Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 25 nov 2022, 10:05

herman50 schreef:
25 nov 2022, 07:35
dank je zal het NIET tegen hem zeggen ,, :evil:
:mrgreen:
herman50 schreef:
25 nov 2022, 09:09
deze wel goed??
https://www.niburu.co/ = GEEN MSN
Da's de favoriet van Tammy, goed bezig herman. ;P!

:mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 25 nov 2022, 11:17

Gedwongen adoptie: Oekraïense kinderen krijgen nieuwe ouders in Rusland


Afbeelding

Beeld van Oekraïense kinderen die de bus in stappen (l) en aankomen in Rusland (r) voor een nieuw leven.

15 oktober 2022

Oekraïense kinderen worden zonder toestemming naar Rusland gedeporteerd. Ze worden daar ingezet als propagandamiddel en ondergebracht bij adoptieouders.
Ook krijgen ze versneld Russische papieren, waardoor het moeilijker is om ooit nog terug te keren. Rusland zegt dat het weeskinderen wil helpen.

"Het is absoluut een verschrikkelijk verhaal", zegt Petro Andrjoesjenko, een adviseur van de burgemeester van Marioepol tegen persbureau AP,
dat onderzoek deed naar de gedwongen overplaatsingen.

Andrjoesjenko beweert dat alleen al uit zijn stad honderden kinderen zijn weggevoerd. Ook is niet duidelijk of ze überhaupt wees zijn.
"We weten niet of deze kinderen nog een ouder hebben of stiefouders, omdat ze met geweld zijn meegenomen door Russische troepen."

In vrede opgroeien

Het is moeilijk om precieze cijfers te geven om hoeveel Oekraïense kinderen het in totaal gaat. Oekraïne houdt het op bijna 8000.
In Russische media verschijnen regelmatig berichten van kinderen die met militaire vliegtuigen zijn overgebracht.

In maart, aan het begin van de oorlog dus, maakte de Russische kinderombudsvrouw melding van 1000 kinderen.
Volgens haar kunnen ze in Rusland vredig en gelukkig opgroeien.

Lees verder via de link:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... rs-rusland
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 25 nov 2022, 11:46

Witte wel schreef:
25 nov 2022, 10:05
herman50 schreef:
25 nov 2022, 07:35
dank je zal het NIET tegen hem zeggen ,, :evil:
:mrgreen:
herman50 schreef:
25 nov 2022, 09:09
deze wel goed??
https://www.niburu.co/ = GEEN MSN
Da's de favoriet van Tammy, goed bezig herman. ;P!

:mrgreen:
Twee zielen, één gedachte. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door herman50 » 25 nov 2022, 11:48

Witte wel schreef:
25 nov 2022, 10:05
herman50 schreef:
25 nov 2022, 07:35
dank je zal het NIET tegen hem zeggen ,, :evil:
:mrgreen:
herman50 schreef:
25 nov 2022, 09:09
deze wel goed??
https://www.niburu.co/ = GEEN MSN
Da's de favoriet van Tammy, goed bezig herman. ;P!

:mrgreen:
ja waarom niet ander krijg ik toch geen gewoon opmerking-en- dan zomaar [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 25 nov 2022, 12:27

taigitu schreef:
25 nov 2022, 11:17
Gedwongen adoptie: Oekraïense kinderen krijgen nieuwe ouders in Rusland
Opvallend is dat alle kindertjes Russisch spreken.
Opmerkelijk is dat ze nu een bestaan krijgen.
Wat de media er verder bij verzint is veelal onzin of propaganda.

Het westen stuurt altijd hulpgoederen naar gebieden waar kinderen getroffen worden. Maar een fractie komt daarvan bij de kinderen terecht en de rest blijft ergens in de organisaties hangen. Dat is de westerse manier van hulpverlening, een verdienmodel. Door de kinderen zelf op te vangen en ze een thuis te geven bereik je veel meer dan hulpgoederen toesturen die maar deels aankomen en de kinderen in de ellende laten verblijven. Wat hier nu gebeurd werd één generatie terug ook hier toegepast net na de oorlog. Kinderen uit o.a. Oostenrijk kwamen ook naar nederland om de zomervakanties door te brengen om even uit de ellende weg te zijn. Niets mis mee. Alleen de huidige mens wil dit niet, wil geen kinderen opvangen en een thuis geven. Dat is inbreuk op privacy. En dat is ook niet makkelijk om oorlogskinderen op te vangen. Rusland doet dit wél en organiseert dit.
De westerse pers geeft hier enkel op af en geeft hiermee eigenlijk het eigen falen toe.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 25 nov 2022, 13:08

:post: Witte
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 25 nov 2022, 13:21

taigitu schreef:
25 nov 2022, 11:17
Gedwongen adoptie: Oekraïense kinderen krijgen nieuwe ouders in Rusland

https://www.demorgen.be/nieuws/oekraien ... ~bcb2c6d1/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 nov 2022, 13:53

herman50 schreef: ↑vr nov 25, 2022 9:09 am
deze wel goed??
https://www.niburu.co/ = GEEN MSN

Witte wel schreef :

Da's de favoriet van Tammy, goed bezig herman. ;P!

