Poging een UFO-detector te bouwen

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
siencesofie

Poging een UFO-detector te bouwen

Bericht door siencesofie » 17 jun 2007, 15:10

Hoi allemaal,
Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar ik loop al lang te denken over het ontwerpen van een UFO-detector.
Het probleem is ; welke verschijnselen komen het meeste voor in de nabijheid van UFO sitings?
Zelf had ik al een lijstje gemaakt van sensoren die ik zelf kan ontwikkelen ( ben elektronicus).

Omdat ik niet uitsluit dat eventuele UFO's de voor ons vaststaande natuurwetten een beetje naar hun "hand" zetten, kwam ik het het volgende idee;
1. Een detector die minieme afwijkingen detecteert in de lichtsnelheid
2. Een detector die ionisatie in de lucht registreert en zo grotere concentraties ervan kan melden en in een grafiek weergeven.
3. Een bijzonder gevoelige gravitatie detector, die dus afwijkingen in het aard gravitatie veld kan registreren.
4. Afwijkingen in het elektromachnetische veld kan detecteren, hierbij is het grootste probleem dat er voortdurend allerlei zenders aan en uit geschakeld worden, en die moeten er dus uit gefiltert worden, Ook moet door de aard van het EM gebeuren dit verdeeld worden in VLF, LF, HF, VHF, en microgolf stralings banden.
5. Veranderingen van in de voortplantings-snelheid van luch trillingen registreren, dit natuurlijk gecompenseert door de luchttemperatuur en de luchtdruk en de luchtvochtigheid.
6. Een nauwkeurige compas die met grote frequentie en preciesie het aardmagnetich veld in de gaten houd.

Verder zou ik graag horen of er interesse is in dergelijke apparatuur, eventueel aangepast aan de wensen van de klant. En of er mensen mee willen erken aan het ontwikkelen van deze cluster van sensoren.
Na lang zoeken op het net ben ik slechts enkele zeer onnauwkeurige indicatoren tegengekomen die niet erg bruikbaar lijken in mijn visie.
Dus misschien kunnen we hiermee velen van dienst zijn.
Aangezien de hierbovengeplaatste lijst waarschijnlijk nog niet compleet is zou ik graag sugesties horen voor nog toe te voegen sensoren. Het leifst sensoren waarbij door driehoeksmeting de positie en de afgelegde baan achteraf berekend kunnen worden.
Groeten Ben

Maan

Bericht door Maan » 17 jun 2007, 17:04

Ben? En ik maar denken dat je Sofie heet..... :?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 17 jun 2007, 19:24

Een camera met meerdere filters voor infrarood en uv will ook wel helpen. Dan kun je ze misschien visueel detecteren als ze hun EM flux generator aan hebben staan.

Maan

Bericht door Maan » 17 jun 2007, 19:55

Wat is een EM flux generator?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 17 jun 2007, 19:59

maan schreef:Wat is een EM flux generator?
Cloak

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 jun 2007, 20:07

tofu_kronos schreef: hun EM flux generator
Het blijft me verbazen dat jij, die niet 'lastiggevallen' wil worden met wis- en natuurkunde, zulke woorden gebruikt.

Maan

Bericht door Maan » 17 jun 2007, 20:19

tofu_kronos schreef:
maan schreef:Wat is een EM flux generator?
Cloak
Wat is dit voor een raar antwoord? Ik stel je een helen normale vraag volgens mij. Ik ben nieuwsgierig en wil altijd bijleren. Maar een antwoord van 1 woord zegt mij bar weinig. :?

MMe

Bericht door MMe » 17 jun 2007, 20:36

maan schreef:Wat is een EM flux generator?
EM flux is denk ik niets minder dan een Electro Magnetische stroom generator maar het electo magnetische spectrum is heel groot.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 jun 2007, 20:39

MMe schreef:EM flux is denk ik niets minder dan een Electro Magnetische stroom generator
Ik denk dat maan daar niet veel mee opschiet (en ik ook niet).

Pix

Bericht door Pix » 17 jun 2007, 20:41

Volgens mij bazelen sommige mensen over dingen waar ze zelf geen verstand van hebben. (Lees:Tofu).

