Het jaar 2012

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
keesie14

Bericht door keesie14 » 28 apr 2007, 14:22

Shizo schreef:Wat ik er niet aan begrijp? Jongen.. Die dingen hebben mogelijk allemaal geen snars te maken met 2012. En wij zijn nog géén 2012, dus wij kunnen zulke dingen nog allemaal niet waarnemen. Zulke dingen zijn vroeger ook al gebeurd, verhoogde activiteiten maar dan later weer stilgevallen.
De zonneactiviteit is nog nooit zo sterk geweest (sinds de meetingen) als het 2011/2012 zal zijn, volgens onder andere de NASA.
Ik geloof dat er vanaf 2012 iets zal beginnen, dit staat direct in verband met zonneactiviteit, ik weet niet of deze gebeurtenis in 2012 zelf of later zal plaatsvinden, maar ik weet wel dat 2012 een soort startsein wordt voor wat er gaat komen. Ik denk dat we op het punt staan om een nieuwe stap te zetten in de evolutie, die zal ervoor zorgen dat veel mensen, waarbij het vooral effect zal hebben op deze generatie kinderen (de nieuwe tijds kinderen), ik hoor bij deze nieuwe generatie.
Ik geloof dat we op het punt staan om een evolutie te gaan, die zal gebeuren door een bepaalde straling die ons zal raken, als een we in een bepaalde astronomische stand staan, ik weet niet op/in welke datum/ jaar dit zal gebeuren, maar 2012 is een mogelijkheid.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 28 apr 2007, 14:57

keesie14 schreef:ik weet niet op/in welke datum/ jaar dit zal gebeuren, maar 2012 is een mogelijkheid.
[muaha] [muaha] [muaha]

Naarmate het uur U nadert worden de claims vager en vager en de timing meer en meer onzeker.
Je zou het tegenovergestelde verwachten; dat alles steeds duidelijker en zekerder wordt. Maar ja, zo gaat dat altijd met ongefundeerde voorspellingen.

keesie14

Bericht door keesie14 » 28 apr 2007, 15:00

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:ik weet niet op/in welke datum/ jaar dit zal gebeuren, maar 2012 is een mogelijkheid.
[muaha] [muaha] [muaha]

Naarmate het uur U nadert worden de claims vager en vager en de timing meer en meer onzeker.
Je zou het tegenovergestelde verwachten; dat alles steeds duidelijker en zekerder wordt. Maar ja, zo gaat dat altijd met ongefundeerde voorspellingen.
Het probleem met voorspellingen (de meeste voorspellingen) is dat de datum niet bekend is, je weet dat iets gaat gebeuren, maar je weet niet wanneer. Dat is bij de meeste voorspellingen zo. 2012 is berekend, dus daar is dat jaar is wel zeker. Ik ben er nogsteeds van overtuigd dat er iets heel bijzonders in 2012 zal gebeuren hoor, dat is niet veranderd, ik weet alleen niet wat... maar dat wist ik eerst ook niet zeker.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 28 apr 2007, 15:07

keesie14 schreef:Ik ben er nogsteeds van overtuigd dat er iets heel bijzonders in 2012 zal gebeuren hoor,
Huh? Ik quote net van je dat je het niet weet en 2012 hooguit 'een mogelijkheid' is. En nu weet je het ineens weer zeker?

Raar hoor.

The Return

Bericht door The Return » 28 apr 2007, 15:17

twee jaar voor 2012 kan 2013 ook een mogelijkheid zijn.

keesie14

Bericht door keesie14 » 28 apr 2007, 17:09

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Ik ben er nogsteeds van overtuigd dat er iets heel bijzonders in 2012 zal gebeuren hoor,
Huh? Ik quote net van je dat je het niet weet en 2012 hooguit 'een mogelijkheid' is. En nu weet je het ineens weer zeker?

Raar hoor.
Lezen... een mogelijkheid van wat, 2012 is een mogelijkheid voor die evolutie-sprong, maar ik weet zeker dat er in 2012 iets bijzonders gaat gebeuren, maar wat dat bijzondere is weet ik niet zeker.

keesie14

Bericht door keesie14 » 28 apr 2007, 17:10

The Return schreef:twee jaar voor 2012 kan 2013 ook een mogelijkheid zijn.
Ik denk dat de kans groter is in 2012 zelf, 2011 en 2013 zijn ook grote kansen, maar vanaf 2014 tot 2018 denk ik dat het rustig zal zijn. In 2018 zal er dan weer wel iets bijzonders gebeuren.