:mrgreen:

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Neeeeee geen Niburu please ! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 25 nov 2022, 14:23

Witte wel schreef:
25 nov 2022, 12:27
Opvallend is dat alle kindertjes Russisch spreken.
Opmerkelijk is dat ze nu een bestaan krijgen.
Wat de media er verder bij verzint is veelal onzin of propaganda.
Of dit veelal onzin of propaganda is zal wel wezen.Ik vraag mij dan wel een aantal zaken af.

Zoals in hoeverre "veelal en onzin". In welke mate treedt het wel op en in welke mate niet?
Daarbij vraag ik mij tevens af of het wel dan niet bestaande feit dat ze Russisch spreken enig iets uitmaakt.
Men is aldaar aardig tweetalig en de taal zegt niets over of het etnisch russen dan wel etnisch Oekrains zijn.
Daarbij komt de vraag op dat als de taal van invloed is in hoeverre de humanitaire hulp aan kinderen dan discriminerend is.
Want waarom zou een Oekrains kind die geen Russisch praat geen goed onderkomen verdienen en elke hulp krijgen die het nodig heeft?
Worden dan daarbij dus alleen Russen humanitair geholpen?

Door de kinderen zelf op te vangen en ze een thuis te geven bereik je veel meer dan hulpgoederen toesturen die maar deels aankomen en de kinderen in de ellende laten verblijven
Helemaal mee eens. Maar ik vraag mij hierbij ook af of in alle dan wel enkele gevallen dit niet het doel is van het opvangen.
Is dit vrijwillig? Zijn de opvangplekken niet aanwezig bij familie, vrienden of organisaties in de buurt?
En mocht dit vanwege de situatie niet mogelijk zijn, waar is de administratie die documenteert welk kind vanaf waar naar welke plek is gevoerd?

Kunnen familieleden die opzoek zijn naar vermiste kinderen deze informatie verkrijgen? En waar dan?

Ook schiet de vraag mij te binnen in hoeverre deze kinderen vrij zijn weer terug te keren. Op aanvraag van familie/kennissen dan wel organisaties, kunnen die beroep doen op repatriëring van de kinderen?

Aangezien het kinderen betreft zijn deze vragen niet alleen belangrijk maar ook moreel verplicht om te stellen en beantwoord te worden door de Russische organisaties die "wellicht" kinderen van een goede plaats voorzien. En een morele uitvoerder van humanitaire hulp zou uit zichzelf met de gevraagde documentatie komen.
Ik vraag mij echter af of deze documentatie vrij op te vragen is. Geen idee. Maar ik stel deze vragen wel.

Ik wil niet graag vanwege msn eventuele uitbuiting, heropvoeding en illegale deportatie zomaar naast mij neerleggen en zeker niet als de gevraagde documentatie achterwege blijft.
Want dan begin ik toch de uiteindelijke bedoelingen van deze hulp in twijfel te trekken. En terecht.
Kinderen uit o.a. Oostenrijk kwamen ook naar nederland om de zomervakanties door te brengen om even uit de ellende weg te zijn. Niets mis mee.
Niets mis mee.

Mijn vraag is: zijn beide situaties gelijk en kan iemand mij dit bevestigen met officieel gedeelde informatie?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 25 nov 2022, 16:32

De bleekneusjes van 1945

Afbeelding

4 mei 2022

Zo’n 30.000 Nederlandse kinderen die ondervoed de hongerwinter uitkwamen, werden na de Tweede Wereldoorlog naar het buitenland gebracht
om aan te sterken bij gastgezinnen. Ze kregen er goed te eten, werden verwend met kleren en cadeautjes en soms ontstonden er levenslange vriendschappen.

Rien de Wit (84) vertrok op zijn 8ste met zijn zus naar Engeland, waar ze ieder naar een ander gastgezin gingen.
Nog nooit had Rien zoveel aandacht gehad als van zijn pleegouders.