MMe

Bericht door MMe » 17 jun 2007, 20:43

Maakt ook niet uit, ik vertaalde alleen wa een EM flux generator is en beantwoorde alleen de vraag :roll:

The Return

Bericht door The Return » 17 jun 2007, 21:04

Een beetje meer duidelijkheid is gewenst. Ik snap totaal niet de vertaling. Tot nu toe hoor ik vooral alleen maar science-fiction terwijl het in dit topic vooral gaat om het bouwen van een apparaat.

Een concreet iets, een beetje meer concreet zijn zo zorg je er ook voor dat dit soort zaken niet zo mysterieus blijven en vaag blijven.

MMe

Bericht door MMe » 17 jun 2007, 22:00

Een fiets dinamo is eigenlijk ook al een EM flux generator :wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 jun 2007, 22:08

Als ik het goed begrijp is flux een eigenschap van een veld, geintegreerd over een oppervlak. Je genereert dus een EM-veld, niet de flux. EM-flux-generator lijkt dus een vrij onzinnige kreet.


tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 17 jun 2007, 22:36

MetalPig schreef:
tofu_kronos schreef: hun EM flux generator
Het blijft me verbazen dat jij, die niet 'lastiggevallen' wil worden met wis- en natuurkunde, zulke woorden gebruikt.
Blijft mij verbazen wat jij eigenlijk op dit forum doet, dit is een mysterie en wetenschap forum. Iemand zoals jij hoort hier niet thuis. jij geeft alleen maar commentaar maar komt zelf met niks. En trouwens je hoeft geen wiskunde te kunnen om dingen te begrijpen. Neem nou een motor van een auto theoretisch zit die ook vol met wiskunde en natuurkunde. Maar je hoeft geen wiskunde of natuurkunde te kunnen om hem te repareren. Of te begrijpen hoe ie werkt.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 jun 2007, 23:32

tofu_kronos schreef:Neem nou een motor van een auto theoretisch zit die ook vol met wiskunde en natuurkunde. Maar je hoeft geen wiskunde of natuurkunde te kunnen om hem te repareren. Of te begrijpen hoe ie werkt.
Nee, maar als iemand zonder kennis van zaken de motor op een foute manier probeert te repareren is het toch fijn als er iemand is die hem op zijn fouten wijst?
Zo iemand ben ik. Als iemand hier bijvoorbeeld denkt dat zwaartekracht een elektromagnetische kracht is, dan leg ik uit dat dat niet zo is. Mooi toch?

En dat is slechts een deel van het antwoord op je vraag:
tofu_kronos schreef:Blijft mij verbazen wat jij eigenlijk op dit forum doet, dit is een mysterie en wetenschap forum.

Gijs

Re: Poging een UFO-detector te bouwen

Bericht door Gijs » 18 jun 2007, 17:50

siencesofie schreef:Hoi allemaal,


Omdat ik niet uitsluit dat eventuele UFO's de voor ons vaststaande natuurwetten een beetje naar hun "hand" zetten, kwam ik het het volgende idee;
1. Een detector die minieme afwijkingen detecteert in de lichtsnelheid
Ik ben razend benieuwd hoe dit apperaatje moet werken. Er is geen 1 ongemannipuleerde natuurkracht die sneller kan als het licht met andere woorden hoe meet je dat? Als je het met behulp doet van 1 of andere electromagnetische straling ( dat dus evensnel gaat als het licht. Licht bestaat trouwens ook uit fotonen en is dus ook een electromagnetische kracht) zal het het ruimteschip niet inhalen. Daarvoor niet terugkaatsen naar de sensor en weet de sensor niet wat er gebeurd is. En als je tragere krachten gebruikt lukt het al helemaal niet. PS. Ik zeik je niet af, mocht je dat zo opvatten. Ik vraag dit gewoon uit pure nieuwschierigheid niet om sceptisch te doen.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 18 jun 2007, 19:15

Als ik me niet vergis hangen er om de aarde nou 3 satelieten die zwaartekracht golven meten. Kan me alleen de naam ervan niet herinneren. Deze satelieten zou men kunnen gebruiken om ufo's die gravitatie voortstuwing of warp gebruiken te detecteren. Met behulp van een driepunts berekening zou men de locatie van de ufo moeten kunnen localiseren. Net zoals ze mobiele telefoons localiseren.

MMe

Bericht door MMe » 18 jun 2007, 19:25

Wat hier ook op het forum staat dat UFO's meestal onzichtbaar zijn maar wel in infrarood waar te nemen zijn.
Mischien dat je met een infraroodcamera met een groothoeklens de UFO's registreren.

Plaats reactie