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 28 apr 2007, 21:38

keesie14 schreef:
MetalPig schreef:
keesie14 schreef:ik weet niet op/in welke datum/ jaar dit zal gebeuren, maar 2012 is een mogelijkheid.
[muaha] [muaha] [muaha]

Naarmate het uur U nadert worden de claims vager en vager en de timing meer en meer onzeker.
Je zou het tegenovergestelde verwachten; dat alles steeds duidelijker en zekerder wordt. Maar ja, zo gaat dat altijd met ongefundeerde voorspellingen.
Het probleem met voorspellingen (de meeste voorspellingen) is dat de datum niet bekend is, je weet dat iets gaat gebeuren, maar je weet niet wanneer. Dat is bij de meeste voorspellingen zo. 2012 is berekend, dus daar is dat jaar is wel zeker. Ik ben er nogsteeds van overtuigd dat er iets heel bijzonders in 2012 zal gebeuren hoor, dat is niet veranderd, ik weet alleen niet wat... maar dat wist ik eerst ook niet zeker.
Missschien gaat het wel satellieten regenen in 2012. Ik las net dat de zon z'n hoogste zonneactiviteit heeft in 2011/2012, waardoor de electrisch geladen deeltjes zelfs satellieten uit kan schakelen.

Ik vraag me af of deze electrisch gelade deeltjes zoveel invloed op de aarde kunnen uitoefenen dat deze van pool zou kunnen wisselen.

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 apr 2007, 13:37

Kokopelli schreef:
keesie14 schreef:
MetalPig schreef: [muaha] [muaha] [muaha]

Naarmate het uur U nadert worden de claims vager en vager en de timing meer en meer onzeker.
Je zou het tegenovergestelde verwachten; dat alles steeds duidelijker en zekerder wordt. Maar ja, zo gaat dat altijd met ongefundeerde voorspellingen.
Het probleem met voorspellingen (de meeste voorspellingen) is dat de datum niet bekend is, je weet dat iets gaat gebeuren, maar je weet niet wanneer. Dat is bij de meeste voorspellingen zo. 2012 is berekend, dus daar is dat jaar is wel zeker. Ik ben er nogsteeds van overtuigd dat er iets heel bijzonders in 2012 zal gebeuren hoor, dat is niet veranderd, ik weet alleen niet wat... maar dat wist ik eerst ook niet zeker.
Missschien gaat het wel satellieten regenen in 2012. Ik las net dat de zon z'n hoogste zonneactiviteit heeft in 2011/2012, waardoor de electrisch geladen deeltjes zelfs satellieten uit kan schakelen.

Ik vraag me af of deze electrisch gelade deeltjes zoveel invloed op de aarde kunnen uitoefenen dat deze van pool zou kunnen wisselen.
Dat ze de sattelieten kunnen uitschakelen is denk ik wel zeker, het hangt er alleen wel vanaf hoe groot de zonnevlammen in 2011/2012 gaan worden, ik denk dat als het een record zonnevlam zou zijn (in de X-klasse) hij de sattelieten wereldwijd zou kunnen uitschakelen/storen. Bedenk maar eens wat er met onze wereld zou gebeuren als al onze technologie weg is. Dit is eigenlijk waar de Maya's het over hadden. Telefoon, televisie, sattelieten (wereld in de gaten houden), internet enz.
Alles verdwijnd dit zou oorlogen kunnen veroorzaken, omdat we van niemand weten wie wat doet ... dit zou de grootste ramp kunnen betekenen die ooit is voorgekomen.

Ik weet niet of dit een magnetische pool-wisseling zou kunnen veroorzaken, maar als dit zou gebeuren is het nog veel erger, dan zal namelijk alles wat met electriciteit te maken heeft over de hele wereld uitvallen door een wereldwijde EMP.
EMP: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_puls

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 29 apr 2007, 16:08

Dus ga ik alvast maar legen conservenblikjes verzamenlen voor 2012. Koortje er tussen en chatten maar. :mrgreen:

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 apr 2007, 18:13

Kokopelli schreef:Dus ga ik alvast maar legen conservenblikjes verzamenlen voor 2012. Koortje er tussen en chatten maar. :mrgreen:
Dit vind ik zelf de beste voor bereiding: je moet gewoon een kelder met voedsel volstampen (of een grote kast), en als er dan zo iets gebeurd zit jij in iedergeval goed, maar hou ook rekening met de paniek die er zal uitbreken mocht er zoiets gebeuren (hoeft niet in 2012 te zijn natuurlijk).
Laatst gewijzigd door keesie14 op 29 apr 2007, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 29 apr 2007, 19:04

Dat vind ik zelf ook de beste voorbereiding, gewoon een kelder met voedsel volstampen (of een grote kast), en als er dan zo iets gebeurd zit jij in iedergeval goed, maar hou ook rekening met de paniek die er zal uitbreken mocht er zoiets gebeuren (hoeft niet in 2012 te zijn natuurlijk).
Het eerste wat de meeste zullen proberen is via internet of mobiel thuis te bereiken. :(

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 apr 2007, 19:52

Kokopelli schreef:
Dat vind ik zelf ook de beste voorbereiding, gewoon een kelder met voedsel volstampen (of een grote kast), en als er dan zo iets gebeurd zit jij in iedergeval goed, maar hou ook rekening met de paniek die er zal uitbreken mocht er zoiets gebeuren (hoeft niet in 2012 te zijn natuurlijk).
Het eerste wat de meeste zullen proberen is via internet of mobiel thuis te bereiken. :(
Heeft lekker veel zin zonder electriciteit....

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 29 apr 2007, 20:47

Das nou net wat ik bedoel. Gewoon terug naar basic. De postduif misschien. Of zou die ook zijn weg niet meer vinden?

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 apr 2007, 21:43

Kokopelli schreef:Das nou net wat ik bedoel. Gewoon terug naar basic. De postduif misschien. Of zou die ook zijn weg niet meer vinden?
Ik denk dat je één ding niet begrijpt, wij zijn afhankelijk geworden van technologie, als die zou verdwijnen zouden wij niet meer instaat zijn om die zomaar op te bouwen. Wij hebben ook geen kennis van dingen zoals postduifen en andere oude comminucatie-middelen (de meeste van ons).
Als wij onze technologie verliezen worden wij direct het stenen-tijdperk ingegooit. Dit zal wereldwijde paniek veroorzaken waardoor er oorlogen van start kunnen gaan (ja we hebben nog wel geweren), maar ik denk dat dit niet eens kan omdat er gewoon geen orde zal zijn. Er zullen gestoorde dictators aan de macht komen. En dit is niet eens het slechte scenario, in dat scenario zou dit alles gepaard gaan, met natuurrampen, ziektes en voedsel/drinkwater tekorten. Ik denk dat de mensheid zijn grootste test ooit zal moeten ondergaan, en dat deze eeuw (en nee ik ga hier geen filmscript voor schrijven :P ).

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 29 apr 2007, 21:49

Keesie14 schreef:
Als wij onze technologie verliezen worden wij direct het stenen-tijdperk ingegooit.
Zeer scherp opgemerkt :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 29 apr 2007, 22:27

Als wij onze technologie verliezen worden wij direct het stenen-tijdperk ingegooit.
Eerder de Middeleeuwen in.
Plato roeleert

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 apr 2007, 22:29

Krystallainen schreef:
Als wij onze technologie verliezen worden wij direct het stenen-tijdperk ingegooit.
Eerder de Middeleeuwen in.
Volgensmij kunnen wij niet alles wat ze in de middeleeuwen konden hoor?? onderschat de kennis die ze toen hadden niet.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 29 apr 2007, 22:33

keesie14 schreef:
Krystallainen schreef:
Als wij onze technologie verliezen worden wij direct het stenen-tijdperk ingegooit.
Eerder de Middeleeuwen in.
Volgensmij kunnen wij niet alles wat ze in de middeleeuwen konden hoor?? onderschat de kennis die ze toen hadden niet.
Volgens mij wel, misschien op enkele details na, ten slotte is de kennis van nu gebaseerd op die van o.a. toen. Ondershat de kennis van het heden niet.
Plato roeleert

Shizo

Bericht door Shizo » 29 apr 2007, 22:37

Als we al onze technologie verliezen, kunnen wij nog altijd meer dan in de middeleeuwen. Vergeet niet dat wij jarenlang de technieken van de middeleeuwen hebben geperfectioneerd.

Plaats reactie