Lees verder via de link:
https://www.plusonline.nl/kunst-en-cult ... s-van-1945

Mijn vader zat gevangen in een werkkamp in Duitsland in de 2e wereldoorlog.
Toen hij naar Nederland terug kon reizen en tot Tilburg kwam mocht hij niet door naar huis.
Hij werd tegengehouden en opgevangen in een gezin in Tilburg omdat er hongersnood heerste
in de regio (Rotterdam) waar hij woonde. Hij is daar een paar maanden gebleven en mijn moeder mocht
meerdere keren met hun zoontje op bezoek komen voor meerdere dagen.
Met dat gezin heb ik tot op heden nog contact.
Zoals in het artikel te lezen is ging dat op een sociale manier.
Zoals het in Rusland nu gaat is het ontvoering, en geen sociaal gebeuren.
Het is een manier om de volwassen Oekraïnse tegenstanders van Rusland zo geestelijk kapot te maken
dat ze het niet lang meer volhouden en er misschien een overwinning voor Rusland inzit.
Poetin gaat over lijken, zelfs over die van kinderen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 25 nov 2022, 19:38

Determinist schreef:
25 nov 2022, 14:23
Mijn vraag is: zijn beide situaties gelijk en kan iemand mij dit bevestigen met officieel gedeelde informatie?
Dat kunnen de Russen je alleen vertellen en die hebben hier geen recht van spreken of worden enkel bekritiseerd. Wat de westerse media schrijft hierover daar hecht ik totaal geen enkele waarde meer aan in deze kwestie. Het beeld dat de media schetst van de Russische barbaren is volstrekte onzin, alsof de Rus een of ander hersenloos wezen is. En tóch geloven mensen in die beeldvorming. Een stukje leeghoofdigheid zullen we dat maar noemen, helaas een nieuwe westerse trend.
Natuurlijk wordt dat gefaciliteerd maar dat lees je hier nergens. Dacht men nu werkelijk dat Rusland volkeren uit moord en de kinderen steelt en ze ontvoerd. Als men dat denkt dan is men behoorlijk van het padje af.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 25 nov 2022, 19:44

taigitu schreef:
25 nov 2022, 16:32
Zoals het in Rusland nu gaat is het ontvoering, en geen sociaal gebeuren.
Het is een manier om de volwassen Oekraïnse tegenstanders van Rusland zo geestelijk kapot te maken
dat ze het niet lang meer volhouden en er misschien een overwinning voor Rusland inzit.
Poetin gaat over lijken, zelfs over die van kinderen.
:post:
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 nov 2022, 20:38

Afbeelding

Oekraïne bijna niet meer verlicht, is te zien op NASA-foto's

Op bovenstaande satellietfoto van NASA is goed te zien hoe het elektriciteitsnetwerk van Oekraïne de laatste tijd is geraakt door Russische aanvallen. Op de foto is te zien hoe Europa en Rusland nog bijna volledig verlicht worden, terwijl Oekraïne grotendeels donker is. Rechtsbovenin zie je Rusland (met hoofdstad Moskou fel verlicht), links daaronder ligt Oekraïne.

Afbeelding
Elektriciteit in Oekraïne in januari en november.


https://nos.nl/liveblog/2453232-eu-help ... eevacueerd

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door herman50 » 26 nov 2022, 06:46

Determinist schreef:
25 nov 2022, 14:23
Witte wel schreef:
25 nov 2022, 12:27
Opvallend is dat alle kindertjes Russisch spreken.
Opmerkelijk is dat ze nu een bestaan krijgen.
Wat de media er verder bij verzint is veelal onzin of propaganda.
Of dit veelal onzin of propaganda is zal wel wezen.Ik vraag mij dan wel een aantal zaken af.

Zoals in hoeverre "veelal en onzin". In welke mate treedt het wel op en in welke mate niet?
Daarbij vraag ik mij tevens af of het wel dan niet bestaande feit dat ze Russisch spreken enig iets uitmaakt.
Men is aldaar aardig tweetalig en de taal zegt niets over of het etnisch russen dan wel etnisch Oekrains zijn.
Daarbij komt de vraag op dat als de taal van invloed is in hoeverre de humanitaire hulp aan kinderen dan discriminerend is.
Want waarom zou een Oekrains kind die geen Russisch praat geen goed onderkomen verdienen en elke hulp krijgen die het nodig heeft?
Worden dan daarbij dus alleen Russen humanitair geholpen?

Door de kinderen zelf op te vangen en ze een thuis te geven bereik je veel meer dan hulpgoederen toesturen die maar deels aankomen en de kinderen in de ellende laten verblijven
Helemaal mee eens. Maar ik vraag mij hierbij ook af of in alle dan wel enkele gevallen dit niet het doel is van het opvangen.
Is dit vrijwillig? Zijn de opvangplekken niet aanwezig bij familie, vrienden of organisaties in de buurt?
En mocht dit vanwege de situatie niet mogelijk zijn, waar is de administratie die documenteert welk kind vanaf waar naar welke plek is gevoerd?

Kunnen familieleden die opzoek zijn naar vermiste kinderen deze informatie verkrijgen? En waar dan?

