moeten worden. Niet alleen op aanwezigheid van het virus maar vooral ook op antilichamen. Dat vind ik waardevolle informatie, niet wat die app verkondigt.

Als men test op antilichamen weet je wie immuniteit heeft. Dat kan door virus of vaccin. Dan weet je dus ook of het risico van vaccineren noodzakelijk is omdat je lichaam het virus nog niet herkent of dat het vaccin bij jou heeft gewerkt. De Jonge doet het liever met aannames blijkbaar omdat hij ten onrechte de gevaccineerden immuun noemt en de ongevaccineerden niet immuun. Bij honderdduizenden mensen werkt het vaccin niet en inmiddels hebben een hoop ongevaccineerden natuurlijke immuniteit door besmetting verkregen.

Het draait overduidelijk niet meer om virusbestrijding, anders eis je gewoon van iedereen de test. De plaatsen waar je de app voor nodig hebt kan ik niet als veilig zien. Hetzelfde geldt overigens voor werkgevers die je vaccinatiestatus willen weten. Ook die zouden moeten testen. Daarbij ga je ook naar je omgeving kijken natuurlijk. Het vaakst en zwaarste ziek zijn in mijn omgeving gevaccineerde 'çonformisten' die al vanaf dag 1 lak aan alles hebben. Onvoorzichtige ongevaccineerden ken ik niet. Wel voorzichtige ongevaccineerden waarvan enkele CoViD in milde vorm hebben gehad. Allemaal besmet door naieve gevaccineerden overigens. En tot slot ken ik nog een groep gevaccineerden als Tam. Daarvan is er niet 1 ziek geweest voor zover bekend. Wel opvallend vaak last van bijwerkingen wat totaal niet serieus genomen wordt. Deze personen zeggen het ook bij deze 2 shots te houden.

Dus het vaccin lijkt te werken maar het beleid niet als ik puur naar mijn omgeving kijk. Met de aangekondigde brede invoering van de app is mijn persoonlijke grens echter bereikt...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 14 sep 2021, 18:57

Vergis je niet beste Vitharr hoe ik tegen het vaccin aankijk. :wink:
Ik heb het vaker geschreven, ik weet niet wat dit vaccin op de langere termijn gaat doen.
Daarnaast kan je als gevaccineerde gewoon besmet raken en dus andere ook besmetten.
Daarom zal je mij echt niet zien bij gelegenheden waar veel mensen zijn, no way.
Zeker niet als ik geen afstand kan houden.
En ik weet dat zelfs gevaccineerden in het ziekenhuis kunnen belanden.

Ik heb mijn keuze om te vaccineren zelf genomen.
Ik hoor tot de groep AstraZenica weigeraars.
Heb gewacht op Pfizer.
Hopelijk werkt het vaccin , maar alles omgeven met een vraagteken.
Maar ik ben desondanks blij dat ik het heb genomen.
Gaat het alsnog fout heb ik gewoon dikke pech.

Deze QR code heb ik als ik ergens heen zou willen gaan zonder veel mensen dicht op elkaar.
Maar waan ik mij dan veilig ?
Welnee, ik zal altijd op mijn hoede blijven .

Jouw idee om te testen op antilichamen zou mooi zijn.
Maar Hugo en Japie hebben hun eigen zwabberbeleid.
Dat gaat niet gebeuren denk ik.

Je schreef :
Het vaakst en zwaarste ziek zijn in mijn omgeving gevaccineerde 'çonformisten' die al vanaf dag 1 lak aan alles hebben. Onvoorzichtige ongevaccineerden ken ik niet.
En ik ken die laatste groep wel .
Zijn niet leuk met hun arrogantie van grenzen opzoeken.
En met grenzen opzoeken bedoel ik dus naar andere mensen toe want ze geloven heel het virus niet.
Dus expres rot gedrag , vreselijk irritant.
Helaas bestaan die mensen ook Vitharr.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 15 sep 2021, 10:48

Tammy schreef:
14 sep 2021, 09:36
Op onderstaande link is te lezen hoe andere landen omgaan met de Corona maatregelen.
Vanavond hebben we weer een persconferentie.
De Denen hebben vanaf het begiin de grenzen al gesloten.
Hadden wij en alle andere landen dat toen ook maar gedaan, riep ik toen al.
Ik denk dat het dan wat beter was gegaan.

Een stukje uit het artikel hieronder en hele artikel via link :

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

PANDEMIE.

‘Vaccinatiedwang’ en corona; hoe is het in andere landen geregeld?



1. Denemarken: alle maatregelen afgeschaft.

Het succes achter de Deense coronastrategie is het snel handelen van de overheid. Zo sloten de Denen in maart 2020 al de grenzen om het virus tegen te houden. Om besmettingen op te sporen, werden veel eerder dan bij ons al teststraten ingericht en zodra de vaccins beschikbaar kwamen, was alles daarvoor geregeld.

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ac ... ld-844328/



nou heb ik een tijdje geleden in het AD een stuk gelezen over ´´Wat doen de Denen beter dan wij`` , tja het was wel enigzins waar wat er stond alleen vielen er enkele dingen op nl dat, scholen cafees theaters weer gewoon opengingen zonder moeilijkheden ...en dan verder,wat er in najaar gebeurd zien we wel we zien wel ...ja zo kan ik ook zeggen wat zijn we goed ...
gisteren een heel goeie opmerking van dr Fauci,,dat de mensen in -geloof 70/er jaren geen autogordels wilden .. ook toen was het al van, ze dwingen je , ik moet het zelf weten,zal der nooit aan beginnen enz.. en ziet hij is gewoon standaard , dus ja
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 15 sep 2021, 11:33

De Denen zeggen ook Herman50 dat als de besmettingen weer hoog oplopen dat ze met maatregelen weer komen.
Daarbij is de mentaliteit van Denen anders dan van Nederlanders.
Kan je zien op onderstaande link :

https://www.parool.nl/nieuws/waarom-we- ... ogle.nl%2F

Ik had dat paar maanden terug al aangekaart een keertje.
En wat je zegt over autogordels enz, dit gaat waarschijnlijk ook standaard worden.
Net zoals je je rijbewijs moet laten zien of een voetbalkaartje of andere bewijzen om ergens binnen te komen.
Dit zinnetje is niet van mij maar las ik ergens van een reageerder op een site.
En is iets om over na te denken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 15 sep 2021, 11:39

Het verzet tegen het dragen van de autogordel bestaat nog steeds hoor. Je kunt zelfs losse inklikdelen kopen zodat de beveiligingen gefopt worden. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie