Chupacabra

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
American Dawn

Chupacabra

Bericht door American Dawn » 06 sep 2005, 20:27

Afbeelding

LoupGaroux

Bericht door LoupGaroux » 08 sep 2005, 12:58

http://skepdic.com/chupa.html


The chupacabra ("goat sucker") is an animal said to be unknown to science and systemically killing animals in places like Puerto Rico and Mexico. The creature's name originated with the discovery of some dead goats in Puerto Rico with puncture wounds in their necks and their blood allegedly drained. According to UFO Magazine (March/April 1996) there have been more than 2,000 reported cases of animal mutilations in Puerto Rico in the last two years attributed to the chupacabra.

Puerto Rican authorities maintain that the deaths are due to attacks from groups of stray dogs or other exotic animals, such as the panther, illegally introduced in the island's territory. The director of Puerto Rico's Department of Agriculture Veterinary Services Division, Hector Garcia, has stated that there is nothing unusual or extraordinary about the cases they've observed. One veterinarian said "it could be a human being who belongs to a religious sect, even another animal. It could also be someone who wants to make fun out of the Puerto Rican people."

Like other creatures in the cryptozoologist's barnyard, the chupacabra has been variously described. Some witnesses have seen a small half-alien, half-dinosaur tailless vampire with quills running down its back; others have seen a panther like creature with a long snake-like tongue; still others have seen a hopping animal that leaves a trail of sulfuric stench. Some think it may be a type of dinosaur heretofore unknown. Some are convinced that the wounds on animals whose deaths have been attributed to the chupacabra indicate an alien presence. However, they do not attribute the "mutilations" to the aliens themselves, but to one of their pets or experiments gone awry. Such creatures are known as Anomalous Biological Entities [ABEs] in UFO circles.

Those who think the chupacabra is an ABE also believe that there is a massive government and mass media conspiracy to keep the truth hidden from the people, probably to prevent panic. This view is maintained despite the fact that the President of the Puerto Rico House of Representatives Agricultural Commission, Mr. Juan E.[Kike] Lopez, has introduced a resolution asking for an official investigation to clarify the situation. And Inside Edition sent a crew to Puerto Rico to investigate the ABE story. They allegedly ridiculed the Mayor of Canavanas, a witness to the chupacabra, and basically made fun of the whole idea.

Jorge Martin, a Puerto Rican journalist, reports that it has been brought to his attention that the U.S. and Puerto Rican governments have captured two of the creatures. Perhaps there will soon be a film on the ABE autopsy to rival the discredited alien autopsy film. Martin cautions us not to exclude other reasonable possibilities.

The ABEs can also be the product of highly sophisticated genetic manipulations by human agencies. A Chinese-Russian scientist by the name of Dr. Tsian Kanchen, has produced genetic manipulations which have created new species of electronically-crossed plant and animal organisms. Kanchen developed an electronic system whereby he can pick up the bioenergetic field of the DNA of living organisms and transfer it electronically to other living organisms. By these means he has created incredible new breeds of ducks/chickens, with physical characteristics of both species; goats/rabbits, and new breeds of plants such as corn/wheat, peanut/sunflower seeds and cucumber/watermelons. These are produced by linking the genetic data of different living organisms contained in their bioenergetic fields by means of ultra-high frequencies biological linking. If the Russians have created this technology, then without doubt the US and other powers have too. Therefore, it is quite possible that the "Chupacabras" or ABEs could have been developed by humans. [Martin]

Martin goes on to report that a chupacabra has been killed and blood tests have been done on the creature.

The genetic analysis so far has revealed that the blood is in no way compatible with human blood nor with any animal species known to science. The traces ratio of magnesium, phosphorous, calcium and potassium are incompatible with those of normal human blood, they are much too high. The albumen/glouline [RG ratio] was also incompatible. The ratios found do not allow the results of the analysis to be compatible with those of any known animal species.

At present, we can't place the sample with any earthly organism. Therefore it could well be the product of a highly sophisticated genetic manipulation, an organism alien to our own environment or perhaps extraterrestrial. [Martin]

------------

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Het fysieke bewijs is tot nu toe redelijk beperkt gebleven tot 'leeggezogen' dieren.

Afbeelding

Op zich is dat al vreemd genoeg, gezien er geen diersoort bekend is die dat voor elkaar kan krijgen, zeker niet met een enkele beet. Er zijn door de jaren heen ook resten gevonden die toegeschreven zijn aan de chupacabra; de vraag is hoe serieus dit genomen moet worden.


Afbeelding

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Chupacabra

Bericht door FoX » 12 sep 2005, 19:12

American Dawn schreef:Afbeelding
Ik vind het maar een freaky schepsel :shock:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 12 sep 2005, 23:35

brown-eyed-girl schreef:Wat is een chupacabra ?

De Chupacabra is een dier waarvan vooral in Mexico wordt gezegd dat het bestaat.

Ook in de Verenigde Staten zijn verhalen afkomstig van meldingen van het dier, vooral in Californië. Na de ontdekking van van hun bloed ontdane schapen, geiten, kippen en zelfs honden, ontstond een mythe over een dier dat huisde in Midden-Amerika.

De naam Chupacabra betekent letterlijk geitenzuiger. Over de vorm van het 'beest' heerst grote onduidelijkheid en zoals zo vaak bij volksverhalen zijn er allerlei tegenstrijdige verklaringen. Of het een reptiel, zoogdier of zelfs een buitenaards wezen zou moeten zijn, is uit de verhalen nooit echt duidelijk geworden. Sommigen getuigen zeggen dat het vliegt en andere zeggen dat het loopt of kruipt.

En over het aangezicht heerst ook onduidelijkheid, het dier kan een riet-achtige snavel hebben waarmee hij zijn prooi leeg zuigt, maar hij kan ook een bek vol met voor-uitstekende tanden met uitwisselende hoogtes-bevatten.Waar het dier vandaan komt? sommigen spreken van een mislukt experiment van de NASA of het mysterie van area 51.

Waar komt het vandaan?

Hiervoor zijn verschillende verklaringen. Sommigen zeggen dat het buitenaardse wezens zijn die hier op aarde werden achtergelaten of weggelopen zijn van hun moederschip, en anderen zeggen dat het een dier is dat lijkt op een mens, terwijl dan weer anderen zeggen dat het helemaal niet bestaat. Een andere hoeveelheid mensen zegt dan weer dat een experiment van de overheid mislukte en dat het beestje dus op de loop is gegaan.


http://www.uncoveror.com/chupa.jpg

http://www.hufos.net/images/Texas_Chupacabra.jpg

http://www.subversiveelement.com/files/victimgoat.jpg (gedood door chupacabra)



wat denken jullie hiervan? zal het dier bestaan?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 12 sep 2005, 23:42

wat denken jullie hiervan? zal het dier bestaan?
Er zal vast wel een Chupacabra bestaan, maar niet zoals deze beetje fake foto's tonen. Jammer, dat er eigenlijk geen filmpje van dit beest ergens te vinden is. Ik weet niet wat de waarheid is en geloof het pas als er duidelijke feiten naar voren komen over dit wezen.

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 12 sep 2005, 23:50

FoX schreef:
wat denken jullie hiervan? zal het dier bestaan?
Er zal vast wel een Chupacabra bestaan, maar niet zoals deze beetje fake foto's tonen. Jammer, dat er eigenlijk geen filmpje van dit beest ergens te vinden is. Ik weet niet wat de waarheid is en geloof het pas als er duidelijke feiten naar voren komen over dit wezen.
ja oke, de foto's zijn een beetje nep misschien maar bij sommige foto's vraag ik me af of ze wel nep zijn die zien er aardig echt uit. ik denk dat er wel zoiets bestaat, het is erg raar dat die schapen zo dood worden gevonden......

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 sep 2005, 00:04

brown-eyed-girl schreef:
FoX schreef:
wat denken jullie hiervan? zal het dier bestaan?
Er zal vast wel een Chupacabra bestaan, maar niet zoals deze beetje fake foto's tonen. Jammer, dat er eigenlijk geen filmpje van dit beest ergens te vinden is. Ik weet niet wat de waarheid is en geloof het pas als er duidelijke feiten naar voren komen over dit wezen.
ja oke, de foto's zijn een beetje nep misschien maar bij sommige foto's vraag ik me af of ze wel nep zijn die zien er aardig echt uit. ik denk dat er wel zoiets bestaat, het is erg raar dat die schapen zo dood worden gevonden......
Ze zien er aardig nep uit ja :lol:


Resumé ? 8)

Afbeelding
Als ik naar deze foto kijk schiet ik spontaan in de lach :lol: . Is dit zo bedoelt of is dit een attribut uit een derderangse Duitse kermis :lol: ?


Afbeelding
Deze foto's zijn het meest interessant. De twee bovenste foto's lijken op een hyena en de onderste ook, maar is meer een mengelmoesje van een kangeroe en een miereneter. Een foutje van de natuur of gewoon een dier dat pas ontdekt is?


Afbeelding
Yeah right !! Bewijs dat maar eens die gene die dit over de foto heeft gezegd. Hoezo kan het niet een vos of wolf geweest zijn? De foto slaat dus nergens op :) .


Afbeelding
Een heel erg freaky schepsel ,maar lijkt totaal niet op het wezen die beschreven wordt in de tekst. Dit monster zou zo uit een horror movie van Stephen King kunnen komen en volgens mij is dat ook ongeveer het geval.


Oke, mensen waar gaan we het verder over hebben ? :P

LoupGaroux

Bericht door LoupGaroux » 13 sep 2005, 01:30

De reden waarom dat dode dier op de foto waarschijnlijk niet het werk is geweest van een wolf of vos, is omdat deze dieren de keel openbijten en daarna het vlees eraf scheuren. Ze doden niet met een enkel klein wondje in de nek en zuigen al helemaal niet al het bloed op :wink:

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 13 sep 2005, 09:29

LoupGaroux schreef:De reden waarom dat dode dier op de foto waarschijnlijk niet het werk is geweest van een wolf of vos, is omdat deze dieren de keel openbijten en daarna het vlees eraf scheuren. Ze doden niet met een enkel klein wondje in de nek en zuigen al helemaal niet al het bloed op :wink:
klopt, dit lijkt meer op een soort van vampierachtige beet

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 sep 2005, 18:49

brown-eyed-girl schreef:
LoupGaroux schreef:De reden waarom dat dode dier op de foto waarschijnlijk niet het werk is geweest van een wolf of vos, is omdat deze dieren de keel openbijten en daarna het vlees eraf scheuren. Ze doden niet met een enkel klein wondje in de nek en zuigen al helemaal niet al het bloed op :wink:
klopt, dit lijkt meer op een soort van vampierachtige beet
Een mens kan zoiets ook aanrichten :) .

LoupGaroux

Bericht door LoupGaroux » 13 sep 2005, 21:44

Dat is zeker niet uit te sluiten, nee. De kans dat arme Mexicaanse boeren dit kunnen is klein, maar het zal ongetwijfeld zo kunnen zijn.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 14 sep 2005, 01:13

LoupGaroux schreef:Dat is zeker niet uit te sluiten, nee. De kans dat arme Mexicaanse boeren dit kunnen is klein, maar het zal ongetwijfeld zo kunnen zijn.
Overal in de wereld zitten gekken en vooral in Mexico.

Danny

Bericht door Danny » 02 mar 2006, 14:18

De foto in het eerste bericht is helaas een rotstekening, deze is al heel vaak gebruikt voor spookfoto's en vreemde wezens.

Het dode "hyena-achtige dier" is in texas gevonden, het bleek na analyse geen mysterieze diersoort maar een haarloze hond, hieronder een url met informatie over het ras.
http://www.dobrego.com/doggybase/de_per ... hond.shtml
De extreem lijkende tanden en klauwen zijn gewoon iets dat bij het ontbindingsproces hoort.

Ik persoonlijk zet mijn twijfels bij de chupacabra omdat er bij "aanvallen" in gebieden waar voornamelijk indiaanse mensen wonen enorm veel bloed vloeit en in katholieke gebieden juist geen druppel, dat lijkt me duiden op folklore.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 02 feb 2007, 13:41

Gisteren op NGC een documentaire over de Chupacabara gezien in IS IT REAL? (niet helemaal uitgekeken viel in slaap) maar was wel reuze interessant.

remus

Bericht door remus » 08 feb 2007, 21:29

Gisteren op NGC een documentaire over de Chupacabara gezien in IS IT REAL? (niet helemaal uitgekeken viel in slaap) maar was wel reuze interessant
Gelukkig was ik nog fris en monter genoeg om deze docu uit te kijken om zo jullie even de belangrijkste conclusies mee te delen:

1) Het bekende kadaver (dat door één of andere cowboy werd neergeschoten) dat voor vele mensen de overtuiging schonk dat de chupacabara echt bestaat werd door enkele wetenschappers onderzocht en dezen stelden met zekerheid vast dat het kadaver afkomstig was van een of ander hondenras, zoals danny reeds aangetoond heeft

2) de documentaire toonde ook een gruwelijk experiment: een kadaver van een koe werd namelijk in (ongeveer) dezelfde omstandigheden neergelegd als de kadavers die precisiewonden hadden. Dit kadaver werd 24/24 u geobserveerd en door het ontbindingsproces stapelt er zich gas op in het kadaver op waardoor het vel scheurt...daarna zien duizenden vleesetende vliegen zich tegoed aan dit vlees waardoor het inderdaad lijkt dat er precisiewonden zijn aangebracht

Denk dat dit het belangrijkste was...

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 feb 2007, 22:25

Ja.
Goede beknopte samenvatting :wink: .

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80371
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 09 feb 2007, 08:25

Dank je wel Remus :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

remus

Bericht door remus » 15 feb 2007, 23:27

wil toch nog graag even mijn ei kwijt over "is it real?" op national geo. Heb bijna alle reportages bekeken en zover ik me kan herinneren was de conclusie steeds dat het allemaal larie en apekool was...soms trekken ze het zelfs echt in het belachelijke (zie mijn post bij bigfoot).

dat de wetenschap betrokken wordt bij het paranormale vind ik niet meer dan normaal en interessant maar ze moeten toch niet de indruk wekken dat de wetenschap een antwoord biedt op alles dat van de norm afwijkt...

"think again?!?!?- yeah right....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 16 feb 2007, 08:20

remus schreef:dat de wetenschap betrokken wordt bij het paranormale vind ik niet meer dan normaal en interessant maar ze moeten toch niet de indruk wekken dat de wetenschap een antwoord biedt op alles dat van de norm afwijkt...
Hoe zou jij het dan aanpakken? Hoe kun je op onwetenschappelijke manier het al dan niet bestaan van Bigfoot en zijn vriendjes vaststellen?

remus

Bericht door remus » 16 feb 2007, 12:44

remus schreef:
dat de wetenschap betrokken wordt bij het paranormale vind ik niet meer dan normaal en interessant maar ze moeten toch niet de indruk wekken dat de wetenschap een antwoord biedt op alles dat van de norm afwijkt...

Hoe zou jij het dan aanpakken? Hoe kun je op onwetenschappelijke manier het al dan niet bestaan van Bigfoot en zijn vriendjes vaststellen?
tuurlijk is wetenschap nodig. Maar je gaat me niet vertellen dat de wetenschap (zoals in "is it real?") een pasklaar antwoord biedt op alle aspecten van paranormale vraagstukken. Als je een deel van het paranormale kan verklaren hoeft dit niet noodzakelijk in te houden dat er niets van aan is

Plaats reactie