Ook schiet de vraag mij te binnen in hoeverre deze kinderen vrij zijn weer terug te keren. Op aanvraag van familie/kennissen dan wel organisaties, kunnen die beroep doen op repatriëring van de kinderen?

Aangezien het kinderen betreft zijn deze vragen niet alleen belangrijk maar ook moreel verplicht om te stellen en beantwoord te worden door de Russische organisaties die "wellicht" kinderen van een goede plaats voorzien. En een morele uitvoerder van humanitaire hulp zou uit zichzelf met de gevraagde documentatie komen.
Ik vraag mij echter af of deze documentatie vrij op te vragen is. Geen idee. Maar ik stel deze vragen wel.

Ik wil niet graag vanwege msn eventuele uitbuiting, heropvoeding en illegale deportatie zomaar naast mij neerleggen en zeker niet als de gevraagde documentatie achterwege blijft.
Want dan begin ik toch de uiteindelijke bedoelingen van deze hulp in twijfel te trekken. En terecht.
Kinderen uit o.a. Oostenrijk kwamen ook naar nederland om de zomervakanties door te brengen om even uit de ellende weg te zijn. Niets mis mee.
Niets mis mee.

Mijn vraag is: zijn beide situaties gelijk en kan iemand mij dit bevestigen met officieel gedeelde informatie?
idd moeilijke vraag-en- [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door herman50 » 26 nov 2022, 06:51

Tammy schreef:
25 nov 2022, 13:53
herman50 schreef: ↑vr nov 25, 2022 9:09 am
deze wel goed??
https://www.niburu.co/ = GEEN MSN

Witte wel schreef :

Da's de favoriet van Tammy, goed bezig herman. ;P!

:mrgreen:

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Neeeeee geen Niburu please ! :mrgreen:
sorry Tammy is niet mijn idee heb ooit een reactie gezien van je dus nee "nee
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 26 nov 2022, 07:08

Van mij heb je een verleren medaille gewonnen Herman.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 26 nov 2022, 08:34

Herman50 gewoon plaatsen wat je wilt hoor. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 26 nov 2022, 09:04

Tammy schreef:
25 nov 2022, 20:38
Afbeelding

Oekraïne bijna niet meer verlicht, is te zien op NASA-foto's

Op bovenstaande satellietfoto van NASA is goed te zien hoe het elektriciteitsnetwerk van Oekraïne de laatste tijd is geraakt door Russische aanvallen. Op de foto is te zien hoe Europa en Rusland nog bijna volledig verlicht worden, terwijl Oekraïne grotendeels donker is. Rechtsbovenin zie je Rusland (met hoofdstad Moskou fel verlicht), links daaronder ligt Oekraïne.

Afbeelding
Elektriciteit in Oekraïne in januari en november.


https://nos.nl/liveblog/2453232-eu-help ... eevacueerd
De natte droom van GroenSlinks, iedereen in het donker.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 26 nov 2022, 10:51

Meer dan 11.000 Oekraïense kindjes werden weggevoerd om “goede Russen” van hen te maken.
Ze zouden na twee weken terugkeren


Afbeelding
Deze kinderen zijn ondergebracht in een kamp in Zolotaya Kosa in Zuidwest Rusland.
Ze komen uit een weeshuis in Donetsk, wat niet altijd betekent dat ze geen ouders meer hebben.

Bij elk dorpje dat Oekraïne herovert, stijgt het aantal kinderen van wie bevestigd kan worden dat ze naar Rusland gedeporteerd zijn.
Sinds het begin van de oorlog werden al 11.461 kinderen geïdentificeerd die zijn weggevoerd.
Het zou slechts het topje van de ijsberg zijn. Hen terugkrijgen is aartsmoeilijk.

Peter Mijlemans
Gisteren om 03:00

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221124_96331620
Hoe in-en-in triest dat deze kinderen dit moeten meemaken.
Zie het gezichtje van het meisje, dan breek je hart.
En dat omdat een 'verknipte' man een oorlog voert omdat hij zich tekort gedaan voelde
of zich zo nodig wil bewijzen als de machtigste man op aarde Rusland. Zielig, maar dodelijk voor anderen.


https://www.telegraaf.nl/video/19010449 ... t-wapen-op
Even zijn gezicht laten zien bij de manschappen (slachtoffers) .........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door herman50 » 26 nov 2022, 11:06

Tammy schreef:
26 nov 2022, 08:34
Herman50 gewoon plaatsen wat je wilt hoor. :wink:
tuurlijk Tammy, maar ben niet van plan me voor lul te laten zetten , je zal het misschien goed praten ,maar van m´n broer zou ik het niet eens nemen fijne dag verder JIJ
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie